Wies ik duim voor je dat je gewoonte vroeg getest hebt hoor! Majo wow een toppertje aan boord. Die van ons was 8 cellig en zie het resultaat Dit moet hem gewoon gaan worden hoor! Ik duim voor jullie? Zora hoe voel je je? Vandaag 11 dgn na de punctie toch? Appie, nog even geduld voor jou maar dat wordt vast beloond in mei! Ingrid fjn dat jullie mogen gaan starten. Vanmorgen nog een test gedaan (14dpo) en een mooie knaltest Ga dinsdag het ziekenhuis maar eens bellen om te vragen wanneer ik een echo krijg.
One of kind, fijn je weer even te 'zien' (onderin mijn scherm ). Hoe is het met je? Gaat het allemaal wat? Kun je wat 'rust' vinden? Over 1-2 jaar dus verder....is dat tijdsbestek een keuze van jezelf of v/h zkh? Knuf voor jou meid!! Spijkervrouwtje, WAUW!! Het is dus echt écht . Súper zeg!! Op naar een mooi eerste echo!!
Majo dat is eigenlijk de tijd wat ik denk nodig te hebben financieel ook Ik heb gelukkig een baan gevonden en indien ik het hiermee niet redt zal ik wat meer uren moeten gaan draaien natuurlijk. Ben op zoek naar woonruimte. Maar verder gaat het steeds beter met me. Ook met S gaat het een stuk beter, veel vrolijker, zegt mama , loopt me de trap op:O, en loopt zo'n 10 passen los. Ben nog wel bedreigt geworden door hem over de telefoon maar ben toen aangifte gaan doen. Het zal nog een heftige tijd gaat worden. Maar ik geniet enorm van mijn ventje en ons leven samen met zijn 2tjes
Spijkervrouwtje: Van harte gefeliciteerd! One of a kind: Sterkte meid en fijn om even wat van je te lezen. Majo: Ook voor jou goed nieuws, je bent dus net voor niets doorgegaan, ik heb er een goed gevoel over. Ben benieuwd of het inderdaad door de Metformine komt. Pas goed op jezelf en jullie kleine emmy.
hebben jullie trouwens gewoon pregnyl kunnen krijgen? ik zat te denken het nu alvast maar te halen/bestellen, lees er zoveel over dat het niet leverbaar is.
Nee pregnyl is niet leverbaar, ik kreeg ovitrelle en dat is mondjesmaat verkrijgbaar dus ga het zeker op tijd halen/bestellen! Zora hoe voel je je? Nog geen testdrang? Oneofkind, ik ken je verhaal niet maar het klinkt hefig, sterkte ermee!
One of kind, wat fijn dat het langzaam beter gaat en je werk hebt gevonden . Wat eng v/d bedreigingen zeg! Pas maar goed op meid! Wat ontzettend triest dat een eerst goedlijkende relatie dan toch zo moet eindigen . Maar meid....je kunt hier uiteindelijk alleen maar sterker uitkomen!! En wat onwijs goed van de kleine S. dat hij los gaat lopen en Mama zegt *smelt* . Wies, ik zou ook gewoon alvast een recept voor pregnyl/ovitrelle laten schrijven hoor! Beter te vroeg dan te laat in huis hebben. Wordt gewoon hoog tijd voor meer zwangeren zodat deze meer in de kannen van MvM kunnen 'piesen' . Zora, ook hier nog even....hou je het nog een beetje uit meid? Knuffie! Hoop dat jij 'mijn patroon' gaat doorbreken door nu 'gewoon' zwanger te worden van deze emmy. Verder verloopt het namelijk gelijk met mij....eerst overstimulatie en afbreken, dan maar 1 4 cellig embryo... Het moet bij jou gewoon anders gaan en dus binnenkort hopelijk een positest! @Hier: Vandaag met beste vriendin en M. naar dierenpark in A'foort geweest. Mag natuurlijk i.p. alles gewoon doen nu na de TP, kreeg alleen de 'opdracht' 3 dgn niet zwaar tillen en niet sporten. Maar ja.....wat is zwaar dan??? M. zelf in en uit de auto laten klimmen en in het autostoeltje (wordt leuk voortaan, want ze wil nu niet anders meer ). Dinnetje M. zoveel mogelijk laten tillen in en uit de wandelwagen en om te kijken naar de dieren. Maar ja....bij erge verdriet als ze bijv. viel was de troost en knuffel van dinnetje niet genoeg en heb ik haar toch een keer of 4 even getild vandaag. Denk dan nu weer....zou het 'kwaad' kunnen?! (ben nu dus alweer even vergeten dat ik me er niet mee bezig zou gaan houden, haha). Morgen dagje (bijna niks) behalve kraamviste collega en woensdag wel werken en dus veel lopen maar heb al gemaild naar leidinggevende dat ik bij patiënten wil staan die vrij zelfstandig zijn en ik dus niet ga tillen. Aan andere kant denk ik dan..... als het spontaan lukt weet je het ook niet en doe je ook alles door. Maar ja...waarom mogen wij dan 3 dgn niet zwaar tillen?! Pfffffffff...... er is ook altijd wel iets om je 'druk' om te maken .
