Majo succes met de punctie morgen. Ik hoop op 3 mooie eicellen en minimaal 3 zaadjes! Zora, ik kan me voorstellen dat je wat minder hoop hebt met een tp van een 4 cellige mmar het kan wel! Dus ik duim voor je meid! Wies, spontaan zwanger zou nu ook wel heel leuk zijn Appie welkom hier helaas geen ervaring met spontane wonders na mmm. Wj hebben nl eerst twee spontane wonders gehad en zijn nu in de mmm beland voor de derde. Dus helaas het omgekeerd van wat jij hoopt Hier overigens nog weinig klachtjes, niet van ongi maar ook niet van zwangerschap wel heel veel puistjes, maar dat heb ik iedere keer vd utro, bah ben net zon pukkelige puber nou ja als ik dan binnenkort een mooie test heb dan heb ik het er wel voor over
Appie: Hey meis, schaam schaam, heb volgens mij nog steeds je laatste mail niet beantwoord. Leuk dat jullie ook voor een tweede willen gaan. Wij hebben na de zwangerschap geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt maar ik had niet echt grote hoop op een spontaan wonder. Vandaar toch maar weer de MMM in. Maar in een ander topic waar ik zit zijn er volgens mij al 4 dames spontaan zwanger geraakt van de tweede na IVF/ICSI. Majo: Succes met de punctie, hopelijk valt het mee. Spijkervrouwtje: Ik duim mee! Hier: Moet zeggen dat de wachtweken me wel echt mee vallen. Omdat ik druk ben emt werk, Sara etc. gaat het veel sneller en denk ik er veel minder aan dan toen we voor een eerste kindje gingen. Wel heb ik een beetje de balen van de slechte bevruchtingen, en we twijfelen wat te doen als deze poging mislukt. Ik zit niet super lekker in mijn vel als ik aan het spuiten ben en om meteen weer verder te gaan zien we niet zitten. Ik ben nu alweer aan allerlei hormonen sinds oktober vorig jaar. Maar te lang wachten willen we ook niet. Wat een zeurpieten ook.
Zora; maakt niet uit hoor! Ik weet hoe druk je kunt zijn met een kleintje en werk en al het andere. Fijn dat de wachtweken mee vallen, afleiding scheelt al een heleboel. Hebben ze ooit nog een verklaring kunnen geven voor slechtere bevruchtingen? Majo; is het meegevallen? Spijkervrouwtje; heb je een terugplaatsing gehad (omdat je utro gebruikt)? Spontane wonders; eigenlijk heb ik daar zelf ook niet zoveel hoop op, mijn man nog wel een beetje. Ik denk nu dat we maar gewoon eens in gesprek moeten gaan in het ziekenhuis. Ben ook wel benieuwd naar wachttijden. Zora; kregen jullie weer onderzoeken bij afspraak/intake voor tweede kindje?
Appie: nee we hebben geen onderzoeken gehad toen we weer starten. We zijn natuurlijk al ICSI kandidaten, veel slechter kan het niet. Wel hebben we een soort van intake gehad. Even een gesprekje, en toen moest ik op ongi wachten geloof ik en toen konden we starten. Verklaring voor slechtere bevruchting hebben we eigenlijk nooit naar gevraagd. 1e poging was nog IVF en toen dat slecht uitpakte zijn we doorgegaan voor ICSI. Uit die poging ben ik zwanger geworden van Sara. En Sara en de emmy ervoor van de nislukte poging waren 6 cellig dus niet super slecht. 4 cellig als beste emmy hebben we niet eerder gehad, ik ga het dus wel aankaarten als deze poging niet lukt. Maar ik denk niet dat ze er een goede verklaring voor kunnen geven eerlijk gezegd. Bidden is het beste wat we kunnen doen!
Majo: even hart onder de riem! Ik had ook maar 3 follikels in de zelfde grootte ongeveer ook nog eens! Daar kwam toen (tot mijn teleurstelling op dat moment...) 1 eicel maar uit en.....daarvan ben ik nu zwanger!!! Ik ben dus heel blij dat ze de poging bij mij (zonder twijfels) wel hebben doorgezet want het kan gewoon wel! En ik snap jouw gevoel erbij heel goed en ik vind het super dat je je gevoel gevolgd hebt hierin. Ik hoop dat dat ook positief verder gaat en je zwanger raakt deze poging, het is je gegund! Hoeveel pogingen heb je eigenlijk nog?...Sterkte, succes etc!! Het kan!!!!!!!! x
@Majo: hoop dat je punctie goed gegaan is. En natuurlijk in alledrie de follikels een GOED ei. Ik duim. @Appie: welkom hier! Spontane wonders, tja daar hebben wij ook geen hoop op. Sowieso raak ik moeilijk zwanger vanwege endometriose. En hier mag het ook niet vanwege medicijngebruik van mijn vriend. Haha, nee ik heb nog niet getest Lijkt me ook niet echt nodig. Mijn ongi gaat er de komende dagen vast aan komen. @Zora en spijkervrouwtje: mijn duimen draaien! @Wies: hoe gaat het met je?
