Hi meiden, van de week vervelend nieuws gekregen. We mogen voorlopig niet starten. Er is een lange wachtlijst nu een half jaar en nu moet me dochter opeens een jaar zijn voordat we mogen starten. En dat valt weer precies in de zomerstop. En daarna gaan we zelf op vakantie. Dus waarschijnlijk word het pas okt voordat we mogen starten.:x
Wat een stomme reden... je dochtertje een jaar oud?!?!?! Onze dochter is dinsdag 1 jaar geworden en we hebben vandaag punctie gehad! Succes met wachten!
Inderdaad een belachelijke reden! Dat hadden ze trouwens toch ook wel eerder kunnen zeggen! Dan had je daar meteen rekening mee kunnen houden.
Icsiwonder, je gaat toch voor een cryo? Heb je inmiddels een eigen cyclus? Waarom moet je dochtertje dan een jaar zijn, of hebben ze geen reden gegeven? Onze zoon was 10 maanden toen we voor een cryo gingen, maar van de gyn mocht het ook een maand eerder al. Ik had weer een eigen cyclus en dat was wel belangrijk.
@Majo: gaat je punctie morgen door? Zo ja, dan wens ik je alvast heel veel succes. My thumbs are crossed!! Hopen op een goede oogst!
icsiwonder, wat rot zeg dat jullie nog niet mogen starten. Maar de reden van dat je dochtertje eerst een jaar moet zijn vind ik persoonlijk wel een beetje kolder v/h zkh zeg! Als stellen op de 'normale' manier zwanger worden kunnen ze toch ook eerder weer beginnen.... oneerlijk hoor!! Wies, hoe is het bij jou? Je was lucrin aan het spuiten, al FM's gehad? Kom je d'r een beetje goed door aangezien je eerst twijfelde over wel/niet een nieuwe ivf?! Miiiir, jij toch ook binnenkort weer eerste afspraak in zkh? Josjo, snap de stilte hier rondom jou goed hoor als je het liever nog niet wilt vertellen ongeacht de uitslag. Maar moet zeggen dat ik wel héél nieuwsgierig ben, hahaha. Nee hoor.... je moet doen waar jij je goed bij voelt!! Das het belangrijkst! Miepje, stiekemerd . Ik wíst het wel!! Haha....'ken' je nu inmiddels al wat langer dan vandaag hè?! Maar wat ongelooooooflijk spannend weer zeg!! En de eerste wachtweek er gewoon al opzitten. En dan de testdag ook nog eens op B's verjaardag!! Hopelijk geen ongi voor die tijd en dan dus dubbel feest die dag !! Hoe is het nu dan? Vandaag dan dus D-day - dag 12 toch....als ik goed reken? Hopelijk geen rode duivels gezien nog? Ingrid, jij ook weer op de wachtbank met een topper aan boord sinds vandaag . Maartje, lees jij hier nog mee? Las laatst in je onderschrift dat jullie cryootje helaas niet is blijven plakken . Gaan jullie nu weer in DD verder met een nieuwe icsi? Hoe is het met de rest? @Hier: de narcose voor de punctie viel gisteren zó enorm mee! Ben echt helemaal niet beroerd geweest en was meteen weer helemaal helder . Kon meteen weer drinken en koekjes eten zonder te braken . Wàt een verschil met die roesjes of plaatselijke verdovingen in ned zeg, waarna ik altijd hondsberoerd was en veel pijn had!! En mooie is...je verneemt v/d punctie zelf dus ook niets. Alleen daarna wat napijn, maar ach...das te verwaarlozen. Morgen dus gewoon weer de nachtdienst in hoor . Ze hebben uiteindelijk 8 eicellen gevonden gisteren. V/h zaad kon hij alleen zeggen dat er wel genoeg was, verder wist de arts er niets van. (in Zwolle kwam er altijd een laborante om erover te vertellen). Ben vanmorgen al gebeld door assistente.... ze hebben op 6 eicellen imsi toegepast (een verfijning v/d icsi techniek, waarbij de zaadcelselectie met een 6500x vergroting ipv de 200x vergroting bij 'gewoon' icsi plaatsvindt, De kenmerken v/d zaadcel worden hierdoor beter zichtbaar. Een geheel veilige methode voor het selecteren va zaadcellen. Wel een dure 900 eurie! Ketjiiiiing!! Hopelijk vergoedt de verzekering deze ook....). Van die 6 eicellen zijn er 3 bevrucht geraakt en deze zitten nu in de embryoscoop. (http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/...ersion_1_1.pdf) Nu maar hopen dat ze doordelen en we zaterdag een mooie TP hebben. Als ze alle drie blasto's worden plaatsen ze er 1 terug, als er 1 blasto is en 2 mindere, dan de blasto én een mindere en bij alledrie minder dan blasto ook 2. Nou ja.... we hopen hier eerst maar op doordelen van in elk geval 1 . Spannend!!
