Majo: NEeeee, bah bah bah!!!! Het was je zo ontzettend gegund. Helaas koop je hier helemaal niets voor, maar toch.... Gatver zeg, waarom moet het nou zo gaan? Ik begrijp je twijfels heel goed. Je moet zelf 100% achter je keuze staan en als je er nog niet klaar mee bent, ga je natuurlijk heel erg twijfelen. Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken waar jullie beide achter staan. Dikke knuffel! @Zora: fijn dat het goed gaat en dat je al lekker misselijk wordt Hopelijk niet teveel natuurlijk, maar dit geeft je wel een beetje bevestiging. Nu op naar een mooie echo! @Botervliegje: succes morgen!! Ik duim! @Appie: dus donderdag de punctie, spannend! Hopelijk valt het mee. @Josjo: alweer op de helft, wat ga je hard! En wat ontzettend fijn dat alles goed was zeg. En je weet dus niet wat het is, leuk! Maar zou er zelf ook wel heeeeeeel nieuwgierig naar zijn. Wilden het met B. ook niet, maar uiteindelijk toch maar wel. Was te nieuwsgierig @Wies: knuffel meid! Getver, we hadden afgesproken dat iedereen op rose ging deze keer @hier: gaat alles goed. Lekker een week met de deca bezig en ik voel me weer heerlijk moe! Maar moet zeggen dat ik er nog niet zo heel erg mee bezig ben. Vergeet de spuit soms zelfs bijna Gisteren met B. naar het consultatiebureau geweest, heeft weer zijn prikjes gehad. Heel zielig, maar hij heeft er gelukkig nog geen last van. Kan bij deze nog wel tot 10 dagen na de prik geloof ik, maar voorlopig is er nog niets te merken. Mijn eerste werkweek (nou ja, drie dagen) zit er weer op. Ik ga nu lekker van mijn weekend genieten. Fijne dag allemaal!
Hoi allemaal, Miepje, start je midden in je cyclus met decapeptyl? Appie, succes morgen met de punctie, hoop op een hele mooie oogst. Wies, wat een tegenvaller dat het weer niet gelukt is. Sterkte.. Majo, ook weer niet gelukt en kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om nu te beslissen hoe en of jullie verder gaan. In Zwolle doen ze ook aan lang schema hoor. Heb het even nagevraagd en zou nu wel aan de pil moeten. Dat was in Duitsland niet zo. Moest mijn schema's van daar opzoeken ivm met de hoeveelheden en welke middelen ik gestimuleerd had. Heb daar nl de eerste drie dagen naast gonal-F ook menopur erbij gespoten. Is jullie dochter ook in Duitsland verwekt en waarom zijn jullie destijds overgestapt? Botervliegje, succes morgen, hoop dat je een heel mooi knipperlichtje ziet! Zora, wat zijn die eerste weken spannend, helemaal als je wat bloedverlies hebt gehad. Hoop dat jij ook snel een mooi hartje ziet. @hier, maandag tweede gesprek gehad, viel eigenlijk allemaal een beetje tegen. Dokter had de vorige keer geen echo gemaakt en dat moest nu dan maar. Hij kon mijn eierstok niet goed beoordelen, je zag de cyste goed zitten, maar ook wat blaasjes eromheen. Dat zou kunnen passen bij dag 13 van mn cyclus..... Nu wachten tot ik ongesteld wordt en dan op dag 2 opnieuw een echo. Helaas heb ik een erg onregelmatige cyclus. Moet nu een maand wachten en als ik dan nog steeds niet ongesteld ben dan moet ik bellen voor medicijnen Ben zo zat van dat wachten.. Ben aldoor bang geweest dat ze zouden zeggen dat mn eierstok niet meer goed genoeg zou zijn voor een nieuwe poging en nu moet ik nog langer wachten op groen licht. Hij heeft ons al wel aangemeld voor ICSI en dat zal dan november worden. Dus nu dan wachten op een afspraak met de vpk denk ik.. Fijne avond iedereen
Gatverdamme mayo wat n rotnieuws... Kan me je dilemma's voorstellen... Ik kan niet inschatten hoeveel tijd je nog hebt ivm leeftijd bijv. maar als je nog wat jaartjes hebt zou ik misschien nu kiezen voor een fijne vakantie, sparen en als je er daarna toch genoeg hoop voor hebt misschien nog n nieuwe poging? Ik zou willen dat ik n vergoede poging van mij aan je weg mocht geven... Bah ik wens je sterkte met keuzes maken, lijkt me moeilijk... Miepje, toen je het uiteindelijk wist, vond je het toen niet jammer dat je je nieuwsgierigheid niet hebt kunnen bedwingen? Daar ben ik bang voor....
