@Majo, he bah, wat balen zeg! Sterkte meid! @Ow, toch weer icsi nu?! Wel fijn dat je snel kunt beginnen, we duimen! @Zora, gaat opschieten nu dan, succes straks! Hier vanochtend punctie gehad, gelukkig een stuk minder pijnlijk dan vorige keer! Al deed de rechterkant nu ook wel veel zeer, maar goed 12 eitjes, dus dat is mooi (denk ik) Eerste keer hadden we er 8 en de tweede keer 9, dus worden er steeds een beetje meer, maar hoop dat dit de laatste keer was hoor! Zaterdag hebben we tp en dan horen we ook hoeveel eitjes er bevrucht zijn en van welke kwaliteit...nu even rustig aan doen...
Thanx meiden, heb 9 december gesprek met gyn, maar verwacht hier niet zoveel van eerlijk gezegd.... denk niet echt dat ze een volgend 'plan' voor ons hebben... maar goed... we zullen zien. Mus, wauw wat goed zeg 12 eicellen. Hoor je vóór de TP ook nog iets over de kwaliteit ervan en of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden? Op naar een mooie TP zaterdag!!
Mus: Mooie score meis en gelukkig viel het mee. Majo: 9 december dus evaluatie. Ik ben benieuwd wat de artsen te zeggen hebben. Nu even lekker niets? Of ga je liever weer zo snel mogelijk door?
Zora, nee...even lekker niets is niet aan mij besteed. Ik wil het liefst morgen weer verder...wat zeg ik...vandaag!! Maar helaas...dat wordt 'm dus niet . (mag graag weten waar ik aan toe ben, haha). Ik verwacht zeer weinig van gesprek met gyn. Denk niet dat hij met een eventueel 'plan de campagne' aankomt. Sterker nog...denk dat ie helemaal geen plan/idee heeft eerlijk gezegd... maar goed...misschien doet ie ons verbazen?! Als het goed is worden we in Zwolle wel sowieso besproken, dat doen ze 1x in de week.... dus wie weet.... Zal me zelf wel gaan verdiepen komende weken in vanalles en nog wat. DD misschien? Wil de volgende poging wel een échte kans hebben (hebben we nu naar mijn idee met één matige niet meer delende emmy niet echt gehad!). Anders gaan de pogingen wel heeel hard voorbij!! Hoe is het bij jou? Heb je last v/d deca? Of valt het mee?
Ik begrijp het Majo, ik ben precies hetzelfde, rustmaanden e.d. hoeft van mij niet, laat me maar meteen door gaan dan weet ik waar ik aan toe ben dus ik snap je gevoel helemaal. Wat vervelend dat ej ziekenhuis niet meedenkt zoals je zou willen, ik ben met je eens dat de 2 pogingen die je nog hebt te kostbaar zijn om te 'verspillen'. Zou DD evt. te doen zijn qua reistijd? Ik heb niet echt last van de Deca, althans lichamelijk niet, merk wel dat ik een wat korter lontje heb, en helaas voor hubbie moet hij het dan ontgelden als hij zijn sokken niet in de wasmand gooit haha. Maar hij weet waardoor het komt, dus hij houdt er wel rekening mee.
Mus, heb je nog een TP gehad vandaag? Zora, haha...jij al net zo ongeduldig als ik dus... en de deca valt dus wel mee. Nog even en dan alweer de puregon erbij...het échte werk, hihihi.
Ja vandaag tp gehad, we hadden 12 eitjes, maar helaas zijn dat maar twee emmy's geworden, dat was wel even een fikse tegenvaller!! Had zo gehoopt dat we deze keer misschien eens een kansje extra hadden met een cryootje, maar helaas. Deze twee waren 'kanshebbers' (niet eens toppers dus!) en zijn allebei teruggeplaatst, nu afwachten... maar moet zeggen vandaag is heb ik echt een baaldag en dus niet zoveel hoop eigenlijk...
Hoi meiden Ik heb twee dochters van mijn eerst huwelijk. Toen ik mijn "nieuwe" partner heb ontmoeten, hij verteld dat hij kon geen kinderen krijgen ivm slecht zaad, hij had zelfs met zijn vorige partner 4 ICSI poging gedaan en niks. Voor mij was geen probleem ik had al 2 kinderen, en voor hem was ook geen probleem omdat door mij kreeg hij ook 2 meiden. Dus Happy..., maar met tijd hebben begonnen aan te denken wat zou leuk zijn om een baby samen te hebben... en ja ik heb al de eerst poging ICSI gedaan, niet zwanger, en ben ik nu in behandeling voor mijn eerst cryo (we hebben nog 3 in de vriezer).