Hoi meiden, hier ben ik ook weer eens na een stilte: Icsiwonder: Ik ben met de andere dames eens dat ik het vand e zotte vind. Jij beslist dat, niet het ziekenhuis, belachelijk! Miepje, bij jou spannend! Ik duim meis! Het zou super zijn als het nu zo snel zou mogen lukken. Ingrid: Voor jou begin ik met duimen, mooie eemy aan boor den ook cryo's, super hoor! Majo: Wat fijn dat het allemaal zo is meegevallen en dat er bevruchtingen zijn, ik duim mee dat ze goed door zullen delen. Spannend! Maar al met al ziet het er allemaal veelbelovend uit. Even ego kopie vanuit ander topic: Verder MMM, volgens mij heb ik net mijn eisprong gehad en word ik over 2 weken eindelijk ongi na laatste ongi na ICSI, lichaam was goed ontregeld. Ik zou dan meteen aan de pil moeten omdat we in juli weer staan ingepland om te beginnen en gokken dat ik voor die tijd nog een keer ongi word durf ik niet met mijn onregelmatige cyclus. We twijfelen enorm om verder te gaan in de MMM, vorige poging(en) is erg tegengevallen voor ons beide en de resultaten zijn zo minimaal, ik kan dan zelfs een beetje jaloers worden als ik hier lees van zoveel bevruchtingen en cryo's en dan denk ik waar doen we het allemaal voor. DD is voor ons geen optie mijn man ziet dat niet zitten, helaas. We hebben meerdere malen de gedachte gehad om te stoppen en te hopen en vertrouwen dat het misschien een keer spontaan lukt, omdat we christen zijn worstelen we hier ook best mee. Ook denk ik dan van we hebben er 1 moeten we niet gewoon stoppen en tevreden zijn? Dus beetje Mixed Feelings hier. Vooralsnog laten we de ICSI gewoon ingepland staan, misschien hebben we na de vakantie een frissere kijk op alles. Ik heb ook last van wat andere gezondheidsproblemen wat wel stress oplevert misschien speelt dat ook wel mee want normaal ga ik altijd vol optimisme de behandelingen in.
@majo: wat fijn dat je punctie je meegevallen is. En nu dus drie emmies aan het broeden, ik hoop dat ze alledrie toppers zullen worden. Mijn duimen draaien! @Zora: een dikke knuffel voor jou. Wat vervelend voor jullie dat jullie nu zo in twijfel zitten. Ik hoop dat jullie een beslissing kunnen nemen waar jullie beiden achter staan, wat deze beslissing ook moge zijn. @all: wij hadden hele goede hoop. Normaal zou dinsdag mijn menstruatie beginnen en dan zou het woensdag goed doorzetten. Gisteren (woensdag) was er nog steeds niets aan de hand. Het was toen 16 dagen na de pregnyl. We gingen dus met goede hoop slapen. Maar helaas werd vanochtend de grond onder onze voeten weggeslagen en ben ik ongesteld geworden. Bah, was er gewoon even emo van. Was liever gewoon dinsdag ongesteld geworden. Nu begonnen we toch een beetje te zweven.... Werden weer met beiden benen op de aarde gesmakt en dat deed toch weer pijn.Ben er gewoon een beetje chagrijnig van vandaag.... Verder voel ik me vandaag een beetje emo vanwege de verjaardag van B. Morgen wordt ie 1 jaar. Moet nu steeds denken aan een jaar geleden en vind dat toch wel emotioneel. Toen ik hem vanavond naar bed bracht, had ik het toch even moeilijk. Pffff, wat een miep ben ik toch . We hebben net de slingers opgehangen. Een vriendin is banketbakster, zij heeft een grote dikkie dik-taart gemaakt en een kleintje voor B. Die mag hij lekker oppeuzelen/ vernielen . Zijn cadeau staat klaar: een hele mooie loopauto (little red roadster) , echt heel gaaf! Dus wij zijn er klaar voor!!
Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd met je mannetje Miepje! Ik kan me zo voorstellen dat het een hele bijzondere dag is! Maar wat rot van de teleurstelling gisteren... En dan eerst toch een beetje hoop, jak! Geniet lekker van de dikkie dik taart vandaag en sterkte met alle gemengde gevoelens! Zora: wat rot van de twijfels, ik hoop dat de vakantie jullie ook in gezondheids opzicht goed doet en dat jullie helderheid krijgen. Kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt bij elke keer weer een teleurstelling.. Sterkte en je weet me te vinden! Majo: spannend! Ik hoop dat ze alle 3 doordelen! Fijn dat de narcose mee viel. Hier: vorige week bij ziekenhuis geweest, voorlopige planning voor een IVF poging is augustus, wij gaan eerst op vakantie en daar is zomerstop. Het was verder een fijn gesprek, heel bijzonder om terug te gaan wetende dat je moeder bent ( maakt de wens niet anders nu, maar die angst om het nooit mee te maken is weg) Fijn weekend voor jullie!
Een dag te laat, maar zéker niet minder gemeend . Lieve Miepie, van HARTE GEFELICITEERD met de verjaardag van B. Hebben jullie een leuke dag gehad gisteren? Vast wel!! Hoe vond ie de loopauto? Ga je nog een fotootjes spammen van de taart? Ben érg benieuwd!! Meid, wat treurig dat de cryo niet is blijven zitten . Helemaal als de ongi dan eerst nog even uitblijft ook.... rotlichamen soms toch ook....die doen dan ook maar.... Hoeveel cryootjes hebben jullie nu nog? 2? Gaan jullie direct weer door of even rust? Knuf meid!! Geniet lekker van jullie DREUMES!! Want dat is ie nu officieel . Baby-af....raar he... gaat ook zó snel dat eerste jaar.... (en het 2e ook moet ik zeggen ).
Appie, augustus dus starten voor een brusje....dan is jullie wondertje ook alweer een dreumes!! Misschien ook wel lekker nog even geen MMM nu? Of was je echt liever nu meteen begonnen? Hier vandaag TP gehad, 'k doe maar ff kopietje uit ander topci, anders blijf ik bezig . @Hier: Van de 3 emmies waren er alwéér 2 gestopt met delen . De 3e heeft zich wel verder gedeeld en was bij de TP een Morula. Alleen hoort die dat vlgns arts in DD eigenlijk op dag 4 te zijn en het was nu dag 5. Loopt dus een dag achter in deling. Over hoeveel cellig is er niets gezegd, echter normaal is een morula 16 cellig. Over goed, redelijk, matig, slecht is er ook niets gezegd, dus het zegt ons eigenlijk nog niet veel. In Zwolle rekenden ze morula's op dag 3/4. Maar las op site van ACM (academisch centrum maastricht) dat ze het daar weer op dag 5 rekenen. Dus tsja...wat het nu is..... Gaan er zelf dus maar vanuit dat ie van redelijke kwaliteit is?! Arts in DD had het eigenlijk alleen maar over dat ie dag achter liep en over degene die gestopt waren met delen. Verder dat het w.s. aan de zaadkwaliteit lag, die was van kwaliteit 3. (1a is de beste kwaliteit, 1b, minder, dan nog 2a en 2b, ook steeds minder en 3 was dus eigenlijk wel echt slecht. Weet alleen niet of er ook nog een 4 of verder is?!). Hoorden dus eigenlijk veelal negatieve dingen waardoor we er nu niet een echt heel denderend gevoel over hebben, maar goed... M. was destijds van 2 matigen die ook een dag achter liepen in deling én ook nog eens flink gefragmenteerd waren. Dus tsja.... (alleen waren dat er 2 en dat voelt dan net weer iets als beter.....schijnt dat 2 elkaar helpen innestelen??). Nou ja...we zullen wel zien, kan er toch niets meer aan doen.... we zullen het moeten afwachten.... Testdatum 29 mei.... (maar meestal wordt ik toch voordien al ongi....)
