Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @VMiss: spannend zeg. Hopelijk is alles nog steeds goed. Duim duim...

@Blondje: nu dus officieel begonnen. Ik vond die deca ook altijd een rotspuit. Bah! Die naald is gewoon zo ontzettend stomp, dat ze daar nog niets anders op bedacht hebben. Ik had aan het eind altijd allemaal blauwe plekken van dag ding. Ja, gek is dat, dat je er dan 'zin' in hebt he? Maar je weet dat je nu weer een kans hebt, ook als die kans niet heel groot is. Nou, spannend meid!

@Majo: hoe gaat het met jou? Al iets meer duidelijkheid van de verzekering?

@de rest: ik denk ook aan jullie hoor.

@hier: vandaag weer op controle geweest. Met ons meisje is alles goed. Loopt prima op schema en was lekker beweeglijk. Heerlijk!
    Ik had een lage bloeddruk die ik goed in de gaten moet houden en verder vermoeden ze dat ik misschien zwangerschapsdiabetes heb. Morgenvroeg bloed prikken en dan dinsdag de uitslag. Gisteren ook al bloed geprikt om mijn ijzergehalte te meten. Ben gewoon helemaal vergeten de uitslag te vragen. Zal ik dus dinsdag ook maar even navragen. Vorige zwangerschap was ie erg laag, rond de 4 en na de bevalling zelfs maar 2,8. :$ Bij mijn vorige controle zat ik alweer op de grens, dus zou me niets verbazen als ie er nu weer onder zit. Nou ja, we zien wel. Verder gaat alles goed hoor! Mag niet klagen :)

2. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames
    Hier heel licht positief getest! Nog steeds weinig rozeverlies dus word echt bang nu!

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Spannend VMiss! Ja roze kan erbij horen.. Ben je aan de utro? Ik heb ook toen de eerste week bij K bruin en roze verlies gehad.. Wat spannend zeg.
    K ben nu onderweg nr t ziekenhuis, zal straks als ik op me werk ben even op iedereen reageren :)

4. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Oh Vmiss, dat is wel heel erg spannend! Zou toch super zijn, ik duim voor je!

Kaat, hoe was t in t ziekenhuis? Ben benieuwd wat de procedure gaat zijn.

Ik heb woensdag gebeld met ziekenhuis om afspraak te maken, staat voor 7 maart genoteerd. Vond ik eigenlijk nog best wel lang, maar ja, was de eerste datum die mogelijk was. Alleen is het precies de dag dat ik weer ongie moet worden (obv 28 dagen, maar soms is het bij mij ook wel eens 26 dagen...), dus ben benieuwd of ik dan die dag acuut kan beginnen, of dat ik dan toch een maandje moet wachten. Tja, niks aan te doen, we wachten wel gewoon af. Ben iig blij dat de afspraak staat, dan gaat het echt weer beginnen!

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hi even snel reageer morgen wel wat uitgebreider, nu vanaf foon.. Baarmoederslijmvlies was al 9 mm dus keurig en de eierstokken rustig.. Heb dinsdag de tp! :) Eerder dan verwacht, wel fijn! Beloof morgen te komen reageren op iedereen..

6. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dees 79 spannend! Dag 2 of 3 kan je ook kog beginnen met spuiten hoor!

Kaat ziet er goed uit! Succes dinsdag! Hoeveel laat je er tp-en? :D

Vanmorgen opnieuw getest en duidelijk positief dus ben voorzichtig blij!!!!

7. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend vmiss duim voor je! Hoeveelste dag zit je na tp??

Kaat; wat fijn dinsdag al de tp, spannend!! Sterkte!

Dees; vervelend dat je zo lang moet wachten op een afspraak. Hopelijk kun je dan dezelfde dag evt starten.

Hier; vandaag menstruatie dus morgen starten met puragon, dan is t voor mijn gevoel pas echt begonnen, ondanks al wen week deca. Maandag bellen voor een echo voor vrijdag, Spannend!

8. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames; helaas v gisteravond bloedverlies dus zal wel misgaan zeker nu!

9. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vmiss; wat rot voor je, er is nog hoop, duim voor je. En sterkte!

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen gebeld voor en echo, kan helaas niet bij mijn vaste arts, mijn eierstokken liggen hoog en daardoor lastig te vinden, daarom hadden we afgesproken echo bij vaste arts te plannen. Verder zei assistente nog dat ik eerder moet bellen als ik twijfel ivm overstimulatie, en ze vroeg hoeveel ik moe spuiten. 100 puregon ipv 150 vorige ICSI. Dat was wel n stuk minder vond ze, dan kan t ook wel weinig eitjes worden. Zucht, daar word ik wel onzeker van.. Vrijdag maar netjes afwachten.. Iemand ervaring met een stuk minder spuiten en het verschil in aantal follikels?

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Vmiss, oei....wat spannend....positest maar nu toch bloedverlies? Zet het door? Gets meid! Wat onzeker en naar zeg! Knuf voor jou!

Miepje, wat ga je hard zeg! 22 weken alweer. Fijn dat alles met jullie meisje goed is. Maar zelf dus weer met HB waarde aan het 'stoeien' en nu w.s. ook zwangerschaps DM. Hoop dat de uitslagen meevallen dinsdag.

Blondje, hier wel ervaring met minder spuiten ivm overstimulatie keer ervoor. Maar dat wil je denk ik dan liever niet lezen ;). Spoot toen eerst 150EH gonal-f en had overstimulatie. Keer erop 112,5EH gonal-f en toen maar 4 follikels. Dus tsja.... Keer erop 125EH puregon (ertussenin dus, want dat was er met gonal-f niet) en toen 8 follies. Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zegen dat dat bij jou ook zo gaat.... toi toi toi. Je voreg nog naar pogingen voor mijn dochter. 4 gestarte pogingen: 1e afgebroken na koorts man en daardoor alleen maar dode zaadcellen, 2e afgebroken ivm overstimulatie, 3e mislukt met 2 matige emmies, 4e geslaagd met 2 matige emmies :). En nu: 6 gestarte icsi's waarvan 1e icsi afgebroken overstimulatie en de rest dus mislukt.

Kaaat, mooie BMS waarde v/d week al. En dan morgen dus de TP....spannend meid!! Heel veel succes alvast!

@Hier: nog steeds geen duidelijkheid wat betreft de verzekeringen helaas :(.

12. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    @Vmiss, wat ellendig, mijn duimen draaien dat het onschuldige bloeding is en dat je testen positief blijven en alles gewoon goed is.

@Blondje, ik heb nog geen ervaring met minder spuiten. Heb pas 1 ICSI gehad met overstimulatie, maar daar is ook onze dochter uit geboren. Ze hebben mij idd wel al gezegd dat ik volgende keer minder moet gaan spuiten. Wat dat betreft heb ik beetje zelfde als Majo denk ik, ben bij die 1e ICSI ook met 150 Gonal-f begonnen die ze na de 1e echo terug hebben gezet naar 112,5 volgens mij. Ben dus benieuwd hoe dat bij mij zal gaan als ik ooit weer een nieuwe ICSI behandeling zou moeten hebben.

@Majo, wat een rotte situatie met die verzekeringen. Alsof je daar op zit te wachten. Kan me overigens voorstellen dat al die rompslomp best wat sporen achter laat en lijkt me dan toch anders als je al een kindje hebt - ik bedoel dus te zeggen dat je dan niet meer "alleen aan jezelf kunt denken", maar juist ook vrolijk moet blijven voor je kindje. Sterkte hoor!

@Kaat, morgen al TP!! Spannend zeg! Heb jij iets van medicijnen moeten slikken of spuiten? Dat is namelijk waar ik heel benieuwd naar ben. Zeker aangezien onze eerste afspraak is op de dag dat ik ongi moet worden en ik toch heel graag dan meteen begin!! (liever niet nog een maandje wachten!)

