Majo: Wat rot zeg dat je toch ongi bent geworden, een hele goede emmy geeft ook geen garanties dus. Je hebt dus wel een goed gevoel bij DD? Hoe lang is het reizen voor jullie? Ik denk dat een aantal dingen die ze hebben gezegd in DD ook bij mij van toepassing zijn. Ik zie het alleen echt niet zitten om zo lang te reizen, ik baal als ik jou stukje lees dan wel dat ze hier in NL nog zo stilstaan.
Hey Zora, moest ook gelijk aan jou denken en dat een aantal dingen ook zéker op jou van toepassing zullen zijn aangezien wij aardig hetzelfde doen steeds . Het is voor ons 2,5 uur rijden enkele reis. Wel lang, maar heb het er wel voor over. Wil achteraf als het allemaal niet lukt tegen mezelf kunnen zeggen....ik heb er alles aan gedaan....anders weet ik dat ik me er nooit bij neer zou kunnen leggen.... Reizen gisteren viel me wel mee. En ach....'t is daar korte protocol, dus hopelijk maar max 5x? heen en weer crossen dan nog? Reiskosten kun je wel weer terugkrijgen v/d belasting volgend jaar en ach....die 5 dgn op een jaar die ik dan misschien 'kwijt' ben aan reizen voor een goed doel... Geen idee of het vertrouwen in DD groter is, in NEd hadden we nu ook een topemmie, dus het kan hier blijkbaar wel. Alleen in DD mogelijk een Tese voor manlief, geen mnd de pil slikken en geen wekenlang deca spuiten. Verder vriezen ze daar alles in (niet dat we echt iets hadden in te vriezen de laatste jaren), stel dat we dit keer door de metformine wel meer emmies hebben?! Wij gaan het dus zeker wel doen! Laatste kans die we hebben.....ben benieuwd.... Maar denk ergens wel dat het ook niet uitmaakt, want of je nu een topemmie uit Ned. hebt of uit DD....dan moet ie wel blijven zitten.... Hoe lang is het voor jullie reizen dan? Ook zoiets denk ik? Ga je meteen lekker shoppen daar....schijnt een leuke stad te zijn....of een keer een hotelletje.... we moeten 't maar leuk maken .
Hoi meiden, ik ben er weer! Lekker vakantie gehad en toe aan een nieuwe poging. Wat jammer dat er niet zoveel zwangeren bij gekomen zijn... Spijkervrouwtje uiteraard van harte gefeliciteerd! En dikke knuffel voor degenen met minder geluk dit keer. Maar de lente is nog niet voorbij, tijd om eieren te leggen Ik ga ook weer mee doen.. Voor mij ook geen deca meer (liefhebbers anyone?), maar een kort protocol met cetrotide en 125 gonal. Nu hopelijk geen overstimulatie meer. Het bevalt me nu al een stuk beter! Gisteren inplangesprek en mocht direct naar de apotheek rennen. Gelukkig dus niet weer een maand wachten, maar zag de bui al hangen. Gisteren en vandaag de gonal en vanaf morgen cetrotide erbij.. Maandag eerste echo, gaat ineens hard! Dacht ik zoek gauw mijn maatjes van het forum weer op!
botervliegje, succes weer! en natuurlijk welkom terug. marjo, balen dat je toch nog ongi bent geworden, was wel mooi geweest nog voordat je naar DD had gemoeten zwanger te zijn geweest. Alle hoop nu gevestigd in DD, waarschijnlijk gaat het daar lukken toch? Idd wel heel erg eigenlijk dat Nederland zo achter ligt, is toch niet nodig eigenlijk. Zondag de 1e echo eindleijk, dag 12 dan, dus hopelijk ook gelijk de pregnyl, en volgende week de tp. Ja ja, pregnyl toch nog. Ze belde op van de apotheek dat ze toch nog 1 pregnyl hadden binnengekregen, en dat ie voor mij apart lag.
