Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Oh Majo, ik lees net je berichtje! Wat een super nieuws zeg! Top, eindelijk weer eens een meevaller, nu hopen voor een lief brusje uit deze poging!

Kaat, dat klinkt als een mooie tp! Wat betreft dat delen enzo, daar heb ik ook weinig verstand van. Bij ons hebben ze destijds niet eens gezegd hoeveel cellig de emmy was... Ik duim met je mee dat deze 2 weken snel voorbij gaan met een mooi eindresultaat!

Vmiss, echt vreselijk. Heel veel sterkte, knuffel!!

Blondje, hoe gaat ie bij jou? Heb je afspraken in ziekenhuis al staan voor de fm?

Maartje, goed dat je aangehouden hebt! Zou toch belachelijk zijn als je alles geregeld had en dan helemaal voor niks daar zou zijn. Goed van je!!

Hier idd wachten tot het snel 7 maart is, is nog 'maar' 2 weken, maar lijkt eeuwen te duren. Ben nogal controlfreak en wil graag alles weten, hihi!! Ach ja, nu maar slapen en morgen een gezellig dagje met mijn meissie!! Truste xxx

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Majo: wauw wat een supergoed nieuws!!! Nu hopen dat je ze niet alletwee nodig hebt!

@VMiss: sterkte meid. Wat vreselijk!

@all: verder even ego. Ik zal later op de rest reageren. Ben nu even niet in de stemming....
    Zondagochtend vreselijke pijn gehad in mijn nierstreek. Verschrikkelijke koliekpijnen, ik kroop zo ongeveer over de grond en was er ontzettend beroerd van. Omdat ik niet naar de dokterspost of de eerste hulp wilde, heb ik het met paracetamol geprobeerd. Vreselijke nacht gehad en uiteindelijk maandagmorgen om 8 uur meteen de gyn gebeld. Heb eerder een niersteen gehad, dat voelde hetzelfde , dus vermoedde dat dit het weer zou zijn. Moest ze eerst overleggen met de gyn of ik langs moest komen of meteen naar de uroloog mocht. Ze zou terug bellen. Uiteindelijk om 10 uur nog niets gehoord, weer gebeld en ze wist nog steeds niets. Zou weer terug bellen. Om half 11 zelf maar de uroloog gebeld, wist niet meer waar ik het zoeken moest. Bleek de assistent net langs te zijn geweest. Belde me dus even later terug. Mocht om 13 uur naar de uroloog, pffff, nog veel te lang wachten. Maar oke. Daar uiteindelijk uit de wachtkamer geplukt omdat ze wel zagen dat het echt niet meer ging. Lag tegen miepjeman aan, kon echt niet meer. Bij uroloog was druk te zien op mijn rechternier, maar de pijn zat juist links. Daar was niets te zien. Maar kon ook later nog wel komen. Ze wilden me meteen opnemen voor pijnbestrijding. Dus kon direct blijven, bah! Uiteindelijk rond 15 uur een flinke spuit met een pijnstiller gehad en een zetpil waarmee de vaten worden open gezet. Mocht er een niersteen zitten, dan zou die er makkelijker uit kunnen. Gelukkig werkte de pijnstiller snel. Uiteindelijk mocht ik pas gistermiddag weer naar huis. Alle controles van de baby waren goed en ook mijn nieren zagen en prima uit. En ik ben weer pijnvrij, gelukkig.Moet wel rustig aan doen. Gisteravond stortte ik even in, heel stom misschien, maar kon er gewoon even niet meer tegen. Afgelopen jaren zoveel tegenslagen gehad en mijn lijf heeft zoveel te verduren gehad, dat kwam er nu dus uit. Maar gelukkig voel ik me nu weer prima. Mag dus niet klagen :)

Mijn suikergehalte was trouwens prima, dus gelukkig geen suikerziekte. Hb was al wel weer gezakt, zat op 7,2 en nu op 6,6.

Sorry voor egoverhaal, kom later weer terug om op jullie te reageren.

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel; goed nieuws majo, super!! Komt vast een lief brusje van, je verdiend het!

4. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Miepje gelukkig was alles ok met kleintje en dat is het belangrijkste he:))

Gisteren bn gehad en hcg was idd gedaald! Je weet het wel maar als je het dan hoort is het toch wel anders! Pfff weer helemaal opnieuw beginnen want we hebben geen cryo s. Tja het is nt anders!

5. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Wow Miepje, wat een verhaal, vreselijk zoveel pijn. Gelukkig is alles goed met de kleine en fijn dat je weer thuis bent en pijnvrij bent.

Vmiss, sterkte, komt toch hard aan als je het ineens 'zeker' weet. Knuffel!

