Lieve Majo, wat lees ik nu Vind het zo verdrietig voor jullie! Ik gun het je zo! Maar ja, daar ik nog nooit iemand zwanger van geworden. Ik herken het wel wat je zegt, dat de teleurstelling op de een of andere manier went. Het jullie kleine meisje die thuis rondloopt helpt daar natuurlijk ook wel. Alhoewel je het juist voor haar doet en haar een brusje gunt. Dat lijkt mij nog het moeilijkste van alles. Ik weet nog toen wij begonnen met de ICSI's dat die gedachte mij extra verdrietig maakte. Het al dan niet kunnen bieden van een brusje. Dikke knuffel voor jullie lieverd!!! Josjo, jeetje wat schrikken zeg! Dus nu rustig aan doen. Hopelijk lukt dat en blijft het in je buik ook rustig! Zora, fijn dat alles goed gaat. Ben benieuwd wat het wordt! Miepje, lekker aan het groeien ja. Heerlijk! Mama-in-love, deze ronde van start voor nummer 2. Spannend!!! Appie, ook weer van start. Hoop dat de cyste er niet is!
majo, nee zeg, bij jullie ook niks. dit hadden we niet afgesproken he...en niet te negatief over de cryo;s, je hoort het toch vaak genoeg dat dat goed gaat. (onze sam is ook een cryo ) als jullie doorgaan lopen we weer ongeveer gelijk op, het moet ons toch lukken he! miepje, dat is al snel idd, nu al een buikje. ik weet nog dat ik dat ook had, en idd voornamelijk je darmen. wel leuk toch? mag gezien worden hoor! (al wil je nog even wachten met vertellen... ) mama in love, ja, dubbel gevoel he, ongesteld gewordne maar tegelijk ook een teken dat je kunt beginnen. alvast veel succes. hier een rotdag, vanmorgen mijn konijntje van 3 in moeten laten slapen. ze lag vanmorgen zo stil in de kooi, en ze laat zich normaal niet makkelijk aaien en pakken, dus dacht al dat het foute boel zou zijn. ze viel al bijna om en eigenlijk ademde ze alleen nog. haar temp was ook maar 33 graden, terwijl dat normaal 38 hoort te zijn zei de dierenarts. vind het zo erg dat ik het gister niet gezien heb. dinsdag was het nog ok, heb toen de kooi verschoond, en niets gemerkt aan d'r. gisterenochtend was ik erg laat, en heb ze geen eten gegeven, maar gisterenavond. tpen was het donker, de ander kwam wel gelijk naar het eten, maar zij niet. geen aandacht aan geschonken, en vanmorgen dus zo...echt zo sneu, heeft waarschijjnlijk een hele dag en nacht met pijn en kou gezeten. neem het mezelf zo kwalijk, en nu zit de ander ook nog eens alleen, dat vind ik helemaal onmenselijk. ik ga ook gelijk op zoek naar een ander thuis voor hem waar ie een ander soortgenootje heeft. ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem alleen te laten zitten. sam vond het allemaal maar raar, die was erbij, maar snapte het niet helemaal. hij roept nog wel dat ze ziek is, en soms zegt ie dat ze bij opa kees is (schoonvader die is overleden). verder was ie niet uit zijn doen ofzo. ik ben wel blij dan met een vrolijk mannetje in huis, zodat je er niet constant aan moet denken. maar nu ie op bed ligt wel, zeker als ik dan de ander in zijn uppie buiten zie zitten. bah, dat is altijd het nadeel van huisdieren, ze gaan ook weer dood. maar goed, weer back to topic, heb as dinsdag alweer de 1e echo, op dag 10 al, omdat ik de laatste keer zo hard ging. ik ga dan ook gelijk wel bloedprikken. moest eigenlijk vandaag, maar goed, er kwam een hoop tussen dus. en het maakt toch niet uit, ze doen dinsdag verder nog niets.
Mayo nee hè? Je had al n voorgevoel maar ik hoopte dat dat iets van zelfbescherming ofzo was... Godsamme stom dit zeg .. Tja en 1 of 2 maandjes rust, zou dat zijn ivm die knobbel? Hij is goedaardig hè en kan een jaar duren voor die wegtrekt...? En psychisch van even niet is ook maar uitstel en blijft denk ik ook in je hoofd zitten? Je hoort t, ik ben voorstander van doorgaan, wens jou zo erg een zwangerschap... Sterkte meis... Hier: thx meiden, ik weet dat t voor het goede doel is, zeg ik ook maar bah m'n meisje zit elke dag ergens maar niet thuis, zie haar veel minder, kan niet met haar dollen, dansen, gek doen, in bad tillen, in bed stoppen, vind t gewoon zwaar.. Volgende week woensdag weer controle en hopelijk mag ik daarna weer wat meer oppakken...
