Behappy, toch echt definitief over dus . Maar ook alweer aan het 'opmaken' voor de volgende TP . Spanennd hoor! Heb even kort in dat topic gelezen....en je kunt idd maar beter de reacties niet lezen, hahaha. Of maak ik je nu nieuwsgierig! Kan alleen maar achter jouw geschreven stukje staan en dat van meerdere dames. Maar ik lees dat soort topics ook eigenlijk maar nooit....vindt dat echt domme vragen.... Zora, gestopt met de deca? Ben je nu alweer aan het stimuleren dan? Spannend weer hoor!! En die MMM moeheid.... dat herken ik ook wel hier.....komt w.s. omdat we er al één hebben..... Meiden wat is het toch rustig hier...waar is de rest?
hallo allemaal, Was dit topic even kwijt maar weer gevonden...! Zoals mijn banner al verraad, was onze cryo tp meteen succesvol. Superblij natuurlijk en wat een mazzel, meteen raak, zo voelt dat dus.... Ben soms wel stom onzeker omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb (nou ja, wel wat maar niet zoals bij de 1e) en dan slaat de onzekerheid flink toe... Behappy balen dat het dus niet raak is deze keer maar wel super dat jullie nog 7 cryo's hebben, dat zijn er echt veel zeg! En voor de rest; heb dus al een tijdje niet meegelezen maar hopelijk is er bij jullie ook gauw goed nieuws...!
josjo, gefeliciteerd! dat hebben we nodig, goed nieuws! en al 12 weken, die onzekere tijd al een beetje doorgekomen. genieten hoor! zora, ik herken je verhaal, wij hebben ook een laatste ivf poging achter de rug. we hebben daar 4 cryo;s van over die we nog gebruiken, en dan is het ook afgelopen met de mmm bij ons. we zijn het ook moe, en we zijn al zo gelukkig met ons wondertje sam. is toch heel anders vind ik als bij de eerste toen. behappy, jammer, bij jou ook niet gelukt dus. fijn dat je wel gelijk door kunt! laat de ongi dan maar snel komen. het is idd rustig hier, mss dat er nog veel zijn die het topic niet terug hebben kunnen vinden. ik heb de afgelopen weken af en toe gekeken maar geen tijd gehad om te reageren. ik ben ondertussen weer ee cyclus verder, net van mijn ongi af. volgende ronde mogen we weer starten voor onze cryo. vind het wel spannend hoor, aangezien het de laatste cryo''s zullen zijn. ik hoop ook echt dat als het niet lukt ik het los kan laten. maar goed, eerst maar goede hoop blijven houden dat het wél lukt!
Josjoooooooo, SUPER zeg . Van Harte Gefeliciteerd meid!! En die eerste spannende weken inmiddels al lekker voorbij ook!! Geniet ervan meis!! Volgens mij klopt er iets niet in je handtekening? De geboortedatum van je dochter? Die wordt dan nemelijk over 4 dgn geboren?! . Wies, ook volgende cyclus weer van start met een cryo.... spannend hoor. Volgens mij gaan jij, Zora en ik dan aardig gelijk op straks. En ook een beetje mmm moe dus?! HErken het wel, maar de wil voor een 2e is hier zó groot dat ik het liefst eindeloos door zou gaan ondanks de mmm moeheid. Maar dat doen we natuurlijk niet .
Haha mayo, heb t meteen aangepast en thx beide voor de felicitaties....! Ik duim dat jullie straks allemaal tegelijk zwanger zijn! en om maar meteen even te werven voor ons clubje: aanstaande mama's uit de mmm: daar zijn jullie natuurlijk van harte welkom ... Het wordt daar een beetje rustig, zijn nu nog maar met 4 over omdat we na de bevalling allemaal verhuizen naar de mmmama's! (waar jullie nu natuurlijk ook welkom zijn!) Anyways, ik wens jullie ook gauw die misselijke buien die ik nu heb , verder nergens last van hoor haha
Josjo, morgen jullie meisje 1 jaar . Alvast een hele fijne dag gewenst!! Bedankt voor de uitnodigingen in andere topics, maar dat worden er teveel....schrijf elders ook al lange tijd mee . Maar die misselijke buien van jou...die wil ik idd wel ook graag weer hebben .
