Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tevka; ondertussen al een menstruatie?

Majo; spannend zeg, vandaag een tp! Krijg je er 1 of 2 geplaatst? Duim voor je!

Appie; van de week follikelmeting, spannnend! Hoe ging de eerste spuit weer?

Joontje; balen niet gelukt. niet verkeerd een maandje rust, een behandeling starten is niet niks met spuiten, punctie ect. Is wel even ander dan een cryo tp.

Zora; wat fijn een goede 20 weken echo!

Wies; wat fijn zoveel echo's, en rust nemen is nog best lastig he.;)

Josjo; gefelicteerd met jullie zoontje! Das schrikken zeg, vroege vogel! Mijn dochter is met 33 weken geboren, ze woog 1696 gram. Dan is je zwangerschap ineens voorbij! Hopelijk mag hij snel mee naar huis.

Ik heb vandaag echo gehad, bms was ruim 7mm, heb zaterdag om 12.00 uur de tp! Voor mij de eerste keer met progynova, normaal in eigen cycles. Deed mee aan een studie en had geloot voor deze manier, alleen nu was mijn bms niet dik genoeg voor de studie, moest 8 mm zijn, dus doe ik daar niet meer aan mee. Baal wel een beetje dan had ik liever in eigen cycles gehad, maar goed, het zij zo. Vanavond de eerste utrobol, spannend allemaal weer!!

2. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Josjo, gefeliciteerd met de geboorte van Tijn. Hoop dat hij snel van de high care af is en jullie van jullie zoon kunnen gaan genieten.

Majo, heb je vandaag één tp gehad?

Blondje, wanneer verwacht je de tp?

Hier zojuist weer roze/rood bij afvegen. Mn lichaam is vlgs mij helemaal van slag. Voor de zekerheid nog even getest, negatief. Iemand anders ervaring mee een week na menstruatie weer wat vloeien?

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    majo; ik hoop dat je vandaag je tp hebt gehad. ik ga uit van, geen nieuws, goed nieuws! :)

blondje; alvast succes met de tp zaterdag!!

josjo; gefeliciteerd met jullie zoon, leuke naam Tijn! En wat vroeg iid, weet je waarom ie er zo vroeg bij was? en best zwaar idd, onze sam was een stuk lichter nog en ik was bijna 2 weken overtijd... ik hoop dat het snel beter gaat en dat jullie vlot naar huis mogen dan. hoe gaat het met jou?

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Josjo, Jeetje zeg... 4 dgn geleden ineens moeder geworden van nummer 2 :). Wat een schrik zo vroeg.... was het onverwachts of zat het er al een paar dagen aan te komen? Hopelijk gaat het nu 4 dgn later alweer wat beter en wordt hij alweer wat sterker! En hoe is het met jouzelf? En met jullie dochtertje? Heeft zij haar broertje al gezien? Gelukkig dat hij al wat zwaarder was :). M. was bij met 9 dgn te vroeg maar 175 gram zwaarder dan hem ;). Van harte gefeliciteerd meid!! Hopelijk mag jullie ventje gauw mee naar huis!!

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Blondje, fijn dat bms nu goed was :). En dan zaterdag de TP! Spannend! Das ook alweer over 3 dgn!

Joontje, bah wat naar steeds dan rose/rood bij afvegen :(. Heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Anders bel je toch even met zkh om te vragen?

@Hier: Even kopietje uit ander topic.
    Eergister een TP gehad van 2 8-cellige emmies, blasto's voor dit stadium, beiden met assisted hatching. Ze waren de dag na punctie ingevroren als bevruchte eicellen, zaterdag ontdooid en maandag getpt. BMS was 13mm.
    Mag na 14 dgn testen, wat dus de 24e is. Kom ik net weer uit de nachtdienst, dus zal wel even zien of ik ook echt dan ga testen of niet. Misschien dan 's avonds aangezien dat dan mijn ochtendurine is, hahaha ;). Kan mezelf er eigenlijk niet zo mee bezig houden verder. Zie het allemaal wel... als het lukt is het helemaal geweldig, super en nog heel veel meer mooie dingen, lukt het niet...tsja...jammer dan... hebben overigens nog 2 bevruchte eicellen over in de vriezer. Ben me eerlijk gezegd meer aan het oriënteren op andere zorgverzekeraar, hahaha. Heb er nu w.s. één gevonden die een 4e én 5e poging vergoedt (tsja...je moet vooruit blijven kijken he ;)) bij het een na hoogste aanvullende pakket :). Das altijd goedkoper dan nog weer een icsi zelf betalen!