Mus, wat ontzettend balen van de slechts 2 emmy's!! Ik snap de teleurstelling goed! Ik heb ondanks mijn lage eicelreserve eens 11 eicellen geoogst gehad, maar ook toen waren er slechts 2 emmy;s ontstaan, waarvan eentje het niet eens tot de TPdatum had gered... Blehhh!! Teleurstelling was groot. Maar wie weet..... *duim* Raquelsimoes, veel succes!! OW! Wat spannend dat jullie nu weer voor ICSI gaan!! Snap goed dat je het eng vind ivm wat er toen is gebeurt. Maar vind je het verder wel 'prettig' dat je nu het groffere geschut verder mag? Jij krijgt nog 5 ICSI's toch vergoed?? Belgische zorgverzekering val je toch onder?? Anyway, veel succes!! Majo, wat kut dat de poging is mislukt!! Zora! Veel succes!! @wie ik dan ook vergeet: veel succes!! Ik ben van de week op kraamvisite geweest. Bizar hoe klein een pasgeborene is, ondanks dat mijn meisje kleiner was Maar wat ik nog meer bizar vind: ik ben echt weer blij voor nieuw bakken ouders. Mijn evil gedachten, mijn verdrietige gedachten... Ze zijn weg! Ik gun het een ander weer. Dat is bizar op een prettige wijze. Hopelijk houdt ik dat gevoel vast als we er straks (wanneer dat ook mag zijn.... *nogstdeedsmoeilijkivmborstvoeding*) weer voor gaan.
Maartje: Ik herken dat ook heel erg dat ik weer blij kan zijn voor een ander, maarrrrr......ik kan het nog steeds slecht handelen als mensen in een keer raak schieten en dat er even trots bij vertellen tegen ons terwijl ze weten hoeveel moeite het ons gekost heeft. Dat blijft denk ik wel altijd een zere plek. Raquelsimoes: Welkom hier en spannend! Mus: Twee emmy's aan boord, nu lekker broeden. Ik begrijp ook je gevoel, wij spanden wel de kroon met onze 1e IVF. 14 eicellen en slechts 1 matige bevruchting. En onze ICSI 6 eicellen en 3 bevruchtingen waarvan maar 1 goed doorgedeeld. En dat was een 6 cellige matige emmy. Maarrrr dat is toch onze Sara dus er is er maar 1-tje nodig.
Hi dames, Sorry ik heb me aangemeld en vervolgens weinig gepost maar dat is soms lastig als je ergens midden in valt.... Maar hier ben ik weer om toch mee te kletsen als dat oké is!... Ik heb vandaag mijn eerste FM gehad en we hadden....3 eicellen. Magere hoeveelheid en toch was de IVF arts tevreden omdat de kwaliteit wel heel goed is van die drie. En nu hebben we woensdag (of evt dinsdag) al de punctie!!! En ik ben net een week bezig. Heel snel dus! Eentje was al 21 mm en de andere 2 14 en 15 mm.... Ik ben wel blij maar ook bang dat het doordat het zo weinig is niet werkt. Maar ik blijf vertrouwen....op wat ze zei: kwaliteit is goed!.... x
maartje84 Ik woon in Assen, dus is echt de nederlands zorgverzekering, maar 3 keer. we hebben de 1 ICSI poging de verse tp is mislukt, en we hebben nog 3 embryo's in de vriezer, dus dezember gaan wij voor de tp van en cryo, en die valt nog onder de eerste poging, omdat de embryo's onstant uit de punctie van de eerts ICSI poging. Als de cryo's op zijn (LOL) dan ga ik pas voor de tweede ICSI poging. Maar in mijn hoofd hangt de idee, dat als is niet gelukt met een verse top embryo, zou noit lukken met cryo. Maar ja ik ziet het wel. Hoi Mus Ik snap wel wat je voelt, we hadden 17 eicellen, 11 bevruchten, en zijn maar 4 goed. Maar ja 2 emmy's is beter dan niks, positief blijven.
