Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo, spannend weer! en zo knap dat je zolang kunt wachten met testen zeg. ben ik jaloers op! :) ik kan me goed voorstellen hoor dat je jezelf beschermt door te denken dat het niets zal worden, maar je moet natuurlijk ook wel wat hoop houden hè! want het zou zomaar eens kunnen dat je over een paar dagen een positest in je handen hebt! :) duimen draaien hier!

miepje, bedankt voor je info, en oei, wat heftig zeg bij jou. wat moet dat vreselijk zijn geweest voor je. gelukkig allemaal goed gekomen zeg, ppffff, zou niet willen weten wat er gebeurt als je eierstokken knappen.
    en wat sneu zeg, keelontsteking, gelukkig meds gehad, hopelijk wordt ie snel beter zeg. onze sam ligt ook met opgezette keelamandelen in bed nu. aan het hoesten, niet normaal. heb hem een zetpil gegeven, en veel laten drinken. morgenochtend als het nog zo is bellen we even naar de hapost, vindt het zo sneu. voor nu gaat het wel met een zetpil, hij is wel wat loom, maar maakt niet echt een zieke indruk, en had een lichte verhoging van 37.7. dat kan dan nog wel toch?
    vanmorgen stond ik eigenlijk op zonder last, en heb wat kleine klusjes met veel rust ertussen gedaan, maar sinds eind van de middag heb ik weer wat last, steekjes, en een constant zeurderig gevoel, zelfs in mijn onderrug. ik blijf veel drinken, en kom nu de bank niet meer af, ben wel extra voorzichtig nu na je verhal miepie.

goed weekend allemaal!

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Goed zo, wies rustig aan doen. Wil je niet bang maken met mijn verhaal, maar je moet zo voorzichtig zijn. Als mijn eierstokken waren geknapt, had ik hier niet meer gezeten.

En wat sneu dat sam ook ziek is.37,7 is inderdaad lichte verhoging, wel goed in de gaten houden. B zat op 39,6 en dronk te weinig, en met dit. weer is het dan wel oppassen. Gaat gelukkig nu wel beter. Geen zetpil meer nodig gehad, koorts was weg vandaag. Wel erg moe , maar dat mag ook na afgelopen week. Drankje helpt goed, eten en drinken gaat ook weer beter.

Fijne avond nog

3. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden bedankt voor jullie reacties. Ja vind het ook kul dat me dochter 1 jaar moet zijn Marja niks aan te doen. Ben nu wel weer aan het idee gewend in sept ga ik gewoon bellen en dan hopen dat we in okt echt mogen beginnen!

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo, hoe gaat het met je? nog steeds niet getest? ben wel erg benieuwd hoor wat de uitslag is. duimen draaien nog steeds overuren.

miepje, fijn dat eht met B al beter gaat, toch altijd zo sneu die kleintjes. en dan met dit warme weer. ik heb voor sam nog even gebeld gister naar de ha post, maar idd, goed drinken, en even aankijken, als het over kleine week nog niet weg is, de eigen ha bellen.

vanmorgen tp gehad van een 8 cellig embryo, netjes toch? nu weer op het wachtbankje. ze had nog even met echo gekeken, en er hingen nog zware eierstokken aan vol met zwarte grote vlekken. ook in mijn buik wat vocht, maar niet veel. moest rustig aan blijven doen, en goed in de gaten houden mocht ik zwanger raken, want dan kan het erger worden. verder genieten we nog maar even van het weer, want zag dat het na morgen weer klaar is voorlopig. :(

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Miepje, wat zielig dat B. zo ziek is. Maar gelukkig nu ook alweer aan de beterende hand :).

Wies, jij een mooie TP gehad dus vandaag?! Súper!! Nu weer spannende weken dus voor jou! Wanneer mag je testen en wanneer ga je testen ;)!.