He Majo, volgens mij valt dat wel mee hoor, ik heb na 2 dgn gewoon gesport. Hier hebben ze er niks van gezegd dat iets niet mocht
majo, bij ons zeggen ze daar niks over, alleen dat je juist de dingen moet blijven doen die je normaal ook doet. ik mocht ook gewoon trombone blijven spieren, en dat kost heel veel buikspierkracht. nu ben ik niet echt een goed referentiekader op dit moment, maar ook de vorige keer met sam heb ik gewoon trombone gespeeld. heb het recept laatste keer al gekregen van de gyn, dus ga zo maar eens naar de apotheek denk. wilde vanmorgen weer testen, maar heb lichte krampjes en mijn temp is 0,2 gedaald. nog niet laag, maar goed wel wat lager. als de duivels dan toch komen, laat ze vandaag dan maar komen, des te sneller kunnen we weer aan de bak! ik heb er nog even aan gedacht te wachten, omdat we anders weer een winter (en zelf einddecember) kindje krijgen, maar goed, het loopt zoals het loopt, en uiteindelijk gaat het om een brusje, of het nu in de zomer of winter geboren wordt! Zie gewoon 2 vriendinnen nu om me heen, 1 is over 2 weken uitgerekend, en de andere in juli. En die hebben het over het lekker naar buiten gaan daarna, en wandelen, etcetc. Tja, en dat is natuurlijk zo, met sam heb ik dat niet zoveel gedaan (november). Ach, dan kunnen we wel wat verjaardagen tegelijk gaan vieren,haha. zora, hoe is het met jou? ook spannend nu zeg! wanneer wil je testen?
Even ego en gekopieerd uit andere topic: Hier game over. Nog niet ongi geworden en ik was niet van plan om te testen maar ik wilde zekerheid. Dus vanmorgen getest en omo wit zoals ik al had verwacht. Voor de zekerheid ga ik nog wel even door met de Utrogestan, als het goed is wordt ik morgen ongi, mijn lichaam is daar altijd heel regelmatig in. Niet in cyclussen maar wel de LF gek genoeg. Met Sara testte ik al een dag eerder positief dus ik heb ook niet de illusie dat er toch nog een tweede streep komt te staan. Als ik ongi ben ga ik ziekenhuis even bellen om te kijken hoe en wat. We gaan in juni met vakantie en ik denk dat een nieuwe poging daarvoor met rustcyclus ertussen niet meer gaat lukken en tijdens mijn vakantie heb ik geen zin om te spuiten. Dus maar eens zien wanneer we verder gaan. Ben er voor nu even klaar mee maar dat kan volgende week zo weer omslaan hoor. het was ook te mooi om waar te zijn dat het eens makkelijk zou gaan en een 1e poging zou lukken. Gek genoeg ben ik er nog vrij nuchter onder. Zo zie je maar hoe je gevoelens heen en weer geslingerd kunnen worden.
He Zora, dikke knuffel meid Echt balen als het neit gelukt zou zijn, Mag dan wel optimistisch bij de eerste ronde maar goed het kan wel en anders moet het gewoon de tweede ronde raak zijn oke Wies morgen weer een testje? Spannend hoor, ik duim voor een mooi tweede streepje en die temp moet ook weer omhoog!!