Liefs voor allemaal

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hoi Dames,

Nou nu even wat uitgebreider, was gekkenhuis hier.. Me oma is afgelopen donderdag overleden en mijn meisje is weer ziek, naja ziek ze is sinds woensdag van de penecille af en sinds gisteravond weer koorts en nog steeds vol met snot.. Net bij de ha geweest en die zei even afwachten als ze woensdag nog steeds koorts heeft dan een sterkerdere (is vast geen woord) antibiotica. Hij vond haar rechteroor wel erg rood en dat had de arts anderhalve week geleden toen ze haar eerste kuurtje kreeg ook al gezegd, dus we wachten nog even af.. Ze is verder gelukkig wel vrolijk alleen niet zo actief al we haar kennen.. Oow ja en even trotse mama zijn, mijn meisje kruipt hihi en probeert af en toe te gaan staan, door zich op te trekken aan de tafel, bank en andere dingen die voor handen zijn :)

Miepje je gaat hard, wat fijn dat je meisje het goed doet. Morgen de uitslagen wat zou het betekenen als je zwangerschapsdiabetes hebt? Mag je dan bepaalde dingen niet meer?

Dees hopen dat je 7-3 dan gelijk kan starten dat zou fijn zijn..

Vmiss wat spannend zeg bij jou.. Hou je ondanks het bruinverlies mooie testen? ik heb bij K ook bruinverlies gehad en dat betekende niets, maar heb het ook een keer gehad en ook erge krampen erbij en toen betekende het wel iets.. Fingers crossed voor jou..

Blondy hmm ja snap dat je daar onzeker van wordt, hier geen ervaring altijd lage dosering gespoten, gonal F volgens mij 112,5 en eerste keer iets van 13 eitjes en 2e keer iets van 10.. En wat vervelend dat je niet bij je vaste arts kan, terwijl je dat vantevoren wel zo had afgesproken.. Hoop dat er vrijdag veel voor je klaar ligt..

Mayo dankje! En wat super irritant dat er nog steeds niet duidelijk is van de verzekering betreft..

Dees ja ik ben sinds ik ongesteld ben aan de estradiol (zelfde als progynova) en sinds vrijdag avond aan de Utrogestan, bij het AMC doen ze altijd een kunstmatige cyclus.. En zelf slik ik tarwekiemolie, visolie, vitamine d en gravitamon sinds 2 maanden.. Dit slikte ik ook toen ik zwanger werd van K.. Ook zal ik vanaf morgen elke dag 2 kleine glazen granaatappelsap drinken, heb ik bij K ook gedaan, dus baadt het niet dan schaad het niet..

We hebben deze poging niets in onze naaste omgeving verteld, alleen een vriendin van mij weet ervan en mijn werk moest wel door de echo enzo.. Morgen gaat die vriendin ook mee om op K te letten als ik binnen ben.. DUs heb er zin en zie het wel :)

14. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ff snel
    Intussen flink bloedverlies
    Hier daarnet gebeld met fertiliteit voor bloedresultaat. Ze was verbaasd over bloedverlies want hcg stond op 83. Progesteron wel iets ad lage kant. Dit verklaarde het bloedverlies wel. Woensdag opnieuw bn...

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Vmiss bn is bloed prikken? Je hoort t vaker hè, bloedverlies, maar toch gewoon zwanger.. Ik duim voor je..

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  17. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inmiddels flink ongesteld geworden dus vmk.

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hi dames,

Maartje als eerste belachelijk dat ze je probeerde af te bellen, heel goed dat je voet bij stuk hield hoor.. Het klinkt als een goed plan als je er vorige 6 had ipv 4! En 50/50 IVF en ICSI ik wist niet dat dat kon, maar dat is fijn zeg..
    Athene tuurlijk vindt hij het geldklopperij is toch een beetje de concurrent hè.. Nou hoop dat dit hem dan echt gaat worden voor jullie..