@Joontje: wat jammer dat het zo tegenviel zeg. Kan me voorstellen dat je erg baalt. Elke keer wachten, daar wordt je ook moe van. Gatver! Ik heb trouwens drie weken de pil geslikt en mocht toen beginnen met de deca. @Josjo, nee ik vond dat niet jammer. Eigenlijk alleen maar leuk @hier: miepjeman heeft gisteren gesprek en onderzoek in zwolle gehad voor invriesprocedure. Heel officieel allemaal, met contract ed. Zijn zaad was zo goed dat ze het meteen hebben ingevroren en ze hebben van één zaadlozing genoeg voor vijf!! IVF/ICSI pogingen. Super! Zegt alleen wel iets over mijn onvruchtbaarheid Maar goed, we doen nu een verse poging en dan hebben we dus nog genoeg in de vriezer voor vijf. Maar zo lang zullen we niet meer door gaan.
Zora, zwaai zwaai onderin . Gelukkig geen rood meer gespot dus? Op naar een mooie echo volgende week! Misselijk....niet leuk, maar goed teken Miepje, wat onwijs goed dat ze meteen al zaad konden invriezen zeg . En dan ook zoveel . Hopelijk niet allemaal nodig natuurlijk! En B. weer prikjes gehad . Zielig! Hier pas weer met 4 jaar geloof ik....duurt nog even... En jijzelf ook alweer aan het decaën.... Joontje, M. is destijds in Ned in elkaar 'geknutseld' . Zijn na 2 mislukte icsi's in Ned voor een brusje naar DD overgestapt in de hoop daar verder te komen. Stimulaties verlopen daar wel veel beter en uiteindelijk ook meer en betere emmies. Maar ja....dan moeten ze wel blijven zitten... Dus in Zwolle wel weer eerst aan pil....en dan? Wel schema zoals DD aanhouden? Jammer dat het 2e gesprek zo tegenviel . Josjo, qua leeftijd....tsja.... ben zelf over 2 mnd 34, dus dat gaat nog enigszins, maar manlief is inmiddels 3mnd geleden 40 geworden. En M. is ook alweer 2,3 jaar. Wil het liefst niet teveel leeftijdsverschil ertussen (als we die kans ooit krijgen). En manlief wil na 41e stoppen, wil geen 'oude' vader zijn. (dat is ie al....maar goed....). Hij wilde pas laat kids en toen lukte het ook nog eens niet.... dus tsja....vind ik niet helemaal eerlijk gezien ik 'pas' 33 ben, maar goed.... Geen tijd om te wachten dus is de conclusie (en ook geen zin hoor...ben van het doorgaan en doorgaan als het kan). @Hier: Gisteravond met manlief om de tafel gezeten... Willen sowieso nog 5e poging gaan doen, maar dan is de vraag hoe, wat, waar?? In DD? In Ned (M.eppel icm Z.wolle)? Als we het doen zoals afgelopen 2 pogingen in DD kost ons dat zo'n 4800 euro (de hormonen nog niet meegerekend). Doen we het zonder imsi en zonder embryoscoop en met bloedprikken in ned via HA, wordt het rond de 3000 euro in DD (zonder de medicatie). Als we voor Ned kiezen, wordt het rond de 2000 euro zonder medicatie. Boel geldverschil dus.... Is alleen de vraag.... zijn we net zo goed af zònder imsi (zaadcelselectie via extra uitvergroting voor de beste zaadcellen) en zonder embryoscoop als mét beiden?? Dat zal denk ik een gok blijven. (zullen we de arts in DD nog wel naar vragen). Ik kan het gewoon nog niet opgeven....het is maar goed dat we niet bakken vol geld hebben, want dan zou ik eindeloos door kunnen gaan . Toen manlief zei dat hij ook nog wel een poging wilde was ik al meteen een stuk opgeluchter.... als ik maar weet dat we weer een kans hebben vind ik een mislukte poging ook alweer minder erg. (wordt soms zó moe van mezelf....pfff....). Besloten om tot manliefs 41e en M's 3e verjaardag (liggen 4 dgn uit elkaar) door te gaan met icsi's zolang we dat financieel kunnen doen tot dan. Betekent voor nu, niet op vakantie en tot juni geen uitstapjes, etentjes e.d. Alleen nog wel leuke dingen met en voor M. (zij mag er niets van merken). Zullen dan dus denk ik nog max 2 icsi's kunnen volgen..... *zucht*.... Lastig soms om dingen goed af te wegen.... liefst zou ik gewoon helemaal stoppen met de mmm, niet om het hele gebeuren op zich maar de onzekerheid. Het was makkelijker als er een arts gewoon zou zeggen...het wordt nooit wat! Dan weet ik dat en is het klaar.... straks eerst DD maar eens bellen dat icsi 4 over is... en dan weer plannen maken.... Sorry voor mijn laaaaaaaaange klaagzang! (hebben overigens verder financieel gezien niets te klagen hoor, zijn mensen die het zeker slechter zullen hebben, maar geld gaat op deze manier wel heel hard op). Miepje, wat denk jij....zou ik Dr. V. zover kunnen krijgen dat hij meegaat in spuitschema van DD met korte protocol? Dus geen pil en al helemaal geen deca waardoor ik w.s. steeds overstimulatie kreeg? Want voor 1 icsi in DD kunnen we er bijna 2 in ned doen....
