Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wies: hopelijk geen blaasontsteking meis, ik heb het nog nooit gehad dus zou het verder niet weten, ik hoop op een innesteling.

Majo: lekker dat je de spelweek hebt en zo je gedachten flink afgeleid zijn. Hier ook de utro nooit helemaal op schema gebruikt hoor lukt gewoon niet altijd.

Gistermiddag meteen getest toen ze binnen waren en meteen na 1 sec. Al knalstrepen, zegt nog niet alles natuurlijk maar ik ben wel gerust gesteld. En mannetje ook.

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Zora, wauw, wat goed! Dat is idd wel een geruststelling toch? Ik hoop dat je wel kan genieten nu je een beetje onzeker bent. Zal fijn zijn als je de 1e echo gehad hebt, dan kun je echt volop genieten! :)

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    mmmm,vreemd, had geen blaasontsteking. Was er gisteren echt van overtuigd. Die buikpijn was zo zeurderig en aanwezig. Misschien toch een innesteling dan? Hij twijfelde wel een beetje, dus heeft voor de zekerheid een kuurtje voorgeschreven voor het geval dat het op vakantie erger wordt. Maar goed, heb nu nergens last meer van.

4. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wies, ik hoop ook op een innesteling! Zou super zijn!

Zora, mooi van knaltest!

Majo, spannend, maar fijn dat je zoveel afleiding hebt.

Hier vandaag de eerste fm, veel eitjes, maar nog niet groot genoeg, dinsdag tweede fm en dan wellicht de punctie plannen.
    Ben afgelopen week enorm ziek geweest, vandaar even offline... Nu weer op de been gelukkig, maar de vakantie is weer voorbij inmiddels..helaas! Volgende keer beter :)

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Appie: 1e FM zag er goed uit dus, gaan jullie dit x weer voor 1 eicel bevruchten? Ben even kwijt hoe dat bij jullie 1e poging ging. Waarom dan toch veel follikels eigenlijk? Wat veel vragen hè? Haha....

Wies: hopelijk een innesteling meid, ik duim!

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    appie, mooi, veel eitjes! :) hopelijk volgende fm punctie plannen idd. jammer dat je ziek ben geweest in je vakantie, da's toch niet echt genieten dan zeg.

helaas, negatieve test hier. :( kan natuurlijk te vroeg zijn, maar aangezien ik de vorige keer 8 dagen na de tp een positieve test had hoopte ik daar nu ook op. Denk dat het niks is deze ronde, maar we houden nog een beetje hoop. ;)

majo, hoe is het bij jou? kwaaltjes?

7. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Ah Wies, wat balen! Maar ik denk dat het nog wel erg vroeg is, heb niet zoveel testervaring (ik vind zo'n nega test zo stom dat ik er toch maar mee gestopt ben), maar dit klinkt nog best vroeg... ik hoop nog even mee.

Zora, wij gaan weer voor 1 eicel, maar in de laagste dosering bij ivf heb ik nog zo'n 10 of soms meer eitjes. Wel zonde van al die eitjes, maar ik snap ook wel dat ze het succesrecept willen aanhouden.. Misschien toch nog eens bespreken, maar eerst deze poging. Ik vind het toch wel weer spannend!
    Hoe voel jij je?

Miepje, hoe was jullie gesprek, alles gepland?

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wies wat balen meid... Hopelijk een late innesteling, gebeurt zo vaak! Ik hoop het voor je.

Appie: zou je anders evt de eitjes kunnen laten invriezen? Is anders inderdaad echt jammer van de eitjes, maar ja. Als het maar raak is straks geeft dat niet :)

Majo Hoe gaat het met de testdrang? Ik duim voor een tweede lijntje!

Anderen : ik kom binnenkort meer schrijven.... Donderdag echo!

9. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik lees af en toe stiekem al met jullie mee. Zie dat er nu weer twee zwanger zijn, geweldig nieuws, hoop dat er velen mogen volgen:)

Wij zijn ook alweer een jaar bezig voor een tweede. Onze eerste ICSI hebben we in Duitsland gehad met als resultaat direct de eerste keer een prachtige zoon. Het afgelopen jaar hebben we drie cryo tp's gehad. We gaan nu verder in Zwolle, begin augustus hebben we het eerste gesprek gehad met de fertiliteitsarts en maandag hebben we het tweede gesprek met hem. We gaan ws hetzelfde stimulatieschema volgen als in Duitsland en vlgs de arts konden we na maandag van start. Ben dus erg benieuwd van hoe en wat. Ben ook niet echt bekend met het reilen en zeilen in NL. We hebben in elk geval weer zin in om te starten!