Mayo, ik duim me suf voor je meis! En Ingrid ook, spannende weken nu... Duim duim duim Enne dat taartje ziet er yummie uit!
hey meiden, majo, pppff, wat spannend zeg. balen dat die 2 gestopt zijn met delen. zo duimen nu voor deze! miepie, gefeliciteerd nog met je zoontje! is het een leuke verjaardag geweest? balen wel dat de cryo niets geworden is. ga je nu gelijk weer door? josjo, begrijpelijk dat je het niet zegt hoor....maar ben wel vreselijk benieuwd of het gelukt is! ingrid, wat een goede vangst had je zeg! nu in het bezit van een emmy toch? duim duim hier vandaag de 1e fm gehad, en het groeit goed, ook aan beide kanten nu. er zitten er ongeveer 10 die al groter zijn dan 12mm, en nog wat kleinere die nog wel mee door kunnen groeien. woensdag nog terug voor een fm, en ik denk dat dan vrijdag de punctie is. bbbrrr, ben er stik nerveus voor, de laatste keer deed zo zeer. ik kreeg toen ook geen plaatselijke verdoving meer, de 1e keer wel, en toen voelde ik niets. ze doen het niet meer in verband met de bijwerkingen daarvan. balen, want had het idee dat het bij mij wel hielp. ik vraag of ik wat paracetamol mag slikken thuis. kan nooit kwaad toch?
wat is het stil hier, begrijpelijk natuurlijk met het mooie weer! zit nu zelf ook lekker op mijn laptop buiten, het is nog steeds warm, en het is al half 10. nou, gisteren weer een echo gehad, en er was een dreigende overstimulatie. veel eiblaasjes, en een aantal die al groter zijn dan 2,2 cm. voel mijn buik ook heel erg als ik wat gedaan heb. moest ook rust houden, en gelukkig gaat de punctie morgen wel door. ben er echt huiverig voor nu, maar goed, het is maar 20 minuten, morgen rond deze tijd ben ik er vanaf, en voorgoed, want het is de laatste keer. hopelijk wel een goede vangst met wat cryo's, dan kunnen we wel even door als het nodig is. maandag heb ik de tp, dus dan weer op het spannende wachtbankje! hoe is het verder met degenen op het wachtbankje, wordt tijd voor weer wat zwangeren hier!
Majo: ik duim me suf voor je! Ingrid: ook voor jou hoop ik op goed nieuws. Wies: heel veel succes vandaag. En veel drinken hoor. Vooral met dit warme weer natuurlijk. Houd ook na de punctie je lijf goed in de gaten. Bij twijfel altijd bellen hoor! Ik heb mijn eerste overstimulatie NA de punctie gehad, dus je bent nog niet uit de gevarenzone. Denk goed om jezelf. Ik duim heel hard dat het allemaal goed gaat. En de laatste keer, dus dit MOET hem gaan worden. @ de rest: hoe gaat het met jullie? Hier: vrijdag een superleuke verjaardag gehad. Echt genoten.B vond het ook erg leuk geloof ik. Was helemaal kapot aan het eind, maar heeft heerlijk geslapen tot de volgende ochtend 9.30 uur. Taart zet ik zo in mijn album. Maandag vaccinatie gehad en sindsdien is hij ziek. Hoge koorts, niet willen eten, hangerig, huilerig, heel moe. Bah niet leuk. Vanmorgen om 7.30 uur de fles gehad en daarna meteen weer gaan slapen. Het is nu 10.15 uur en hij slaapt nog steeds. Hartstikke gesloopt dus. Heel zielig....Vanmorgen toch de huisarts maar gebeld ivm het lange weekend wat er aan komt. Mag vanmiddag langs komen. Er heerst trouwens ook zesde ziekte op het kinderdagverblijf, dus misschien is het een combinatie van dit en de vaccinatie. We zullen zien.... Oh ja, gisteren uiteindelijk toch maar naar Meppel gebeld. Dinsdag weer voor een echo. We hebben er nog 2 in de vriezer.
miepje, ach, wat sneu zeg, hopelijk is het zo over bij hem. wel fijn dat de verjaardag leuk is geweest, toch heel bijzonder hè het 1e jaar. Goh, en dinsdag alweer voor een echo, wat gaat dat toch snel. hopelijk gaat het je lukken met deze cryootjes! hier de punctie gehad, en moet zeggen dat het meeviel vergeleken met de vorige keer. rechts voelde ik amper iets, maar links zaten wel pijnlijke bij, maar goed, niet net als vorige keer. De opbrengst, 13 eitjes! zijn we erg blij mee. maandag de tp van hopelijk een topper, en ik hoop dat er nog een paar goed doorgroeien voor een cryo, anders is dit echt onze laatste poging. voelde me vandaag goed, tot een uur terug, nu begint het weer vol te lopen met vocht denk ik, mijn buik gaat ook weer opzetten. ik drink in ieder geval veel water vandaag, en zal daar de komende dagen nog rekening mee houden. zondag een bbq, kan ik mooi nog een paar alcoholische versnaperingen nemen voor de tp. miepje, bedankt voor je tips in ieder geval hè! heb jij nog in het zh gelegen voor je overstimulatie trouwens of is het uiteindelijk vanzelf weggegaan?