@Hier, gisteravond helaas ongi geworden :(. En dit was dus poging 3..... en tsja...wat doe je dan....
    Willen w.s. nog wel één poging zelf gaan betalen maar waar doen we het voor....(weten we natuurlijk wel ;)).....de resulaten zijn bij ons alleen zo ontzettend weinig. Op één keer na nooit een goed embryootje gehad en nooit cryo's. Dus het is zo minimaal en de spaarrekening is helaas niet ontoereikend :(. Wordt dit jaar dus sowieso al geen vakantie meer en rustig aan doen met financiën als we nog een poging doen. Heb er momenteel even de 'pee' in. Als we nou die postcodeloterij eens wonnen ofzo....;)..... dan konden we nog even doorgaan...... kan/wil het nog niet loslaten, wens is nog té groot.... Niet dat ik zozeer nogmaals zwanger wil zijn (zou natuurlijk wel érg leuk zijn ;)), maar ik wil zó graag een broertje/zusje voor M.aud. Ligt ook aan mezelf, enig kind zijn lijkt mij gewoon echt niet leuk! Maar aan andere kant zou zij niet beter weten. Vind ergens ook dat ik niet moet 'zeuren', wij hebben M. al, er zijn er nog genoeg die met lege handen staan..... Pffffffffffff...... 't is even allemaal niks......

6. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    NEEEEE, Majo, dat meen je niet!! He gatverdamme! Wat ontzettend K.T voor jullie zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je er even de pee in hebt. Dat mag ook absoluut. En waarom zou je niet mogen zeuren? Weet wel wat je bedoelt, ik heb dat ook wel hoor, maar ik geloof echt dat een wens voor een tweede ook heel groot kan zijn. En als je er voor gaat, dan ga je er ook voor de volle 100% voor. Tuurlijk is het dan ontzettend rot als het niet lukt. En dan mag je ook absoluut balen. Lijkt me erg moeilijk als je zo weinig goede embryo's hebt en geen cryo's. Een behandeling is natuurlijk erg duur en snap heel goed dat je je afvraagt waar je het voor doet. Voor je gevoel zijn je kansen zo klein. Maar bij M. was je kans ook niet groot en toch is zij er ook gekomen. Zolang je er vertrouwen in hebt, moet je het zeker nog niet opgeven en er gewoon voor gaan. Maar nu even niet, eerst even bijkomen en dit een plekje geven. Ik vind het echt heel shit voor jullie. Dikke knuffel voor jou!

@Wies, een goede TP gehad dus nu weer in de spannende wachtweken. Hopelijk voor jou meer succes!

@hier morgen de eerste fm. Daarna gaan we even shoppen in Meppel en daarna in Groningen. Moeten zelf een paar dingetjes hebben en B. heeft korte broekjes nodig en een petje tegen de zon.

Dikke smak!

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo, nee zeg! hoopte nog zo dat het deze poging raak zou zijn, net nu het de laatste was. leef erg met je mee, moeten verdrietige dagen zijn voor jullie. snap goed dat je er even doorheen zit en niet veel hoop meer hebt als de resultaten telkens matig zijn. maar onthoudt dat het niet nihil is, en dat er wel kans is. geef dit eerst maar een plekje voordat je vooruit loopt. veel sterkte meid, en ook een dikke knuffel vanuit hier.

miepje, succes morgen met de fm. hopelijk mag je al snel de pregnyl weer zetten! wrs zitten we nog even samen op het wachtbankje.