Meiden... WE MOGEN STARTEN!!! JOEHOEEE... Vandaag de oproep gekregen voor de prikinstructies... 22 maart. Dan mag ik me de eerst volgende dag van de menstruatie aan gaan melden. Aangezien ik PCO heb en dus de vraag wanneer ik ongi wordt... volgende afgesproken... 22 maart nog niet ongi dan mag ik provera gaan slikken en dan de pil... Ben ik voor de 22ste spontaan ongi dan mag ik op dag 2 of 3 met de pil slikken! BEN ZO BLIJ!!!!
Ik kom ook even weer aanwaaien.... Ingrid, wat geweldig dat jullie mogen starten! Kan me voorstellen dat je heel errug blij bent! Majo: hoe is het nu met je? Je had volgens mij gisteren de punctie toch? Alles goed gegaan? Spontane wonders: Zijn we hier (letterlijk) niet zo mee bezig. Mijn vriend is eind vorig jaar aan een hersentumor geopereerd en het bedgebeuren staat nog een beetje op een laag pitje. Vandaar dat we toch gebruik gaan maken van onze cryo's. Anders hadden we het misschien eerst nog wel geprobeerd, maar met heel weinig hoop hoor. Spontane wonders vinden veelal toch altijd bij een ander plaats en niet bij jou. Al vind ik het altijd wel geweldig om te lezen als iemand na voor het eerste kindje jaren in de MMM te hebben gezeten, de tweede zomaar in de (moeder)schoot geworpen krijgt. Zora: wanneer mocht je ook al weer testen? Je zit nu bijna aan het eind van de eerste wachtweek toch? Spannend spannend spannend. Al denk ik ook dat je minder tijd hebt om je nu daarmee "bezig" te houden, aangezien je ook een kleintje hebt rondlopen. Ik denk dat dat inderdaad ook de nodige afleiding geeft. Bij de eerste ben je er toch (hoe zeg ik dat goed) meer nadrukkelijk mee bezig, omdat je er simpelweg toch meer tijd voor hebt om er bij stil te staan.
majo, hoe is het gegaan met de punctie? ik hoop zo voor jullie dat je op zijn minst in goede eicel hebt! en dan net als astarte, daarmee zwanger! Heb er ook echt bewondering voor dat jullie het toch hebben doorgezet, echt waar. wat astarte zegt, je gevoel meot je gewoon volgen, anders blijf je achteraf met een vervelend gevoel zitten. appie, welkom hier! en spontane wonders, tja, ik hoop ook nog steeds deze ronde! maar heb er niet veel vertrouwen in hoor, maar je weet het nooit. zora,spijkervrouwtje en miepje, wanneer mogen jullie testen? spannend hoor! ingrid, wat goed dat jullie mogen gaan starten, succes alvast! ppfff, hier op dpo 7, duurt lang zeg. wel mooie tempstijging, maar dat heb ik ook al eens eerder gehad....dus zegt nog niks voorlopig.
Be Happy: Klopt hoor wat je zegt, ik heb er vandaag eigenlijk helemaal niet aan gedacht, zelfs niet toen ik de Utrogestanbollen gebruikte, dat gaat gewoon gedachteloos gek genoeg, nu ik even tijd heb om te zitten en hier even bijlees land het weer een beetje. Ik heb afgelopen dagen wel een beetje een dipje gehad, gelukkig voel ik me nu weer goed. IK twijfel nog wel of we meteen door willen gaan hierna mocht da nodig zijn. OP dit moment ben ik er even klaar mee, maar dat kan natuurlijk zo omslaan..... Wies: Spannend! Ik duim voor je! Majo: Laat je snel weten hoe het gegaan is en wanneer je meer hoort? Ingrid: Super dat je kunt starten! Spannend! Weet niet meer wie het vroeg, maar ik weet waarschijnlijk volgende week woensdag of de emmy is blijven plakken. Ik wordt altijd 2 weken na ei/punctie ongi als het niet gelukt is, ongeacht of ik Utrogestan gebruik.