Haha Majo, had je niet zien zwaaien...! Klinkt alsof ze van wanten weten in DD. Ervaar jij dat ook zo? Botervliegje: weer flink aan de slag zo te lezen. Brrr als ik het zo lees krijg ik toch wat koudwatervrees. Ik hoop dat mijn cryo's toppertjes zijn...! Geen zin om weer lang te moeten spuiten... Wies: bof jij even dat ze die ene Pregnyl voor je reserveren...! Ik hoop dat je zo veel geluk blijft houden! Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor het opstarten van de cryo tp. Half mei, dus dat duurt helaas nog even...
Even snel.... Heb momenteel erg veel sores in de familie, dus vandaar even niet de puf om me hier te melden. Maar even een steunbetuiging voor mijn 'meppelvriendinnetje'. Lieve Majo, wat ongelooflijk K*T dat je toch ongi bent geworden. Heb zoveel aan je gedacht afgelopen week. En nu toch naar DD dus. Toch raar dat er zoveel verschil zit in de ziekenhuizen he? Meppel/Zwolle staat erg goed aangeschreven, maar je gaat je inmiddels wel één en ander afvragen..... Dikke knuffel voor jou meissie!! En ook voor de andere meiden hier een knuffel van mij. Ik ga weer, vertel jullie later nog wel eens wat er aan de hand is. Mijn hoofdje is nu even vol. Oh ja, morgen weer voor een fm, de derde inmiddels. Met een beetje geluk volgende week een tp. Spannend!
Joepie... de pregnyl ligt in de koelkast! ik heb hem dus in mijn bezit! Nu wachten op de 14de... dan heb ik de eerste spuit!
Botervliegje, nu echt alweer van start dus. Lekker zeg dat korte protocol. Gewoon in Ned? Of zit jij ook in Dld of België? Hoor over ned. nmlk bijna altijd alleen maar lange protocol. Klinkt wel goed allemaal. Wies, pregnyl in huis dus....en? Hoe was de echo vandaag? Mag je de pregnyl zetten vanavond? Spannend! Miiiir, ook de afspraken weer gemaakt! Spannend hoor! En ach...voor je het weet is het alweer mei! Morgen alweer april... Miepje, thanx meid . Wat naar dat het allemaal niet zo lekker loopt bij jullie in de fam. Hopelijk geen ernstige dingen? En de 3e FM alweer gehad. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe het ervoor staat nu dan.... binnenkort dus w.s. een cryootje aan boord..... Hoe mooi zou het toch zijn als dit nu in één keer allemaal zou lukken zeg! Hoe is het met de kleine B? Die gaat ook alweer mooi richting de 1 jaar zeg! Hij is toch van half/eind mei? Knuf voor jou! Ingrid, pregnyl ook in huis gelukkig! En nog maar 2 weekjes voor jou....en dan ook weer van start.... Hoe is het met de rest v/d meiden? @Hier: weinig bijzonders....gaat goed..... was alleen even vergeten hoe enorm ongi je toch kunt zijn na mislukte poging....pfff..... komt geen eind aan zeg....