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nou,hier een heftig avond/nachtje achter de rug. zat gister op de bank met mijn laptop, krijg ik toch ineens een mega pijnscheut in mijn buik. hetzelfde gevoel als bij mijn mk van laatst. had ook constant aandrang om te gaan poepen, waar ik vervolgens dan ontzettend veel pijn van had tijden het poepen. leek alsof mijn darmen tegen de eierstokken aanduwden. heeft zeker een uur geduurd, heb zelfs nog het zh gebeld. helaas krijg je dan iemand van de verloskamers die eigenljk je dossier niet kennen enzo, maar die wist bijna zeker dat dit geen overstimulatie was. het zou minder moeten worden, mocht het erger worden moest ik bellen. ben toen naar bed gegaan met 2 paracetamols en een zak kersenpitten op mijn buik, maar werd niet beduidend minder. uiteindelijk moest ik nog een keer naar de wc, en daarna is het iets gaan zakken, waardoor ik nog wat kon slapen. vanmorgen werd ik wakker met nog buikpijn, wel wat minder, maar zeker nog erg. heel mijn buik is beurs, van mijn onderbuik tot onder mijn ribben, zelfs in mijn zij. mijn schouders deden ook zeer, kan dat er ook iets mee te maken hebben? vind het zo raar. heb ondertussen wel fertiliteit gebeld, die zeiden dat het echt mijn eierstokken zijn en dat ik zeker 3 dagen rust moet nemen, echt stoel/bedrust, pffff. heb dus net mijn werk gebeld en me ziekgemeld voor morgen, het is niet anders. nu alle troep en bende proberen te laten liggen in huis, leuk na een bbq gehad te hebben afgelopen zondag en de keukenvloer is zwart, maar ga dat echt proberen. man heeft mijn zoontje naar school gebracht en mijn moeder haalt hem op en houdt hem bij haar thuis, dan kan ik vandaag echt even niks doen. morgen gaat ie zoiezo naar mijn schoonmoeder, en donderdag zien we wel weer.
    maar wat een paar eierstokken kunnen doen zeg, jeetje. ik weet nu in ieder geval echt zeker dat dit onze laatste ivf is, na de bmz en dit heb ik daar geen trek meer in. maar goed, wie weet houdt deze emmy zich wel erg goed vast en is het helemaal niet nodig.

wat is het verder rustig hier eigenlijk, hoe gaat het met alle meiden? majo, hoe is het met jou, gaat het een beetje? dikke knuffel!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Miepje, en? Hoe was de FM?

Wies, jeetje zeg! Ik schrik ervan! Doe je heeeeeeel rustig aan vandaag en morgen!! En ook veel water drinken he?!!
    Hoop dat deze 2e poging voor jullie gewoon positief gaat afsluiten! Dan hoef je verder niet eens meer over ivf na te denken meer de rest van je leven! Hoe heeeerlijk zou dát zijn zeg :).

Gaat heir op zich wel o.k. kan er niks aan veranderen, het is zoals het is. Zeg ik heel stoer! ;). Gisteravond toch maar eens begonnen met eraan toegeven en flink portie zitten huilen...en...lucht het op...? NEE! Wordt er alleen maar beroerder van, bleeeeegh....heb zo'n hekel aan huilen! Hoofdpijn, dikke ogen en moe wordt ik ervan! En rotte is...als ik er eenmaal mee begin, houd ik niet op ;). en begin steeds weer opnieuw. Nieuwe missie gestart dus.... uitvogelen hoe volgende poging verder te doen....vragen opstellen voor arts, dingen uitzoeken, etc. Genoeg te doen dus ;). Wil gewoon nog niet dat het echt over is!! Mocht iemand dus nog iets in de koelkast hebben liggen wat je echt niet meer gebruikt en anders wordt vernietigd bij een apotheek.... :D.

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo, toch is het goed he, alles eruit gooien. maar dat het niet oplucht heb ik ook altijd, ik word er altijd depressiever van...

heb echt, behalve mijn lunch gemaakt en gedoucht en naar de wc gegaan,helemaal niks gedaan vandaag, alleen maar gezeten/gehangen en gelegen op de bank/bed. toch zijn de klachten niet minder dan vanmorgen, eerder nog wat erger geworden...als ik al iets op mijn buik duw doet het al zeer. mocht het morgen nog niet geminderd zijn, ga ik toch bellen of ik langs mag komen denk ik, vind het een beetje akelig. met andemen doen ook mijn ribben en mijn borst wat pijn, dat vind ik nog het engste.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Majo wat erg meid:(
    Hele dikke knuffel.
    Ik gunde het jullie zo pfffffffff.
    Weet niet wat te zeggen:(