Zora: dikke knuffel! Je hoopt toch altijd dat het misschien toch wel gelukt is. Je wordt eigenlijk in de wachtweken heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop. En als je dan toch weer een witte test in handen hebt en/of ongesteld bent geworden, dan komt de klap weer zo hard aan en is de teleurstelling groot.... Want de wens voor een tweede is net zo groot als de wens voor de eerste! Nogmaals: een hele dikke knuffel! Wies: hetzelfde geldt ook voor jou natuurlijk. Dikke knuffel! Majo: heeft het duimen van iedereen toch een beetje geholpen. 9-cellig...wat goed! Nu gaan we uiteraard duimen voor een mooie zwangerschapstest! Vorige week zijn wij op kraamvisite geweest bij onze buurvrouw. Haar zoontje is nu zo'n 3 weekjes oud. Een van mijn zusjes is nu hoogzwanger (morgen 37 weken). Dit alles maakt dat ik me des te meer realiseer dat ik ook graag weer wil. Heel graag! Morgenmiddag intakegesprek in het ziekenhuis. We nemen Aiden mee. We gaan even terug naar de plek waar hij ontstaan is. Onze kleine man groeit als kool. Wat gaat dat hard! Zijn eerste tandje is nu aan het doorkomen en over zo'n 3,5 maand is hij al 1 jaar....De tijd gaat veel te snel.
Zora . Dikke knuffel meid! Het is ook zo oneerlijk soms.... Even lekker extra met jullie mooie dochter knuffelen, dat doet goed .
Behappy en Wies, ook al allemaal zwangeren/pasgeborenen om jullie heen... hier ook al... Vriendin 4 dgn terug bevallen van 3e zoontje, april vriendin uitgerekend van 2e kindje, mei stiefzus uitgerekend (ongepland zwanger, wilden eigenlijk geen kids, zijn 37 en 40 jr --> nu wel heel blij ermee overigens), juli vriendin van 2e kindje uitgerekend. En dan nog maar te zwijgen over m'n werk. Eén op punt van bevallen, 2 zwanger van de 2e. (zit in een heel jong team, dus dat beloofd nog wat voor komende jaren...). En nu wil ik ook weer eens 'aan de beurt' zijn ! @All, jullie dus niet allemaal te horen gekregen bij TP 3 dgn rustig niet sporten/zwaar tillen.... hmmm..... best vreemd he....dat het beleid overal zo anders is. Maar thanx voor zeggen want dat stelt me wel weer wat gerust. Helemaal niet tillen is ook niet te doen met m'n kleine meid in huis. Kom er nu ook pas achter hoe vaak ik 'r normaal gesproken even lekker optil en knuffel (enorm vaak ).
He bah, Zora! Wat baal ik voor jullie! Het was zo mooi geweest als je verrast was met dat zo-prachtig-mooie-streepje! Jak! Even uitstellen klinkt voor vakantie verstandig, maar voelt misschien ook wel wat ingewikkeld en lang... Denk aan je! Majo: hier geen advies meegekregen en hier ook pleegkind getild en gefietst e.d. Maar geen hele gekke dingen gedaan. Klinkt wel heel goed die goed embryo! Nu maar hopen dat deze lange weken snel voorbij gaan! One of a kind: sterkte met je moeilijke tijd! Be happy: jouw mannetje is 1 maand ouder dan die van mij en ik vind het idd ook zo snel gaan! Maar zo leuk ook! Wies: Hoe gaat het? En Spijkervrouwtje: Gefeliciteerd!!!! Voel je je goed? Hier hopelijk vrijdag een echte afspraak maken voor de intake in mei, daarna gaan we eerst op vakantie, dus de poging zal nog wel even wachten. Gelukkig druk genoeg met werk en lieve mannetje(s).
Wies: Jij dus ook niet zoveel hoop? Heb je al getest? Als deze poging gelukt was was ik 2 weken later uitgerekend dan met Sara, ook niet echt ideaal natuurlijk maar ik maak me daar verder maar niet druk om, ben al blij als er uberhaupt een brusje komt. Spijkervrouwtje: Dank je hoe ie het met jou, kun je het al bevatten? Be Happy: Jij ook bedankt voor je lieve berichtje. Succes vandaag bij de intake. Wij hebben Sara meegenomen met de TP en ze zeiden 'he is dat de TP van 20-2-2010? Haha was wel grappig dat ze weer terug op de plaats was waar ze is ontstaan. Hier overigens ook allemaal zwangeren. Veel van de 1e, maar ook een aantal van de tweede en gek genoeg vind ik dat lastiger dan degenen die zwanger zijn van de 1e. Stom eigenlijk, maar ik baal af en toe gewoon enorm dat het hier allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Majo: Dank je, nee hier wel te horen gekregen rustig aan doen maar dat had te maken met de punctie, niet emt dat eht slecht is voor de emmy. Spannend zeker nu de wachtweken nu je weet dat je een topemmy bij je draagt. Appie: Jij ook bedankt, het is wel even balen ja, vooral omdat we nu weer een nieuwe poging in moeten. Eerst maar eens ongi afwachten en dan gesprek plannen en dan kijken we wel verder. Gelukkig is het heelrijk weer daar word ik wel vrolijk van....
