Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Botervliegje: Ook weer in de race dus. Mooi aantal follies inderdaad. Morgen 2e Fm toch? Ben benieuwd.

Maartje: Wow 15! heb ik ook nog nooit gehad, hoewel ik altijd wel heel veel follies heb. En 4 bevrucht. Mooi hoor! Hopelijk straks een top emmy in je buik.

Hier schiet het ook al op. Maandag de 1e Fm. Ik ben dus per ongeluk 1 dag eerder begonnen met de deca en 1 dag eerder gestopt met de pil. Heel eigenwijs ben ik zonder overleg ook 1 dag eerder begonnen met de Puregon. Weet niet of dat slim was maar dat zien we later wel. Meestal heb ik het idee dat ze de punctie te vroeg doen omdat ik dan maar een paar grote en heel veel kleine follies heb dus misschein helpt 1 dagje extra. Of de grote zijn al te groot dat zou minder zijn. Risico op overstimulatie is er evengoed want we spuiten nu 108 EH. Poging die was afgebroken was 125 EH en vorige poging was 100 EH. Wordt wel weer spannend dus. Maar eerst maar eens lekker weekend.

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Botervliegje, dus toch geen onderzoeken ernaar gedaan..... dan dus 'gewoon' domme pech?! Succes morgen bij de 2e FM!! Hopelijk nog steeds een mooi aantal.

Maartje, je hebt gewoon de punctie alweer gehad....tjee zeg....en wát een eicellen :). Had je vast nóóit gedacht..... En dan ook nog eens 4 emmies in de embryoscoop ook dit keer :). Spannend meid!! Hoop dat er 4 mooie blasto's uitkomen ;).

Zora, 1 dag eerder dus met spuiten begonnen.... zal vast niet heel veel uitmaken toch? En voor de punctie denk ik ook niet omdat daar och een paar FM's nog tussen zitten..... Ben benieuwd....hopelijk voor jullie met de 108EH puregon ook geen overstimulatie en een mooi aantal follikels net als wij met die dosering ;).

@Hier: Zaterdag uitgangsecho en dan hopelijk een week later (+/-) ongi. Dan op dag 3 weer van start. Voor Maartje.... TESE gaat 'm niet worden omdat manlief in verleden gesloten TBC gehad heeft. Dr. S. denkt dat daar grootste oorzaak slechte zaadkwaliteit ligt en dan zal een TESE niet veel uithalen omdat het daar dan ook zo slecht zal zijn. Zaad was van kwaliteit 3 (1a is beste, dan is er nog 1b,2a,2b, dan 3 en dan 4). Konden ze in NEd. nooit iets over zeggen omdat daar de uitvergroting bij icsi vele duizende malen kleiner is dan bij IMSI in DD. En daarbij werd dat dus gezien. Enige optie ter verbetering zouden de vele vitamines moeten brengen. Gevraagd hoelang deze te slikken voordat er resultaat is en dat was toch wel 6 wkn. Vorige keer heeft Dr. S. dat niet gezegd en was manlief net gestart en was het uiteindelijk maar 3 wkn. Nu slikt hij ze straks 3 mnd. Maar geloof zelf niet dat dat nou echt heel veel gaat uithalen....maar goed...we proberen alles.... Verder gaan ze proberen bij mij meer follies en dus hopelijk ook eicellen te 'kweken'. Streven is nu stuk of 14. Niet teveel ivm 2x eerder overstimulatie. Hadden er nu laatste 3x steeds 8 of 9. Uiteindelijk dan alle 3 de keren 3 emmies waarvan 1 zich maar doordeelde (of ook nog stopte). Met 14 hopen ze meer emmies te 'kweken', daar dan meer uit die zich ook doordelen en we in elk geval 2 kunnen tp'en en eventueel nog iets kunnen invriezen..... (kan ik me niet eens voorstellen, want cryo's hebben we bij alle icsi's nog nooit gehad). Das dus het 'plan'....we zullen zien wat icsi 4 ons wel/niet gaat brengen....

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Botervliegje: Hoe is het bij jou? Punctiedatum al bekend?

Maartje: Las dat jij 2 topper terug geplaatst hebt gekregen? En 1 in de vriezer. Super zeg! Moet haast goed komen zou je zeggen.

Majo: Ook alweer bijna van start dus?