Hier even een reactie van eem meelezer en misschien wel een bekende voor sommigen. Voor Majo! vervelend van je ongi! Ik heb ook een cryo terugplaatsing in DD gehad en heb toen bewust 1 maand gewacht. Ik kreeg in DD een terugplaatsing in mijn eigen cyclus zonder hormonen. Op dag 10 kreeg ik een echo en moest mijn bloed laten prikken. Toen ben ik op dag 12 weer geweest en weer bloed geprikt. De volgende dag werd ik gebeld dat mijn eisprong eraan kwam en dat ik een ovulatietest kon doen en die was erg . 2 dagen na mijn eigen eisprong op dag 15 dus de TP gehad van 1 cryo die 7 cellig (er waren er 2 ontdooit maar 1tje heeft het niet overleefd) was. Dit wondertje is blijven plakken en ligt nu boven in zijn bedje te slapen. Ow ja, die cryo is ontstaan door de meds die ik van een bijzonder iemand heb gekregen, bedankt Sikki . Iedereen heel veel succes voor een brusje en als ervaringsdeskungige kan ik zeggen dat het geweldig. Die slapeloze nachten in het begin door de nachtvoedingen vond ik nu veel makkelijker dan bij de eerste, je weet wat je te wachten staat,dat is echt waar. Het is jullie allemaal heelerg gegund.
net 1e fm gehad, en mag morgen alweer pregnyl prikken, dus hij gaat weer snel. (dag 10 vandaag) volgende week dinsdag de tp van 1 cryo. josjo, succes met controle morgen. houd je het een beetje vol het rustig aan doen? majo, hoe gaat eht met jou? hoop dat het weer iets beter gaat...
oh ja, en schandalig dat ik het vergeet te melden, onze zoon sam is alweer 3 jaar geworden vandaag!! super leuke ochtend op school (peuterspeelzaal) gehad, en straks nog wat visite. het feest hebben we al gehad.
Van harte gefeliciteerd Wies! 3 jaar, wat leuk! Is hij nog lekker verwend? En wat gaat het weer snel met je cyclus! Hier gisteren naar de fertiliteitsarts geweest. Ze kon geen cyste zien, het zou kunnen dat er wel een zit, maar dan is hij net zo klein als de eiblaasjes nu. Het kan ook zijn dat het gewoon een stugge eicel was, dat hoop ik! We mogen nu weer van start, over anderhalve week beginnen we met de Deca en dan in de nieuwe cyclus weer stimuleren met de Gonal. Spannend wel weer, maar ook fijn om weer bezig te zijn/gaan.
Wies, als eerste natuurlijk VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie zoontje S.am . 3 jaar alweer!! Leuk feessie gehad? En konijntje in laten slapen vorige week.... Das idd een GROOT nadeel van huisdieren...dat ze doodgaan ja..... Maar aan andere kant heb je vaak veeeel langer heel veel liefde en plezier van ze . En wat ga je snel alweer in de poging!! Tjee zeg!! Op naar een mooie TP over een week! En dit keer moet ie wel gewoon eens blijven plakken vindt je niet!! . Appie, jij ook weer een startsein gekregen lees ik!! Spannend weer! Hopelijk idd gewoon een stug ei die er zat, hihi. Toi toi toi meid! Nataly, haai haai, zwaai zwaai!! Je weleens eerder tegengekomen . Thanx voor je posi verhaal!! Hoop dat ik je mag opvolgen zo met een cryo, ook in DD . Josjo, dikke knuf voor jou meid!! Ook al is het voor het goede doel, het is zeker helemaal niks dat je jullie kleine meid zo weinig ziet daardoor en zo weinig met haar kunt doen!! Op naar een goeie controle morgen en dan hopelijk iets meer knuffelen en dingen kunnen doen met de kleine meid!! Zo is zwanger zijn natuurlijk ook niet echt leuk!! Knuf! Mama in love, jammer v/d ongi, maar wel fijn dat je dan nu weer kan gaan starten! Succes meid!! Hopelijk (bveel) sneller resultaat bij jou dan bij mij . Miepje, Heb jij nou deze week de echo? 9e? Of heb ik dat nu mis? Verder alles o.k. buiten de vermoeidheid om? Zora, ook deze week weer een echo!! En dan weet je w.s. gewoon al wat het gaat worden j/m.... spannend!! @Hier, alles oké hoor! Morgen wordt ik 34 . Heb het v/h wknd al gevierd, hoewel er zaterdag a.s. ook nog weer wat komt... M. was wat ziekjes geweest, maar lijkt nu weer op te knappen. Zelf hele week zere keel, maar dat komt ook wel weer goed .
