Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Majo; wat ontzetten balen zeg, je hebt al genoeg aan je hoofd met alles om mmm heen, en dan gaat dit nog ff fout... Hoop dat het toch goed komt, sterkte! Eneuh klagen is zeer terecht in deze, doe maar lekker hier!

Kaat; succes alvast meid! Is estradiol zo iets als progynova?

Dees; zit je een keer te wachten op die ongie, komt ie later, zul je altijd zien. Had ik vorige week ook. Hopelijk kun je alsnog snel bellen en door.

Vmiss; spannend zeg! En een mooi aantal toch? Was de punctie te doen, hoe gaat het nu? Succes morgen!

Weekendje weg was erg gezellig! Oh wat wordt die kleine meid van ons toch al een dame! Stapt alleen nog maar rond en wil zelf op avontuur! Waren in zo'n binnenspeeltuin, klimt overal op en in haha. Genoten met de kids en onze vrienden! Maandag een gesprek gehad bij de assistente in het ziekenhuis, nam echt de tijd om het prikschema door te nemen en alles te bespreken, hoe we ons er onder voelen etc. Daarna echo bij de arts en de bloeduitslagen en van het zaad van vriendlief gehad, allemaal in orde, wel ICSI maar daar hadden we op gerekend. Zondag starten met decapetyl, ga zo maar de aptoheek voor een tasje vol. Voel me er prettig bij alles goed besproken te hebben, ze hebben ook gezegd dat ik bij twijfel echt moet bellen voor een extra echo vanwege mijn overstimulatie de vorige keer. Ga nu 100eh spuiten ipv 150eh. (Puragon)

2. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames ff snel

Hier tp gehad van 2 emmiekes :) hopelijk blijft er tenminste eentje zitten. De arts zei dat ze v goede kwaliteit waren 1 12-cellig 1 morula. De rest werd niet ingevroren omdat ze niet voldoende gedeeld hadden. Dus het is alles of niks. Duimen maar! Bn is 18 februari.

3. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Heyyy Sikki, ben eigenlijk nooit meer op dit topic, maar moest gewoon ff op je berichtje reageren! Bij mij kwam mn ongi 2 dagen nadat ik met kolven was gestopt. Dus wie weet gebeurd dat bij jou ook wel. Maar het is ook niet raar als het nog iets langer duurt hoor nadat je gestopt bent. Geniet lekker van jullie vakantie! ***hug***

4. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Blondje, dat klinkt wel goed, gewoon weer begonnen dus! Heel erg spannend.

VMiss, 2 emmies aan boord, super! Ik duim voor je dat de komende weken snel voorbij mogen gaan en dat je dan snel goed nieuws hebt!

Hier donderdag toch ongie geworden, maar zo druk op mijn werk steeds dat ik geen tijd heb om te bellen. Ben bang dat ik dus tot woensdag moet wachten om te bellen en dan een afspraak maken. Als we maar vast een afspraak hebben, dan kan het echt weer beginnen, fijn maar ook wel heel erg spannend.

Fijn weekend voor allemaal!

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #1345 Majo, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
    Kaaat, zie dat je inmiddels begonnen bent :) Spannend!

Dees, toch nog ongi geworden dus....ben benieuwd wanneer jullie gaan starten.

Blondje, leuk wknd gehad vorige week zo te lezen. En vandaag dan gestrat met de deca... fijn dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt mbt overstimulatie. Succes meid!

VMiss, 2 mooie emmies terug :). En nu die ellendige wachtweken door zien te komen! Ga je nog eerder testen of wacht je gewoon de 2 wkn af... Duimen draaien hier voor je hoor!

Lindinha, leuk om een berichtje van jou te zien voorbij komen :). Hoe is het met je en de kleine man? Ook alweer een jaar en 4 maanden. Tjee....wat gaat het toch snel. Even nieuwsgierig... Gaan jullie nog voor een brusje? Of zijn jullie helemaal klaar met die ellendige MMM?

