Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben niet heel erg deskundig maar volgens mij reageren die meeste dames met een laag AMH slecht of helemaal niet op Gonal-f en krijgen we daarom juist Menopur voorgeschreven. Ik reageerde dus helemaal niet op Gonal-f en wel op Menopur.

2. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Astarte... heel veel succes... gezellig dat je hier mee komt kletsen!

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Nataly... gefeliciteerd ik lees dat je zoontje grote broer wordt.

4. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank je voor het welkom!! :)

Nataly; als een universitair ZH zoals het UMC waar ik loop, dat niet weet dat zou ik wel raar vinden... Ik probeer maar te vertrouwen dat t werkt!.....anders wordt t een rot week! Ik hoop dat het bij mij goed werkt.....!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Astarte: Welkom hier! Ook in het UMC lees ik. Ikzelf moet voor de punctie en TP naar eht UMC. Overige afspraken heb ik in Amersfoort.

6. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Dank Zora! Ja ik loop daar volledig. Benieuwd hoe het zal gaan! Vanavond tweede spuit Gonal F zetten!!!.....

Ik ga weer gauw verder!!! X

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Even vraag : als jullie weg moeten en jullie moeten spuiten, mag je dan de gonal F wel buiten de koelkast bewaren (de reeds geopende spuit?). Ik moet morgen weg en ben niet thuis als ik moet spuiten!....Ben net nieuw hierin dus mag ik het bij kamertemp bewaren want dat weet ik niet zeker.....? Heb daar waar ik ben ook geen koelkast!

Bedankt vast!

8. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak het spuitje thuis altijd klaar en neem hem dan zo mee, niet in de koeling inderdaad... geen idee of dit mag? Maar geloof dat het niet zo heel erg is hoor! Ik heb wel losse spuitjes, dus hoef niet alles mee te nemen dan, maar jij hebt misschien een prikpen? Heb je niet een klein koeltasje of zo?en anders misschien in aluminiumfolie, dan blijft het ook wel koel toch? Succes!

9. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Grappig ik had ook aan zo'n koeltasje gedacht :D maar ik las nu inderdaad dat het na eerste gebruik niet koel hoeft (onder 25 graden)! Dank je wel voor je reactie! :)

10. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens inderdaad de derde punctie, de eerste ging wel alleen viel ik daarna flauw en ben ik de volgende dagen erg beroerd geweest. Tweede keer wat minder verdoving gehad, maar toen ontzettend veel pijn, omdat de follikels nog niet zo groot waren was het moeilijk om ze aan te prikken. Ben bang dat dat nu weer zo is, dus ik ga wel vragen of die extra verdoving niet toch mogelijk is (ben ik natuurlijk weer te laat mee nu, had ik van te voren moeten vragen...:( ) Toen was ik trouwens weer niet zo beroerd..dat is ook weer wel fijn! Nou ja, we zullen morgen maar zien, alles voor het jong he! ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Spannend van de meiden die nu al echt bezig zijn!!

@ stiekem BV geven...
    Hmm
    Heel eerlijk??
    Hmm
    Het is door mijn hoofd gegaan... :) Maar ik durf het niet. Volgens oa BV.com zou het gewoon wel kunnen en levert het geen risico op voor mn meisje, maar toch... Stel dat ik dit tegen de wil van mijn dokter in doe en mijn dochter krijgt later ook vruchtbaarheidsellende... Ga ik dan niet voor altijd mezelf kwalijk nemen dat 'Stel Nou Wat Als Ik Niet Hormonen Had Gespoten Of Geslik Of Gesnoven Tijdens De BV'??
    Ik heb wel nog 1 cryoootje... En een soort van cyclus weer.... Maar het zijn hele baggere cyclussen, ik heb van mezelf normaliter als baggere cyclussen, maar nu zijn ze nog slechter. En 'normaal' moest ik al in een kunstmatige cyclus een cryo TP, oftewel met Progynova... Hoe onverstandig is dat medicijn met BV??
    Vind het zo lastig!!

Maar goed, naw ga ik dus niet stiekem voeden en IVF'en.
    Wel blijf ik het nog steeds heel lastig vinden. Per januari afbouwen klonk nog wel ver weg. Nu is januari nog slechts een dikke maand...
    :$:(
    Ik ben er nog niet aan toe om te stoppen, maar ik denk dat ik dat met een jaar ook nog niet ben. Ben zo bang dat ik voor piet snot jan lul ga stoppen, want stel je voor dat het niet meer gaat lukken om zwanger te worden.

Was ik maar gewoon een breezersletje... Dan dacht ik niet over dit soort dilemma's na.

Goed...

Ik moet nog maar ff zien of ik wel echt me in januari weer ga aanmelden...
    Ik vind het echt lastig.

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Mus, succes morgen met de punctie. Wie weet valt het deze keer allemaal wel mee! Ik hoop op een mooie score. Wanneer hoor je daarna meer? Bellen ze je de dag erna bijv. hoeveel bevruchtingen er zijn? Spannend allemaal weer hoor!!