majo, gefeliciteerd met je verjaardag!! ook al 34 ik ook hoor,haha, we gaan meetellen. fijne dag nog! en hier is ook alles aan het hoesten en keelpijn, het heerst volgens mij... appie, fijn zeg dat het geen cyste was (of een kleintje) nu kunnen jullie lekker van start! spannend weer! succes! en bedankt voor de felicitaties, was ontzettend leuk!! hij voelde zich echt jarig!
Ach ja mayo, ik wil hier ook zeker niet klagen hoor, ik geniet echt van dit frummeltje in m'n buik... En er zijn goede en slechte dagen. Weet ook ongeveer wat ik echt niet moet doen dus ik kom er wel... Wies alsnog proficiat met Sam!! Drie jaar, wauw! Grote vent alweer!
@Majo: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad. Hoe gaat het verder met je/jullie? @Wies: nog van harte met Sam, fijn dat hij en jullie een leuke dag gehad hebben. En jeetje, wat ga je weer snel zeg. Heb jij altijd zo'n snelle cyclus? Hopelijk dinsdag een tp van een mooie cryo. @Appie: jullie nu dus ook weer een startsein gekregen. Fijn zeg! Hopelijk dan inderdaad een stugge eicel. Succes alvast meid! @Josjo: fijn dat je nog wel kunt genieten van je zwangerschap op de goede dagen. Lijkt me ook erg moeilijk om je kleine zo weinig te zien, maar het is allemaal voor een goed doel. Hopelijk gaat het gauw wat beter en mag je weer iets meer doen. En als de kleine er straks is, lekker dubbel genieten van twee kleintjes! @Nataly: leuk dat je even komt buurten. @Sikki: hoe gaat het met jou? @hier: we hebben gisteren de echo gehad. Hebben een prachtig kloppend hartje gezien. Fantastisch! Maar ook al zie je de beeb daar zitten, we vinden het nog steeds zo onwerkelijk. Voor ons gevoel hebben we er deze keer niet zoveel moeite voor hoeven doen. Hoewel miepjeman nog nooit zoveel pijn gehad.... Maar de vorige keer hebben we er zo lang over gedaan, en zoveel teleurstellingen gehad. En nu, lijkt het dan zo onwerkelijk. Maar we heben ons voorgenomen er nu echt van te genieten. De vorige keer was de zwangerschap ook erg moeilijk en zwaar en hopelijk wordt dat nu anders. Voel me tot nu toe alleen heeeeeeel erg moeeeeee en af en toe misselijk. Dus heb niets te klagen. Hebben nu eerst afscheid genomen in Meppel. Volgende week ga ik het ziekenhuis hier in de buurt bellen voor een afspraak en dan kom ik hier weer onder controle. Alleen mijn schoonouders en mijn beste vriendin weten het. Straks gaan we naar vrienden en dan gaan we die ook inlichten. Morgen naar mijn moeder om het te vertellen. Ben benieuwd hoe ze reageren. Vorige keer wist iedereen het al, nu komt het bericht dus onverwacht Fijn weekend allemaal!
miepje, gefeliciteerd met je mooie echo! echt super! hoe reageerden ze allemaal van het weekend? nou, hier weer een leuk carnavalsweekend (11-11) gehad, goeie timing, want vandaag weer de tp gehad. hij zit weer aan boord! Ze zei dat het een hele goeie was, super mooi ontdooid en al ver doorgedeeld, een hele mooie kans, dus hartstikke blij natuurlijk! nu ff 2 weken rustig aan, maar dat maakt niet uit, kan nog teren op afgelopen weekend. hoe is het met de rest?