In het kort een beetje wat er hier speelt: Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 14 was. Sinds 12 jaar heb ik geen contact meer met mijn vader. Al een paar jaar voel ik toch de behoefte om weer contact te zoeken. In augustus de stoute schoenen aangetrokken en we hebben nu contact via sms/mail en brief. Verder nog niet, nog een beetje op afstand houden. Is niet niks na zoveel jaar, waarin ook nog eens heel veel gebeurd is. Verder loopt de relatie met mijn moeder ook al heel lang niet zo lekker. Vroeger heeft ze 2 zelfmoordpogingen gedaan, veel ruzies thuis en later toen ze waren gescheiden, lag ik voortdurend met haar overhoop. Drank in het spel, ik wilde mijn broertje beschermen en was dus eigenlijk altijd de dupe. Uiteindelijk heeft ze ons allebei eens uit huis gezet. Ik ben vanaf dat moment ingetrokken bij mijn vriend. Niet echt vrijwillig gaan samenwonen dus. Gelukkig is het wel altijd heel goed gegaan, maar dit was niet echt een goede basis natuurlijk. Mijn vriend kon ook niet zo goed met mijn moeder. Later is ze opnieuw getrouwd en ook daar was veel ruzie en weer kreeg ik alles op mijn bord. Nog een zelfmoordpoging die er bij mij behoorlijk ingehakt heeft. Kon nooit ergens iets over zeggen, dan was het meteen ruzie. Mijn moeder en mijn broertje waren mijn enige familie nog dus ik wilde het graag goed houden. Maar dat houd je niet vol. Zeker niet als je ook nog eens in de MMM terecht komt. Ook mijn vriend kon het niet meer. In december, op 2e kerstdag is er een uitbarsting bij hem geweest. Erg vervelend en heftig, maar waarschijnlijk ook wel een keer goed. Nu speelde dt nog steeds. Mijn moeder deed alsof er niets aan de hand was, maar ik kon het niet meer. Heb dus afgelopen week een paar heftige gesprekken gehad waarin ik een hoop frustraties en verdriet heb geuit. Ze heeft flink gehuild, was niet mijn bedoeling, maar het kwam nu wel over. Ze belooft beterschap, dus ik ben benieuwd. Dit was het even in het kort, maar nog lang niet alles. Ik heb een behoorlijk heftig verleden met veel ellende. Maar goed, ik ben gelukkig goed terecht gekomen, al zeg ik het zelf Vandaag voor een 4e fm geweest en eindelijk is mijn ei rijp. Mocht vandaag de ovitrelle zetten (pregnyl was niet leverbaar). Vrijdag ontdooiing en zaterdag hopelijk terugplaatsing. Spannend....
Lieve meiden, Kwam even kijken he het hier gast. Lees nig vaak mee. Jammer dat er nig niet zoveel zwangeren erbij zijn gekomen, maar ik lees dat bijna iedereen bezig is met een nieuwe poging of de voorbereidingen voor een nieuwe poging. Heel veel sterkte en geluk deze periode. Moet gewoon lukken, nu het lente is. Liefs, Gorgi
majo, ja, shit is dat hè, lijkt alsof het na een bahandeling veel ergere menstruatie is, dat had ik ook het idee... hier net pregnyl gezet, zondag de tp van onze enige cryo, hoop zo dat ie goed ontdooit....de andere keren is dat goed gegaan, dus we gaan uit van het goede!
Ik meld me ook even snel weer. Zie dat Majo ongi is geworden....Niet leuk (en dat is nog zacht uitgedrukt). Hele dikke knuffel van mij! Vorige week was ik ziek, dus ben hier nauwelijks geweest. Ben nog steeds in afwachting van mijn ongi. Het was beter geweest als ik ongi werd in plaats van degenen die net een terugplaatsing hebben gehad....maar helaas...ik heb het niet voor het zeggen. Ik kijk uit naar mijn ongi, terwijl de meesten hier het liefste niet meer ongesteld worden en zwanger zijn. Zit nu op mijn werk, dus houd het even kort. Mijn zusje is aan het bevallen momenteel. Spannend! Vanmorgen had ze 3 cm ontsluiting. Ben wel benieuwd hoe het er nu mee voorstaat. Ik weet dat het nog wel lang kan duren, maar dat het soms ook snel kan gaan. Het is haar tweede kindje. De eerste is met een keizersnee ter wereld gekomen. Ze had toen slechte ervaringen met het ziekenhuis (nazorg voornamelijk). Was zo erg dat ze er psychische problemen aan over had gehouden. Helaas moet ze nu weer (in datzelfde) ziekenhuis bevallen. Hopelijk gaat het dit keer veel beter zodat ze met een goed gevoel het ziekenhuis verlaat.