Wieieieieies!! Hoe is het met je?! Je hebt gewoon vandaag de punctie al gehad!! Toch enigszins mee gevallen dus? Gelukkig maar! Dreigende overstimulatie....mee oppassen hoor....rust rust rust en vééééél drinken. Dglks wegen! 13 eicellen, mooi aantal zeg! En zaadkwaliteit? Wanneer hoor je wat over bevruchtingen? Spannend meid! Stoppen jullie sowieso na deze poging? Omdat dit de 2e is en jullie dan nog een 3e hebben...?! Niet dat je die nodig gaat hebben . Dit moét 'm gewoon gaan worden natuurlijk!! Miepje zal zelf nog wel reageren, maar als er iemand ervaring heeft met ernstige overstimulatie...... zkh gelegen en echt 'kantje boord geweest', toch Miep?! . Maar gelukkig allemaal goedgekomen . Miepje, wat sneu voor B. zeg! En? Wat zei de HA? Hopelijk knapt ie gauw op!! Wat een leuke foto van jullie knappe mannetje . En toch weer gebeld voor cryo TP.....spannend weer zeg! Dinsdag alweer echo....tjee....dat gaat snel dan zeg! Lijkt me prettig als je cryo's hebt (hier geen ervaring mee) maar nu ook al paar keer mislukt alweer...hakt er ook wel even in lijkt me zo! Duim voor je meis! @Hier, tsja...wat zal ik ervan zeggen...voel me....'normaal', eigenlijk. Hoewel voor gevoel zegt dat het niet gelukt is, of is dan gewoon zefbescherming?! Heb als testdag dinsdag 29e meegekregen maar in Ned was het altijd 3 dgn later. Werd dan meestal 3-2 dgn voor testdatum ongi, dat zou dan dus die dinsdag/woensdag zijn. Weet dus nog niet of ik, mocht ik de 29e zonder ongi halen, wel/niet ga testen. Niet testen en geen ongi is nog hoop. Wel testen en dan event. negatest is dan zal definitief en dan al wachten op ongi... Dus tsja.... Idd rustig hier verder...maar ja...zoals je zegt Wies...mooi weer!! En gelijk heeft iedereen toch ook!! .
@Majo: kan me zo goed voorstellen dat je je indekt. Deed ik ook, zeker bij de laatste poging. Ik had ook geen 'zin' om te testen. Deed dat zelfs pas twee dagen later dan het al mocht. En was toch echt heel erg zwanger!! Dus mijn duimen draaien hier ontzettend hard voor je. @Wies: fijn dat je punctie meegevallen is deze keer. En dus een goede oogst, super! Nu op naar een mooie tp en een mooi aantal cryo's. Ik heb inderdaad in het ziekenhuis gelegen. En zoals Majo al zegt, het was 'kantje boord'. Ben in de nacht met heel veel pijn met de ambulance afgevoerd. Heb echt liggen gillen, zelfs de ambulancebroeders konden het niet aanzien. In het ziekenhuis bleek dat mijn eierstokken op knappen stonden. Ze waren vier keer zo groot dan normaal. Heb een infuus gekregen en veel morfine, verder konden ze niets voor me doen. De gyn zei letterlijk: Het enige wat we kunnen doen, is op onze knietjes gaan zitten...... Ik ben dus echt door het oog van de naald gekropen en ben daarom heeeel voorzichtig met dit soort dingen. Echt meid, houd jezelf goed in de gaten. Bij twijfel altijd bellen!! @hier: Gistermiddag naar de dokter geweest. B. heeft een keelontsteking. Het is dus erg logisch dat ie weinig eet en drinkt, dat doet dus pijn. En die koorts geeft aan dat zijn lichaam hard aan het vechten is. Gisteren is hij over de hele dag 3 uurtjes wakker geweest, zo moe was ie. Echt zielig. We hebben een kuurtje gekregen voor 7 dagen, dan moet het over zijn. Morgen moet het wel beter gaan, vooral met drinken. Zo niet, dan moeten we de dokterspost bellen. Even afwachten dus. Ik ga nu naar de kapper. Fijne dag allemaal!!