Wies, zwaai zwaai onderin mijn scherm...hoe is het met je??? Kwam nog ff langs hier om nog even te laten weten hoe gesprek in DD 2 wkn geleden gegaan is... Kansen zijn klein, zeer klein.... TESE geen optie ivm gesloten TBC wat manlief 20 jr geleden gehad heeft. Daardoor zaadkwaliteit w.s. zó slecht en dus ook als we TESE zouden doen. Dat gaat niets uitmaken. Zaad was afgelopen keer van kwaliteit 3. Er zijn 4 stadia: 1a,1b en 2a,2b en 3 en 4. 1 is goed, 4 is slechts. In NEd. nooit gehoord omdat je dat hier niet kunt zien met de uitvergroting die ze gebruiken bij icsi. In DD hebben we IMSI gedaan waardoor het zaad tot 6500x uitvergroot wordt. Enige opties zijn is nog.... vitamines blijven slikken (beiden). Gevraagd hoe lang tot dit werkt...6 wkn...slikte hij vorige poging pas 3 wkn. (nu alweer 2 mnd). Maar ja....mogelijk dat het iets verbeterd, topzaad zal het er wel niet van worden denk ik . Verder proberen bij mij meer eitjes te 'kweken'. Nu alle pogingen steeds zo rond de 8 à 9 follies gehad, waaruit steeds 3 emmies kwamen waarvan er maar 1 of niks doordeelde. Nu proberen rond de 14 emmies te 'kweken' en dan daardoor hopelijk ook iets meer emmies en meer die wel blijven doordelen. Ben dan wel enigszins weer 'bang' voor overstimulatie omdat ik dan weer meer moet spuiten. Maar spuit nu wel andere hormonen dan toen in Ned. en afgelopen poging in DD ging het stimuleren mooi gelijkmatig, dus nu wel iets meer vertrouwen op geen overstimulatie. Maar ja....weinig kansen dus.... aan andere kant is een kans een kans...zien we aan M. . Gaan in augustus 4e poging doen. Eerstvolgende menstruatie, zal ergens eerste week w.s. zijn. Zullen zien....
hey allen, ff klein dipje Voel me echt weer zo de enige laatste die niet zwanger is of al geen 2e heeft. ppfff, en het erge is, ik wil me zo niet voelen, ik wil het nu iedereen ech graag gunnen. ik dacht ook dat ik dat zo voelde, maar blijkbaar toch niet helemaal. de vorige keer waren er nog 2 vriendinnen na mij zwanger, en toen voelde ik me al ver de laatste, omdat de rest al een kind had of zwanger was, maar dat komt omdat wij op 1 de 1e waren die een kinderwens hadden. Nu zijn die 2 vriendinnen die toen na mij kwamen ook al weer voor de 2e keer moeder en zwanger. en hoorde net dat ze ook nog eens van een tweeling zwanger is. vind het natuurljk super voor d'r, maar vind het zó oneerlijk. waarom niet zij 1 en wij 1? nou ja, het zal wel weer over gaan, wrs een rotbui vandaag. josjo, fijne dag morgen! toch heel speciaal 1 jaar! lopen tegen onze eisprong van deze maand aan, voor de zekerheid maar weer even klussen! je weet het nooit! na deze ronde weer starten met onze cryo cyclus. heb er wel zin in, alleen zit het net voor een hoop feesten en onze vakantie. maar goed, zo is het altijd wel iets natuurlijk. hoop dat het nu snel raak is, voor ons allemaal!
Wies dikke knuffel voor jou meis. Heb dat gevoel nu niet gehad maar ik herken het nog als de dag van gisteren... Pfff wat is het ook oneerlijk ja! Ik weet wel door het hele mmm traject dat er geen hogere macht achter zit, dus echt oneerlijk is het natuurlijk niet maar het voelt wel kut (sorry)... Probeer positief te blijven meis, het is de eerste keer gelukt dus het gaat gewoon weer lukken. En je weet ook nog vast wel van de eerste keer: als het eenmaal zover is dan ben je het ook wel weer vergeten (bij wijze van) en kan je ook lekker op die roze wolk stappen... Ik hoop en duim voor jou en iedereen hier heel gauw! Knuf!