Wies: Ik duim mee dat jullie cryo goed ontdooit, spannend! Gorgi: Zwaai, laten we het hopen, hoe is het met jou? Voel je je goed? be Happy: Ook best frustrerend wachten op je ongi, ik ken het. En hoe is het met je zusje? Inmiddels bevallen? Ik denk het haast wel. Ego: Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en we kunnen er niet meer tussen voor onze vakantie in juni. Vind het eigenlijk ook helemaal niet erg vind het stiekem heerlijk even niets en hormoonvrij met vakantie. Een week nadat we terug zijn begin ik weer met de Deca, dus op vakantie al wel beginnen met pil maar goed dat is te overzien. In juli beginnen we weer als alles goed is. We gaan nu 108 EH spuiten ipv 100 EH om te proberen wat kleinere follikels mee te laten doen. En we hebben aangegeven dat we 2 emmy's terug willen als de kwaliteit matig is en we meerdere emmy's hebben. Nu maar afwachten, even al mijn liefde botvieren op Sara.
Miepje, tjee zeg...Wat enorm heftig allemaal! Maar wat goed dat je er sterk(er) uitkomt. Voor je vriend ook wel heel wat allemaal lijkt me.... Maar wat spannend nu weer met jullie cryo... pregnyl al gezet en dan een spannende ontdooïing die gewoon goed moet gaan en dan hopelijk een mooie TP Duimen draaien weer hoor! Wies, bij jullie ook al zo spannend met jullie cryo! Hoop ook bij jou op een goed ontdooïing en een mooie TP! En dan strakjes samen met Miepje op die ellendige wachtbank! Gorgi, leuk om van je te horen. Fijn dat alles goed gaat > BeHappy, en? Zus bevallen? Mag ik toch wel hopen inmiddels.... Hopelijk beter gegaan dan vorige keer in zkh?! Zora, Wel even lekker de rust dus en volop genieten van S . Wel helaas weer deca enzo dus? Kunnen ze niet een kort protocol doen? In DD zeiden ze bij mij dat deca mede bepaald bij overstimulatie nmlk. Jij ziet het niet zitten om event. naar DD te gaan? Omdat je e.e.a. vroeg over DD.... Lekker van de vakantie eerst genieten straks en dan lekker uitgerust de 2e icsi in. @Hier: g.b. Lekker aan het genieten van onze mooie dochter (en moe aan het zijn na mijn nachtdiensten ).
Mijn zusje is inderdaad bevallen en tja...het ging wel weer lekker (NOT). Ze hadden met haar afgesproken, gezien haar ervaring met de vorige keer, dat als er na 2 dagen na inleiding niks gebeurd was, ze een keizersnee zou krijgen. Mede gezien de grootte van haar kindje. Ze is net als ik ook niet zo groot namelijk. Zaterdag is ze ingeleid. Maandag was er nog niks aan de hand, dus ging ze er van uit dat ze een keizersnee zou krijgen. Maar het ziekenhuis hier in Assen is nogal onbetrouwbaar en ze kwamen dus op hun eerdere belofte terug. Ze moest het nog maar even een dag proberen. Mijn zusje helemaal overstuur natuurlijk. Maar heeft zich er uiteindelijk toch maar bij neergelegd (haar behandelend gynaecoloog was er niet en die was achteraf ook boos geweest op zijn collega's). Dinsdag is dat balonnetje waarmee ze werd ingeleid, eruitgevallen en heeft ze vruchtwater verloren. 3 cm ontsluiting. De hele dag weeen gehad en 's avonds bleef ze op 9 cm ontsluiting steken. Wat bleek? Het kindje kon de bocht naar buiten niet maken. Dus alsnog een keizersnee. Zucht.... Goed. Daarmee was de ellende nog niet afgelopen. Ze moest haar persweeen tegenhouden (wat ongelooflijk pijn doet) en intussen overklimmen op een ander bed. De verpleging zat de drammen dat ze op moest schieten, maar mijn zusje kon haast niet. Uiteindelijk zat ze dan toch op dat andere bed en werd ze de gang opgereden, waar de verpleging besloot dat ze nog wel even snel snel wat andere dingetjes zouden kunnen doen? Terwijl mijn zusje lag te creperen van de pijn om die rottige persweeen tegen te houden. Ze wilde ook niet gillen op de gang, maar kon er uiteindelijk niks aan doen. Ze werd enorm boos op de verpleging en is toen toch heel gauw naar boven naar de OK gebracht. Toen de