Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Gefeliciteerd Botervliegje. Wat een heerlijk nieuws!! En nu lekker genieten!

@Majo: vreemd dat je pas 10 oktober terecht kan. Er zijn nu toch meerdere IVF-artsen daar? Of wil je perse met dr. V? Ik weet trouwens niet of hij met vakantie is, wij hebben hem vorige week nog gezien. Maar misschien is hij inmiddels met vakantie, dat kan natuurlijk. Heeft ie niets over gezegd. Kun je trouwens niet eerder beginnen met de pil, dat je eventueel op de dag dat je de afspraak hebt ook meteen kunt beginnen met spuiten? Dat heb ik ook gedaan. Heb gewoon even gebeld van tevoren, vooral omdat Miepjeman het niet langer trok zonder medicatie. Heb toen afgesproken dat ik bij mijn menstruatie zou beginnen met de pil. Toen we de afspraak hadden staan, was ik dus al drie weken aan de pil en konden we meteen beginnen met spuiten. Zou het gewoon eens proberen, dat scheelt je dan alweer een paar weken.

@Joontje: dus het begin is ook weer in zicht. Volgens mij hoeft je man hier niet perse bij aanwezig te zijn hoor. Als je het allemaal al eens hebt meegemaakt, kan ik me voorstellen dat je het best alleen aan kunt. Hebben wij ook wel eens gedaan hoor. Wij kregen na het eerste gesprek meteen een schema en de medicijnen mee. Maar ik doe net als Majo IVF in Meppel icm Zwolle. Weet niet hoe dat in Zwolle is geregeld.

@Zora: hoe gaat het met jou?

@Appie: mijn duimen draaien. Wanneer mag/ga je testen?

@All: hier beginnen de medicijnen te werken. Ben zoooooo moe :) Maar goed, het is voor een goed doel. Maandag begonnen met menopur, volgende week maandag weer komen.
    Werd er 's middags door de apotheek naar ons huis gebeld. Schoonmoeder was aan het oppassen, dus die nam op. Werd er dus gezegd dat het om iets administratiefs ging mbt medicijnen! GRRRRRRR, was zo boos daarover. In onze omgeving weet namelijk nog niemand dat we voor een tweede gaan. Alleen mijn beste vriending. Verder hebben we niemand ingelicht, het lijkt ons zo leuk om (als het allemaal gaat lukken ) eens onverwacht te kunnen vertellen dat we zwanger zijn. Nu is ons dat ontnomen door zo'n muts van de apotheek!! Schoonmoeder vond het wel een vreemd telefoontje, maar ze vroeg er verder niet naar hoor. Ze respecteert onze keus hierin. Maar we hebben schoonouders dus wel ingelicht. Ik wist ook niet hoe ik me hier nou uit moest redden. Morgen bellen ze trouwens terug en dan ga ik wel even vertellen dat ik dit erg onprofessioneel vind. Als ze nou niet gezegd had dat het over medicijnen ging, had ik er nog wel een verhaal aan kunnen breien (dat we over onze cryo's moesten beslissen of zo) maar nu kon ik echt niets meer bedenken. Ze vonden het trouwens wel heel leuk dat we voor een tweede gaan, maar erg jammer dat de cryo's al op zijn en dat we dit traject weer in moeten. Tja, het is niet anders...

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haaaai ladies :)

Hoe is 't met iedereen??

Appie, gaat het nog een beetje daar op die wachtbank?

Botervliegje, lekker aan het genieten?

Joontje, fijn dat alle afspraken staan :). Wij hebben toen bij vpk destijds in Zwolle maar 1x gesprek gehad. Was intake en spuitinstructies. Medicatie ook meteen op recept meegekregen toen.

Zora, hie is het met jou? Weet het even niet meer.... had jij nou deze week de echo? Ja toch? Of ga je nou dit wknd weg en dan volgende week echo....Hmmm...straks maar even gauw in andere topic spieken...