Hier: Vanmorgen 1e en enige FM gehad. Mijn lichaam is zo voorspelbaar dat ze dat wel aandurven en ik vind het wel prima zo. 1 dag eerder spuiten heeft dus wel geholpen want heb de punctie evengoed donderdag terwijl ik anders woensdag had gemoeten. Follies waren mooi groot en er zaten er 17 die meedoen waarschijnlijk. En weer een boel kleintjes. Ben benieuwd hoeveel eicellen er geoogst kunnen worden.

Omdat de punctie vorige keer zo is tegengevallen mag ik dit keer extra pijnstilling, maar dat wordt nog lastig omdat ik van Morfine mogelijk een soort allergische reactie kan krijgen en ook van een aantal aandere meds. O.a. ook Diclofenac maar daarmee waag ik het erop. Moet toch wat....Het is nu in ieder geval dorgegeven aan UMC en ben benieuwd wat voor extra pijnstilling ik krijg, of dat het toch weer even tanden bijten wordt.

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #864 Majo, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
    Zora, spannend zeg! En 17 die meedingen voor de hoofdprijs ;). Súper zeg!! Hopelijk ook een mooi aantal eitjes!! Toi toit toi, met hopelijk goede pijnbestrijding!!

@Hier: Eergisteren uitgangsecho gehad. Geen cystes en aan beide zijden een mooi aantal follies die klaarliggen. Eentje zelfs al aardig groot, maar die zal wel weer verdwijnen. Nu eerst wachten op ongi en dan op dag 3 weer van start.....

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Spannend Majo en Zora, fijn dat jullie nu weer eens kans gaan maken! *duim*

Hier dus idd in de wachtweken, maar helaas geen cryo. Ik had vier bevruchtingen. Eentje was er tussen dag 3 en 4 mee opgehouden en twee dus op dag 4 teruggekregen en eentje zouden ze gisteren, op dag 5, bekijken. Zojuist gebeld met DD en te horen gekregen dat die laatste niet ingevroren is. Waarom kon de assistente niet vertellen (Te traag? Gestopt? Fragmentatie? Ohh ik haat het als ze niet alles zeggen!!), dus zit ik hier stilletjes te mokken...
    Als dit niet lukt, dan weer opnieuw al deze ellende??
    :(

Hoe gaat het eigenlijk met jullie tijdens een poging qua genieten van jullie kindje?
    Ik voel me een emotioneel en angstig wrakje.
    Zou willen dat ik gewoon nu kon genieten, maar ben bang om dochterlief op te tillen en me lichamelijk te zwaar in te spannnen.
    Ik ben humeurderig en heb nergens zin in.
    Herkenbaar voor jullie?

Bah!!

Ik haat dit alles!!

:(

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Maartje jee wat een domper meis! En idd stom dat ze niet zeggen waarom. Het wordt er niet anders van maar je mag dat toch weten? Het is verdorie jouw cryo toch? En verder, je mag je meisje echt wel tillen hoor. Sex durfde ik niet, maar zelfs dat mag gewoon... Maar ik snap dat jeniks wilt doen wat negatief kan zijn. Maar echt, bewegen,je meisje optillen,probeer het gewoon te doen en te genieten, want zo is het ook zo slopend... Makkelijk gezegd maar afleiding zoeken helpt je wel door de wachttijd heen..

Zora en mayo mij duimen draaien op volle toeren!! En ook voor Maartje ofcourse :)

Vijf stuks in augustus was de deal toch? :)

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo: Zag er dus goed uit, super! Kom maar op ongi en dan weer starten! Hoe ga je deze poging in? Heb je er een goed gevoel over. Ik hoop echt dat 4 x scheepsrecht is.

Maartje: Mmmm das inderdaad balen en beetje jammer dat ze dan de helft vertellen. Maar niet teveel mokken twee mooie emmy's in je buikje!

Josjo: Lief van je! Hoe gaat het met jou? Ik hoop op deze deal, zou erg gaaf zijn!

Ik geniet nu juist extra van onze kleine meid. Door haar ben ik eigenlijk heel weinig met deze poging bezig en denk ik er weleens een dag niet aan, terwijl ik toen we voor de eerste gingen aan niets anders kon denken. Sara is een goede afleiding voor ons, positief! De wachtweken zullen wel wat spannender worden maar qua tillen etc. doe ik gewoon alles.