ruggenprik. Drama. Konden ze niet goed zetten omdat mijn zusje die persweeen dus tegen moest houden en moeite had om stil te blijven zitten. Dat zei ze dus ook, maar de verpleging reageerde toen gepikeerd en zei toen dat ze stil moest blijven zitten....Zucht...De gynaecoloog greep uiteindelijk in en kwam voor mijn zusje op. Die zei dat ze maar even moesten wachten tot die perswee voorbij was en dan zouden ze de prik wel snel zetten. Okeee...Uiteindelijk...de prik te hoog gezet! Mijn zusje kreeg gevoelloze vingers en het sloeg op haar ademhaling. Maar men dacht dat ze zich "aanstelde", terwijl mijn zusje zich echt niet goed voelde. Toch maar een zuurstofkapje op en ze zeiden dat haar niks kon gebeuren. Echter, mijn zusje voelde zich zo naar worden op een gegeven moment dat ze tegen haar vriend zei "dat het echt niet goed ging". Ze had het gevoel dat ze elk moment "het hoekje om kon gaan". Doodeng, zei ze. De anesthesist gaf toe dat de prik te hoog gezet was. Al met al heeft ze uiteindelijk een gezonde zoon gekregen van 54 cm en 4145 gram. Een knap jongetje met een enorme bos zwart haar. Na deze horrorbevalling denk ik "wil ik dit nog wel", maar aan de andere kant....als ik dat hummeltje zie liggen, dan denk ik "ja, dat wil ik ook nog wel!" Echter hebben wij besloten om het nog even rustig aan te doen. Moet ook wel, want ben nog steeds niet ongesteld geworden. Maar er is nog een andere reden. Aiden slaapt nog steeds niet goed door. Ik ben degene die 's nachts er telkens uit moet, omdat mijn vriend niet veel kan beginnen. Hij was eind november geopereerd aan een hersentumor en toen heb ik wekenlang dag en nacht alleen voor Aiden moeten zorgen. Daarna kwam hij weer thuis, waardoor we 's nachts om en om eruit gingen. Maar sinds een dikke week sta ik er weer helemaal alleen voor 's nachts. Mijn vriend is namelijk vorige week met zijn aangepaste driewielfiets onderuitgegaan en heeft zijn pols gebroken. Hij kan dus Aiden niet uit zijn bedje tillen om te troosten, geen luier verschonen...zucht...Ik was afgelopen weekend helemaal gesloopt, op. Hopelijk slaapt Aiden gauw goed door, zodat ik mijn nachtrust een beetje terugkrijg. Na 9 maanden ben ik daar echt wel aan toe. Ik wil helemaal fit aan een tweede kindje beginnen. En niet als een half wrak, hahaha.
be happy, jeetje wat een nachtmerrie zeg van je zus! echt schandalig hoe ze haar behandeld hebben. snap best dat ze daar ook psychisch van in de knoop komt te zetten. gelukkig heeft ze wel een gezonde zoon op de wereld gezet. ik hoop voor d'r dat ze het snel een plekje kan geven, en lekker kan genieten van d'r gezin. bbrrr, krijg helemaal de kriebels van je verhaal zeg, echt schandalig... voor jou ook een moeilijke periode zeg, heftig allemaal wat je doormaakt. als ik jou was zou ik ook zeker even wachten, voor jouzelf en voor je gezin en de kleine straks ook, die hebben natuurlijk ook niets aan jou als je een wrak bent. maar respect hoor, dat je al aan een 2e wilt beginnen. uiteindleijk moet je natuurlijk naar je eigen gevoel luisteren en niet naar ons. succes in ieder geval! miepje, voor jou ook spannend! succes alvast met de tp! we gaan samen voor deze ronde! majo, thanks, en geniet lekker van je meid! zora, jammer, maar toch ook lekker inderdaad, zonder hormonen op vakantie. ach, en die pil maakt niet zoveel uit toch? lekker genieten eerst, en dan er weer tegenaan! hier dus maandagmiddag de pregnyl gezet, en ik temperatuur deze maand (en heb ik voor sam heel lang gedaan) en vandaag was mijn temp nog steeds niet gestegen. ik moet toch onderhand mijn eisprong al gehad hebben? vind het zo raar... verder stik ik weer van de jeuk over mijn hele rug en benen, die pregnyl waarschijnlijk. vorige keer had ik dat ook, en ook met de zwangerschap. da's echt een duidelijk symptoom bij mij. hopelijk heb ik dat over 2 weken nog!