Miepje, inmiddels aan de menopur :). En maandag dan de eerste FM. Spannend weer! Idd zeg....wát een muts bij de apotheek zeg! Jammer dat het zo gelopen is :(. Aan andere kant weer praktisch dat schoonouders het nu weten, kunnen ze in elk geval gewoon op B. passen als het nodig is, zonder dat je je in allerlei bochten moet wringen. (tsja...je moet overal toch weer de voordelen uit zien te halen ;)). Maar zou er ook zéker wat van zeggen!! Dr. V. heeft trouwens idd laat vakantie. Ook nu ergens pas. Kon geloof ik wel bij één v/d artsen uit Zwolle die dan in Meppel zit, maar ken die artsen inmiddels ook wel en denk dat ik Dr. V. eerder zover krijg om het DD schema aan te houden dan de artsen uit Zwolle ;). En dat schema is dan in elk geval zonder de decapeptyl en liefst ook zonder de pil ;). (maar of dát gaat lukken......). Decapeptyl wil ik nooit weer gebruiken. In DD nu 2 pogingen gedaan, met een mooi rustig verloop v/h spuiten, niks geen (kans op) overstimulatie en een mooier aantal follies dan in Ned. Dus tsja.... dan dus liever dat spuitschema (alleen menopur, puregon, cetrotide en pregnyl). Héééérlijk ;), hahaha.

@Hier: inmiddels vanaf afgelopen maandag vakantie :). Alleen thuis zitten en dan met dit bagger weer, is niet mijn idee van vakantie vieren. Eerste 3 dgn dus chagerijnig :(. Uiteindelijk samen maar besloten dat we tóch maar lekker op vakantie moeten. Even iets leuks, warms en ver weg van alles. Noord-west Frankrijk of Zuid-Duitsland wat onze alternatieven waren worden 'm niet aangezien het daar hetzelfde weerbeeld is als hier de komende 2 wkn. Vanmorgen dus toch maar vakantie geboekt naar Mallorca :). Vliegen a.s. maandag. Hebben appartementje, dus kunnen het verder zo goedkoop ;) maken als we zelf willen. Met de icsi enzo, dat zien we na terugkomst dan wel weer. Morgen de belafspraak met arts uit DD....kijken wat die nog te zeggen heeft....

3. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Zora, succes vandaag met de spannende echo! Denk aan je en hoop snel goed nieuws te lezen!

Majo, heerlijk Mallorca! Groot gelijk om weg te gaan, het is hier al zo koud! Fijne vakantie!
    Ben benieuwd of je nog wat nieuws hoort van de arts vandaag!

Miepje, wat stom van die assistente! Heb je hen nog gesproken? Ik snap dat je het liever als verrassing wilde brengen! Succes met spuiten weer!

Joontje, volgens mij hoeft je man niet perse mee, denk dat het alleen uitleg is over het schema en de planning...? Best lang wachten nu nog voor je!

Hier, nog geen idee wanneer ik test, eerst komende week maar afwachten, brrr!
    Oja Zora jij vroeg over de kwaliteit, ze zeiden goed en goed doorgedeeld, maar niet meer. Geen idee of dit een standaard opmerking is.. Weet jij dat?

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ze hebben nog niet gebeld van de apotheek, nog maar even afwachten dus.
    @Majo: ik snap het niet helemaal meer. Decapeptyl moet toch je cyclus plat leggen, dat kan dan toch geen overstimulatie veroorzaken? :( En ik spuit nu ipv puregon menopur. Die hebben dezelfde werking. Jij gebruikt dan beide?? En cetrotide ken ik niet, wat doet die dan?
    Lekker dat jullie nog een vakantie geboekt hebben. Hier is het weer echt flut en kan me voorstellen dat je er chagrijnig van wordt. Dus even lekker samen genieten. Heb je nog iets gehoord uit DD?