Mus, kan me je teleurstelling goed voorstellen. Hier ook nooit cryo's (laat staan goede bevruchtingen....). Maar wel 2 'aan boord' dus. En kanshebbers dus das mooi!! Ik hoop op posinieuws voor jou over een week of 2!! Raquelsimoes, voor jou ook best 'raar' dan om nu de mmm in te moeten stappen..... vindt je het lastig/moeilijk? Of valt het mee? Spannend hoor! Enne....er zijn hier op het forum genoeg meiden die van een cryo zwanger zijn geraakt dus het kan zéker wel hoor . Maartje, herkenbaar wat je schrijft. Hoewel ik eigenlijk altijd wel blij was als er iemand zwanger was. Waar ik wel altijd moeite mee had was dat het bij sommigen zo makkelijk en snel gaat (en dan 'zeuren' ze nog dat het wel 4 mnd geduurt heeft, pfff). En ik kon er slecht tegen dat ik het gevoel had dat vriendinnen mij 'inhaalden'.... Astarte, je schrijft zo vaak/weinig mee als je zelf wilt hoor . Jammer dat er zo weinig eitjes zijn. maar goed...beter een paar van goede kwaliteit dan een heleboel van matige/slechte kwaliteit! Spannend over een paar dgn dus de punctie... Onsw, krijg je in België dan 5 icsi's vergoedt?! Dat zou mooi zijn (hoop natuurlijk NIET dat je die nodig gaat hebben!!). Ik geloof dat ik maar ga emigreren, daar wij het mogelijk wél nodig zullen hebben . Hier nog steeds wat down/verdrietig. Weet even niet zo goed hoe nu verder. Alles is eigenlijk slecht dus hoe dit te verbeteren.... Wacht gesprek van 9 dec wel af en ondertussen maar flink speuren op I-net en over e.e.a. nadenken... Er zijn maar een paar mensen die het weten dat we weer bezig zijn en het weer mislukt is. Zo jammer dat zelfs familie de opnieuw zo grote wens niet lijkt te begrijpen... Moeder die zegt...tsja...als het echt niet lukt, dan moet je misschien maar stoppen en accepteren dat het bij M. blijft . Nou....'k ga echt niet stoppen tot ik alle mogelijkheden geprobeerd heb! En broertje die zegt... dat 't 'm verbaasd dat het me zo tegenvalt dat het mislukt is... 'je moet blij zijn met M. (alsof ik dát niet ben?)', je hebt er tenminste al één! (weet ik ook wel en ben ik natuurlijk ook zó super dankbaar voor, maar dat wil ik nóg graag een keer!). Pffff......sommigen snappen er ook helaas niets van .
Hi Majo, ik snap dat het heel moeilijk is die situatie die jij hebt. De standaard reactie is toch al snel dat je er al eentje hebt, bij mij ook vaak! Maar ik heb daar nu nog niet veel moeite mee omdat het nog maar het begin is van de IVF. Dat verandert denk ik ook nadat je al vaker pogingen hebt gehad....Heel lastig en moeilijk, zeker als iemand van dichtbij je zo reageert. Ze snappen het niet zo goed denk ik, omdat ze het zelf niet meemaken en voelen en dat is toch altijd lastig.... Snap dus dat je daarvan down raakt....! @hier: beetje ongesteldachtige krampen de hele tijd. Is dat normaal? Ik heb woensdag a.s. de punctie trouwens, het ZH heeft me niet meer gebeld vandaag dus ik kan dan van woensdag uitgaan... Maar ik ben door die krampen (kan ook door de echo komen misschien?) dan zo bang dat ik per ongeluk een eitje heb wat al springt. Omdat die ene zo groot was al...Is daar veel kans op? Ik spuit nu twee dagen al de Cetrotide... Ik lees trouwens overal op internet dat vrouwen heel vaak beter reageren op Menopur dan op Gonal-f en veel meer stimulans daardoor hebben....wat moet ik daar nou mee!?.... Het is niet veel ook na een week 3 eicellen maar ik hoor vaak van vrouwen dat ze dan nog door moeten spuiten een week of zo voordat ze een tweede FM hebben...maar dat hoef ik allemaal niet....Is dat 'normaal' herkennen jullie dat??? Ik was echt verbaasd dat ik nu al ineens 10 dagen na spuiten de punctie krijg....hoop even op wat input en ervaringsverhalen! X
Majo: is wel raar omdat ik heb 2 meiden gekregen op de natuurlijk manier, maar in een andere kant wist ik wel vanaaf de begin dat mijn partner had slecht zaad en was geen kans om zwanger te worden zonder hulp. Mijn kant van de familie snap ook niet warrom ben ik in behandeling (je hebt toch 2 kinderen, warrom wil nog eentje?) Henk's familie snap wel dat we een kind samen willen, en we gaan allees voor doen. Mijn beste vriendin is vandaag 40 week zwanger, ik ben zo blij voor haar, maar tegelijktijd zo jaloers, ze heeft gestoped met de pil en de eerst maand was raak, ik wist het dat wij moest IVF doen, maar is wel moeilijk, maar ze is de beste en ze leven wel met mij mee.
