Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Spannend Wies! Ik hoop met je mee?

Ook ik ben benieuwd Majo!

Wat goed dat je meedoet aan MvM Zora, en jij ook Botervliegje! Heb je al kwaaltjes, ook weer zenuwslopend om af te wachten tot de echo... Heb je ie bij dr V?
    Botervliegje, heb jij er al iets meer vertrouwen in? Voel je je goed!

Joso, wat heerlijk dat je het kindje zo goed voelde, echt super is dat! En bijna op de helft!

Miepje, hoe gaat het nu met B? Wat naar voor je man zeg reuma! Helaas bekend, blijk zelf ook reuma te hebben, is allemaal pas de laatste maanden aan het licht gekomen en legt ook wel wat extra druk op deze poging... Maar ze denken nu aan medicatie die ook met zwangerschap(swens) dat scheelt, maar eerst deze poging. Fijn dat jullie zkh zo meedenkt! Veel sterkte voor jullie!

Ik ben donderdag ongesteld geworden en gisteren begonnen met gonal. Wij laten 1 eicel bevruchten (vanuit geloof, willen liever geen embryos weggooien en dat geburd in NL toch wel) maar de vorige keer had ik er heel wat meer. Vrijdag de eerste meting, dus nu echt van start!

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    appie, spannend, weer beginnen! succes alvast. heb je veel bijwerkingen van de gonal-f?

josjo, wauw, super dat je het zo goed voelt. is echt genieten dan he! :)

majo, heo is het met jou? ben benieuwd!

hier dag 2 na de tp. heb alweer de hele dag lichte ongipijn, hopelijk is het aan het nestelen! vindt deze dagen altijd zo slopend. ik ben trouwens wel stout geweest, heb gisteren op ons straatfeest toch een paar alcoholische drankjes genuttigd. Als ik dan alles moet laten staan vind ik het helemaal zo lang duren. En het is nu nog in zo'n vroeg stadium. Maar goed, niet volgens het protocol natuurlijk....:)

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier net flink geschrokken ik verlies helderrood bloed, ben bang dat het helaas toch niet goed gaat, ben wel enorm onzeker en verdrietig nu en kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik al aan het plannen was en er van uit ging dat het weer goed mocht gaan.......

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ach lieve meis, wat schrikken! Maar het kan van alles zijn. Ik ken de onzekerheid helaas heel goed en dat is verschrikkelijk. Kun je morgen misschien een echo krijgen? Bij mij werd binnen een dag in elk geval duidelijk hoe het zat. Het werd steeds meer. Als dat bij jou niet zo is dan zou ik echt blijven hopen hoor. En ook als het erger wordt, er kan een goede reden voor zijn. Zolang je geen slijmsliertjes verliest of kramp krijgt is er volgens mij niet direct een reden om van het ergste uit te gaan. Ook je mooie test bij mvm is een goed teken. Ik doe een extra gebedje voor je. Heel veel liefs. Ik kan me goed voorstellen hoe verschrikkelijk dat onzekere ongelukkige gevoel is. Morgen niet werken hoor, ook als bloed wegblijft. Hopelijk vals alarm. In de helft van de gevallen gaat het goed!!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bitervliegje bedankt voor je lieve berichtje. Hier onrustig geslapen en gedroomd over mk niet leuk. Gelukkig geen bloed meer gezien tot nu. Ik heb het bij Sara ook nooit gehad dus de schrik zit er goed in. Ik heb wel constant ongi krampen, dus vind het wel spannend. Ik wacht gewoon af ga ziekenhuis niet bellen het is nog zo vroeg. De tijd zal het uitwijzen maar ik hoop en bid dat het goed mag blijven gaan. Gelukkig ben ik vandaag vrij en op wat hoognodige dingen in huis na ga ik rustig aan doen.....

6. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Tjee wat een spanning Zora. Bij mijn dochter heb ik ook één keer een beetje bloed gehad en dat ging toen dus goed. Bij de miskramen werd het bloed toch echt geleidelijk aan steeds meer.

Mocht je je toch erg onzeker voelen, dan zou ik toch het zhs bellen meis. Ik ben toen ik zwanger was van E. met 5+3 naar Geertgen gegaan vanwege buikpijn en ongerustheid en toen kon men mij al vertellen dat er een mooie vruchtzak en vruchtje was (nog geen kloppend hartje). Maar waarschijnlijk heb je later deze week al een echo gepland staan? Ik weet dat het UMC mij (standaard) met 6 weken een echo aanbood (zit nu weer bij Geertgen en die doen het met 7 weken).

(voor in je buik): Zet 'm op kleintje!!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik zit in Amersfoort. Ik heb alleen punctie en tp in UMC. Amersfoort doet pas de echo met 8 weken dus dat duurt nog wel even. Ik wil zelf sowieso niet te vroeg een echo want dan is er nog moeilijk te zeggen of het goed zit. Als het erger wordt ga ik wel bellen denk ik maar zolang ik geen bloed zie wacht ik af......

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zora, jeetje meid, wat een schrik! en ik denjk net als de andere meiden dat als je niet meer bloedverlies hebt en erge krampen het nog steeds goed kan gaan. En idd, ze kunnen al vroeg zien of het een goed vruchtzakje is, dus bij erge ongerustheid zou ik gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor! ik zal voor je duimen dat het goed zal gaan.

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Zora: oh nee, wat een schrik. Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb het ook gehad. Helaas kreeg ik wel behoorlijke krampen en werd het bloedverlies steeds meer, echt een miskraam dus. Als het niet meer wordt en je hebt geen krampen, zou ik proberen me niet te ongerust te maken. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.... Ik duim heel hard voor je dat het goed blijft gaan!

@Majo: en en en?

@Wies: spannend zeg!

@botervliegje: hoe gaat het bij jou? Kun je het al een beetje bevatten of ben je nog wat onzeker? Bijna MvM....

@Appie: jullie dus nu echt van start. Hopelijk gaat het allemaal goed. Spannend hoor!

@Josjo: duidelijk je beebje gevoeld, wauw!!:) Zo mooi! Geniet er lekker van!

@hier: geen nieuws, donderdag afspraak bij gyn.

10. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Bah Zora! Wat een schrik! Hoe is het nu? Ik bid en hoop mee. Hier wel bloed verloren zonder oorzaak in de zwangerschap... Ik hoop dat het bij jou ook zo onschuldig is.

Wies: hoe voel je je? Ik hoop dat je cryo zich lekker aan het nestelen is nu!
    En voor jou Majo hoop ik dat de embryo's een warm plekje zoeken voor 8 maanden ofzo.. :)

Miepje: is deze afspraak de evaluatie ofzo?

Hier gaat het wel, moe en wat hoofdpijn, maar deze week lekker vrij, heerlijk!

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wies, spannend ook voor jou :). Je hebt de TP een dag eerder dan mij gehad. Wanneer mag jij testen? Vandaag over een week?

Appie, weer van start!! Zet 'm op meid!!

Josjo, de beeb goed gevoeld :). Fijn zeg!! Op naar een mooie 20 wkn echo!!

Miepje, ook alweer bijna gesprek!! Zit er nu toch weer aan te komen!! En wat fijn dat B. ook door de kinderarts goed gekeurd is zeg :)!

Zora, ook hier nog even een knuffel voor jou!! Hoop zó dat het allemaal meevalt en alles gewoon nog goed zit!! Duurt nog wel lang....tot 8 wkn wachten....

Botervliegje, en?? durf je alweer wat meer te genieten? Nog weer een bloedtest gedaan of zw.test?