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Hoi,

Majo wat ontzettend fijn zeg, hehe eindelijk kan je door..

Miepje het klinkt echt onwijs pijnlijk, gelukkig ben je er vanaf en is alles goed met je meisje. En je suiker helemaal goed, das ook wel erg fijn.

Blondje hoe voel je je?

Vmiss, zo oneerlijk he nu weer helemaal opnieuw.. Heb je eerst een rustmaandje of gaan jullie gelijk door?

Dees vandaag nog precies 2 weken, zitten toch een beetje samen op het wachtbankje ;)

Hier alles goed.. Heb wel erg hoofdpijn van de utrobollen, maja we weten waar we het voordoen.. verstand uit en gaan :)

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Miepje, WOW :$... toen ik je verhaal begon te lezen, dacht ik echt een deja-vu te hebben van toen met je zwangerschap van B. :(. Maar dit keer geen niersteen hebben hoeven laten weghalen gelukkig. Hoop dat het nu alleen maar weer beter gaat! En ondanks veel ellende de laatste jaren met je lijf, heeft dat lijf ook al wel een enórme prestatie geleverd he!! Kijk maar naar je lieve zoontje. Maar dat neemt niet weg dat al die ellende er nog steeds wel zit natuurlijk. De MMM en alles wat erbij komt kijken is niet zomaar weer verdwenen. Dus lekker even flink uithuilen op zijn tijd mag best hoor! Hopelijk voel je je gauw weer goed. In elk geval fijn dat je geen zwangerschapsDM hebt! Knuf!

Kaaat, balen van hoofdpijn, maar idd....voor goede doel :).

VMiss, toch heel vervelend om het echt bevestigd te krijgen :(. Knuf! Willen jullie meteen door met verse poging? Of even maandje rust? Of is er een wachtlijst?

Meiden, nogmaals: Thanx! Jullie zijn lief :). Ik zeg....iedereen hier dit jaar (in elk geval zwanger van) een Brusje!! Hoe mooi zou dát zijn zeg!!

@Hier: Eindelijk DD maar eens gebeld vanmorgen dat cryoTP mislukt was. Volgende week donderdag evaluatie gesprek telef. met arts. Ben benieuwd. Vandaag bewijs van uitschrijving bnnen van Menzis en zojuist gemaild naar Zorgzaam. Nu nog de nieuwe polis ontvangen en geld terug en dan is dat ook allemaal echt achter de rug. Dan Zorgzaam vragen wat ze nodig zijn voor nieuwe poging en arts vragen dit in te vullen/te schrijven. Mogelijk dat ze bevestiging willen van arts dat het daadwerkelijk een 4e poging is (is natuurlijk de 6e) en dan hoop ik dat ik arts zover krijg om hier aan mee te werken.... nog even spannend dus....

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dees; hoe gaat het met het afwachten? Nog maar 1,5 week!

Miepje; who, dat klinkt heftig en pijnlijk, gelukkig is het goed afgelopen. Lijkt me te begrijpen dat de emmer soms even vol is en alles er uit komt. Is ook wel eens goed denk ik, emoties de vrije loop te laten.fijn dat het met de baby goed gaat.

Vmiss; wat ontzettend balen meid! En geen cryo's, dat is extranzuur dan. Sterkte.

Kaat:er zit al bijna een week op he. Hoe voel jeje? Ik heb ook al 2 weken vaak hoofdpijn van de deca, vervelend he. Vroeg me nog af, jij schreef over granaatappelsap en tarwekiemolie, zag hier meer over via google, weet jij waar het precies voor is?

Majo; gaat de goede kant op, spannend nog even. Duim voor je.

Hier; vrijdag fm gehad op dag 7, alles was nog rustig, dinsdag weer terug. Ben erg benieuwd, wel spannnend hoor, ook vanwege dat ik 100 spuit nu. (Ipv 150)

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Hi,

Mayo spannend donderdag.. Hoop dat ze de ICSI idd als de 4de willen schrijven en je snel weer door kan..

Blondy jij morgen weer even kijken, snap dat het spannend is.. Kunne niet 125 spuiten? Bij Gonal kon je volgens mij steeds 12,5 naar beneden.? Hopen dat er morgen van alles groeit..

Granaatappel(sap) en tarwekiemolie is beide om de innesteling te bevorderen.. Granaatappelsal dronk ik bij K ook, maar tarwekiemolie slikte ik niet dat is voor het eerst, ik dacht Miss was daarom mijn baarmoederslijmvlies ook al zo snel 9 mm, maja wie weet.. Baadt het niet dan schaadt het niet.. Ik zit nog wel rustig al ga ik vandaag wel al testen kopen, want moet zo weer 2 dagen werken.. En bij K had ik op wd 9 een heel licht ver weg streepje dus denk donderdag of vrijdag voor het eerst te testen en kwa gevoel de ene keer denk ik JA en de andere denk ik ik voel niets het zal wel niet, dus we wachten nog even af :)

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Blondje, hoe was de FM vandaag?