Majo, ik had nog niet gereageerd, maar wat ontzettend verdrietig dat het weer niet gelukt is. Wel fijn dat jij en je man er over uit zijn over wat nu. Ik snap je dilemma heel goed wbt NL en DD. Het kost zoveel extra geld én voor mij ook een extra dilemma: elke keer dat pokke end rijden. Toch heb ik een beter gevoel bij Dusseldorf. Over de medicijnen: dat moet gratis kunnen hoor!! Goed om je heen kijken naar meiden die zwanger zijn geworden en eventueel op *ikstuurjeeenPB* website kijken. Daar mag het 'verstopt' aangeboden en gevraagd worden. Dikke knuffel!!!
Was ik weer even! Goed van de productie van je man Miepje! Fijn dat dat nu geregeld is, gaat hij nu weer snel starten met de medicatie? Majo, fijn dat jullie afspraken hebben gemaakt, maar wat een moeilijke keuzes. Je weet natuurlijk dat het kan, dat maakt het soms nog lastiger. Maartje, wanneer ga jij weer starten? Zora, super van geen bloed! Joontje, jammer dat het tegenviel. En al dat wachten steeds...pfft. Is jouw dermoidcyste groot? Hier vanmorgen de punctie gehad, de ene kant ging goed, de andere iets minder. Ze heeft iets aangeprikt wat waarschijnlijk een dermoidcyste was. Eerder ook een hele grote gehad (ze hadden alleen niet door dat het een dermoid was, pas bij de operatie), dus wel een beetje balen. Direct ook antibiotica gehad omdat er nu een iets verhoogde kans is op een infectie. De kleine eicellen heeft ze hierom ook laten zitten. Er zijn nu 6 eicellen gevonden en 2 hele mooie rijpe, genoeg dus voor ons! Nu nog een beetje rustig aan doen, maar het gaat best goed gelukkig! Zondag horen we meer, voor ons een enorm spannend moment.
Miepje, jij zit dus ook in Zwolle! Jeetje dan heeft je man wel heel goed zaad, des te beter toch!!! Appie, fijn dat de punctie achter de rug is.. Nu zeker morgen een belletje over de bevruchting en tp? Spannend, succes!! Majo, geld is uiteindelijk ook de reden dat wij nu in NL weer een nieuwe poging gaan doen... Wij hebben de eerste in Leer gedaan en alleen voor de ICSI waren we al ruim 6000 euro kwijt. Alle cryo tp's daarna moesten ook nog weer apart afgerekend worden. Ik zou gewoon een afspraak maken in Zwolle en dan duidelijk de zaken gaan bespreken. Stel dat ze wel instemmen met het korte protocol en de stimulatie van Duitsland. Nee heb je en ja kan je krijgen.. Ik weet trouwens niet of ze mijn schema ook nu ook gaan volgen. In ieder geval iets minder agressief hoop ik want had de vorige keer 22 rijpe eicellen in mn ene gammele eierstok en dus een beste overstimulatie waarbij ze bang waren dat deze zou gaan klappen/buigen. Oh ja Appie, weet niet precies hoe groot mn dermoidcyste is, vorig jaar zo'n 4 cm.. Had ook zo'n ding in mn andere eierstok en die was destijds bijna 15 cm. Weten we al hoe de echo van botervliegje was?