Raquelsimoes, hihi ik weet wel hoe het in NL er verzekeringstechnisch aan het toe gaat. Ik heb zelf 7 keer een IVF opgestart, 3 hebben er tot een punctie geleid, dus ik weet er helaas alles van. Mijn berichtje was aan OW (Ons Wondertje) bedoeld Ik kan me voorstellen dat je, ondanks dat je er op een andere manier in stapt, het gevoel wel degelijk hetzelfde kan zijn. @Belgische systeem: Majo, OW heeft 2 jaar terug al een ICSI ondergaan. In Belgie is het zo dat een vrouw recht heeft op zes IVF's. Klinkt heel erg nobel van de Belgische regering maaaaaar het is wel zo dat het zes in totaal zijn. Voordat OW voor IUI-d ging heeft ze al 1 poging ondergaan waardoor ze nu nog maar recht op 5 pogingen heeft. Mocht ze nu bij poging 5 zwanger worden, dan krijgt ze er geen 1 meer vergoed voor een eventueel broertje of zusje voor haar zoontje en kindje 2, mocht ze dat wel willen. In NL heb je als je bij poging 3 zwanger wordt, weer recht op 3 pogingen voor kindje 2, voor kindje 3 heb je weer 3 pogingen. Dus welk systeem nou beter is??? Asarte, het verschil in reageren ligt er aan dat Menopur naast FSH ook LH bevat. Gonal F bevat dit niet. Mijn arts in DD wilde mij de eerste keer Gonal laten spuiten, maar dan wel met een spuitje Luverius per dag er bij voor de LH. De kwaliteit van de eicellen zijn soms met Menopur beter. Het is niet zo dat vrouwen perse meer eicellen hebben met Meno, in tegendeel zelfs. Vaak hebben vrouwen met Meno net iets minder. Dat je nu al een punctie krijgt komt omdat met Cetrotide je vaak gewoon al eerder de punctie krijgt. Bij Decapeptyl (ook wel depressiefpeptyl genoemd) kun je langer de eisprong tegenhouden en een te groot follikel die voorloopt op de rest laten gaan en je richten op de follikels die daarna komen. Bij Cetrotide kan dat niet want zodra een follikel te groot is gaat dan alsnog het springen, ondanks de cetrotide. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je vroegtijdig een eisprong krijgt. Jouw grootste follikel was nog niet zo groot dus... Ik kreeg zelf vaak voor dat ik een week gespoten had al de punctiedatum Dus het komt wel vaker voor. De vorige keer (dus de keer waarop ik zwanger ben geworden!!) heb ik van vrijdag t/m woensdag gespoten, op woensdag de pregnyl en op vrijdag de punctie gehad. 2 follikels is niet echt jottum qua aantal, maar misschien zijn het wel prachtige follikels die tot prachtige emmy's en een prachtig kindje zullen leiden!! Je hebt er maar 1 nodig!! Maar mocht het allemaal niet lukken, tsja, dan misschien eens met je arts spreken over een ander prikschema. Maar tot die tijd: al je posipower energie naar je buikje sturen!! @anderen die zwanger zijn: tsja, ik dacht dat ik niet meer jaloers enzo was. Maar ehh vandaag hoorden we dat vrienden van ons zwanger zijn. Ik moest toch ff behoorlijk huilen, heb er een jankbui op zitten (niet in hun aanwezigheid hoor!! En mijn eerste gevoel was ook dat ik het ontzettend tof voor ze vind!!) Janken, niet omdat ik het hen niet gun, niet omdat ik NU perse zwanger wil zijn, maar ik voelde me ff zo'n loser. Zij zijn dmv seksen zwanger geraakt... Maartman zou met elke andere vrouw... Zucht... Ik heb het wel vaker gezegd... Je kunt een mmmeisje wel uit de mmm halen, maar hoe haal je de mmm uit het mmmeisje?? Zucht...
Majo klopt wat Maartje zegt maar dan komt er ook nog bij dat men 500 euro per keer zelf moet betalen. Dus keer 6 bv ( wat niet te hopen is) is ook bijna een hele poging zelf betaald.
Meiden... ff allemaal bijgelezen, alleen zoveel gelezen dat ik niet meer weet wie wat allemaal heeft gelezen. Ik ben ff afwezig geweest omdat mijn man afgelopen woensdag via 112 in ziekenhuis is komen te liggen... inmiddels is hij weer thuis. Dikke digi knuffel voor iedereen!!!!
Ons wondertje... dank je wel. Ja het was behoorlijk schrikken... dacht even dat ik crematie kon gaan regelen. Ben behoorlijk geschrokken en ben nu nog steeds wel beetje bang... bang dat het weer gebeurd, vraag wel tig keer op een dag hoe mijn man zich voelt!