Ingrid, wat fijn dat jullie nu ook eindelijk weer van start mogen . Appie, jullie ook w.s. dus gauw voor een 2e! Hier vanwege ernstige BI pas weer aangemeld voor mmm toen dochtertje 11 mnd oud was (nu alweer bijna een jaar geleden, zucht....). Als ik dat niet had gehad, die BI, dan waren we w.s. eerder alweer begonnen... alhoewel... wilde eigenlijk ook nog niet stoppen met BV geven. Dit uiteindelijk 13 mnd kunnen doen voordat we weer begonnen met die ellendige MMM. Zora, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen! Je wordt echt heen en weer geslingerd qua emoties in de wachtweken.... en ook idd het gevoel van wat doen we, mocht het niet lukken dit keer, daarna dan..... Wel fijn dat je toch voldoende afleiding hebt voor nu. Wies, dpo 7.... tellen tellen tellen.... wachten wachten wachten....pfffff...... Astarte, ik weet het.... . Lief van je! En ik hoop het dan ook heel erg, maar heb momenteel weinig hoop.... Weet het ook even niet meer, maar hoeveel cellig was jullie enige emmy toen? Spijkervrouwtje, duimen draaien nog steeds . @Spontaan wonder: hier na geboorte dochtertje nooit iets meer gebruikt en ga die rommel ook zeker nooit meer slikken . Spontane wondertje dus nooit gekomen, maar ook geen hoop op hoor met slechte kwaliteit eicellen, zaadcellen die soms letterlijk op 2 handen te tellen zijn en bevruchtingen die met icsi zelf al altijd slecht of matig zijn . @Hier: gisteren dus de punctie gehad. Wat een ellende weer. Krijg altijd een roesje met rapifen, een morfinepreparaat, maar reageer daar op één of andere manier erg heftig op. Enorm misselijk nadien en dus flink braken, terwijl ik al een zetpil tegen misselijkheid had gehad . Punctie ondanks roesje en diclofenac ook erg pijnlijk. Was even vergeten dat alle (veeeele) kleintjes ook weggehaald moeten worden ivm kans op overstimulatie. Nou...dat was geen pretje. Resultaat 4 eicellen waarvan 1 niet rijp. Dus 3 over... manlief hoefde dit keer gelukkig maar 1x te produceren want voor die 3 waren er wel genoeg . Toen voelde het allemaal nog wel oké, totdat we vanmiddag weer telefoon kregen over de bevruchting: 1 maar bevrucht. Hadden we afgelopen poging ook, toen stopte die ook nog eens met delen. Gevraagd of we morgen gebeld kunnen worden of ie uberhaut wel doordeelt dus bellen ze morgen eind v/d ochtend. I.p. dan zondagmiddag een TP. Hier dus helaas niet zoveel hoop meer op een goede afloop (hoewel k natuurlijk weet dat het kán). Maar we hebben altijd alleen maar slechte of matige embryo's gehad, dus mooi doordelen zal ook deze wel niet doen. Maar desondanks geen spijt dat we hebben doorgezet. Vorige keer hadden we meer eicellen met hetzelfde resultaat dus dat was om het even geweest.
@Majo: ons wondertje was toen 8-cellig! Maar dat zegt niets, er zijn ook 4-celligen die gewoon doordelen hoor. En waarom zou het nu weer zo gaan als de vorige keer? Dat was dan toen een minder goede bevruchting die niet mocht zijn, maar waarom zou het dit keer niet mogen lukken? Denk maar sterk aan dat klompje cellen en blijf voor je zien hoe het zich keurig blijft doordelen zoals het hoort! Dat heb ik ook gedaan . Ik hoop zo dat het goed gaat komen deze poging! Dit is een andere, nieuwe poging met een andere eicel en zaadcel dus houd moed he!? xxxxx
O majo, wat mega spannend weer, jeetje. Ikken wat je zegt over die kleintjes en die zijn nog rottiger dan de grote. Bij mij prikte ze ook alle kleintjes aan, ik heb ook weleens een arts die ze liet zitten dat heb ik tijdens de punctie ook nog gezegd maar deze wilde ze perse allemaal weghalen, au! Ik duim enorm voor jullie emmy. En ik volg je op de voet, wat zou het een wonder zijn als we allebei weer zo'n succesverhaal kunnen delen deze ronde.
