Zora en botervliegje: GEFELICITEERD!!! Wauw, de eerste twee zitten lekker op de roze wolk... Wies, vrijdag dus de terugplaatsing. Hopelijk een goede ontdooiing en dan ook lekker plaats nemen op die wolk! Majo, ook alweer van start dus. Ik hoop echt dat dit hem gaat worden hoor. Je hebt er inderdaad alles aan gedaan, dus je kunt jezelf later niet afvragen 'had ik maar....' Jij MOET ook plaatsnemen op die roze wolk, het is je echt gegund! Josjo, hoe gaat het met jou? Appie, hoe gaat het nu met jou? En met de andere meiden hier? Hier is het allemaal niet zo lekker gegaan de laatste paar weken, vandaar dat ik ook een tijdje niets van me heb laten horen. B heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, het leek in eerste instantie niet heel ernstig. Veel overgeven, dus uitdroging en erg verzwakt. Maar zijn temp bleef rond 41 graden, was niet onder controle te krijgen. Verder kreeg hij rare vlekken op zijn lijfje, hoge ademhaling en zeer hoge hartslag, was afwezig, geen contact meer. Dus toch wel ernstig. Artsen zijn erg van hem geschrokken toen hij binnenkwam. Was al bij huisarts geweest omdat ik het gevoel had dat het niet om een gewoon griepje ging. Heeft me weer naar huis gestuurd, volgende dag zou het waarschijnlijk wel beter gaan. Toen weer gebeld, mocht eind van de dag langs komen. En dat terwijl hij niet eens meer kon zitten, zo zwak was hij. Heb toen gezegd dat als ik niet mocht langs komen, ik naar het ziekenhuis zou gaan. Toen kon ik meteen terecht. Was maar goed ook, dokter schrok heel erg van hem. Hij gaf zelfs nog over voor zijn deur . Direct doorgestuurd naar ziekenhuis, daar moest hij blijven. Aan de slangen voor controleren hart, ademhaling en zuurstof. Ook een infuus (in hoofd) en uiteindelijk ook sonde-voeding. Heel sneu allemaal. Verder is hij compleet binnenstebuiten gekeerd voor allerlei onderzoeken. Hij is ook zo vaak in zijn vingers geprikt dat zijn huid gewoon los liet :x. B. had gevaarlijk hoge ontstekingswaarden in zijn bloed, maar men kon niet vinden waar het vandaan kwam. Na drie dagen nog steeds geen verbetering en artsen begonnen zich ernstig zorgen te maken. Sprake van overplaatsing naar intensive care als het de volgende dag nog niet beter ging. Gelukkig begonnen de ontstekingswaarden toen een beetje te dalen. Om het niet een nog langer verhaal te maken, ze zijn er uiteindelijk niet precies achter wat het geweest is. Op foto's was een longontsteking te zien en ook is er een virus in zijn bloed gevonden. Na 6 dagen begon hij snel op te knappen en na 10 dagen mochten we naar huis. Morgen weer voor controle. Maar het gaat gelukkig nu wel weer heel goed. We waren zelf ook wel erg kapot, mochten 24 uur per dag bij hem zijn. Had me ook zeker niet weg laten sturen, maar het breekt je behoorlijk op. Nu gelukkig weer samen bijkomen van alles. Verder gaat het met miepjeman niet zo lekker. Hij is sinds 1 juli gestopt met medicijnen en heeft inmiddels al veel pijn. Hij is bang dat ie het niet volhoudt. In overleg met de arts hebben we besloten al eerder aan de pil te gaan en zsm te starten. Ik ben nu bijna twee weken aan de pil, volgende week afspraak om eea door te nemen, bloedcontroles etc. en dan kunnen we bepalen wanneer we kunnen starten. Zouden eind oktober punctie hebben,maar wordt nu eerder. Moeten alleen zorgen dat we begin oktober ongeveer de punctie hebben, niet veel eerder, dan is miepjeman's medicatie niet goed genoeg uitgewerkt. Dus nog even doorbikkelen en hopen dat miepjeman het volhoudt. Pffff, tis allemaal wat.... Sorry, wel beetje lang verhaal geworden
Miepje, wat een vreselijk verhaal! Wat een angst enonzekerheid om jullie mannetje. Wat fijn dat hij is opgeknapt en dat het weer zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat je je uitgeput voelt na zo'n heftige tijd. Wat heeft je man dat hij aan zulke zware medicatie zit? Wat naar dat hij veel last heeft. Sterkte ook daarmee! Zora en Botervliegje: hebben jullie al echo afspraken staan? Wies: veel succes vrijdag! Hier: nog niet ongesteld, wel irritant want wil nu ook starten... Maar ja, wachten duurt altijd lang, dat leer je wel in de mmm
miepje, jeetje, wat een angstig verhaal zeg. vreselijk als er zoeits ernstigs met je kleine is. En vreselijk dat ze het dan ook niet kunnen vinden. Gelukkig gaat het beter zeg, ppfff, wat heftig. En nu je man idd weer, wat een pech zeg. Heel veel sterkte, ik hoop dat het voor jullie snel mag gaan,zodat hij ook weer aan zijn meds kan beginnen. Appie, jij dus ook beginnen nals de ongie komt? Raar he,dat je zo graag ongesteld wilt worden nu.