@Hier: nog steeds gedoe en geen duidelijkheid mbt de verzekeringen. Zal straks ff kopietje doen vanuit ander topic dat ik v/d week geplaatst had:

Als eerste een waarschuwing voor het láááánge verhaal dat gaat komen! Moet echt even van me afschrijven! Vooral ook niet aan beginnen te lezen dus als je er geen zin in hebt ;).

Ben het echt zóóóó beu! Gisteren gebeld met Menzis waarom ze niet akkoord gegaan met uitruilprocedure. Blijk dat het letterlijk uitruilen betekent, dus: dan moet er ook iemand van zorgzaam overstappen naar Menzis en dan ruilen ze ons. Bij Zilveren Kruis blijkbaar wel gebeurd met manlief. Echt zó balen! Verhaal verteld hoe het gegaan is, hebben ze geen boodschap aan, had vóór 1/1 opgezegd moeten worden (wat overigens hun goed recht is :(.

Inmiddels gisteravond dus klachtenbrief geschreven aan Menzis met alles erin en de vraag of ze de beslissing van uitschrijving willen heroverwegen. Kan 2 wkn duren voor reactie terug....
    Met rechtsbijstand gebeld, waren voor deze 'casus' wel verzekerd dus dossier is aangemaakt. Echter....ze kunnen pas wat tegen zorgzaam beginnen als ze op papier toegeven dat zij een fout hebben gemaakt. En dat is in alle mailwisselingen niet ter sprake geweest :(. Wel het woord systeemfout, maar dat is niet voldoende, moet hun fout zijn. Zij adviseerden me een reactie uit te lokken waarin zij hun fout erkennen. Dus wéér een mail gestuurd gisteravond. Maar ben bang dat ze daar niet in gaan trappen.

Als dit alles niet lukt, proberen we nog de optie:
    www.klacht.nl en als dat niet lukt, wordt het: òf dubbel verzekeren (wat wettelijk wel schijnt te mogen, dus mag zorgzaam o.i. niet weigeren), kost het ons ongeveer 2200 euro meer dit jaar, verdeeld over 12 mnd dus niet in 1x hele bedrag. (en 1 ICSI kost ons 4000 euro en er vanuitgaande dat een '4e' mislukt en we een '5e' nodig hebben halen we het er dan alsnog makkelijk uit).

Òf... dit jaar niets en dan per 1/1 2014 overstappen maar dan moet het nog maar net zo zijn dat ze nog steeds een 4e en 5e ICSI vergoeden. Dan kost het ons echter zelf niets extra's en hoeven we niet nog een jaar lang op iedere uitgave die we doen te letten. Maar ja..... dan ben ik inmiddels 35 en manlief 41. Dochter is dan alweer dik 3,5 jaar en had zóóó gehoopt er niet teveel leeftijdsverschil tussen te hebben, mocht het ooit een 2e x lukken. Vandaar steeds maar door en door afgelopen 1,5 jaar.

Echter....als we nu nog direct 2x door zouden kunnen en het lukt niet....houdt het voor ons daar op en gooien we de handdoek in de ring. En ben ergens ook wel toe aan dié rust. Hebben het er ook over gehad wel nog 1 zo mogelijk 2 z.n. zelf te betalen (na belastingteruggave en vakantiegeld), maar dan ken ik mezelf.... als dat mislukt en we kunnen het volgend jaar alsnog via zorgzaam een 4e en 5e icsi doen, dan laat ik die echt niet liggen en houdt het nog niet op......

Pffffffffff....... wordt echt zóóóó moe hiervan, het gaat maar door in m'n hoofd dat denken....... en kan er nog niks mee ook zolang ik niet de zekerheid van beide verzekeringen heb. BAH!