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Meiden wat een goed nieuws allemaal! Ik kan me voorstellen Maartje dat het jammer is van die ene emmy, maar je hebt straks je handen vol aan de tweeling en dochter :)

Heeeeeel veel succes Zora! 17 follikels, klinkt goed zeg. Bij mij verwachten ze dat ook, maar heb meestal in ruim de helft eitjes.

Majo, fijn weer goed van start! Onwijs veel succes meis!!
    Inderdaad zouden miskramen pech zijn, niet goede emmys die mijn baarmoeder toch even een kans geeft. Word bijna altijd zwanger...

Josjo, al lekker aan het shoppen?

Hier woensdag punctie! Heb om een tp gevraagd op dag 3, vind dag 5 een beetje eng...

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dan zitten we dus vlak bij elkaar dit keer Botervliegje, spannend. Ik heb 1 dagje na jou punctie...brrr hahaha. Wel verwarrend lijkt me dat dat je bijna elke keer zwanger raakt maar toch uit kan lopen op een vmk. Laten we deze keer hopen op een mooie plakbeeb.

Hier is trouwens de Pregnyl ook niet meer leverbaar. Ik had gelukkig nog 15000 EH liggen in de koelkast en voor na de punctie heb ik weer Utrogestan gekregen, is ook veiliger met zoveel follikels.

Ik heb ook nooit in alle follies eitjes zitten Botervliegje. Meestal ook de helft ongeveer. We zullen zien!

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zora: hier alles goed! Deze zwangerschap is een appeltje eitje tot nu toe! Van te voren zei iedereen: oei, deze zwangerschap zal je wel wat zwaarder vallen met nog n ukje die kruipt (en ik dacht aaarg de eerste was al zo zwaar). Maar niks van dat alles, voel me top! En nu zeggen ze: ja maar je hebt ook geen tijd om je moeheid toe te laten. ja doei haha en zo zeggen ze allemaal maar wat. Of: die vermoeidheid komt pas als de kleine is geboren. Ja dan ben je moe, dat weet ik, fijn! :D

en Zora, ik ervaarde het ook zo dat ik er minder aan dacht omdat je veel meer afleiding hebt. Ook dacht ik wel; als het nou echt niet lukt, dan hebben we wel het geluk van 1 prachtige dochter (weet niet of ik zo had kunnen denken als het echt niet zou zijn gelukt hoor)

Botervliegje, nog niks geshopt, kijk, dat is dan wel echt een verschil met de 1e... heb al zoveel neutraal en ik weet nog niet of ik wil weten wat het wordt, dus tja, wat koop je dan als je alles al hebt he? hahaha. Tegen het eind een mooi setje voor als het een meisje is en een setje voor een jongen. Hadden we de vorige keer ook gedaan, die kleertjes zitten ook in de doos van Annelynn. Zijn niet voor een evt zusje..

en zwangerschapskleding ben ik al wel aan het shoppen, je moet toch ergens je geld aan uitgeven he? NIet dat ik al veel buik heb maar ach, het zit al wel lekker :)

En verder, mag je dat kiezen, tp op dag 3 ipv 5? Waarom vind je 5 enger?

Mijn duimen blijven draaien hier op allemaal positieve verhalen in augustus! :D

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Maartje, wat balen dat die laatste niet ingevroren kon worden, je hebt dan meteen zo weinig kansen he...weet hoe het voelt, net als Zora...wij hebben ook nooit cryo's helaas. Maar wel mooi 2 toppertjes bij je nu!! :). En 2 is weer meer kans dan één :). Maar snap je teleurstelling dus wel degelijk! Ook weer raar dat ze niet zeggen wat er met die ene gebeurd is! Vreemd hoor! En dan de wachtweken.... Ging wisselend bij mij. Ik genoot wel enorm van m'n dochter en was me er erg van bewust dat ik haar al heb, ook als het mislukt. Maar vond het wel lastig soms ook idd mbt het tillen e.d. Dat probeerde ik zo min mogelijk te doen, wat niet altijd lukte en dan baalde ik er van dat ik minder met haar kon knuffelen naar mijn idee. Maar... afgelopen keer helemaal niet getild en erg rustig aan gedaan en is ook niet gelukt...dus voor mij niet echt meerwaarde om niet te tillen. Doe ik de volgende keer dus niet weer.

Botervliegje, vandaag punctie gehad....en? en?