Behappy, tjee zeg....wat een bevalling van je zus zeg! Onvoorstelbaar. Je zou denken dat ze van een vorige keer geleerd hebben. Er kunnen natuurlijk fouten gemaakt worden als de ruggeprik te hoog, het blijft altijd mensenwerk....(bij mij bleek achteraf dat ze het pijnpompje met remifentanyl niet hadden uitgezet waardoor ik geen persweeën voelde...) maar dan het gedrag van de verpleging....!! Dat slaat alles zeg!! Ik zou bijna plaatsvervangende schaamte krijgen zeg! Maar wat een flinke jongen heeft je zus gebaard zeg . Heerlijk zo'n klein ventje erbij in de fam . En dat jullie nog even wachten nu, kan ik me heel goed voorstellen. Alles komt nu even op jouw schouders neer. En man o man...wat hebben jullie al veel achter de rug zeg.... Petje af voor jou! Ik vind je een sterke vrouw... Wies, volgens mij is iets van 38 uur na de pregnyl normaal gesproken toch je eisprong? Kan het niet zo zijn dat je temp anders reageerd omdat er pregnyl in het spel is? Komt vast goed meid! Op naar dat mooie cryootje .
Wies: En inmiddels al een ei gespot meis, ik hoop het! Be Happy: Jeetje wat een verhaal zeg, echt horror, gelukkig maakt ze het nu goed en heeft ze een gezonde zoon op de wereld gezet. Gefeliciteerd tante! Majo: Ik heb wel de slechte(re) emmy's aangekaart en daarop zei ze dat ik de volgende poging evt. 2 emmy's mag laten terug plaatsen terwijl ze daar eigenlijk niet voor zijn bij ons. Kort protocol heb ik eigenlijk niet aangekaart, ik wil het nog wel een keer zo proberen en dan met 108E. En dan hopen dat het geen overstimulatie gaat worden. DD is voor ons 2 uur rijden. Ik zou eventueel het nog wel in overweging willen nemen voor een derde pogingg, maar denk dat mijn man niet wil, hij heeft een hele drukke baan en is voor hem niet handig om zoveel weg te zijn, en buiten dat denk ik niet dat hij het ziet zitten. Misschien als de volgende poging mislukt dat ik het aankaart maar voorlopig houden we ons vast aan het feit dat het al een keer is gelukt, al is dat absoluut geen garantie. Fijne paasdagen allemaal! Hier morgen lekker shoppen in Maastricht, zin in!
@BeHappy: jeetje, wat een horrorbevalling zeg. Kan me voorstellen dat dit psychisch nogal wat impact heeft. Gelukkig wel een gezonde zoon en hopelijk kan ze gauw gaan genieten van haar gezinnetje. Jij natuurlijk gefeliciteerd met je neefje! @Zora, voor jullie dus even rust. Kan het me voorstellen hoor. Hormoonvrij op vakantie is wel zo lekker. En dan goed opladen voor een volgende poging! @Majo: geniet maar lekker van M. Heerlijk met deze dagen! @Gorgi: hoe is het met jou? Voel je je goed? En al lekker aan het genieten? @Wies: heb je je tp gehad vandaag? Dan gaan we gelijk op. Hier is vrijdag een cryo ontdooit. We hadden er vier en ze hebben er maar 1 hoeven gebruiken. Die heeft het meteen overleefd. Gisteren de tp gehad en er zit nu een topper in mijn buik. Het was zelfs al een blastosyste. Van alle tp's die wij hebben gehad, is dat slechts 1 keer voor gekomen en die zit nu heerlijk in de box te spelen en te kraaien We gaan dus heel hard duimen! Fijne paasdagen allemaal!