Miepje; Dat is schrikken zeg. Rustig bijkomen nu. Kan me voorstellen dat je super bezorg bent geweest. En wat rot dat je man al zoveel pijn heeft. Petje af voor hem hoor, en voor jou. Sterkte ermee! Appie: Hopelijk breekt je ongi snel door, het duurt allemaal al lang genoeg. Wies: Ik hoop op een goede ontdooing vrijdag, spannend. Hier gaat het goed, vind het nog wel onwerkelijk. Heb mvm al gebeld en die komen vanavond al, wel een beetje eng.....Bij Sara heb ik het pas na de 1e echo gedaan. Maar ik denk nu: Alle beetjes helpen en ik wil er gewoon vol vertrouwen instaan. 14 september heb ik mijn 1e echo, duurt nog zo lang. Eerst kon ik 12 sept maar dan zit ik de hele dag op het stembureau ivm de verkiezingen.
Haai meiden!! Kom ik ook weer even 'binnenwippen'. Zora, allereerst voor jou hier natúúrlijk ook nog een hele dikke FELICITATIE . Zó onwijs gaaf die positest!! Miepje, . Wat een schrik zeg!! Jullie arme ventje!! Wat goed van je dat je zo doorgepakt hebt bij de HA! Gelukkig is ie nu weer veilig en wel bij jullie thuis . Wat kl*te ook dat manlief het weer zo zwaar heeft zonder de medicatie . Gelukkig denkt het zkh goed mee en kunnen jullie eerder starten . Nu hopelijk ook direct raak!! Botervliegje, je HCG was goed gestegen zag ik . En je hebt een nieuwe banner durven maken Súper meid!! Tevka, welkom en wat fijn dat jullie direct kunnen beginnen in DD. (lopen wij ook). Ben benieuwd of en wanneer jullie gaan beginnen. Appie, rot toch he...dat ongi's uitblijven als je het huist wilt worden!! Wies, vrijdag een TP zie ik . Super zeg!! Ik ga voor een goede ontdooiing, spannend zeg!! @Hier, M. ziek, veel gewerkt, paar kee naar DD op en neer wat 2,6 uur enkele reis is en bezig met draaiboek kinderspelweek waar we vrijdag heen gaan. Daarom echt geen tijd voor zp gehad en te updaten. M. knapt nu met AB, pufjes en neusspray wel weer ietsjes op gelukkig. Gisteren punctie gehad in DD. 12 eicellen gevonden. Zaad man echter geen levende zaadcellen, dus een 2e keer produceren, 5 kwartier op uitslag moeten wachten en uiteindelijk toch nog wat gevonden, maar hoe en wat precies....?? Vandaag gebeld voor bevruchtingen. Zijn 11 eicellen gepunctueerd met zaad en 6 bevrucht. Worden vrijdag voor 13 uur gebeld of we zaterdag of maandag een TP hebben. Zou eigenlijk zondag zijn maar dan zijn ze dicht in DD. Nog even spannend dus. Ze liggen wel alle 6 in de embryoscoop . Zullen zien.
Majo: 6 bevruchtingen, whoehoe!! Spannende dagen voor jou! Zora: ook al bezig met MvM las ik ergens? Miepje: wat een vervelende dingen allemaal . Hopelijk binnenkort goed nieuws voor jullie Wies: heb je nog een beetje geduld, heb je genoeg afleiding? Hoe beviel de Ovitrelle?
Eerst even scham schaam; Jullie hadden toch gelijk met uitgerekende datum Botervliegje en Loesie. Wt ben ik toch lekker eigenwijs soms. MvM: Ja ze is gister geweest. Gelukkig ee knaltest met avondurine vond het best nog wel eng. Heb een leuke armband en een boek gehad en krijg ook nog een babywikkeldoek. Echt leuk, maar goed ik doe het in 1e instantie voor de pregnyl. Ik vind het wel eng zo vroeg al mee doen maar alle betjes helpen, mocht het misgaan heb ik in ieder geval even geholpen.