Josjo, Fijne dag vandaag met jullie dreumes . Wies, zóó herkenbaar je gevoel... slingert bij mij ook heen en weer hoor! Ene kant blij voor anderen, maar aan andere kant haalt iedereen je álwéér in!! Ook hier in omgeving inmiddels alweer veel een 2e (of 3e) kindje of inmiddels zwanger terwijl ze later voor een 2e gingen dan wij. En idd ook een collega, lang getwijfeld over een 3e en nu ook zwanger van een tweeling, grrrr, nr 3 én 4 dus! Leuk voor haar, maar idd....ze twijfelde zelfs over de 3e wel/niet...en nu dan 2....doe mij er daar één van... Maar zucht....helaas werkt dat niet zo . Ontiegelijk blij met ons meisje, maar die 2e is ook zó ontzettend welkom! Eén vriendin zelfs nog moeten bevallen van de eerste toen wij al voor een 2e bezig waren en één dezer dgn bevalt zij ook alweer van een 2e.....Je ziet het....ik klaag maar even lekker met je mee.....best fijn én nodig af en toe toch?! Zullen we een deal maken.... jij, Zora en ik alledrie zwanger van de 2e in augustus!! . Lijkt mij een goed plan .
Lijkt mij ook een goed plan. Ik heb dat gevoel nu niet echt, maar het kan zo de kop op steken als ik hoor dat er weer iemand 'in een wip' zwanger is van de 2e. Het lijkt me gewoon zo heerlijk om 'gewoon' net als (bijna) iedereen zwanger te raken. Anderzijds krijg ik heel sterk het gevoel tevreden te zijn met 1 kindje en ben ik stiekem allemaal ingen aan het bedenken wat makkelijker is als je maar 1 kindje hebt. Zelfbescherming? Ik weet het niet. Gevoelsmatig wordt dit echt onze laatste poging, het kan zijn dat ik daar na de ww weer anders in sta. Dikke knuffel allemaal!
@Josjo: van harte gefeliciteerd meid! Heerlijk! @iedereen is hier dus alweer druk bezig. @Majo: geen goed nieuws dus in DD. Maar zoals je zegt, een kleine kans is ook een kans. Bij M. was de kans ook maar heel klein en toch is zij er ook gekomen. Ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken meid. En ik kan me voorstellen dat je bang bent voor overstimulatie, maar ik neem toch aan dat ze je goed in de gaten houden. Ik duim voor je hoor... @Wies: ik heb dat gevoel ook wel eens hoor, ondanks dat wij nog niet zo lang bezig zijn voor een tweede. Maar gelukkig kan ik het op dit moment ook nog wel makkelijk weer los laten. Misschien ook omdat de meeste mensen om ons heen wel 'klaar' zijn. Wij zijn wat dat betreft echt de laatsten. En ook dat is soms wel weer moeilijk. Maar goed, ik probeer daar nog niet teveel mee bezig te zijn. Dat komt later misschien wel... Maar voor nu een hele dikke knuffel voor jou! Majo, Wies, Zora en Maartje: veel succes voor de komende maand! Hopelijk allemaal zwanger! Ik heb vandaag naar de gyn gebeld. Miepjeman is vorige week gestopt met medicijnen. We hebben besloten dit jaar toch nog een poging te doen. We hebben eind augustus een afspraak. Als miepjeman 3 maanden medicijnvrij is, kunnen we dus in oktober een punctie doen. We doen dan in ieder geval 1 'verse' poging en we willen dan ook zaad laten invriezen voor een 2e poging. Dan hoeft hij niet weer zo lang zonder medicijnen en zitten we niet aan een bepaalde periode van het jaar vast. Maar hopelijk is dat natuurlijk helemaal niet nodig. Dus als jullie die roze wolk nou eens gaan beklimmen en een lekker warm plekje voor mij bewaren.....dan kom ik er in oktober bij
bedankt allen voor de lieve reacties! moet zeggen dat het vandaag gelukkig een stuk beter gaat. zora, ik heb dát gevoel ook wel eens, dat vind ik dan wel fijn. ik denk ook echt dat het met 1 wel heel makkelijk is. wij houden heel erg van weggaan, naar de kroeg,festivals,etc etc, en we nemen sam eigenlijk heel makkelijk mee. dus dat blijft dan ook wel erg makkelijk. maar de laatste tijd gaan we vaak met zijn drieen omdat vrienden van ons op het punt staan te bevallen, net een kleine hebben of het lastig vinden met 2, etc etc, en dan vraagt sam ook vaak of er ook andere kindjes zijn. en dan breekt mijn hart soms, zou voor hem zoveel leuker zijn als ie ook een broertje of zusje heeft... maar goed, genoeg geklaagd, we gaan er idd met zijn allen voor! en maartje, ook jij doet natuurlijk met de deal mee! zou wel erg leuk zijn als het tegelijk raak is. josjo, fijne dag!