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    wat is het hier stil meiden! ik wacht op wat goed nieuws hier! :)

het gaat met mij wat beter, heb nu 2 dagen een paar uurtjes gewerkt. daarna echt weer rusten, maar wat is dat heftig zeg!:(
    bah! hopelijk voor een goed resultaat. ik las alleen dat als je zwanger bent de kans dan ook weer groter is dat je opnieuw overstimulatie krijgt, en dan heftiger en langer. daar ben ik wel huiverig voor....

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Ik ben al heel lang niet meer op ZP geweest, maar nu we hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan, heb ik toch weer de behoefte om lotgenoten op te zoeken!

Ik ben Ginny, 33 jaar en trotse mama van een ICSI-zoon genaamd Kane! Hij is er gekomen na 3x IUI, 1x IVF en 5x ICSI (3e ICSI werd MK) We hopen natuurlijk dat we er nu niet zo lang over hoeven te doen!

Ik wilde eigenlijk een jaar geleden alweer beginnen, maar vriendlief was er nog niet aan toe. Nu gelukkig wel, dus zodra hij groen licht gaf, heb ik meteen het ZH gebeld! Op dit moment hebben we het intakegesprek bij de gyn al gehad, vragenformulieren ingevuld en opgestuurd en aankomende dinsdag hebben we het intakegesprek bij de fertiliteitsarts. Dan moeten we waarschijnlijk ook meteen bloedprikken en moet vriendlief nog even een zaadcheck doen. Probleem ligt bij mij (verklevingen eileiders én stugge eicellen) maar ze willen voor de zekerheid nog nog even het zaad checken.

Het is de bedoeling om in augustus/september te beginnen met de 1e ICSI-poging.
    Spannend....ik heb er heel veel zin in!!!

Groetjes Ginny

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wies, gaat dus nog niet helemaal lekker met de overstimulatie? Blijf rustig aan doen meid!! Anders maar niet werken!! Ha....en huilen lucht bij jou ook niet op dus? Hier idd ook niet! Ben ik dus niet de enige, hahaha. Andere zeggen ook altijd.... even lekker een potje janken, lucht op... nou niet dus ;).

One of kind, lief van je :). Ben erg benieuwd hoe het met jou en S. is....heb je laatst nog PB gestuurd.... Gaat alles goed (naar omstandigheden?).

Ginny, welkom hier!! Spannend dat jullie ook weer voor een brusje gaan! Maar tegelijkerijd natuurlijk ook weer erg leuk, want je weet waar je het voor doet :). Schattig mannetje zie ik op de foto bij je 'naam':). Hopelijk dit keer minder lang dan vorige keer!

@Hier, heb me er (volgens mij) redelijk bij neer gelegd dat icsi 3 mislukt is. 't Is niet anders en ik kan er ook niets aan veranderen. 't Is zoals het is! Denk ik.... of zou het komen omdat ik in mijn achterhoofd weet dat we een 4e icsi toch wel zullen gaan doen tzt....?! Heb DD nog niet eens doorgegeven dat het mislukt is.... morgen of dinsdag maar eens doen....
    Hier afgelopen dgn alleen maar leuke dgn gehad. M.aud is zaterdag alweer 2 jaar geworden, m'n lekkere dingetje :). Leuke dag gehad. Wel jammer dat ze wat ziekjes was en dit nu doorzet :(.

Hoe is het met de rest??

