Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    miepje, hoe is het vergaan vandaag? is de tp doorgegaan? hoop het zóóó voor je! dikke knuffel!

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Wat een zenuwslopende dag zeg!
    Zou voor 10 uur gebeld worden als onze emmie het niet gered had. En ben uiteindelijk niet gebeld! Dus vanmiddag een tp gehad. De emmie was als 8 cellige ingevroren en had gisteren nog 5 cellen over. Vannacht heeft ie goed doorgedeeld en het was nu een cavitatie, maar nog wel met wat minder cellen. Hij heeft echter wel een goede kans volgens de arts. Dus we gaan nu heel hard duimen dat ie lekker blijft zitten. Heb de arts een aardbeientaart met slagroom beloofd als deze emmie blijft zitten ;)

Wies, hoe is het bij jou? Nog weer getest?

3. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Wies, hebben jullie eigenlijk ook cryo's?

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    miepje, gelukkig zeg! nu duimen dat ie inderdaad blijft zitten. ze plaatsen alleen terug als het een goede kans maakt, dus dat heb je zeker! :)

wij wachten op de brief waarin staat of we cryo's hebben en hoeveel. vindt het wel spannend, omdat dit onze laatste behandeling was. mochten we er geen hebben is dit echt de laatste ronde ineens. wil die brief dan niet binnenkrijgen als ik al ongesteld ben geworden, als er dan instaat dat er geen zijn.
    ik denk dat ik morgen eens bel of ze al iets weten.

5. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Wies, hoe gaat het met je?
    Ben erg benieuwd of je al getest hebt en natuurlijk wat de uitslag is.......

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wies, En??? Heb je al getest? Hopelijk sowieso cryo's ongeacht uitslag test!

BeHappy, ook bijijijna een cryotp dus?! Spannend!!

Miepje, tjee...was dus even flink spannend bij jullie...maar dus toch een mooi embryootje teruggekregen?! Succes met de wachtweken!

@Hier, DD inmiddels gebeld. Afgesproken dat ik hen bel over hoe en wat verder als we dat doen daar. M.aud is helaas wel ziek meer ziek geworden. Knapte dinsdag op, wel toen nog naar HA geweest ivm overal rode uitslag, was w.s. reactie op virus wat ze gehad heeft. Zou weer over moeten gaan na dag of 3. Maar kachelde gisteren weer helemaal in :(. Wéér koorts en nu ook braken, hangerig, huilerig. Weer naar HA en nu lijkt ze weer een virus over het andere virus heen te hebben icm een bronchitis en beginnende longontsteking :(. Nu aan de AB. Gelukkig goed geslapen vannacht en eet en drinkt weer. Koorts was weer weg vanmorgen. Nu net ook nog 1,5 uur geslapen... dus hopelijk nu weer de goede kant op. Leuk begin zo van haar 3e levensjaar (not!)

@All, waar staan we nu ergens onder dan? Kon ons namelijk ook niet meer vinden. Nu maar via gebruikersinstellingen gezocht waar de 'abonnementen' staan.....

Hoe is het verder met iedereen?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mij behoorlijk kut. Wonder boven wonder 12 eieren, zes rijp.
    1 bevruchting. Dus niets niet dag 5 + embryoscope maar dag 2 en gesprek met de dokter: hoe nu verder....

Ik weet het ff niet

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #808 Majo, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2012
    Maartje, oh meis.... Wat ontzettend kl*te zeg :(! 12 eitjes....en 6 rijp, dus dat leek dan eerst zo mooi.... Maar jij ook maar 1 bevruchting..... Was deze ene wel 'mooi' verder (voor zover ze dat al kunnen zien?) Deelde zich wel? Owh...zie net dat punctie pas gister was, vandaag dus net gebeld van 1 bevruchting. Krijg je deze dan morgen wel teruggeplaatst? Dan hoor je dan w.s. ook pas of hij wel/niet deelt? Knuf meid!! Hopelijk komt Dr. S. met een goed plan morgen over hoe nu verder. Ik weet helaas precies hoe je je voelt....hier ook altijd iedere poging zo minimaal qua kansen met altijd maar 1 overblijvende emmie. Gaat dan hard met de pogingen he... Hele Dikke knuf meid! Ik hoop gewoon heel erg hard voor je dat deze ene emmie het plakbrusje van jullie meisje gaat worden!! (ben overigens wel benieuwd met wat voor supersonisch plan Dr. S. gaat komen....zo'n gesprek zullen wij namelijk ook binnenkort w.s. moeten gaan hebben. Wil zelf eerst nog even e.e.a. uitzoeken en dan toch eens 'om de tafel' nog over kansen etc.) Ik denk aan je meis!! Wie weet..... kans is nog niet helemaal verkeken he.... Enne...je even flink k*t voelen dat mag hoor!!

