Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Joontje, super gefeliciteerd!!! Echt onbwijs gaaf!

Blondje, succes vandaag met het gesprek. Ben benieuwd wanneer je mag voor cryo, wel vreemd dan ineens zo'n korte cyclus he! Had ik dus na de cryo tp!

Kaat, ja, deze week gesprek! Heb er zin in! Jij nog een weekje en dan echo, heel spannend, voel je je goed? Zelfde als bij je dochtertje?

Hoe is het met de rest?

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: prima gesprek gehad in het ziekenhuis, alles zag er rustig uit op de echo, mag volgende week maandag voor een echo voor de cryo tp. Mijn korte cycles was niet te verklaren, maar waarschijnlijk veroorzaakt door de ivf en eenmalig. Ook gevraagd of het door de de ivf kan zijn dat mijn weerstand en energiepijl zo laag zijn sindsdien, en dat kan idd heel goed daarvan komen. Een opluchting want dan weet ik hoe het komt en dat het over gaat, mijn omgeving begon al over naar de huisarts en bloed prikken. ik voel me ook al een paar dagen een stuk fitter. Op naar de volgende emmy!:)

3. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Goed te horen dat het fijn gesprek was Blondje! Inderdaad op naar de volgende emmy :) Wel fijn inderdaad dat je dan nu weer gewoon door kan gaan, wellicht dus ergens eind volgende week/ begin week erna de cryo tp?!

Nog even vraagje aan jou, jij loopt toch ook in EZ (of ja, in combi met Breda, toch?). Moest jij aan start van jullie nieuwe IVF poging ook weer eerst aan de pil? Was even benieuwd of dat soort van protocol is in EZ ofzo. Zat een beetje op internet de googlen (ja, is fout, dat weet ik, hihi) wat normaal is - wel of niet eerst aan de pil, maar kom er niet wijs uit. Ach ja, en anders zowiezo donderdag vragen, dat staat iig wel op mijn lijstje van vragen!

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dees; ik loop idd bij Amphia Breda, en voor tp's gaan we naar EZ Tilburg. Bij ons is het eerst 14 dagen aan de pil en dan wachten op een bloeding, dat telt als cyclesdag 1 van de ivf-cycles. Je kunt online ook folders vinden van ez tilburg over ivf, wie weet kun je die eens nalezen hoe het ook weer gaat. Heb ik toen ook gedaan, je weet het nog wel in grote lijnen maar details vergeet je snel.
    Idd voor mij eind volgende week of begin week er op tp! Even afhankelijk van de lengte van mijn cycles nu.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Joontje, wat een goed nieuws! Super gefeliciteerd!!!

Blondje, fijn dat jij gelijk weer door kan en mag!

Kaaat, lekker aftellen!
    Hoe voel je je?

Dees, goed te horen dat je zo positief bent!
    Ondanks dat wij voor ons meisje 9 verse ICSI's nodig hebben gehad ben ik ook positief :D

Hier ook aan het aftellen!
    (en plannen in m'n hoofd hoe we het kunnen organiseren aangezien ik eigenlijk niets op mn werk wil vertellen, maar voor een FM rijden we ook op en neer naar Gent en dat is 3 uur heen en 3 uur terug...)

6. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Blondje, fijn dat je gelijk weer van start kan!

Dees, bijna jullie gesprek. Hoop dat het een stuk duidelijkheid brengt. Bij onze icsi moest ik een maand aan de pil..

Sikki, fijn dat je zo positief bent! Die negen pogingen zeggen niks hoor! Van onze zoon was ik in één poging zwanger en nu zijn we ook alweer 3 cryo TP's, een miskraam en 2 verse ICSI's verder... Dus jij bent nu gewoon in één keer zwanger!!
    Jeetje drie uur rijden... Dat is gewoon een werkdag! Hopen dat je het een beetje kan regelen...

Hier vanochtend de afspraak voor de eerste echo gemaakt. Het was druk met zwangeren dus het is 13 mei geworden. Ook de internist weer geregeld voor mn thyrax. Nu nog moeder voor moeders... Maar dat vindt ik nog een beetje eng... Zal het deze week nog wel doen, je kan vanaf week zes inzamelen zag ik..

En net onze trouwkaarten op de bus gedaan. Ga dus zwanger trouwen:p

7. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Ik kom ook even kijken en zie meteen mooi nieuws: gefeliciteerd Joontje! Wat super zeg!
    Kaaat, jij ook gefeliciteerd! Spannend moment ook weer die eerste echo!