Ja erg lang wachten, gelukkig wel wat afspraken staan, maar vind het wel spannend! Bij jou hebben ze de eierstok dus niet kunnen redden met die dermoid? Bij mij zat er 1 met een dermoid van 8 cm en is de eierstok behouden en hij doet het ook nog! Misschien goed om ook zo'n verhaal te kennen...De gyn had het eerst niet door, hadden ze bij jou wel gezien dat het een dermoid was? Botervliegje, ik heb veel aan je gedacht vandaag en was je nog vergeten te noemen...dom van me! Maar ik hoop dat de echo goed was!
Lieverds, heel kort want heb dagen niet geslapen van de spanning en komt er nu allemaal uit.... Maar een kloppend hartje gezien! Schrijf gauw meer.
Botervliegje, Gefeliciteerd meid!! Súper!! Appie, had nog nooit van zo'n cyste gehoord.... maar gelukkig wel 2 mooie eicellen dus! Op naar goed nieuws op zondag! Wat duurt dat dan weer lang he!! Joontje, wij doen eventueel in Z.wolle, maar dan icm M.eppel. (Miepje ook trouwens). Vandaag naar M.eppel gebeld, kunnen daar ivm vakantie arts pas 10 okt. voor gesprek. In DD kan ik dan mogelijk alweer starten....straks met manlief maar eens over hebben. Laat de afspraak wel staan hoor eerst! Maar denk dat we dan miss. met protocol uit DD wel met pilgebruik vooraf moeten, dan zou het zomaar eens nov./dec kunnen worden en dat duurt me eerlijk gezegd té lang! Maartje, thanx voor je PB meid! .
Majo, dat is zeker lang wachten aangezien de vakanties nu al voorbij zijn.. raar.. Ze hebben ons afgelopen maandag officieel aangemeld en dan zou het november gaan worden... weet jij trouwens hoe lang het duurt voordat je de intake bij de vpk krijgt? Botervliegje, gefeliciteerd!! Wat een heerlijk nieuws Appie, jij hebt dus beide eierstokken nog?? Toen ik 22 was kwamen ze erachter dat ik een dermoid had, echter hadden ze niet door dat deze zo groot was.. Toen is dus mn re eierstok verwijderd. Toen we eenmaal zwanger wilden worden en dat niet lekker liep kwamen we erachter dat ik in mn andere eierstok inmiddels ook een dermoid had. Hij zit echter in het midden dus is bijna niet te verwijderen zonder de hele eierstok eruit te halen. Van de drie ziekenhuizen waar ik inmiddels heb gelopen is er niet eentje geweest die het zag zitten om dat kreng te verwijderen. Dus nu hoop ik maar steeds dat hij niet verder zal groeien want dan houdt het voor ons op.. Wel fijn trouwens om jouw verhaal te horen, blij dat ik niet de enige ben Fijn weekend iedereen. Liefs
Oh ja Majo wat Maartje zei over de hormonen is zeker waar hoor. Ik heb destijds toen we zwanger waren mn puregon uitgeleend aan een vriendin en de gonal-f aan iemand van deze pagina.
Majo, heb je het nog gehad met je man over DD of Zwolle/Meppel? Joontje, ik hoop dat die stomme cyste niet gaat groeien! Vervelende dingen! Bij mij dus beide eierstokken nog en ze werken allebei nog even goed! De gyneacoloog zou destijds een kijkoperatie doen en een cyste wegprikken, maar tijdens de operatie bleek het dus een cyste met inhoud. Hier vandaag goed nieuws, er is een bevruchting en inmiddels is de terugplaatsing al geweest! Spannend weer, maar vandaag zijn we blij met dit goede nieuws!
Appie: super nieuws! Weet je ook hoeveel cellig? Ik bid voor jullie. Hier net terug van familie weekend was super met super weer, ga nu even slapen. Want moe moe moe.......
Appie, wat fijn dat je weer een mooie embryo aan boord hebt. Wanneer mag je testen? Nu maar broeden.... Wachten is altijd het ergste hé. Wij hebben vandaag de brieven gekregen dat we in november de icsi hebben en moeten de 25e voor de tweede intake bij de verpleegkundige. Man is toch niet verplicht hierbij? We weten onmiddels hoe het gaat en de vorige twee keren zat hij er ook voor spek en bonen bij.... Krijg je bij het tweede gesprek je behandelplan en recepten enzovoort???
Manlief kan trouwens niet, begint net aan een nieuwe opleiding en heeft dan gesprekken en praktijkles, anders was hij wel meegegaan hoor.