Nu ben ik eigenlijk alleen benieuwd of je met gebruik van progynova ook bij mislukken v/d TP ongi kunt worden, of houdt progynova dit tegen? Iemand hier die dit weet? Jij misschien Jewel? Aangezien jij het ook grbuikt en de 1e cryotp niet gelukt was? Werd je toen ook ongi, of hield de progynova dit tegen?

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Even een vreugdedansje voor Majo over de mooie cryoresultaten!! Whoehoewhoe, en tweeling voor Majo, een tweeling voor Majo! :D:D
    Duim voor je de komende weken! Wanneer mag je testen?

Hier GUO helemaal goed! Fijn dat 'ie bij jou ook goed was Zora!

Wies, hoe ist met jou...? Lekker moe & misselijk?

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hi

Hoor hier bijna thuis, maar lees al trouw mee..

Majo ik werd evengoed ongesteld met het gebruik van progynova, als de poging mislukt was..

Josjo, super gefeliciteerd met jullie kleine man Tijn!

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0

Hmmm, das jammer. Kan dus wel gewoon ongi worden..... had net in ander topic gelezen dat iemand normaal ongi werd door utrogestan heen, maar niet met utro én progynova en toch niet zwanger was. Dacht al hoef ik tenminste nergens op te letten of me druk om te maken.... maar nu dus misschien toch wel? Jammer! ;)

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *Mag ik even inbreken?!*
    Jeej Kaat, brusje in de planing?!
    Mag ik vragen wanneer jullie er gericht voor gaan??

Wij hebben ook al een planning gemaakt,;) volgend jaar ergens in April gaan we waarschijnlijk voor de eerste cryo-tp!!

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joontje; geen ervaring mee, wel verwarrend zeg als je lichaam zo doet.

Majo; gefeliciteerd met je mooie emmy's! Net voor de kerst testen, spannend! Ik vraag met precies hetzelfde af, ik zit nu op cd 21 en heb zaterdag tp, als het dan niet goed gaat word ik dan op cd 28 al ongesteld? Ook als je de progynova nog slikt?

Kaaat; hey meissie! Een bekende, wat leuk! Jij gaat begin volgend jaar voor een brusje toch? Geweldige foto van je dochter op fb!

Hier; nog 2 nachtjes slapen voor de dag van de tp! Vind het wel spannend worden hoor.. We hebben nog 2 rietjes met 2 cryo's, hoop natuurlijk dat er van het eerste rietje een hele mooie kan worden teruggeplaatst. En toch ook weer spannend dat ze niet bellen omdat ze het allemaal niet halen, dat zou zuur zijn! We hadden 11 cryo's, waarvan 3 rietjes met 2 cryo's en 5 losse rietjes, hiervan zijn bij 4 tp's 2 losse rietjes gesneuveld, dus dat valt mee denk ik. Vertellen jullie het aan je omgeving dat je voor een brusje gaat? Wij wilde het geheim houden, leuk als verassing voor familie, alleen mijn beste vriendin wist het. Maar nu had ik toevallig zaterdag een dagje weg gepland met zus en moeder, tja kon geen smoes bedenken is al lang gepland dus toch maar verteld.

11. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Blondje, wat spannend een tp. Hoe oud is jullie dochter?

Majo, welke zorgverzekeraar heb je op het oog?
    Ik werd in de cryo tp met utro en progynova ook niet ongesteld. Nu met de utrogestan trouwens wel 4 dagen te vroeg....

Hier bericht van zwolle. Gaan in maart verder, feb weer aan de pil. Zag op het schéma staan dat ik nu 300 ga spuiten ipv 225. Bespreken ze je daar dan nog na een mislukte poging ofzo?