@Hier: Zaterdag TP gehad van 2 emmies die op de dag goed liepen. De overige 4 bleven in embryoscoop tot vandaag voor eventueel cryo's. Vanmiddag gebeld, helaas geen enkele cryo.... Weet niet goed waarom niet....gestopt met delen?? Blij met de 2 emmies, maar wel enigszins wat onzeker doordat de rest gestopt? is....wat doen deze dan.... Dinsdag is testdag (dag 14 na punctie, dag 10 na TP). Vind het zelf wat vroeg.....was in ned altijd op dag 18 na punctie, dag 14 na TP. 1x eerder weleens ongi geworden op dag 16....dus weet nog niet als ongi uitblijft wat ik dan doen.... wordt liever ongi dan negatest....
    Afwachten maar.....

Sorry trouwens voor late reactie, maar zit op kinderspelweek op een camping en echt nog geen tijd eerder op ZP te komen....

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bedankt meiden voor de lieve woorden. Geen bloed meer gezien gelukkig dus we zijn al weer wat geruster. Vandaag stop ik met de Utrogestan vind dat wel weer even spannend of mijn lichaam het dan goed zelf oppakt. We wachten toch tot de echo van 8 weken. Het duurt nog wel lang maar dan is er echt al iets te zien en is de kans dat het goed blijft gaan (als de echo goed is) groter dan als we al heel vroeg gaan. Over 1,5 week gaan we nog een lang weekend weg. Dus de tijd zal best snel gaan.....

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo: Super zeg, 2 goede emmy's. Super spannend weer! Ik snap je angst over het niet emer verder delen maar dat is denk ik appels met peren vergelijken. Ze hebben de beste 2 terug geplaatst en in jouw buik doen ze het altijd beter dan in een kunstmatige omgeving.

Ik heb bij Sara op zaterdag de TP gehad en ruim 1 week later op maandag posi getest. Nu had ik de TP op zondag en ruim 1 week later op woensdag de 1e posi test. Ik word altijd precies 2 weken na punctie ongi dus beide keren iets te vroeg getest. Van ziekenhuis mag ik officieel 2 weken na de TP pas testen.

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zora, fijn dat het gestopt is, dat geeft wel weer wat goede hoop. ff ertussenuit is ook wel lekker denk ik.

majo, spannend ook voor jou, en we lopen haast gelijk op idd! Jammer idd van de rest van emmy's,maar wrs zijn die niet nodig! ;) voel jij al iets? wel moeilijk is dat te beoordelen vind ik als je ook een punctie hebt gehad, je lijf is dan toch al helemaal overhoop gehaald. ik ga a.s. zaterdag testen, 2 weken na de ovitrelle. vorige keer testte ik toen ook posi, 8 dagen na de tp. wel vroeg, maar ik kan het toch niet laten. Heb vandaag getest of de ovitrelle uit mijn lichaam is, want wil wel de zekerheid hebben als ie positief is dat het geen meds meer zijn. Die was negatief, dus nu mag het hcg gaan stijgen! :) Ik mag dinsdag al een bloedtest doen, omdat we woensdag op vakantie gaan. Wel raar, is al over een week. Vindt dat een cryo toch altijd wel vlot gaat, de eispring is natuurlijk al een paar dagen geweest voordat de tp is, dus dat scheelt weer wachtdagen. ;) Ik heb wel lichte ongikrampjes en een gevoel alsof ik een lichte blaasontsteking heb...

15. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Zora: fijn dat het bloedverlies gestopt is. Nu kun je weer wat meer vertrouwen hebben. Er even samen tussenuit is ook lekker. Gaat de tijd misschien ook iets sneller.