Iedereen een fijn weekend!

Liefs Joontje

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    joontje, succes weer! hopelijk verloopt het allemaal goed!

majo, hoe is het met jou? ben wel erg benieuwd.

nou, bij mij is het niks denk ik hoor, heb mijn temp bijgehouden en die was gisteren al 0,1 gezakt en vandaag weer 0,1 lager. heb ook geen test gedaan. voel ook al wat lichte ongikrampjes. :( gistrenavond na de sex had ik een klein beetje roze verlies, eenmalig maar, hoopte nog dat het een goed teken is, maar denk nu een voorbode voor de ongi...

11. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Wies: wat balen zeg! Ik duim nog even voor je door hoor....

@Joontje: welkom hier (helaas). Hopelijk heb je in Nederland net zoveel succes als in Duitsland. Succes met je gesprek!

@Botervliegje: donderdag een spannende dag dus. Hopen op een hele mooie echo!

@Appie: hoe gaat het nu bij jullie in zijn werk? Ze gaan bij de punctie alle eitjes weg halen, neem ik aan. En dan? Gaan ze dan maar 1 eitje proberen te bevruchten? En als dat niet lukt? Dan is de poging voorbij, of gaan ze dan nog een eitje proberen te bevruchten? Of kan dat niet? Wel heftig hoor, zoveel moeite voor 1 eitje, maar kan me ook wel voorstellen dat je er moeite mee hebt eventueel overgebleven embryo's te moeten weggooien. Hebben jullie eigenlijk ook wel eens aan IUI gedacht, of is dat geen optie?

@Zora: hoe gaat het nu met jou?

@Majo: hoe gaat het meid? Hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje?

@all: wij hebben donderdag gesprek gehad. De gyn dacht erg goed met ons mee. Hebben veel besproken. Ik mocht meteen beginnen met decapeptyl. Dan gaan we deze poging met vers zaad doen. Mijn man moet een aantal keren langs komen om alvast zaad in te vriezen voor een eventueel volgende poging. We hebben namelijk besloten dat dit de laatste keer is dat hij is gestopt met zijn medicijnen, het is echt geen doen meer. Hij heeft zoveel pijn. Dus als we nu zaad invriezen, hebben we eventueel nog een kans als dit mislukt. Verder krijg ik weer een ruggenprik voor de punctie. Ik heb namelijk ernstige endometriose, wat zorgt voor verschrikkelijk veel pijn bij de punctie. De vorige keer is de ruggenprik niet goed gegaan, en heb ik een tweede prik gehad. Maar ook dat werkte niet. Heb het liggen uitschreeuwen in de OK. Echt vreselijk, heb dus ook aangegeven dat ik hier heel erg tegenop zie. De gyn wist het nog en zei dat het inderdaad een vreselijk moment was. Ik krijg nu een of ander middeltje waardoor je hersenen gemanipuleerd worden en je de pijn vergeet. Schijn ik bij een eerdere ruggenprik ook te hebben gehad, die ging dus ook erg goed. Waarom dat de vorige keer niet gebeurd is, geen idee?? Dus.... we zijn weer begonnen. 10 september eerste echo om te kijken of ik met menopur mag beginnen. Wel weer spannend allemaal!

12. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wies, balen! Je kent je eigen lijf natuurlijk het beste... Veel sterkte en hopelijk hebben jullie wat afleiding door de voorpret voor de vakantie!

Miepje, fijn dat het gesprek zo positief is verlopen en snel weer van start, fijn! Sterkte voor je man!

Joontje, helaas welkom. Meestal gaat iemand vanuit NL naar Duitsland, bij jullie dus andersom, maar hopelijk met resultaat!

Miepje, iui hebben we gehad, maar zonder succes.. De poging is idd voorbij bij geen bevruchting, dat is spannend, maar in ons zkh is bijv 2 bevruchten en bij veel geluk beide terugplaatsen geen optie... Wat dat betreft biedt Duitsland meer mogelijkheden. Maar ons wonder is resultaat van de eerste ivf met maar 1 bevruchtte eicel, echt bijzonder!