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    blondje, succes alvast voor zaterdag! spannend!

majo, woow, super! 2 emmy's aan boord. dit gaat hem worden!!! :) en idd, mss wel 2!!! hoop het echt voor je hoor, zou mooi cadeau zijn voor de kerst! sterkte met de wachtweken. ;)

hier alles goed, volgende week donderdag weer een echo, dan moeten we het hartje zien kloppen. heb er wel een goed gevoel over, aangezien ik me echt zwanger voel. :)

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Botervliegje, HOERA voor goede GUO!! En zie dat het een jongetje wordt :). (tenminste...dat wisten we toch nog niet?). Superleuk meis!! En een tweeling...hahaha... nou... wie weet... zou een dubbelmooi cadeau zijn zeg :). Maar moet eerlijk zeggen....ga hier helemaal nergens vanuit. Scheelt wel, eerste wachtweek hier vliegt voorbij. Ook druk genoeg, dus dat scheelt.

Blondje, Heeeeeel veel succes morgen!! Hoop dat de cryo mooi ontdooid en het een prachtig brusje mag gaan worden :).

Joontje, nieuwe planning gemaakt dus... duurt nog eventjes, even lekker rust. Ze hebben iedere donderdag in Zwolle MDO (multi disciplinair overleg) en bespreken dan alle patiënten die onder behandeling zijn. Tenminste...das wat de gyn uit M.eppel ons destijds vertelde. Die was daar dan ook bij aanwezig. Jou w.s. dus ook ;).

Wies, wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt!! Nog minder dan een week....op naar een mooi kloppend hartje :).

Hoe is het met de rest van alle meiden hier? Zwangeren en hopelijk gauw zwangeren?

14. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Majo: gaaf een terugplaatsing van 2! Fijn dat deze stap weer gezet is en ook fijn dat je zoveel te doen hebt de eerste week (scheelt dat december meestal snel voorbij gaat)!

Blondje: succes morgen! Spannend toch weer, ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Joontje: voelt het goed om even rust te nemen? Echt jammer dat het niet gelukt is!

Josjo: wow, gefeliciteerd! Ik hoop dat het goed gaat met jou en jullie kleine man! Sterkte met verwerken en hopelijk snel genieten!

Wies: fijn dat je je zwanger voelt! Heerlijk hoor!

Botervliegje: super van de goede GUO!! Weer een mooie mijlpaal gehad; over de helft alweer!

Kaaaat: hoe gaat het met jou?

Zora: hoe gaat het met jou? Ik heb nog nooit anders gehad dan Gonal-f, dus bij mij zijn ze daar blijkbaar trouw aan ;)

Hier: Inmiddels de follikelmetingen gehad, er zitten heel veel eitjes (tegen de 20). Het is nog even afwachten wat er gaat doorgroeien, maar het is wel wat jammer omdat we er maar 1 gebruiken en ik de laagste dosering (bij ivf) spuit. Echter was dit bij de poging van ons mannetje ook zo, dus daarom hoop ik dat we toch door mogen. We weten hoe mooi het resultaat kan zijn.
    Maandag weer een meting en bloedprikken en dan hopelijk woensdag punctie.

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hi Dames,

Ja Mayo sorry ik werd altijd wel ongesteld.. Maar super erg duimen en bidden dat je de aankomende 9 maanden niet ongesteld wordt..:)

Brabbel, zoals Blondy al zei wij gaan er in januari weer voor.. Ik moet 2e week van januari ongesteld worden en dan gaan wij voor een cryo tp.. Wij hebben er nog 3..:)

Ik denk dat ik hier volgende week wel wat vaster mee kom schrijven :D

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Oow en brabbel wat leuk dat jullie er ook zo snel al voor een brusje gaan..

17. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Wiesje, wat spannend de echo. Hoop op een heeeeel mooi hartje, maar als je gevoel al zo goed zit dan loopt dat wel los:)

Majo, wel fijn dat er een ervaringsdeskundige hier is, dank u:) Heb alleen ervaring in Duitsland dus keek een beetje raar tegen de papieren aan. Voel jij je verder goed?? Zou wel een heel mooi kerstkadootje zijn.. Vindt het trouwens wel jammer dat je in NL maar 1 embryo terug geplaatst krijgt, en per 1 jan gaat de leeftijd ook nog omhoog naar 38..

Appie, doe jij ICSI in eigen cyclus?? Zeker jammer dat er dan zoveel eitjes verloren gaan. Heb zelf gekozen hoor voor een maandje extra rust. anders moesten we in jan alweer aan de pil.

Hier wordt as woensdag onze kleine man alweer twee jaar, waar is de tijd gebleven..