Asarte, voor jou ook spannend dan, zo de eerste keer met de mmm! Gaat het spuiten je een beetje makkelijk af?

Zora, laatste pil bijna toch? En dan nog een uitgangsecho? Of mag je direct puregon/gonal spuiten?

Maartje, wat is het toch ongelooflijk herkenbaar wat je allemaal schrijft. Ál die tegenstrijdige gevoelens....heb ze allemaal gehad.... 'scheelde' bij mij dan dat ik ernstige BI had waardoor fysio me voor eigen gezondheid gewoon afraadde om eerste 1-1,5 jaar weer zwanger te worden. Maar met 10 mnd wel aangemeld en vanaf 13 mnd dus weer echt zelf van start (tussenliggende tijd zaadanalyses bij manlief e.d. meerdere malen moeten doen). Succes met het maken van de voor jou juiste keuze!!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden na lang overleg zijn we tot de beslissing gekomen om weer met icsi te beginnen.
    Hij had zoiets elke poging word moeilijker voor je en na 4 a 5 keer zakt de kans ( normaal gezien) op succes.
    Bij icsi zag hij grotere kans.
    Ben dus erg benieuwd, bang en nerveus.
    Kan over enkele dagen al beginnen te spuiten!

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Tjee zeg onsw, spannend dan weer hoor!! Icsi ervaring hadden jullie toch al wel voor jullie met IUI-D begonnen? Wel fijn dat je direct kan beginnen! Succes!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja voor S hadden we ook icsi ervaring.
    Eerlijk gezegd ben ik echt bang.
    Heb toen ernstige overstimulatie gehad.
    Maar heb nu andere medicatie en schema gekregen.
    Heb het korte schema nu.

Hoe voel jij je:D
    Wat denk je ?
    Je weet het nooit:)

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Onsw, Kan me voorstellen dat de eerdere overstimulatie je bang maakt. Sta je zelf verder dan wel helemaal achter het icsi besluit? Ze houden je nu vast wel (extra) goed in de gaten. Gelukkig wel met een aangepast schema dus :).

Hoe ik me hier voel? Eigenlijk wel goed. Gewoon lekker aan het genieten van m'n mooie dochter :). Ga er eigenlijk al lang helemaal vanuit dat het niks wordt. Ben eerlijk gezegd eigenlijk alleen aan het wachten tot die ongi er daadwerkelijk komt. Zit momenteel in het iksteekm'nkopgewooninhetzandsyndroom....... hebben we icsi gedaan dan? Puncie? TP? Wat is dat? Wachtweken? Daar doe ik dit keer niet aan hoor. Tenminste dat probeer ik dan....is soms wel eens lastig hier op zp natuurlijk. Maar ja....moet die bijna bevallen dames toch wel in de gaten houden he!!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    #77 Zora, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
    Majo: Ik snap heel goed dat iksteekmijnkopinhetzandsyndroom, maar.....wonderen bestaan, je weet het nooit. It ain't over till it's over!

OnsW; heftig meid, toch weer ICSI. Spannend, wel fijn dat je nu het korte schema hebt gekregen. En dikke knuffel nog voor de mislukte IUI.

Mus: Sterkte en succes met de punctie vandaag, hopelijk een goede oogst en weinig pijn. Ik heb ook altijd heel veel kleine follikels en het is inderdaad veel pijnlijker als die aangeprikt worden. De laatste keer hebben ze bij mij er wel een aantal laten zitten. Verder vond ik mijn puncties eigenlijk goed te doen.

Maartje: Dilemma, dillemma....ik snap je wel heel goed, het is wel je eigen keus om te stoppen, maar eigenlijk heb je geen keus. Kijk het anders gewoon lekker aan, een maandje meer of minder wachten zal ook niet veel uitmaken toch? Bv en meds, zou ik ook niet doen denk ik.

Hier vanavond laatste pil en ik ben al een weekje bezig met Deca. Ik moet eerst wachten tot ik ongi word en dan volgende week donderdag de 1e Puregon. Spannend! Het schiet op!

@ Majo: Ik heb een echo gehad bij het 1e gesprek. uitgangsecho doen ze hier eigenlijk nooit. Ik mag meteen beginnen met Puregon volgende week.

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Mus, hoe ging de punctie vandaag?

Zora, oké geen uitgangsecho dus maar direct door. Mooi! Op naar volgende week!

@Hier, ongi geworden dus icsi 1 officieel mislukt! Ben nu wel benieuwd....hoe nu verder straks.....

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh bah Majo:(
    Hele dikke knuffel!!
    Je hoopt toch altijd op een wonder!

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo: Ook hier even knuffelen! Klintk altijd zo klef, maar niet minder gemeemd! Had liever ander nieuws gelezen, weet je wanneer je ongeveer evaluatie hebt?

Deel Deze Pagina