Botervliegje, dat van die eicellen invriezen gaan we nog meenemen! Maar we hopen natuurlijk dat het niet nodig is.
    Donderdag echo, wow spannend! Tel je de dagen erg af?

Majo, heb je de kinderspeelweek fijn afgerond?

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hier echt game over :( gisteren al ongesteld, temp naar beneden, en lekker chaggie! ;) moet zo naar het zh om bloed te prikken,dus vanmiddag definitief de uitslag, maar zal niet verrassend zijn. helaas slaan we nu weer een ronde over ivm vakantie. wij gaan vrijdag weg, en ze vonden dat ik beter niet zelf mijn ei op kon sporen voor de tp. dus oktober pas weer...

majo, hoe ist bij jou? jij moet nu echt zwanger zijn hoor, voor ons allebei! ;) ik duim voor je!

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wies ah nee... wat ontzettend K*T weer zeg! :(. Hoe gaat het nu... en hoe nu verder?

Joontje welkom hier! Hopelijk gauw goede resultaten voor jou hier...

Mayoooo we worden nieuwsgierig hier...

Hier: druk dus daarom niet supervaak hier, maar ik lees wel mee, volg jullie op de voet. Heb alleen niet altijd tijd voor n berichtje.. ben heel druk op mijn werk; nieuwe baan, we zijn een nieuwe organisatie aan het inrichten en ik ben verantwoordelijk voor de HR tak, druk maar superinteressant. :D

Gisteren de 20 weken echo alweer gehad, oei wat gaat dat dan hard... en meiden, dat moment komt voor jullie ook echt hoor, daar ga ik echt vanuit en blijf ik voor duimen... alles was goed, we weten niet wat het wordt (is) en ik ben nieuwsgierig aaaargh. :)

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Wies, wat ontzettend kl*te zeg :(. Eerst maar even lekker op vakantie nu....opladen voor de volgende cryo tp. Jullie hebben er nog 3 toch?

Appie, hoe was de FM vandaag?

Josjo, 20 weken echo alweer gehad. Tjee wat ga je hard zeg! Neem aan dat alles goed was?

Miepje, fijn dat je zo goed gesprek hebt gehad met Dr. V. :). Balen dat je vriend zo'n last van zijn ziekte heeft nu :(. Gelukkig dat ze wel zaad invriezen!! Duimen draaien hier meid!!

Joontje, ook alweer een jaar bezig.....hopelijk in Zwolle meer succes met een verse poging! Vraagje meteen.... je schreef dat ze daar w.s. het schema van DD aan gaan houden? Betekent dat, dat ze dan een kort protocol doen? (of had je in DD ook lang protocol?). In Zwolle doen ze normaal gesproken namelijk alleen lang (heb daar ook gelopen). Ben er wel nieuwsgierig naar aangezien het in Ned goedkoper en dichterbij voor ons is dan in DD.

@Hier: En dat was icsi 4.... :(. Geloof niet dat ons een 2e kindje gegunt is.... Vannacht (had nachtdienst) en vanmorgen was ik erg positief, gister nmlk geen rood, ondanks ongikrampen sinds zondag die op en af gingen (vorige keer dag 13 na punctie nmlk ongi). Had dus echt goeie hoop. Lekker gaan slapen, manlief uit werk test laten halen. Klaar voor de test..... welja..... licht bruinverlies, dus hoop alweer weg. Toch maar test gehad en een dikke vette niet zwanger in beeld :(. Flink kl*te dus! Het was ook té mooi om waar te zijn om in bijzijn van manlief en dochterlief een positest te hebben.... M. vroeg steeds...'is dat nou'? 'Doe je mama'? Zó schattig.... maar helaas... En wat dan nu.... verder met alleen M? (wil zó graag een brusje voor haar) of toch nog een 5e poging en dan spaarrekening leeg (wat ook niet echt handig is). Wel/geen vakantie boeken volgende week..... pfff..... lastig hoor.....keuzes maken..... Moet zeggen dat er ook niet echt hoop is..... 2 goede emmies maakt blijkbaar ook niets uit.... dus waarom zou een 5e icsi dan wel lukken..... Alles maar eens even laten bezinken hier en overdenken en berekenen komende dagen.... straks eerst m'n laatste nachtje werken, dan weekend nog overdag en dan 3 wkn vakantie :).

16. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wies wat naar meis. Bah... Dikke knuffel!

Majo, Pffff had het zo voor je gehoopt... Wat voor hormonen gebruik je? Als het met mij goed gaat tot 12 weken.... Nou ja, dan voor pb als tijd rijp is. Heeeeeeeeel veel sterkte, ben erg verdrietig voor je.

17. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Bah Majo... Wat enorm naar! Ik had goede hoop voor je en het was je zo gegund! En nu al die vragen en onzekerheden, pffft... Veel sterkte!
    Volgens mij is M echt een schatje, ik snap dat je heel trots op haar bent.

Wies, ook bij jou dus echt over, bah! Ik vind het ook voor jullie zo rot! En nu dus een ronde overslaan, dat is jammer. Ik wens je wel een hele fijne vakantie! Gaan jullie ver weg?

Hier net de pregnyl gespoten en donderdag de punctie, spannend weer! 3 eitjes waren echt groot en nog zo'n 5 die er wat onder zitten, minimale dosering werkt dus nog steeds.

Botervliegje, nog eventjes! Succes donderdag!

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Botervliegje, succes morgen!! Het moét goed zijn :). (gebruikte laatste 2 pogingen: puregon, menopur en cetrotide. 1e nog voldoende in koelkast. In elk geval lief dat je aan me denkt :).

Appie, Thanx meid!! En M. is idd een schatje ;). (maar heus niet áltijd hoor, haha). Jij héél veel succes morgen met de punctie!! Hopelijk valt het mee!

19. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh, ben zelf helaas een Gonal f en Decapeptyl grootgebruiker...
    Na al die moeite en dan nog geen brusje... Wat verdrietig :(. Hoe gaat het nu met je? Gauw je kleine meisje extra dikke knuffel geven, helpt vast een beetje...

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo: Het was je inderdaad enorm gegund, helaas daar koop je zo weinig voor he? Ik vind het echt enorm rot en ik begrijp je angst en twijfels, waarom lukt het niet meer nu er zelfs gewoon goede emmy's zijn. Sterkte met verwerken en beslissen hoe nu verder. Heb je nog een evaluatie in DD? Hoe zien zij de eventuele slagingskans voor een volgende poging? Ik vind het echt rot om te lezen ik had zo gehoopt op goed nieuws! Maar jijzelf nog meer natuurlijk. Dikke digi knuffel.

Wies: Ook voor jou een nega test. Bah! Ook voor jou vind ik het enorm rot. Hebben jullie nou nog cro's, dat verzacht de pijn misschien een beetje, maar eigenlijk ook niet want je wilt gewoon zwanger zijn. Ook voor jou een digi knuffel en sterkte!

Miepje: Weer aan het spuiten dus? Ik vind het zo enorm moedig van jou en je man, stoppen met medicatie terwijl hij zoveel pijn heeft. Fijn dat er zaad ingevroren kan worden. heel veel sterkte en succes deze poging.

Appie: Heel veel sterkte met de punctie morgen. Hopelijk valt het mee, ik zal aan je denken. En hopelijk weer zo'n prachtig resultaat met 1 eicel.

Botervliegje: Al druk aan het piesen in de kan? Hoe voel je je verder? Morgen echo toch? Alvast heel veel succes, super spannend zeg.

Josjo: 20 weken echo alweer gehad. En alles was goed? Spannend dat jullie niet weten wat het geslacht is. Ik wil het wel weten hoor kan niet zo lang wachten.

Hier: Geen bloedverlies meer gehad dus het ziet er echt naar uit dat het eenmalig was en waarschijnlijk toch een vaatje o.i.d.? Wordt wel heen en weer geslingerd hoor, het ene moment geloof ik echt dat het goed komt het andere moment betrap ik mezelf erop dat ik goole naar miskramen etc. Moet ik niet doen........Nog ruim een week tot de echo en dat duurt nog zooooo lang, pffff. Ben sinds een kleine week wel misselijk dus dat is dan wel weer een goed teken. Gelukkig nog niet overgegeven. Vrijdagochtend eerst nog een paar uurtjes werken en dan lekker een lang weekend weg, en als we dan terug zijn nog maar 4 nachtjes tot de echo.

Deel Deze Pagina