@Majo: twee emmies in je buikje, dus we gaan voor een tweeling :D! Jammer dat je weer geen cryo's hebt. Ongelooflijk dat het toch iedere keer niet goed genoeg is om in te vriezen. Maar hopelijk maakt het deze keer niet uit, want je tweeling blijft gewoon lekker zitten :p Ik duim heel hard voor je hoor! En ik snap het testprobleem wel. Ik mocht ook twee weken na tp testen (liepen natuurlijk allebei in Meppel). Heb zelfs nog twee dagen later getest omdat ik niet durfde. Liever ongi dan een negatest inderdaad. Maar je moet gewoon je gevoel volgen hoor. Misschien kun je je uiteindelijk niet beheersen, wie weet.... Eerst deze week maar een hoop afleiding zoeken, maar dat zal wel lukken met de kinderspelweek.

@Appie: we hebben geen evaluatie, maar we gaan voor een nieuwe poging. Donderdag gesprek om eea door te nemen, vooral omdat het de vorige keer heel erg is misgegaan bij de punctie. Verder bloed prikken, medicijnen ophalen etc.

@Wies: een cryo-tp gaat inderdaad veel sneller dan een volledige poging. Ook wel een stuk beter te doen vind ik zelf. Dus zaterdag al testen, spannend!

16. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Majo, wat goed twee moioe emmy's aan boord! Maar wat Zora zegt: appels en peren! De vorige poging stopten mijn drie cryokandidaten (allemaal 8-cellige toppers op dag 3) aan het eind van dag 3 met delen (!!). De enige emmy die in mijn buik zat ging wel door, al werd dat later een mk. Ik was zo verbaasd zwanger te zijn.

Wies: Wat fijn dat je weet dat de Ovitrelle eruit is! Ik duim onwijs voor dinsdag!! Kun je voor je vakantie nog wel even online gaan met rapport over je waanzinnige HCG-gehalte...? :D

Zora: Fijn dat het is opgehouden! Kan het niet zijn dat door de betere doorbloeding van je bm gewoon een bloedvaatje is geknapt of zo, of het driemaal daags van die bolletjes die je toen nog deed? Hoop heeeeel erg dat alles goed is!!!
    Sorry dat ik UMC en A'foort steeds door de war haal.

Appie: voor jou begint het ook langzaamweer spannender te worden. Veel succes meis!!

Hier gaat het goed! Voel me soms nog steeds wel onzeker, maar geen reden om me echt zorgen te maken eigenlijk. Soms paar dagen geen symptomen meer, maar bij mijn dochter kwam dat ook pas na de 6e week. Wat zeg ik, dat is vandaag! Oei wat spannend allemaal is dit toch...

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wies: Spannend! Je gaat dus echt zaterdag al zelf een test doen? Ik duim!!!! Zou super zijn als we dit topic gewoon allemaal zwanger af kunnen sluiten.

Majo: Hoe is het met jou? Druk met de spelweek?

Appie: Ongi al gearriveerd? Wanneer ga je stimuleren?

Botervliegje: Maakt niet uit hoor dat je ze weleens door elkaar haalt, je kunt niet alles onthouden. Ik denk inderdaad nu zelf ook dat het misschein wel een vaatje is, het was ook niet mega veel bloed maar ja bloed is bloed en je schrikt wel. Ik ben nu gestopt met de Utro sinds gister. Heb het iets langer doorgebruikt want had nog een doosje liggen van de vorige poging.

Jij vandaag 6 weken. Wanneer heb jij nou de 1e echo? En ga jij ook pas de vk bellen als de 1e echo in ziekenhuis/kliniek goed is? Of bel je de vk al eerder? Ik heb met Sara de vk pas na 2 goede echo's in ziekenhuis gebeld na 10 weken maar denk er nu aan om alvast een afspraak te maken. Maar twijfel nog.

Kwaaltjes heb ik ook nog niet echt, wel wat voorkeur in eten en iets gespannen borsten. En veel plassen. maar bij Sara kwam dat inderdaad ook pas na 6 a 7 weken. Dus nog even geduld en straks wensen we die kwaaltjes weer weg. Ik heb nog een paar testjes van Matcare besteld, hoop dat ze vanmiddag binnen zijn ik wil toch nog even een testje doen voor mijn gemoedsrust, zegt niet alles, maar toch.....