@Appie: bij ons vertellen ze ook altijd of de emmie goed/ redelijk / matig is. Ik vraag zelf ook altijd welk stadium het is, want dat vertellen ze niet standaard. Ach, maar het zegt ook niets. Wij hebben vaak emmies gehad die in het verste stadium zaten en die bleven ook niet zitten. En Majo had een emmie die er niet zo best uit zag (toch Majo?) en toch heeft ze nu een heerlijk meisje rondlopen. Dus het zegt echt niets hoor. Gewoon hard duimen en geluk hebben!

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Appie: Spannend in de wachtweken, wanneer ga je testen? Of wacht je af? Ik heb bij onze emmy's expliciet gevraagd naar hoeveel cellig en kwaliteit. Ze zeiden bij ons altijd goed genoeg voor terug plaatsen maar geen topkwaliteit. Dus denk dat jullie een prima emmy aan boord hebben.

En net wat Miepje zegt, Sara was een matige 6 cellige emmy en een prachtige dochter en nu zijn wij weer zwanger van een 4 en 6 cellige met fragmentatie. Dr. V. zie vanmorgen nog dat kwaliteit nit alles zegt, ze kunnen het gewoon van de buitenkant niet goed zien wat een emmy gaat doen.

Miepje: Hebben ze inmiddels al gebeld? Jammer inderdaad dat het zo is gegaan, maar inderdaad nu wel een makkelijke oppas als jullie naar ziekenhuis moeten.

Majo: Ook hier fijne vakantie gewenst, jullie hebben het verdiend!

@ hier: Super mooie echo gehad met een prachtig knipperlichtje en mooi op schema. En het is er 1. Toc wel lichtelijk opgelucht hoor, 2 waren uiteraard welkom geweest maar met 1 tje is het allemaal toch wat makkelijker. Maar voor nu dus super blij en vanmiddag/vanavond gaan we de ouders inlichten. Ik ben 25 april uitgerekend en de 26e trouwt mijn schoonzusje, dat is wel spannend! Ben beneiuwd wat ze zegt....

6. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Wow gaaf Zora! Ben echt zo blij voor jullie! Heel gaaf! Veel plezier met het vertellen!

En dank voor uitleg over kwaliteit Miepje en Zora... Ik ben benieuwd hoe het bij ons afloopt!

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Appie, spannend meis! Duimen draaien hier hoor!! Ik hoop na mijn vakantie goed nieuws te lezen bij jou :).

Zora, Súper zeg!! Gefeliciteerd met het mooie knipperlichtje. En leuk meteen vertellen aan de opa's en oma's :). Wordt wel spannend dan zeg met de bruiloft van schoonzusje...maar ja....wat doe je eraan??

Miepje, De arts in DD wist ons te vertellen dat je door decapeptyl gebruik overstimulatie kunt krijgen, weet niet hoe het zit, maar sinds ik dát niet meer spuit heb ik nog nooit zo'n mooie gelijkmatige stimulatie gehad als nu in DD. Ik gebruik idd menopur én puregon in combinatie. De één 's morgens, de ander 's avonds, ipv in één keer heel veel. En cetrotide zorgt ervoor (zonder dat het mijn eigen cyclus een paar wkn plat legt) dat ik niet voortijdig een eisprong krijg dus spuit dat in combinatie met de andere 2 de laatste paar dagen. Prima spuitschema voor mij, mooi aangepast naar mij als persoon en niet standaard zoals ik in ned wel steeds had. ;). En idd...M. was destijds van 2 matige emmies (7 en 8 cellig, maar dusdanig gefragmenteerd dat ze tot matig werden gerekend. (arts in DD wist echter gister te vertellen dat fragmentatie niets zegt....als het getpt is, kan de fragmentatie zelfs weer verdwijnen....wist ik ook niet...