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo, ach sneu dat maud ziek is, is altijd extra zielig bij die kleintjes. fijn dat je leuke dgn hebt gehad, dat leidt lekker af, en zeker met je kleine, dat geeft altijd een goed gevoel dat je al een kindje hebt. tenminste dat heb ik altijd. heb ook zo'n medelijden met mensen die niet eens een 1e kindje kunnen krijgen, dan denk ik altijd, ik heb sam tenminste! en dat geeft dan altijd wel een opbeurend gevoel. inmiddels al gebeld naar dd? hoor je dan gelijk wanneer je weer kunt strten, of houden jullie even een pauze?

hier op 10 dpo, ga vandaag weer even een testje doen om te kijke of het pregnyl eruit is. pregnyl is 12 dagen geleden nu. vorige keer was dat nog niet helemaal geloof ik. ik wil donderdag echt testen, en wil dan wel zeker weten dat het eruit is namelijk. volgens het "lijstje"zou het eruit oeten zijn vandaag, maar daar had ik de vorige keer dus ook niets aan. verder gaat het een stuk beter. ik zit wel te denken, als ik nu zwanger zou zijn zouden de overstimulatieklachten toch weer erger moeten worden? ik denk daardoor allemaal dat het niet gelukt is. maar dat slaat natuurlijk nergens op.;)

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    test zo goed als nega, streepje is heeeeeel wazig. hopelijk natuurlijk een opkomend streepje, ipv een afnemend! :) maar nu weet ik in ieder geval dat als ie donkerder wordt het van mijnzelf is! duimen!!!!

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Nou jaaaaaa zeg, we zijn zomaar verplaatst!! :(
    Hoop maar dat iedereen ons weer kan vinden.

@Wies: nu hopen op een duidelijker wordend streepje. Ik duim voor je! Spannend weer....

@Ginny: welkom hier. Wat spannend dat jullie er weer voor gaan. Hopelijk inderdaad sneller dan de vorige keer, en met wat meer geluk uiteraard. 'Fijn' dat je er zin in hebt. Klinkt altijd zo stom vind ik, maar we weten wat je bedoelt. We herkennen het gevoel waarschijnlijk allemaal.
    Leuk dat je met ons mee komt kletsen.

@Majo: lees dat je je er redelijk bij hebt neergelegd, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je de uitslag nog niet hebt doorgegeven aan DD. Toch nog even uitstellen en niet willen nadenken over hoe nu verder misschien? Vind het zo erg voor jullie, en ook al heb je M al, het verdriet is er niet minder om. Dus hierbij nog een dikke knuffel voor jou.

@de rest: hoe is het met jullie?

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Oh ja, Majo: nog gefeliciteerd met M. Wat fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben. Hoe is het nu met haar? Hoop dat ze snel weer opknapt.

B. is trouwens weer helemaal beter. Gelukkig maar, hij was echt heel zielig.

Enne.... vandaag zijn onze laatste twee cryo's ontdooid. Helaas heeft de eerste het niet gered. De tweede was een beetje twijfelachtig. Dit kwam voor mij eigenlijk een beetje onverwacht. We zijn natuurlijk ook zo verwend met onze goede cryo's dat we hier niet helemaal op gerekend hadden. Heel stom natuurlijk.... :)
    We hebben onder voorbehoud een afspraak voor een terugplaatsing morgenmiddag. Als de emmie vannacht niet goed doordeelt, eindigt het hier voorlopig voor ons. Dus we gaan heel hard duimen, doen jullie met ons mee??

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jeetje, waarom zijn we verplaatst idd? ik was maar aan het zoeken, word ik nu gek? maar goed, gevonden, en nu hopen de rest ook.

miepje, oh nee, balen zeg, dat is zeker een flinke tegenvaller. ik duim hoor dat ie goed doordeelt vanacht en dat de tp morgen doorgaat.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kom hier ook weer eens gluren. Zie dat er nog weinig tot geen zwangeren zijn....:( en dat sommigen (waaronder Majo) weer een teleurstelling te verwerken hebben gekregen.

Hier de eerste Progynova-pil geslikt vanochtend. Vanavond de tweede slikken. Volgende week vrijdag de echo en dan zal er wel bepaald worden wanneer er een cryootje teruggeplaatst gaat worden.

Spannend!

Deel Deze Pagina