@ Majo: ik hoop dat de embryo goed door blijft delen! Heb je al wat gehoord vandaag? @ Zora: ik blijf mee bidden en hopen, hopelijk een lekker weekend in de voorjaarszon! @ Wies: ik hoop ook op je spontane wonder! @ Be happy; wat heftig van je man! Ik snap wat je zegt over dan eerst kijken wat de cryo's doen. @ Ingrid: leuk dat jullie gaan starten. Hier wel even gebeld naar het ziekenhuis, maar eerste afspraak wordt waarschijnlijk sowieso pas in mei. Dus nu nog alle tijd om mee te leven en lezen
Meiden het is nog wel vroeg maar ik heb vandaag op dag 12 na punctie (9 na tp) positief getest! Foto staat in mijn album. De teststreep stond er in binnen 30 sec en de foto is ook binnen de afleestijd gemaakt, nu hopen dat het blijft plakken
Spijkervrouwtje, wauw!! Wat mij betreft een overduidelijke test hoor! Zeker al op dag 9 na TP! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd!! Wanneer is je officiële testdatum? Appie, die afspraak in mei, is dat dan eerst alleen de intake? Of mogen jullie meteen van start? Astarte, 'k ga zeker proberen positief te blijven hoor! Hoewel het soms 'makkelijker' is er negatief in te staan omdat als het dan allemaal niks is het niet zo hard aankomt . Hang er nu een beetje tussenin. Dan weer het één, dan weer het ander. Hoop maar dat we deze keer in elk geval een kans krijgen, dat hadden we bij een in deling stilstaande 4-cellige emmy op dag 5 namelijk niet. Als er wel een kans is door een redelijke emmy en die mislukt dan, vind ik het persoonlijk minder lastig want dat geeft wel hoop om dan door te gaan aangezien we hierna nog maar 1 vergoede poging hebben. (5000 eurie voor iets wat al niet echt kans van slagen heeft is namelijk wel veel geld.....als er wel een kans is, maakt me die 5000 eurie niets uit). Ben inmiddels trouwens al wel gebeld door laborante en emmy is nu op dag 2 na punctie 4-cellig wat prima is voor dag 2. Alleen weet ik nu nog niet echt wat aangezien de emmy de vorige keer bij 4 cellen ophield met delen en nog steeds zo was op dag 5. We zullen het zien zondagmiddag bij de TP.....
Mooie test Spijkervrouwtje! Ik duim met je mee dat het blijft plakken! Majo: ook voor jou duim ik dat je 4-cellige emmytje goed door gaat delen. Hoop op goed nieuws zondag!
majo, hoe is het gegaan vandaag, of ben je nog niet geweest, ben erg benieuwd! spijkervrouwtje, wat een supernieuws! heb je test gezien, en overduideljk hoor! echt best een knaller voor 9 dagen na tp. gefeliciteerd! hier op 10 dpo getest, negatief...had het eigenlijk ook niet verwacht een positieve test te kfijgen, maar goed, heb altijd zo'n testdrang, en voelde allemaal zoveel dingetjes de laatste dagen. hopelijk te vroeg getest, maar denk dat het niks is hoor, zou wel écht een wonder zijn ook zo spontaan. ik hoop in ieder geval anders snel ongi, dan kan ik bellen voor onze volgende ronde cryo.
Wies, tóch jammer ook al had je het niet verwacht. Een omotest zien, ongeacht wanneer, is nooit leuk . Wie weet idd te vroeg en anders idd snel ongi en dan hopelijk een supercryo TP'en die blijft de rest van je leven. @Hier, goede TP gehad vandaag . Na de toch wat teleurstellende poging weer hadden we dit nooit kunnen bedenken. Altijd slechte en matige cryo's gehad (dochter is ook van 2 matige) en nu gewoon een 9-cellige Morula teruggekregen. Ze noemden 'm goed tot heel goed en hadden 'm anders zelfs ingevroren!! Nooit gedacht dat dat bij ons zou kunnen dus voor nu erg blij. (zou de metformine hier dan toch iets mee te maken hebben gehad? Deze poging voor het eerst geslikt). Hebben natuurlijk wel enige 'reserves' omdat topemmies ook niet altijd blijven zitten. Maar het geeft ook al zou het mislukken sowieso wel moed om door te gaan want dit betekent dat er wel nog kansen zijn en we dus wel door zullen gaan . Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen en nu eerst deze 2 wkn maar eens afwachten... ben van plan het lekker op z'n beloop te laten en me er niet mee bezig te houden...kijken of ik dat vol ga houden haha. Thanx voor jullie meeleven meiden!! Lief!!
Majo zag dat je de tp vandaag hebt gehad. Ik duim voor een posi test over 2 weken. Zora hoe voel jij je meid? Spijkervrouwtje super van harte gefeliciteerd hoor. Ben nu natuurlijk niet meer bezig maar over 1 a 2 jaar als alles op rust is kan ik gewoon starten als BAM met het donorzaad wat verder voor mij bewaard word