@Hier, laatste berichtje voor onze vakantie. Gaan morgen alvast naar mijn vader, die brengt ons maandag naar schiphol. Zijn de 27e weer terug. Gister heeft arts uit DD nog teruggebeld... Zaadkwaliteit was wederom erg slecht (klasse 3a, daarna heb je nog 3b en 4, dat is nóg slechter, ervoor 1a,1b,2a,2b wat dus beter is). Hij denkt echt dat het aan de slechte zaadkwaliteit ligt. Vergeleek het met donorzaad, w.s. zou ik daar zó zwanger van zijn (maar dat is niet wat we willen!). Is w.s. ook zo dat de slechte zaadkwaliteit ook oorzaak is dat het niet innesteld ondanks dat de emmies goed waren op dag 4 en mooi op schema waren. Je kunt er niet IN kijken en gaat uiteindelijk om de binnenkant. Mooist zou zijn als zaad iets verbeterd (naar een 2, liefst 1) maar ja.....daar hebben ze nog niks op gevonden. Al het mogelijke wat je eraan kunt doen, doet manlief al, houdt overal rekening mee, laat al jaren veel en slikt weet ik veel hoeveel vitamines. Arts denkt zeker wel dat er een nog wel kans is aangezien ik eerder zwanger geworden ben, maar goed, dat zal een gok blijven. Inmiddels besloten samen wel door te gaan, hoewel mijn gevoel heel erg zegt dat het toch niet gaat lukken.... lastig om positief een nieuwe poging in te gaan na alles wat we weten. Maar ja....nooit geschoten is áltijd mis natuurlijk! Dus we gaan maar weer 'vrolijk' verder :). Recepten zijn vandaag alweer gemaild en dus na de vakantie naar de apotheek. Nu eerst lekker op vakantie en proberen weer wat 'op te laden'.

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    mayo fijne vakantie!

Verder nog helaas geen goede nieuwe nieuwtjes :(

Denk aan jullie! Knuf!

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey meiden,
    even kort berichtje, wij zijn net terug van vakantie, heerlijk gehad, toch wel erg fijn even weg, en ook met de gedachten even weg. deze ronde konden we niks, aangezien de vakantie erin zat, heb denk ik vandaag mijn eisprong gehad, dus over een week of 4 zal er weer een tp plaatsvinden mocht alles goed gaan. we hgebben nog 3 cryos over, dus hebben nog wel hoop.

majo, geniet lekker van je vakantie, goed dat jullie dat nog geboekt hebben, echt goed om er even tussenuit te gaan. ik hoop dat het zaad nog wat verbeterd, al is het idd naar een 2.
    kan begrijpen dat je het niet met donorzaad wilt, dat zou ik ook niet willen hoor. houd nog even moed, het is eerder gelukt! ;)

botervliegje en zora, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! nu echt genieten! ben blij dat er gelukkig nog goed nieuws tussen zit, dat geeft ons ook goede hoop! het is jullie gegund meiden! :)

appie, weet je al meer? aan je handtekening zag ik dat het officieel over 2 dagen testen is. spannend hoor! en knap dat het volhoudt niet te testen. ik had allang getest, maar ben ook een beetje verslaafd denk ik. ;) duimen draaien hoor!

josjo, jij ook al een eind op weg zeg, wat gaat het vlot. voel je je goed verder? weten jullie het geslacht al, of wordt het een verrassing?

10. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    hier negatief getest, helaas. Gaan jullie dan nog door met die bollen?

11. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    He BAH Appie!!! Wat een ontzettende teleurstelling. Wij mochten altijd 14 dagen na de terugplaatsing testen. Als de test dan negatief was, mocht ik stoppen met de bollen.
    Heel veel sterkte meid! Knuff!

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Appie, ik ging altijd door tot ongi maar bollen hielden mijn ongi niet tegen dus hoefde ze meestal niet lang te gebruiken. Maar wat enorm rot zeg dat je een nega test hebt, nog geen ongi gespot? Knuffel!

13. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Appie, wat een teleurstelling een negatieve test. Ik stopte met de bollen als de test negatief was.. Dit was toch een verse tp??

Liefs Joontje

14. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Appie: wat een teleurstelling... :(. Wil je gelijk door? Veel succes!!

Wies: Ook succes meis, drie zou toch genoeg moeten zijn, ik hoop het voor je!!

Majo: Ik hoop zoooooooooooooooo dat het straks lukt! Jullie doen er in elk geval alles aan, nu nog de beloning ;)

Zora: zie je vast wel weer gauw bij een of ander topic. :)

Andere meiden: heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!!
    Vanaf nu zal ik hier niet zoveel meer komen, wel meelezen natuurlijk :p. Heb woensdag ook een mooie 9 weken echo gehad, dus begin heel langzaam te geloven dat het echt is...! (nog steeds een beetje angst, maar wel minder...)

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Miepje1 ik heb even een vraagje over de pil, Lees dat jij daar eerder mee bent begonnen.. ik zal in oktober aan de pil moeten maar heb nu roze slijm bij afvegen dus ongi komt eraan.. aangezien ik erg onregelmatig ongesteld ben heb ik de neiging om alvast te beginnen met de pil.. maar ja het is weekend en kan dus niet even overleggen met Zwolle.. tips? Begin je op dag 1 met de pil?

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Joontje: beetje laat nu, dus ik denk dat je het inmiddels al besproken hebt met het ziekenhuis. Ben je al begonnen of moest je toch wachten?

@de rest: hoe gaat het met jullie?

Verder even ego. Ben erg moe.
    Vorige week 4 keer naar Zwolle gereden (1,5 uur heen en 1,5 uur terug) dus ben aardig brak ervan.
    Bij ons gaat het weer eens een beetje anders dan normaal. (what else is new? ;))
    Miepjeman's zaad was al ingevroren voor eventueel een volgende poging. Daar zijn ze echter veel te snel mee geweest. Het overrompelde ons allemaal hoe snel het ging en we kwamen eigenlijk pas een week later tot de conclusie dat dit nog helemaal niet mag. Hij is namelijk nog geen drie maanden zonder medicijnen en dat is echt de absolute ondergrens. Dus na veel overleg (waatbij trouwens één verpleegkundige zei dat we ons echt geen zorgen hoefden te maken en dat de kwaliteit goed was, dat konden ze zien aan het aantal zwemmers en de beweeglijkheid) kwamen de artsen uiteindelijk tot de conclusie dat we gelijk hadden en dat dit absoluut niet gebruikt mocht worden. Dit wordt dus ontdooid en vernietigd. Dus omdat we zelf zo hebben aangedrongen, hebben de artsen nog eens goed naar deze situatie gekeken. Als we de verpleegkundige hadden geloofd, waren we dus nu in de aap gelogeerd :( De arts vond het heel erg vervelend en bood wel tien keer excuses aan.
    Verder is ons in Meppel beloofd dat ik weer een ruggenprik zou krijgen omdat ze er de laatste twee keer erg moeilijk bij konden en ik heel veel pijn had. De laatste ruggenprik was trouwens een drama, heb liggen gillen van de pijn op de OK, dus die werkte niet eens. Wilde het dus even doorspreken in Zwolle, bleken ze van niets te weten :( Had onze arts in Meppel niet doorgegeven en die was inmiddels op vakantie, dus konden ook niets meer navragen. Nu blijkt ook nog eens dat een ruggenprik logistiek gezien niet mogelijk is in Zwolle. Dus ik ben weer uitgebreid besproken en nu moeten we het doen met hun manier van verdoven. BAH! Teleurstelling nummer 2. Ze vonden het echt heel vervelend en boden ons nog aan een evaluatiegesprek te voeren. Nou, eerst dit maar en dan zien we wel verder.
    Morgen hebben we de punctie. Zie er vreselijk tegenop en ben erg nerveus. Moet vanavond al een pil waar je suf van wordt, morgenvroeg nog iets en dan gaan ze me daarna 'plat spuiten' (haha, arts zijn woorden) Nou, ik ben benieuwd! Zal er in ieder geval de hele dag suf van zijn, zei hij. Dus een spannende dag morgen.....