Kaaat, testen dus in huis!! En dan donderdag of vrijdag al testen! Spannend zeg! Hoop dat je al een ienieminiepietserig streepje zult zien :).

Zwaaaaaai!!!

11. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update over de ICSI, vandaag een echo gehad op cyclesdag 11, er zijn 8 follikels van ong. 14 mm te zien, aan de rechterkant allemaal. Erg blij mee! Spuit nu 100eh tov 150 eh de vorige keer (2,5 jaar geleden) omdat ik toen 21 follikels had en overstimulatie had met als gevolg weekje ziekenhuis en geen terugplaatsing. Dus nu een stuk minder spuiten en ik moest er rekening mee houden dat het aantal follikels daardoor ook een stuk minder kon zijn. Vond het dus best spannend, maar tussen 8-12 is ideaal. Hopelijk worden het er niet te veel, de vorige keer groeide er de laatste dagen ineens veel meer en het is al best gevoelig. Donderdag weer een afspraak.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  13. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je verhaal gelezen Maartje. Lijkt me erg heftig om dit na al die jaren te horen te krijgen. Sterkte met het verwerken van dit bericht.

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: vandaag weer een follikelmeting gehad (op cyclesdag 13) en er zijn nog steeds 8 grotere en nu ook 2 kleinere follikels te zien, die kleintjes kunnen ook mee gaan doen, dat zou perfect zijn 10 stuks. Blij dat het er niet meer waren want heb sinds gisteravond best pijn bij mijn eierstok, werd er wakker van vannacht. We hebben voor maandag om 9.00 uur de punctie afgesproken. Dit is gewoon op de afdeling, met duwen op mijn buik zakt mijn eierstok. Spannend, vorige keer was onder narcose dus dit is nieuw voor me. Vandaag en morgen nog puregon en decapetyl en zaterdag de pregnyl om 22.00 precies. Ben erg blij en opgelucht, spannend wel.

15. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Klinkt goed Blondje!! Wel heel spannend ja. Had je vorige keer punctie onder narcose? Ik had een morfine injectie gekregen. Moet zeggen dat het wel pijnlijk was, maar had toen ook 17 eicellen uiteindelijk, dus ook best veel!

Maartje, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je er emotioneel doorheen zit. Heel veel sterkte!!!

Kaat, al getest? Of wacht je tot de wachtweken helemaal om zijn?

hoe ist t met de rest van de meiden? Hier "zin" in volgende week, ben zo benieuwd!

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Hou Dames,

Maartje wat verschrikkelijk zeg.. Las nu dat al wel snel voor een operatie kan en dan door, fijn.. Maar super heftig hoor dat het zo in eens op je dak komt vallen.. Heel veel sterkte..

Blondy haai ziet er goed uit.

Dees wow het is al heel snel 7 maart, wat fijn zeg..

Hier al getest en witter dan wit, dus weet voor 99% zeker dat het niet is gelukt.. Beetje jammer, maja :( We willen nu een maandje niets en dan vragen aan t ziekenhuis of we het een keer in natuurlijke cyclus mogen proberen, zit doet het AMC eigenlijk niet, maar kunstmatig heb ik nog nooit een goed resultaat gehad met een cryo, dus vind het het proberen waard en heb een hele regelmatige cyclus dus hoop dat ze erin mee stemmen..

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Blondje: Heel veel succes en sterkte maandag! Op naar een mooi resultaat.

Miepje; Jeetje meis, ook niet fijn. Hoe gaat het nu met je? Weer helemaal opgenknapt?

Maartje: jeetje wat heftig zeg, niet niks allemaal. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles.

Majo: Inmiddels alles rond met de verzekeringen?

Kaaa"t: Wat balen zeg! Ik hoop dat je ziekenhuis in je voorkeur voor een natuurlijke cyclus tp mee wil gaan/

Hier; Laatste loodjes. Nog 3,5 week werken en dan met verlof. Ben er ook wel aan toe. Ben echt moe moe moe. Dus probeer komende tijd zo min mogelijk af te spreken etc. Verder is het genieten van de kleine in mijn buik hoor. En het gaat dit keer ook echt snel.

Fijn weekend allemaal en ik hoop echt op een roze 2013!!!

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Zora je gaat idd heel hard! Wat fijn dat je kan aftellen naar je verlof zeg!

Hier sinds gister ongesteld dus maandag het ziekenhuis bellen of ik het een keer in natuurlijke cyclus mag proberen..