Zora, gek genoeg vind ik het eigenlijk niet heel spannend nog op dit moment met onze topemmy (zo raar om dat op te schrijven...). Het geeft eigenlijk een soort van 'rust' (nu nog?) omdat we nu weten dat we iets hebben om door te gaan mocht en deze poging en een 3e poging mislukken. Anders komt na deze poging een definitief eind erg snel in zicht en dat is het voor ons nu niet omdat we dan zeker een 4e poging nog zelf gaan betalen. Dat gevoel hadden we na de vorige poging uds helemaal niet meer.... want als deze nu ook zo was, dan zouden we w.s. nooit verder dan een 3e poging gaan... We zullen zien.....dinsdag eerst maar eens intake in DD en ons daar eens op voorbereiden .
Even snel...dus even ego. Zit op mijn werk en er ligt nogal wat op mij te wachten.... Gisteren naar het UMCG geweest voor de intake. We hadden dezelfde arts als twee jaar geleden. Zij vond het hartstikke leuk dat wij Aiden mee hadden genomen. Die zat op zijn beurt de hele tijd met haar te "flirten", hahaha. Leuk gesprek gehad. Er bleken wel twee rietjes te zijn met per stuk 1 cryo; de rest was wel per 2 ingevroren. Nu gaan we eerst voor die rietjes met 1 cryo, levert dat niks op, dan gaan we verder voor de andere cryo's, waarvan er dan eentje weer ingevroren wordt. Natuurlijk onder voorbehoud dat ze goed ontdooien. Want dat is natuurlijk altijd maar afwachten. Ook nog gevraagd hoe dat zit met mijn cyclus (die ik dus nog niet heb) en of ik mogelijk iets kon krijgen om het op te wekken. Dat doen ze liever niet. Temeer omdat ik nog maar net (3 weekjes) volledig gestopt ben met de borstvoeding. Ze zei dat er in dat geval nog zwangerschapshormonen/borstvoedingshormonen in mijn lichaam kunnen zitten waardoor ik nog niet ongesteld ben. Ze zegt dat het beter is dat die hormonen uit zichzelf helemaal verdwijnen. Anders heb je grote kans dat ze een goede innestelling van een cryo in de weg kunnen staan. Als ze me iets geven om mijn menstruatie op te wekken, zouden intussen die hormonen nog steeds in mijn lichaam rondzwerven en dat schiet dan niks op. (Ik zou dan wel ongesteld worden, maar bezit nog steeds die hormonen.) Ze verwacht dat ik binnen nu en 3 maanden mijn menstruatie wel terug zal krijgen. Ik krijg wel alvast een schema en recepten toegestuurd. Zodra ik ongesteld ben, mag ik meteen beginnen met het slikken van tabletjes en moet ik bellen voor een afspraak voor een echo. De eerste cyclus word dan gelijk de cryo teruggeplaatst! Mocht ik na een half jaar nog niet ongesteld zijn, dan moet ik ook weer bellen. Dan krijg ik aanvullende onderzoeken (o.a. naar de werking van mijn schildklier) en gaan ze me wel helpen om de boel weer aan de praat te krijgen. Vooralsnog is het hier dus afwachten wanneer mijn lichaam zijn werk weer gaat doen qua cyclus. Op zich ook wel spannend, hahaha. Hoop maar dat alles goed is bij mij binnen.
Be Happy, even afwachten nog dus, ik hoop dat je menstruatie neit te lang meer uitblijft want dat wachten is ook niets. Maar ik begrijp het standpunt van je arts wel. Hier net het ziekenhuis gebeld, 4 april evaluatie, en dan kijken of we voor onze vakantie nog een poging kunnen en willen doen of dat we na de zomer verder gaan. Fijn weekend allen!