Geeft niks Zora, ik heb altijd gelijk, ben niet anders gewend Nee hoor, ik zat ook al zo raar naar die Freya calculator te kijken van huh wat raar dat dat niet klopt, zou je toch niet verwachten. Morgen komt MvM bij mij! Dan mag ik waarschijnlijk vanaf woensdag beginnen. Ik ben ook bang voor de streep...ahhhh... (straks is 'ie weg... kan dat?)
Zora en Botervliegje jullie gaan lekker gelijk op zeg . Zora, fijn dat MvM test ook vetposi was! Goed dat je het al zo vroeg doet . Hoop niet dat ik het nog weer nodig zal hebben . Botervliegje, komt vást en zeker goed morgen met de MvM test . Dat moét gewoon. Ook super dat jij zo vroeg al mee doet .
majo, 6 bevruchtingen, goed zeg! dit móet hem gaan worden! botervliegje, succes morgen met MvM, komt zeker goed! zora, goed dat je zo vroeg begint met MvM, zeker nu er zo weinig is. Bedankt! De ovitrelle zelf was wel prettiger, pregnyl is niet zo''n prettige injectie vind ik. maar goed, verder weet ik niet of er echt verschil is. ik ben wel erg moe, en heb een kort lontje en moodswings, hoop dat dat daar aan ligt,haha. morgen de tp, ben benieuwd!
@Appie: mijn man heeft reuma en heeft daarvoor erg zware medicijnen. Hij moet hier 3 maanden mee gestopt zijn zodat het geen invloed heeft op een vruchtje. De medicijnen kunnen namelijk een miskraam of ernstige afwijkingen veroorzaken. Jij bent dus aan het wachten op je ongi. Heel irritant! hopelijk komt het snel. @Zora en botervliegje: goed dat jullie je al hebben aangemeld voor MvM. Kan me voorstellen dat het nog eng is, maar Zora had al een mooie streep en botervliegje krijgt die natuurlijk ook. @Majo: M dus ziek, bah! Gelukkig knapt ze alweer en beetje op. Nooit leuk om je kindje ziek te zien. En 6 bevruchtingen, super! We duimen dat ze mooi verder delen en dat je een tp zult hebben. Dit MOET hem gaan worden! @Wies: succes morgen! Daarna weer in de ellendige wachtweken. Hopelijk kun je een beetje afleiding vinden. Maar jij gaat natuurlijk ook gewoon plaats nemen op de roze wolk. Dit keer gaan we voor 100%, alle meiden hier zwanger @hier: Gisteren weer voor controle bij de kinderarts geweest. B is weer helemaal goedgekeurd! We wisten natuurlijk al wel dat hij weer beter was, maar toch fijn om dat ook van de kinderarts te horen. We hoeven ook niet meer terug te komen. Helemaal blij dus
Miepje: Super dat B. weer is goedgekeurd. Toch fijn om even een bevestiging van de kinderarts te krijgen. Botervliegje: Succes met de intake van mvm, komt vast goed met die streep! Maar het blijft eng haha. Ik begin vanaf ma 3 sept. a.s. maandag ben ik nog geen 6 weken en ze komen alleen op maandag hier. Wies: vandaag de TP! Succes ik ga weer duimen!
botervliegje: totaaaal anders! Maar bij de eerste had ik ook een zwaar traject achter de rug, medisch en emotioneel.. nu was het een tp in natuurlijk cyclus, toch wel andere koek.... heb toen met die extreme vermoeidheid (ademhalen was al vermoeiend), nooit de link gelegd met het traject dat ik net had doorlopen haha en niemand trouwens. Nu ik dit ervaar moet ik zeggen dat ik er zo wel 10 kan hebben haha. miepje, alles goed dus. Ben soms wel onzeker omdat ik zo weinig kwaaltjes heb... en ben bij een vk geweest die moest oefenen met echo's maken en zij zei dat de placenta aan de voorkant ligt. Bij de echo bij mijn vk hebben ze daar niks van gezegd dus ja, misschien klopt het en voel ik daarom zo weinig. Ben natuurlijk ook pas 19 weken maar ik zou wel wat meer willen voelen.... heb gelukkig de angel sound hihi maar damn wat ben ik af en toe onzeker zeg! Ik probeer het maar te negeren maar tjonge hee... ben blij als de 20 weken echo is, 3 sept... Verder nog geen nieuws hier meiden, aug is bijna voorbij he? Wachten we nog op testjes?
Josjo: Ik had bij Sara ook de placenta aan de voorkant en voelde op jouw termijn alleen wat gekietel.
sorry, even snel, beetje ego, maar heb net de tp gehad van een mooi embryo! Nu op het ellendige wachtbankje!
Josjo: maakt inderdaad onzeker maar even geduld op een gegeven moment ga je het echt goed voelen. Wies: spannend! Ik duim mee! Majo: en en en ?