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Maartje, jeetje meis....heb je topic gelezen en daar gereageerd! Heftig om er na al die jaren achter te komen. Dat je keertje zwanger bent geweest zegt dan dus ook niks..... denk dat bij mij ook weleens.... bij mij is werkelijkwaar nog nooit iets onderzocht omdat zaad van manlief zo bar slecht is.... maar als ik dit bij jou dan weer zo lees.... Pffff....

Kaaat, :(... wat ontzettend jammer meid! Had het je zo gegunt. Hoop dat ze in eigen cylus mee willen werken. Zou niet weten waarom niet.... zo natuurlijk mogelijk lijkt mij als je een regelamatige cyclus hebt, toch het beste! Dit een plekje geven en weer opladen voor volgende keer. Hoeveel cryo's hebben jullie nu nog?

Dees, deze week dus gesprek? Spannend weer!

Blondje, dat ziet er allemaal goed uit! En de pregnyl gisteravond dus gezet? Heb je dan morgen de punctie? Spannend meid! Ik hoop op een mooie oogst!!

Zora, wat ga je toch hard meid! Nog even doorbikkelen op je werk en dan VERLOF :).

Miepje, hoe is het nu met jou?

@Hier: Ook weer vanalles gaande en helaas net als bij Maartje ook niet echt positief...

3 dgn gebeld door arts uit DD. Was helaas weinig positief. Zaadkwaliteit is iedere keer erg slecht. Kwaliteit 3, wat één na slechtste is. Is 1x van 2a kwaliteit geweest, maar dus ook niet gelukt. Eicelkwaliteit is sinds de metformine nu een jaar wel steeds goed. Geen reden dus om bij mij verdere onderzoeken oid te doen. De 4e poging in aug. bleken er maar 2 vitale zaadcellen te zijn geweest, hoorden we nu. Wisten natuurlijk al dat het slecht was, aangezien we bij M. ook maar 8 levende zaadcellen hadden. Maar toch…is wel weer even met je neus op de feiten. Verder voor nu eigenlijk dus weinig opties om positief verder te gaan. Enige wat hij nog opperde om te kunnen proberen is toch een TESE behandeling. In de hoop dat er daar misschien toch no...g wat geode zaadcellen gevonden worden. Maar ook dat blijft dus een gok. We vonden het wel wat vreemd, aangezien hij dit allereerste gesprek voorstelde, 2e gesprek toch niet de meerwaarde ervan zag en we het zelf nog 2x eerder hebben aangekaart. Maar steeds zag hij er de meerwaarde niet van in omdat er wel steeds zaad gevonden wordt. Maar ja…. Nu als laatste strohalm om te proberen…. We hebben besloten dit wel te gaan doen, als laatste kans. Dan hebben we echt alles uit de kast getrokken en gedaan wat we konden proberen. Zal dus onze allerlaatste poging gaan worden, wat ik doodeng vind. Wordt pas over paar mnd aangezien we ‘m toch ook zelf zullen moeten betalen. Kreeg form. v/d verzekering waarop zij v/d arts precies willen weten hoeveel behandelingen er geweest zijn, op welke datum en met welke resultaten. Arts gaf aan de 2 zelfbetaalde pogingen niet te kunnen weglaten daarin, wat misschien ook wel logisch is (en ik misschien erop hoopte tegen beter weten in). Maar wel jammer dus. Voor nu dus eerst even ‘icsirust’, voor zover ik dat kan vinden in mezelf dan, want dat hele icsi gedoe zit gewoon in m'n systeem. We zullen zien waar het schip gaat stranden tzt…. M. is dus toch echt een mazzeltje geweest, zeiden ze toen al in Zwolle en arts in DD 1e x ook. Wisten het al, maar nu weer even wat meer…. Nou…. Zijn jullie ook weer op de hoogte!!

20. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dees; deze week gesprek toch, spannend.

Kaat; balen he meid, hopelijk krijg je groenlicht voor een tp in eigen cycles.

Zorw; so al bijna verlof, lekker zeg! Geniet van je buikje en neem je rust.

Majo; wat een verhaal weer zeg. Nu proberen even een paar maanden met andere dingen bezig te zijn en dan hopelijk een zeer geslaagde laatste pging.

Hier; Vanmorgen punctie gehad, er zijn ongeveer 11 follikels aangeprikt en hier zijn 8 eicellen uitgehaald. Het zaad was goed genoeg voor icsi. We krijgen donderdagochtend de terugplaatsing, mocht er iets mis zijn horen we dit uiterlijk woensdagochtend. Goed nieuws dus voor zover, en nu maar afwachten!

Deel Deze Pagina