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wies: Spannend! Je gaat dus echt zaterdag al zelf een test doen? Ik duim!!!! Zou super zijn als we dit topic gewoon allemaal zwanger af kunnen sluiten.

Majo: Hoe is het met jou? Druk met de spelweek?

Appie: Ongi al gearriveerd? Wanneer ga je stimuleren?

Miepje: Succes met eht gesprek morgen! Kom je even update-en hier?

Botervliegje: Maakt niet uit hoor dat je ze weleens door elkaar haalt, je kunt niet alles onthouden. Ik denk inderdaad nu zelf ook dat het misschein wel een vaatje is, het was ook niet mega veel bloed maar ja bloed is bloed en je schrikt wel. Ik ben nu gestopt met de Utro sinds gister. Heb het iets langer doorgebruikt want had nog een doosje liggen van de vorige poging.

Jij vandaag 6 weken. Wanneer heb jij nou de 1e echo? En ga jij ook pas de vk bellen als de 1e echo in ziekenhuis/kliniek goed is? Of bel je de vk al eerder? Ik heb met Sara de vk pas na 2 goede echo's in ziekenhuis gebeld na 10 weken maar denk er nu aan om alvast een afspraak te maken. Maar twijfel nog.

Kwaaltjes heb ik ook nog niet echt, wel wat voorkeur in eten en iets gespannen borsten. En veel plassen. maar bij Sara kwam dat inderdaad ook pas na 6 a 7 weken. Dus nog even geduld en straks wensen we die kwaaltjes weer weg. Ik heb nog een paar testjes van Matcare besteld, hoop dat ze vanmiddag binnen zijn ik wil toch nog even een testje doen voor mijn gemoedsrust, zegt niet alles, maar toch.....

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Miepje, succes morgen bij gesprek. Doe je Dr. V. de groeten? ;):)

Zora, geen bloed meer gespot :). Gelukkig maar!!! TEstjes besteld....spannend!! Moet gewoon weer een vette knaller zijn!! Laat je het weten? En druk hier idd met kinderspelweek, lange dagen, korte nachten maar wel erg leuk om iedereen zo te zien genieten!! En de (wacht)dagen vliegen voorbij. Valt me mee dat ik de utro nog niet vergeten ben. Is weleens een paar uurtjes later....maar goed...

Botervliegje, alles dus goed :). Super!! 6 weken alweer ook....op naar de eerste kwaaltjes!!

Wies, spannend zaterdag testen!! Ik niet hoor...wacht het voorlopig nog wel rustig af! (geen zin in negatest en helemaal niet tijdens kinderspelweek). Voel hier eigenlijk helemaal niets....maar ben er eigenlijk ook helemaal niet mee bezig iets te voelen....te druk voor ;). Bij M. wist ik zeker dat ik ongi zou worden.....zoveel ongikrampen....had de tampons al gekocht, de test niet....totdat ik dag voor testdatum nog niet ongi was en de ongidag van keer ervoor al voorbij was.

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zora, laat je vanmiddag weten of je hebt getest? zal wel goed zitten hoor! :)

miepje, succes nog met het gesprek, als het nog niet geweest is....

botervliegje, 6 weken alweer, gaat best snel
    zeg. nou, hopelijk niet al teveel klachten die nu gaan komen.

hier beetje raar gevoel, gisteren heb ik zo'n buikpijn gehad, maar ik dacht dat ik een blaasontsteking had, zo'n buikpijn was het. ook wat bloed met het plassen, en ik verloor ook een heel klein stukje weefsel. (mss innesteling??) ik was er echt beroerd van, ook duizelig erbij. gisteravond over, en nu ook nergens last van. heb net wel urine naar de ha gebracht, wil wel de zekerheid hebben dat het geen blaasontsteking is, aangezien we volgende week op vakantie gaan. vanmiddag hoor ik de uitslag.

Deel Deze Pagina