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    maartje, wat sneu zeg! :( hopelijk krijg je wel een tp van die ene, en heb je er verder ook geen meer nodig! ;)

majo, we staan nu bij mmm clubs. wat zielig van je meisje dat ze zo ziek is. dat is geen leuke start nee van haar 3e jaar. :( hopelijk knapt ze snel op door de meds.

nou, hier game over :( gisteravond begon het al een beetje en vandaag ongi echt goed doorgezet. gestopt met de utro, die troep, en nu maar hopen dat we deze ronde gelijk een cryo krijgen, want we hebben er 4! :) dat was wel goed nieuws gistern. ben bang dat het anders weer zomerstop is als we een ronde moeten wachten. dinsdag bloedprikken en s'middags bellen, dan zullen we gelijk weer bespreken van hoe of wat.
    maar goed, voor nu is het niks helaas, aan de andere kant is het wel even goed voor mijn lichaam denk ik, dan kunnen de eiblaasjes op hun gemak weer gaan slinken. heb wel behoorlijk meer last nu van mijn menstruatie, zal mss toch ook nog met de overstimulatie te maken hebben.

hoe is het verder hier? volgens mij moeten er ondertussen wel weer een paar voorbij hun nod zitten toch?

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Wies: he bah! wat k.t zeg!!
    Wel fijn dat je cryo's hebt. Wil je niet ontmoedigen, maar wij moesten na een 'verse' poging altijd een maand overslaan ivm het spuiten. Maar bij ons doen ze cryo's in eigen cyclus en dan is het wel belangrijk dat je cyclus zelf weer op gang is gekomen. En zeker na een overstimulatie is dat niet altijd meteen de volgende maand weer. Maar hoop zeker dat jullie door mogen.

@voor jullie nog even rust dus. Fijn dat M. weer een beetje opknapt. Wel heel zielig zeg dat ze zo ziek is geweest. Inderdaad geen leuk begin van haar derde levensjaar. Bah! Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan.
    Je kunt ons trouwens vinden onder: kinderwens- mmm clubs. Staat meteen onder vruchtbaarheidsbehandelingen.

@Maartje: wat een shitnieuws zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je het even niet meer weet. Maar je kansen zijn nog niet verkeken. Houdt moed meid! We duimen hier keihard voor je.

Het wordt nu toch eens tijd dat er iemand op die rose wolk gaat zitten hoor!!!

@hier: vandaag met B. naar mijn werk (basisschool) geweest. Ben met mijn groep op de foto geweest en ik mocht ook nog even samen met B. Hoe leuk is dat? Foto is erg leuk geworden. Als ik hem heb, zal ik hem hier even spammen! ;)

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    miepje, bij mij was dat ook altijd zo idd, een ronde rust, dus denk idd ook dat het niet gaat. maar mss dat ze een uitzondering maken omdat de zomerstop eraan komt. ach, we zullen zien. mss kan ik nog om een echo vragen volgende week, zodat ze zien of het al wat rustiger wordt/is. ben benieuwd naar je foto! :)

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wies, :(....wat k*t meid! Maar wel fijn dat je nog 4 cryo's hebt! Maar voor nu wel gewoon even echt flink balen zeg! Ook hier wil ik je niet ontmoedigen, maar ik moest beide keren na mijn overstimulaties 2 cyclussen overslaan voor ik verder mocht. Idd om je lichaam eerst weer te laten herstellen.

Miepje, ben benieuwd naar de foto!! :)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Majo,

Er is nog niets over bekend over of het emmy'tje het goed doet. Het is in ieder geval succesvol bevrucht... Meer weten we niet. Als het goed is bestaat het morgen uit 4 cellen. Maar ik durf daar eerlijk gezegd niet op te hopen.
    Ik heb trouwens aan de modjes gevraag meisje haar eerste letter weg te laten halen. Niet lullig bedoeld, maar zou je niet weer haar eerste letter op het forum willen plaatsen. Ik heb liever qua herkenning dat mensen niet op ideen worden gebracht dat ik wel eens die en die kan zijn. :)