Vmiss Oow wat erg zeg.! Heel veel sterkte, het is zo oneerlijk..

Hier vanmiddag en tp gehad van een 14 cellige Emmy, erg blij mee.. Nu vroeg ik mij iets af, ze vertelde mij dat ze hem vanochtend uit de vriezer hadden gehaald en dat ie dus al verder aan t delen was, maar nu zei ze ook dat ze ze soms. Niet gelijk dag 3 invriezen.. Als ze hem ater hebben ingevroren is t toch helemaal niet zo goed en anders juist wel.als ze hem eruit hebben gehaald aks 8 cellig en hij nu al14 was... Hmmm naja ik wacht af, kan niet veel anders hè..

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Majo; wat ontettend naar dat je ng nog geen duidelijkheid hebt over de verzekering zeg! Jeetje meid wat hebben jullie al een hoop pogingen en een hoop voor je kiezen gehad... Steeds die afgebroken pogingen, lijkt me een flinke domper. Bedankt voor de uitleg inzake het spuiten, we wachten maar braaf af. Ieder lichaam is anders en ook iedere poging. En dat ik weer 2,5 jaar ouder ben als de vorige keer kan kennelijk ook al verschil maken. (Ben nu 30)

Vmiss; wat een teleurstelling! Eerst de hoop en nu toch mis! Hoe voel je je eronder?sterkte!

Kaat; wat een goed nieuws zeg, een mooie cryo! Ik heb geen idee hoe dat zit met wanneer ontdooien en doordelen. Maar 14/cellog is heel goed toch? Een morula noemen ze dat of niet? Ik duim alvast! Waarvoor is het granaatappelsap en alle suplementen exact? Ik gebruik etos zwanger worden, verder niks eigenlijk dus ben wel benieuwd.

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Thanks meiden, lief van jullie :).

Dees, op naar 7 maart!! Wat duurt dat dan nog 'lang' he? ;)

Kaaat, wow! Mooie cryo getpt gekregen zeg!! 14 cellig! Wauw! Spannende wkn nu! Duimen draaien hier hoor!

Maartje, heb in DD topic lange rea gedaan :).

VMiss, :(...oh nee toch!! Wat een ellende meid! Lijkt het goed, dan weer niet, bld uitslag toch wel en dan alsnog vmk :(. Sterkte meid! Het is oneerlijk!

Blondje, hoe gaat het met de puregon?

Even kopietje uit FB besloten MMM groepje:
    WOW!! Verzekeringsmaatschappijen kunnen soms dus tóch ook nog meedenken/meevoelen/meeleven!! M'n klachtenbrief aan Menzis heeft blijkbaar geholpen! Gisteravond telefoon van klachten afdeling: omdat er een systeemfout was geweest waar ik niets aan kon doen en de uitruil ook niet was gelukt met zorgzaam, hebben ze besloten coulant te zijn en me per 1 januari uit te schrijven!! Wie had dát gedacht zeg! Zag hun nummer al in beeld en was me aan het opmaken voor een flinke tegenaanval omdat ik dacht: "die bellen om te zeggen dat ze niet akkoord gaan"..... Mis dus! :) Meteen zorgzaam gebeld, zodra schriftelijke bevestiging van Menzis binnen is deze mailen en dan wordt ik per 1 januari bij hen ingeschreven :). Wat dus i.p. betekend dat we nog 2 icsi tegoedt hebben vanuit hun aanvullende pakket. (moet ik alleen nog duitse arts even zover krijgen dat hij in behandelplan geen icsi aantallen noemt of er in zet dat het de 4e icsi is terwijl het natuurlijk alweer nr 6 wordt). Nu alles nog zwart-wit op papier van verzekeringen en dan ben ik helemaal opgelucht :)

Deel Deze Pagina