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Nu inmiddels wachtende op mail terug van Zorgzaam (waarin ik ze verzocht heb met een oplossing te komen) en reactie op klachtenbrief Menzis (zal wel niks uithalen w.s. omdat zij gewoon in hun recht staan). Afhankelijk van reactie nieuwe zorgverzekeraar hebben we besloten voor te stellen dat ze mij in elk geval aannemen voor alleen de aanvullende verzekering. Schijnt dat je je basis en aanvullende bij verschillende maatschappijen mag hebben. Dan misschien bij Menzis voor elkaar krijgen dat alleen de aanvullende er daar afgaat en basis blijft. En anders maar dubbele aanvullende verzekering. Kost het ons iets van 50 euro extra p/m wat te overzien is. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ben hard toe aan rust in mijn hoofd omtrend verzekeringskwestie en wel/geen ICSI('s) dit jaar.
    Zó...en nu gaan we nog even CSI kijken en dan op naar m'n laatste nachtdienst :).

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Majo,
    Wat een klotezooi zeg!!
    Wat een gedoe terwijl je zelf dacht het allemaal zo goed geregeld te hebben. Bah bah bah!!
    Ik hoop dat jij er met de verzekeringsmaatschappijen uit zult komen.

:(

8. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Bah bah bah, Majo, wat een enorme ellende allemaal voor jou. Alsof die MMM nog niet ellende genoeg is, krijg je ook nog dit geregel allemaal. Hopelijk krijg je snel antwoord, zodat je ook gewoon weet waar je aan toe bent. Ik duim voor je!
    Knuffel!!

9. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Majo wat een situatie zeg! Hopelijk komen jullie er snel uit!

Hier een vraagje, ik ben erg verkouden en heb hoest nu durf ik niets te nemen van neusspray of hoestsiroop? Wat denken jullie zou dit kwaad kunnen (tp vrijdag).

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Maartje! Lief van je, maar..... NIET ZOMAAR WEER WEG GAAN!! Ben veel te nieuwsgierig/belangstellend hoe het met jou nu is en of jullie al een beslissing hebben gemaakt over hoe verder ;).
    Hmmm... zie nu ineens in je onderschrift IVF staan met een uitroepteken erachter. Wordt dus IVF? Wanneer ga je weer beginnen dan?

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Dees en Vmiss, thanx :).

VMiss, niet ziee gaan worden :(. Ziek zijn is zo kl*te altijd. Maar geen zorgen maken hoor....embryootje zit goed beschermt tegen alle bacillen en hoestbuien etc. Kan geen kwaad hoor, embryootje zit in je BM en hoestdrank en neusspray komt daar niet. Beterschap meid!

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mag ik inbreken met een vraagje?

Als je een lange en onregelmatige cyclus heb, moet je dan voor de cryo tp aan de pil, of niet?
    En moet je dan ook Puregon en Pregnyl spuiten omdat t dan makkelijker te plannen is?
    En hoeveel dagen duurt t van t ontdooien tot tp?
    Zoals jullie lezen heb ik geen ervaring met cryo-tp's, :) :)
    De eerste poging had ik geen cryo's ,en uit de ICSI van Beer wel, nu nog 4 over...

Alvast bedankt dames!!! :D

13. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    @Vmiss: tijdens mijn zwangerschap mocht ik in ieder geval een week neusspray gebruiken, dus zou idd verwachten dat je dat nu ook mag. Maar wellicht voor zekerheid even arts bellen?

@Brabbel1988: kan ik je (nog) niks over vertellen. Heb ook nog geen ervaring met cryo tp-en. Zou me wel met een lange en onregelmatige cyclus kunnen voorstellen dat je wel aan de pil moet, aan de andere kant kunnen ze met echo's natuurlijk ook de eisprong in de gaten houden. Neem namelijk aan dat die belangrijk is bij cryo tp?!

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja, ik zat ook al te denken aan een kuurtje Primolut, en dan Puregon spuiten tot een goed ei, en dan de Pregnyl.
    Maar volgende week zullen we t weten, dan hebben we een gesprek op de ferti-afdeling.
    Ben gewoon te nieuwsgierig, en wil t nu al weten, haha, ;) :)

15. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Majo: wat ongelooflijk k.... weer zeg. Alsof je al niet genoeg aan je hoofd hebt. Hoop echt dat je er uit gaat komen met je verzekering en dat je een goede beslissing kunt nemen.