Jij dus vandaag gebeld met DD. Ik hoop dat Uber S. voor jou (ook) een goed plan gaat bedenken.
    Ik vroeg me trouwens af, waarom hebben jullie geen TESE geprobeerd? Of zou dat plan B zijn?
    Ik wil morgen gaan navragen of het zaad bij ons niet extra onderzocht kan worden, bijv. op DNA fragmentatie.
    Maartman zijn zaad is alleen in 2008 onderzocht. Toen kregen we het stempel 'superzaad' van het lokale ZH, goed bewegelijk en 80 miljoen per ml. Verder is dit nooit meer onderzocht. Ik denk eerlijk gezegd dat de baggere aantallen bevruchtingen door mijn eicellen komt, ik heb namelijk een hele lage eicelreserve. Uber. S heeft weliswaar ooit gezegd dat dat geen verband met elkaar hoeft te hebben, maar een simpele rekensom van de meiden uit het topic waar ik veel schrijf, vrouwen allen met een lage eicelreserve... Wij hebben allemaal weinig bevruchtingen, of slechte kwaliteit bevruchtingen. Maar jah, we moeten niets over het hoofd zien, dus ik ga morgen een SCSA test voorstellen.

Liefs, Maartje

PS de rest ook bedankt voor de lieve reacties, ben nu alleen te somber om daar overal op te reageren.

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Lieve Maartje,

haha...we achtervolgen elkaar wel zo vanavond in dit topic en DD topic he?! ;) Sorry voor eerste letter van meisje...dacht dat ik het al aardig 'subtiel' gehouden had, maar snap héél goed dat je liever helemaal geen enkele herkenning hebt hoor :). Zag dat ze het al weggehaald hebben :).

Snap dat je voor morgen nergens op durft te hopen, maar ik hoop wel voor je...dat ie minstens 4 cellig is!! Moét gewoon, weet namelijk precies hoe ongelooflijk k*t het voelt als je maar één emmie hebt die het niet (meer) doet :(.

Goed dat je om zaadtest gaat vragen morgen. Als 2008 het laatst was kan dat natuurlijk ook heel anders zijn. Ik hoop van niet. Wel vreemd idd als in het lage eicelreserve topic praktisch iedereen weinig en slechte bevruchtingen heeft ze toch zeggen dat het daar niet mee te maken hoeft te hebben.... Morgen nog eens vragen? Ben pas een paar keer bij Dr. S. geweest, maar heb nu al gemerkt dat hij zichzelf soms wel eens tegen spreekt...

Heb overigens niet vandaag gebeld met DD....w.s. binnenkort.... wil eerst nog zelf e.e.a. 'uitvogelen', waaronder TESE. Is idd eerder over gesproken door Dr. S. Was nota bene zijn eerste voorstel bij intake gesprek. Kwam ie later van terug. Heb het bij laatste FM voor punctie nogmaals met 'm over gehad en had zoiets van...tsja... het kàn wel op zich...moeten we spoedaanvraag doen....maar dacht dat het weinig meerwaarde had omdat er toch altijd wel zaad gevonden is bij manlief. Het zaad is in DD overigens nooit getest. Is afgegaan op de véle testen uit Ned. Heb toevallig net een TESE vraag topic geopend vanavond ;).

Wat is SCSA test trouwens?? Laat je morgen/overmorgen (als je er dan puf voor hebt) nog even weten hoe het je vergaan is in DD? Succes!!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :)
    Zo'n test meet de DNA fragmentatie.
    Geen idee hoe het nou helemaal precies zit, maar met een hele hoge fragmentatie is een zwangerschap niet mogelijk, krijg je slechtere bevruchtingen, naar wat ik begrepen heb.
    De fragmentatie kan per keer ook verschillen. Maar met de juiste voedingssupllimenten wel te verbeteren, althans, dikwijls.
    Ik vrees dat dit onderzoek voor jullie niet mogelijk is. Naar wat ik er over gehoord heb is dat er flink wat zaadjes voor nodig zijn....

Hihi eerste letter is nog aardig subtiel, met de gehele naam zou ik echt teleurgesteld zijn geweest. Maar ook de eerste letter heb ik liever niet qua herkenning.
    Mocht jullie zaad trouwens, zonder het te weten, gefragmenteerd te zijn... Met een TESE schijnt het vaak minder gefragmenteerd te zijn.
    Ik zou het gewoon opnieuw met hem gaan bespreken, als ik jou was.