Sorry voor dit hele verhaal en het ego zijn :)

Oh ja, Majo, je bent nu op vakantie, maar ik heb nog iets voor je ;) Laat je het even weten als je er weer bent?

17. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Sterkte vandaag Miepje!

18. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Miepje, jeetje wat een gedoe allemaal. Was je gisteren dan ook in Zwolle? Wij nl wel.. wellicht zaten we dan samen in de wachtkamer;). Hoop dat je de punctie inmiddels achter de rug hebt. Denk dat ze je dormicum gaan geven, dat is een slaapmiddel, wat tevens ook voor geheugenverlies zorgt. Wij hebben dit nl gisteren ook besproken omdat ik liever net als in Duitsland even in slaap ben zodat je niet kunt bewegen, ben nl bang dat ze mijn dermoidcyste per ongeluk aanprikken. Hoe gaat het nu verder met je mans zaad? Kan hij vandaag wel doneren?

Hier gisteren echo en gesprek gehad. In eierstok zit nog genoeg weefsel voor stimulatie voor de icsi, joepie! Ben al gestart met de pil, 21 okt beginnen met lucrin en 1 nov echo en starten met gonal-f. Ben blij!

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    miepje, hoe is het gegaan? ik hoop dat je niets gevoeld hebt door de verdoving, en idd sliep tijdens de punctie. en hopelijk natuurlijk een goede uitslag. ;)

botervliegje, feli met je 9-weken echo! :)

hier nog rustig aan, zitten nog middenin de rustige cyclus zonder tp, dus voorlopig nog even rust. vind ik wel prima, aangezien ik me fysiek en mentaal niet echt lekker voel. heb slaapproblemen,en nek-en rugklachten. dokter denkt dat het van de spanningen van de ivf komt,maar dat denk ik zelf niet. zeker nu niet, we zijn er helemaal niet mee bezig. dinsdag naar de mensendieck,ben benieuwd of dat helpt.

hoe is het verder met de meiden hier?

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben weer een beetje geland. Woensdag de punctie gehad. Ze hadden me inderdaad dormicum gegeven, maar veel meer dan normaal. Ik was dus niet helemaal meer op deze wereld :D haha, de dokter zei ook dat ik zo suf was als een konijn. Het is erg goed gegaan, gisteren nog wel pijn, maar vandaag gelukkig niet meer. Er zijn 8 eicellen gevonden en gisteren hebben we gehoord dat er 4 bevrucht zijn. Viel ons wel een beetje tegen. Weet dat dit niet slecht is, maar wij zijn wat dat betreft heel erg verwend. Hadden er telkens heel veel. Maar goed, ik zal niet klagen. We hopen gewoon dat eentje genoeg is. Morgen wordt er één teruggeplaatst.

@Wies: vervelend dat je je niet lekker voelt. Zou natuurlijk wel van de spanning kunnen komen, ook wanneer je er niet zoveel mee bezig bent. Maar als je zelf denkt dat het iets anders is, dan moet je het laten nakijken. Hoop dat ze je kunnen helpen.

@Joontje, ik was zondag in Zwolle, dus dan hebben we elkaar niet gezien in de wachtkamer. Mijn mans zaad was woensdag heel goed, dus ze hebben IVF gedaan. Volgende week moet hij weer komen om wat in te laten vriezen. Jij bent dus alweer lekker begonnen. Stom, maar je krijgt er dan ook wel weer zin in he?

Verder is het hier wel erg rustig....

Deel Deze Pagina