@Brabbel: bij ons hoefden we niet perse aan de pil. Je moet dan gewoon wat vaker langs komen om dmv echo's te bepalen wanneer je ei groot genoeg is. Ik moest dan wel pregnyl spuiten, want ze wilden echt precies weten wanneer je eisprong is. Dat kunnen ze met pregnyl natuurlijk bepalen. Maar misschien is dit in ieder ziekenhuis anders, geen idee....

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik hoop t, want als je naar mn onderschrift kijk, snap je wel dat een cryo-tp in eigen cyclus voor mij een 5 jaren plan gaat worden.....
    Hahaha, ben vanaf September niet meer ongesteld geweest.....

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hier ook een erg onregelmatige cyclus (dan weer gewoon, dan weer 2 mnd niet) en net voor het eerst 2 cryotp achter de rug in DD. Ik moest progynova 2mg slikken via op- en afbouwschema. Dan krijg je gewoon een gestimuleerde cyclus ipv in eigen cyclus en kunnen ze alles heel goed plannen ;)

Zag er als volgt uit:
    dag 1 t/m 7 's morgens 1 tablet
    dag 8 en 9 's morgens en 's avonds een tablet
    dag 10 en 11 's morgens, 's middags en 's avonds een tablet
    dag 12 en 13 's morgens en 's avonds 2 tabletten en op 1 van beide dagen een echo laten maken om te kijken naar dikte BMS en of er wel/geen follikelgroei is. Aan de hand van hoe de echo eruitzag werd de cryotp gepland.
    Ging vanaf dag 14 dan door met 's morgens en 's avonds 1 tablet en vanaf die dag ook 3 x dgs 2 stuks utrogestan inbrengen. Beiden door tot de zwangerschapstest. Bij negatief stoppen met alles, zou deze positief geweest zijn, dan doorgaan tot 12 weken.
    dag 14

Heel veel succes alvast! Hoop dat de cryo's jullie het geluk van een brusje gaan geven. Is namelijk veeeeel relaxter dan een verse poging!

Zie net dat je nog geen ongi hebt gehad sinds september. Mogelijk dat ze deze dan met een kuurtje Provera opwekken. Heb je meestal na een dag of 10 een menstruatie.

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lief van je!
    Nuttige info, dank je!

En ik hoop idd dat t met mn cryo's gaat lukken.
    Provera of Primolut (is t zelfde) ben ik wel bekend mee, in t verleden denk ik een keer of 6 een kuurtje gehad.
    Mijn cyclussen voor mn bevalling schommelde tussen de 5 weken, en de 10 weken,en soms was t makkelijker om ff een kuurtje ertegen aan te gooien, ipv af te wachten.

Bedankt voor de rea's! :)

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Majo; wat ontzettend kl*te zeg! Net of de hele mmm niet genoeg gedoe en onzekerheid is... Hoop echt voor je dat het wordt opgelost. Hoeveel Ivf's heb je eigenlijk voor je dochter nodig gehad? Lijkt me heftig al 1,5 jaar aan 1 stuk doorgaan.

Hier; gister eerste spuit decapetyl erin. Blijft een rotspuit zeg. Zei de assistente vorige week ook al dat er veel klachten over zijn. Maar goed, we zijn dus van start en gaan ervoor! Gek eigenlijk, ik heb er gewoon "zin" in.

20. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Brabbel zou t niet weten heb altijd tp cryos in eigen cycluS gehad met pregnyl thats it! Mss ff navragen.

Hier nog steeds hondsziek! Heb toch maar een paracetamol genomen maar doet niet zoooo veel als je keelpijn en snotneus hebt pfff
    Heb een zeurende buikpijn! Hoop dat dit n goed teken is. Ben een beetje bang want gister zag ik een mieniepienie iets roze by het vegen. Je moest goed kijken want was heeeeel vaag. Dus hoop dat dit niet verkeerd afloopt!

Deel Deze Pagina