Wat super Miepje! Hoe reageerden je vrienden en je moeder? Zo leuk om dan positief nieuws te brengen! Wies, wat een goed nieuws over de cryo! En leuk dat je zo'n weekend hebt gehad! Majo, nog gefeliciteerd! Heb je het zaterdag leuk gehad? En M weer beter? Hoe gaat het verder? Josjo, hoe gaat het nu? Zora en Botervliegje groeien jullie buikjes al? Mama in love, is bij jullie de cryo al teruggeplaatst? Hier, nog weinig nieuws... Zaterdag gaat de eerste deca spuit erin, maar dat is voor het lange protocol, dus al met al duurt de echte actie nog even. Zora, met ons mannetje gaat het super! Hij is vrolijk en begint praatjes te krijgen
Meiden, bedankt allemaal nog voor de felicitaties voor mijn verjaardag . Miepje, Wauw!! Een goeie echo gehad met een mooi kloppend hartje . Súper meid! En? Hoe reageerden je vrienden en moeder? Leuk he...als het zo onverwachts komt Wies, wow! Alweer de TP gehad! Meid wat ga jij snel zeg! Spannende weken dus weer! Duimen draaien hier weer hoor! Het moét nu 'gewoon' eens raak zijn! Appie, zaterdag weer aan de deca dus... ben toch wel blij dat ik daar vanaf ben zeg! Wordt bij jou dus ergens eind december dan denk ik, de echte actie? Josjo, en? Mag je inmiddels alweer wat meer doen? Ik hoop het voor je!
Heb zojuist een echo gehad en alles is oké. Vanaf morgen de witte bollen erbij 3x daags 2 en dan dinsdag de terugplaatsing! Hopen dat het ontdooiproces goed verloopt!
@mama in love: spannend weer. Doe jij niet een cryo in eigen cyclus? Of heb je gewoon progestan als extra erbij? @Majo: hoe staan jullie er nu voor? Gaan jullie dit jaar nog voor een cryo? Of hou je dat liever voor jezelf? @Appie: de start is dus weer in beeld. Verder nog even afwachten. Ik hoop dat het allemaal goed zal verlopen. @Wies: jij alweer op het wachtbankje. Je cryo's doen het goed zeg. Nu hopen dat deze zo goed is dat ie lekker warm blijft zitten. Ik duim voor je! @all: hier alles goed. Vanaf maandag ziek: erg verkouden, hoge koorts, stond te trillen op mijn benen. Ben dus lekker thuis deze week, even bijkomen en uitzieken. Zaterdag zijn we bij vrienden geweest en hebben we het goede nieuws verteld. Ze maakten al wat zinspelingen, dus ze hadden al een vermoeden. Maar ze waren ontzettend blij. Zondag mijn moeder en stiefvader verteld dat B een broertje of zusje krijgt. Ik had samen met B een tekening gehad met daarop geschreven dat hij een broertje of zusje krijgt. Mijn moeder was erg emotioneel en meteen rolden de tranen over haar wangen. Heel mooi! Ze was nogal overdonderd, vroeg zelfs of het wel via IVF was Hahaha, ja hoor, de gewone weg is voor ons niet weggelegd. Leuk om mensen ook eens onverwacht te kunnen vertellen dat we zwanger zijn. Verder houden we het nog eventjes stil. Volgende week zien we andere vrienden en gaan we het ook vertellen en op mijn werk probeer ik het nog stil te houden tot 12 weken. Heb het ziekenhuis hier gebeld voor een afspraak. Volgende week donderdag moeten we komen voor een echo en info over combinatietest en dergelijke. Die willen we niet, maar heb ik nog niet gezegd. Krijgen we lekker gewoon een echo
Hallo meiden, Momenteel zit ik ook in de wachtweken van een verse icsi voor een broertje of zusje. Ik zit nog maar op wachtdag 2 na de terugplaatsing van 2 'vroege blastocysten'. Deze icsi hebben we wederom in Düsseldorf gedaan en dit keer hebben we gebruik gemaakt van een EmbryoScope. Deze wachtweken blijven verschrikkelijk. Ik had niet verwacht dat er weer zoveel spanning in m'n hoofd zou zitten bij een poging voor een broertje of zusje. Helaas mag ik mezelf ervaren noemen met terugplaatsingen en wachtweken. Het lijkt wel of ik het nu nog spannender en moeilijker vind dan de pogingen voor onze eerste. Hopelijk kan ik wat afleiding vinden in het lezen en schrijven van ervaringen. Groet Mama Lieke
Meiden, even een snelle zwaai, ik lees mee, maar druk druk druk. Ik leef met jullie mee! En kom snel weer even uitgebreider updaten hoor!