Zora, jij heel veel succes morgen meid! Ik hoop op weinig pijn en een mooie opbrengst :).

Josjo, wat fijn dat je zwangerschap zo makkelijk verloopt zeg!! Geniet er lekker van meid!!

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Botervliegje: ben ook benieuwd hoe het ging en naar de opbrengst!

Majo: Dank je, dat hoop ik ook, ben best wel beetje zenuwachtig na vorige keer. Terwijl ik altijd heel stoer riep dat een puncite prima te doen is. Speelt ook mee dat ik bang ben voor allergische reactie meds hoor. Maar we zullen het zien.

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Even kopie uit ander topic:

Punctie weer lekker achter de rug. Het is zoooo meegevallen, gek hoe dat per keer zo verschilt. Ze wilden gen morfine geven ivm dat ik daar mogelijk een reactie op kan krijgen (ergste geval in shock raken). Dus heb het met plaatselijke verdoving en paracetamol en diclofenac gedaan. Eierstokken lagen er dit keer veel beter voor dus op 3 follikels na heb ik vrijwel niets gevoeld. En ook niet naar geweest na die tijd. (kwam vorige keer toch door die bloeding en veel pijn denk ik). En...........er zijn 14 eicellen gevonden!!! Zoveel hebben we nog nooit gehad. Hoogste tot nu toe was 10.

Ik denk zelf echt ook dat het te maken heeft met dat ik een dag eerder ben gaan spuiten, dan zijn de follikels toch net iets groter. Een dag kan dan toch wel verschil maken.

Anyway, we zijn erg hoopvol. Zondag horen we meer over de evt. bevruchtingen en evt. TP. Wanner we een goede emmy hebben wordt er 1 terug geplaatst, als ze minder van kwaliteit zijn 2. (mits er 2 zijn ten minste dat blijft nog spannend. Maar voor nu, happy en vrijwel geen napijn.

Sorry voor ego.

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Zora!! :D:D:D
    Wow meis! Klinkt inderdaad heel hoopvol. En fijn dat de punctie meeviel!

Hier wel morfine gehad :). Maar het was dan ook een heel bloedbad, de vloer moest helemaal schoongemaakt worden... Verder viel het mee, alweer de 5e punctie dus het begint te wennen :cool:.

Resultaat: 12 eitjes! 14 follies weggeprikt en 3 lagen helaas ongunstig. En vanmorgen gebeld: 5 ingevroren en drie worden vers gehouden. Morgen worden we weer gebeld met hoe het gaat met de drie bevruchte eicellen en of ze verder zijn gaan delen. Zo ja, dan zaterdag tp.
    In principe bepaalt de embryoloog wanneer tp en als het goed gaat is dat dag 5. Maar bij het UMC waar ik vorige poging liep had ik van mijn 4 emmy's er drie die er op dag 3 goed uitzagen, eentje teruggeplaatst. Op dag 4 bleken ze gestopt met delen... Van die ene nog een vmk gehad. Ook niet goed, maar volgens mij doen emmy's het 't beste in mijn buik...:p

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden ik duim heeeeeeeeeeel hard voor jullie allemaal.
    Ik kijk heel erg er naar uit om volgend jaar jullie te mogen volgen om te mogen starten dan als BAM:D
    Maar voor nu gaan mijn duimen uit naar jullie:D

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Botervliegje: Wauw! Jij ook een mooie score! Dat had ik vorige punctie dat bloedbad, vond het geen pretje. Mooi dat er 5 in de vriezer zitten zeg. En ik duim mee voor die andere 3.

Wij horen het pas zondag. Dus wachten maar.....

One of a kind: Leuk je weer even te 'zien'. Hoe is het verder met je?

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heel heftig iig.
    Een hele strijd om S aan het lijden.
    En onderhand komen ook andere problemen boven dus het is echt heel stresserend.
    Maar we blijven vechten.

18. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Zora: even niks weten is misschien wel fijner dan elke dag een telefoontje, brrr...

Hee, One of a kind! Idd, leuk je te 'zien'. Hoe is het nu met je? En dat lieve mannetje van je met die prachtige ogen?

19. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Was net te laat... Tjeeee dat is niet fijn nieuws. Dikke knuffel voor jou lieve meis!!

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    One of a kind: Heel veel sterkte meid!

Botervliegje: Daar zit idd ook wat in!

Deel Deze Pagina