Ik weet alleen ff niet wat ik nog anders zou kunnen doen om betere bevruchtingsaantallen te krijgen. Manlief aan de pillen??
    Maar ja, ligt het wel aan hem?
    Waarschijnlijker is dat ik 'het probleem ben'.
    Misschien toch weer andere meds?
    Toch weer IVF ipv ICSI??
    Bij IVF hadden we hogere bevruchtingspercentages. Maar meisje is ontstaan uit een ICSI. En Uber S. zegt dat je nooit van ICSI terug moet naar IVF.
    Wat is wijsheid?

Vanmorgen/vanmiddag was ik compleet van het padje af, voelde me afschuwelijk. Niet dat ik me nu heppiedepeppie voel, maar wel een stuk rustiger.

Bedenk me ineens als geintje: eigenlijk zouden we aan wederkerigheid qua donorschap moeten doen: jij eieren aan ons geven, wij zaad aan jullie. En we leefden nog lang en gelukkig ;)

Pff ;)

Hoe staat jouw man eigenlijk tegenover eventueel donorzaad?
    Voor dat we meisje kregen stonden we positief tegenover ECD. Maar nu we meisje hebben vind manlief dat we niet zo ver zouden moeten gaan.
    Ik weet het, het is nog niet zo ver... maar ik ben stiekem toch bang dat de dokter morgen zegt dat we beter kunnen uitkijken naar een donor.

Ik weet het, ik ben een dramatische denker.

;):)

Eerst maar eens horen wat S. te zeggen heeft...

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    En Maartje??? Hoe is het gegaan in DD? De TP? Hopelijk een mooie emmie aan boord?! En het gesprek met uber S? Heeft je dat nog wat positiefs opgeleverd?

Hmmmm....scsa test lijkt me dan bij ons idd niet mogelijk ;). Met 8 zaadjes (of iets meer) schiet je denk 'k niet zoveel op...
    Moest wel lachen om je stukje over wederkerigheid....kan qua weinig/veel eicellen en veel/weinig zaadcellen idd goed ;).

Donorzaad....hebben we het in verleden natuurlijk zeker wel eens over gehad. Voordat we bezig gingen met icsi stond manlief er wel open voor. Toen we eenmaal in de molen zaten zei hij steeds....eerst dit alles maar eens doorlopen. Mogelijk dat we het wel gedaan hadden als we M. niet gekregen hadden?! Maar nu we M. hebben, hebben we het er nog niet weer over gehad. Voor mezelf al wel over nagedacht of ik dat zou willen. Ene kant wel...heeft M. in elk geval een (half)broertje/zusje, maar aan andere kant denk ik dan weer.....hoe ga ik dat brusje later uitleggen dat M. wel haar echte vader bij zich heeft en het brusje niet. Zou die dat oneerlijk/niet leuk vinden. Jaloesie? Dat M. wel haar echte vader kent en het brusje niet.... Dat weerhoudt mij er eigenlijk sowieso al van. En weet bijna wel zeker dat manlief het niet wil omdat we M. al hebben.

Misschien dat we hier dan eerder nog eens een keer voor pleegzorg zouden gaan tzt? Liever nog adoptie....maar ja....die wachtlijsten.... dan hadden we ons daar jaren terug voor moeten laten inschrijven. Manlief is inmiddels 40 geworden v/d week en ik ben zelf ook 'al' 33.

Laat je nog even weten hoe het met je gaat?

17. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nou, hier dus donderdag de ongi begonnen, 's middags alweer weg. vrijdagochtend toch weer wel, maar eind van de dag weer weg, daarna niets meer gehad. raar hè!? was al gestopt met de utrogestan donderdag, zeker na 5 negatesten...;) heb getempt toen, en mijn temp ging naar beneden (vrijdagochtend) gisterochtend was ie ook laag, vanmrogen ineens weer hoog! heb dus nog een keer getest, want vertrouw het van geen meter! maar goed, weer negatest, dus zal echt wel niet. maar vind het wederom weer erg vreemd...

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hebben jullie het topic gelezen over een meisje dat eraan denkt om haar kind af te staan? Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken, maar zit me er behoorlijk over op te winden. Ligt dat aan mij of hebben jullie dat ook?

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    miepje, ja, dat heb ik ook gelezen, tenminste, ik denk dat dat hetzelfde is. ging over een meisje die een al wat ouder kind naar pleegouders wilde doen,omdat ie onhandelbaar schijnt te zijn. bedoel je die? of is ernog 1??

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ja Wies, die bedoel ik

Deel Deze Pagina