Hallo lieverds, dankjewel voor jullie felicitaties, we hebben een superleuke dag gehad. Ze heeft voor het eerst een paar happen taart op maar vond haar boterham toch interessanter haha. Daarna naar het kronenburgerpark waar we elkaar precies vijf jaar daarvoor hadden leren kennen. En daarna lekker op het terras (in de zon!) van de kroeg waar een jaar en een dag daarvoor mijn vliezen braken . Kon ml eindelijk zijn paulaner biertje opdrinken haha Meiden, ik zeg augustus vier keer zwanger en in oktober nog 1. Ik ben het wolkje al aan het voorverwarmen en er is plek zat hier Mayo, ik had 20 follikels en dat ging best prima, geen overstimulatie al waren ze er wel evenbang voor...sterkte meis! En ook voor de rest.... Knuffels voor jullie allemaal!
Hey botervliegje, zwaai zwaai onderin!! Hoe is het? Maartje, deal!! Jij ook in augustus zwanger!! Spannend dat je ook alweer bezig bent! Miepje, en jullie ook ter voorbereiding bezig op een verse poging!! Worden weer zware maanden dus voor manlief . Hebben ze dat vaker gedaan? Zaad van hem ingevriren? Weet ik even niet meer..... En jij die ons volgt in oktober...ik ben vóór!!! . Josjo, leuke dag gehad dus . Bijzonder ook met al die data zo al die dingen....
Oeps betrapt Vandaag follikelmeting gehad van derde ivf/icsi. We gaan weer naar exact hetzelfde schema als bij dochterlief. Ik word alleen ingepland bij mijn lieve arts (mocht vandaag zelfs tussen de puncties door terwijl dhij geen polie had)! Dit omdat poging 1 in de soep liep omdat ik volgens een andere arts te veel risico had op ohss. Toen ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan, maar met de planning van de pregnyl liep het fout, waardoor poging helaas geen succes was. Daarna vol goede moed naar umcu maar poging met cetrotide liep uit op niet zo'n mooi resultaat en vmk (3e alweer in 6 maanden). Heb meer vertrouwen in deca maar dat mag ik niet van umcu. Dus maar weer een verre reis steeds maar wel met superarts die er 100 procent voor me is. Dus als jullie viertjes ruimte hebben voor nog een augustuszwangere . Trouwens vandaag sd 7 en 17 follikels. Mooi dus! Xxx
Botervliegje, tjee zeg.... ook alweer bezig....en ook alweer poging 3..... spannend hoor! Is er dan nog iets uit onderzoeken naar de herhaalde miskramen gekomen? Of is het 'gewoon' domme pech?! Túúrlijk is er nog plek voor een 5e augustis zwangere . Hoe meer hoe beter toch?! . Mooi aantal follikels zeg..... die wil ik straks ook wel .
Ik wil hier ook nog ff vertellen dat ik gisteren mijn punctie heb gehad, er zijn maar liefst 15 (!) eicellen gevonden en daarvan zijn er 4 bevrucht. Ze zijn alle vier in de embryoscope geplaatst en vrijdag hoor ik of ik zaterdag op dag 4 de TP ga krijgen of maandag op dag 6. Op zondag zijn ze nl niet open. Ik heb nog nooit zoveel eicellen gehad en heb er best last van gehad. Heb per infuus nog pijnstilling gekregen. Vannacht was ik nog benauwd en had veel buikpijn. Vanmorgen was het al een stuk beter. Hoe is het met de andere dames? En Majo, hoe is het met jou? Ik weet ff niet hoe concreet jij eventuele nieuwe plannen hebt?
Oh spannend weer Maartje! En wow wat een boel eicellen! Ik heb nog nooit zoveel gehad. Wel veel follikels, maar in ca 60 procent zit ei. En het kunnen er vrijdag veel minder of meer zijn, maar zou mooi zijn als dit zo blijft. Majo, heb je al zicht op wanneer beginnen? Oh ja, geen onderzoeken gekregen omdat de miskramen zo vroeg waren... Heb waarschijnlijk een niet selectieve baarmoeder ofzo... Geef dus ook slechte emmys een kans...