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Blondje, en?? Weet je al wat meer? Hopelijk een mooie cryo getpt gekregen!

Appie, jeetje meid, ook heel wat follikels alweer, terwijl je er helemaal niet zoveel nodig hebt. Maar aan andere kant....kunnen ze straks wel de mooiste uitzoeken ;). Waren je bloedwaardes tnt wel steeds goed nog? Hopelijk geen tekenen voor overstimulatie? Op naar een mooie FM met een paar mooie grote follies en dan woe. hopelijk een punctie. Hoe blij kun je dáár toch mee zijn, hihi :).

Kaaat, spannend hoor...begin januari alweer :). Spannend hoor! En lekker dat je in elk geval nog 3 cryo's hebt!

Joontje, ja...ik snap dat ook niet hoor, dat ze er in NEd. zo moeilijk over doen. Is nu alleen met de 1e en 2e poging dan toch nog? Een eventuele 3e die jullie gewoon niet nodig gaan hebben mag je er dan volgens mij wel weer 2 terug laten plaatsen. En woe. jullie zoontje ook 2 jaar :). Alvast een hele fijne dag gewenst maar dat komt vást goed!

Miepje, hoe is het met jou?

Sikki, gesprek al gehad in GEnt? Of bijna? Weet de datum even niet meer. Al keuze gemaakt met BV?

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joontje; onze dochter is bijna 14 maanden. In breda krijgen we iig desgewenst een gesprek na een mislukte tp, volgens mij standaard voor start van hele nieuwe behandeling, maar geen ervaring mee.

Wies; wat fijn dat je je echt zwanger voelt! Leuk en spannend volgende week donderdag!

Majo; hoe voel je je daar op het wachtbankje? Ik Duim, duim...

Appie; spannend zeg, succes maandag, hopelijk gaan het er niet teveel worden, heb je er de vorige keer oom zoveel gehad en had je er last van? Goed rusten en drinken tegen overstimulatie. Gebruiken jullie maar 1 eitje??

Joontje; veel plezier op het feestje woensdag en alvast gefeliciteerd! Ik heb de vorige cryo tp ook 2 teruggeplaatst gekregen (waaruit onze dochter is geboren) was toen 28 jaar, Amphia Breda/tp in EZ Tilburg. Vervelend dat het bij niet kan. Overigens heb ik nu zelf voor 1 cryo gekozen.

Bedankt allemaal voor het succes wensen! So far so good! De terugplaatsing ging goed, cryo's waren goed ontdooid en 1 was van goede kwaliteit, een morula. Afwachten nu dus maar, groeien mini en nestelen!;)

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Josjo, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    Wat is ie er snel!
    Ik hoop dat alles goed gaat!

Majo, gefeliciteerd met je 2 toppers aan boord!
    Ik duim voor jullie dat het deze ronde eindelijk raak mag zijn!!!

Joontje, helaas niet gelukt. Dus nu weer voor een verse poging.
    Maar eerst even rust dus.

Appie, wat een boel follies!
    Maar maar 1 gebruiken?
    Ik hoop dat er een mooie doorgroeit!

Blondje, een mooie cryo aan boord!
    Lekker broeden nu!

Botervliegje en Zora mooie GUO's gehad!
    Heerlijk meiden, lekker genieten!

Kaaat, jullie gaan er ook weer voor. Leuk!
    Babbel, en jullie dus ook. Leuk zeg!
    Wij zijn toch een beetje van dezelfde lichting ;)

Woensdag is het zover. Dan gaan we naar Gent.
    Ik moet zeggen dat ik er nog helemaal geen zin in heb.
    Weer de rompslomp van het spuiten, echo's, zh-bezoeken, enz.
    Nee, ik kan er nog niet naar uitkijken. Na 9 ICSI's zh in en uit is het nu zo lekker rustig!
    Mijn wens van een groot gezin (4 kinderen) heb ik al bijgeschroefd.
    Ik gun Norah een brusje en voor haar zullen we het traject weer opstarten, maar daarna ben ik er ook wel klaar mee.
    Mits we dit keer een hele rits cryo's zullen hebben ;):D
    Haha, lekkere utopie in mijn geval met mijn lage eicelvoorraad en zoveel mislukte tp's en ICSI's.

Deel Deze Pagina