Sikki, spannend weer beginnen!
    Blondje, op naar je cryo, fijn dat je je beter voelt.
    Dees, succes met het gesprek deze week.
    Majo, hoe gaat het bij jullie? Balen van geld en verzekeringsgedoe, ik hoop zo op een wonder voor jullie!
    Zora, het is bijna zover! Je kleine meid was er nu al uit toch? Ook dat wachten is spannend!
    Mariska, ik weet even niet waar jij nu zit in de behandeling, maar ik hoop mee voor een mooi resultaat!

Ik ben hier lang niet geweeest, zal even ons verhaal weer vertellen. Van ons mannetje bij de eerste ivf poging zwanger geraakt, best bijzonder omdat we maar 1 eicel laten bevruchten (we willen geen embryo's weggooien en daarin was geen tussenweg; dus 1 of alles). Vorig jaar zijn we na de zomer weer van start gegaan, helaas zijn er 2 pogingen mislukt, daarop toch weer in gesprek gegaan bij het ziekenhuis. Twee eicellenlaten bevruchten mocht nog niet, maar we mogen wel de overblijfende eicellen laten invriezen en die dus in een volgende cyclus laten bevruchten. Omdat ik reuma heb scheelt dit ook grote hormoonschommelingen die daar weer geen gunstig effect op hebben. Dus nu van start voor een nieuwe ivf poging met deze nieuwe techniek... Spannend weer! Ik ga In mei stimuleren, dus tot die tijd lees ik nog vooral mee met jullie weg naar nog een mooi wonder!

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #1488 Majo, 17 apr 2013
    Laatst bewerkt: 17 apr 2013
    Hoi hoi,

Kom ik ook weer eens even om het hoekje kijken. Had ook niet echt in de gaten dat het álweer 3 wkn ofzo geleden was...
    Merk aan mijzelf dat even helemaal (of in elk geval zo min mogelijk) met de MMM bezig zijn wel goed is om te leren te gaan accepteren dat dat brusje er hoogstwaarschijnlijk nooit zal gaan komen. Aantal weken geleden toen ik weer 2 dgn op ZP had meegelezen/gereageerd, sliep ik meteen ook (nog) slechter (dan normaal). Dus even een stap terug van mijn kant....

Maaaar.....lees hier weer mooie berichten :).

Kaaat, de bloedtest dus ook harstikke positief!! WAUW!! Nogmaals van harte meid!! Op naar een mooie eerste echo! Spannend!

Joontje, jij ook een positest in handen!! :) Súper! Ook jij van harte gefeliciteerd! En ook de 1e spannende echo gepland...

Sikki, HOERA voor de ongi die na 2 wkn stoppen met de BV gewoon alweer op gang kwam :). Goed zeg!! En je weet het he..... ik vind ook dat jullie nu gewoon de 1e x direct maar zanger moeten raken van dat o zo gewenste brusje!! Ik begin alvast heeeeeel hard voor je te duimen! Wanneer gaan jullie weer naar Gent? Eerstvolgende cyclus? Heb er vast overheen gelezen!

Blondje, jij w.s. binnenkort alweer een TP!! Spannend meid! Heel veel succes!

Miepje, jij gaat lekker zeg nu!! Deze zwangerschap is toch wel heel anders dan toen bij jullie B. he? Gelukkig maar! Lekker genieten dus! EN nog maar 3 weekjes werken, heeeeeerlijk!! Mooie weer komt er weer aan, dus dubbelop genieten!

Zora, Laatste weekje, hopelijk..... helemaal met bruiloft van schussie in het verschiet ;).

Appie, daar ben je weer! :). Leuk wat van je te lezen. En ook weer van start dus! En wat goed dat ze je eicellen in kunnen vriezen! Dan hoeft hubbie alleen iedere keer maar'zij donatie te doen? Of vriezen ze zijn zaadcellen ook in? Fijn zeg! Hebben jullie in elk geval ook meer pogingen uit één poging! Succes!

Dees, helaas bloedtest dus ook negatief... :(. Ondanks dat je er wel vanuit gaat na korte ongi is dat natuurlijk toch wel heel erg jammer. Maar gewoon weer door begrijp ik en morgen dus alweer een afspraak?! Succes!

One of kind, zag dat jij ok nog weer even bent langs komen waaien.... laatst even kort een stukje meegelezen in een topic dat jijzelf geloof ik geopend had?! Jij ook gauw weer starten? En dit keer dus als BAM! Echt respect voor je meid! Hopelijk zitten jij en S. inmiddels in wat rustigere vaarwater?! Knuf!

Mariska, jij nog van harte welkom hier. Leuk dat jullie ook voor een brusje bezig zijn! Binnenkort dus beginnen met verse icsi... spannend. Hopelijk net zo snel een net zo mooi resultaat als de vorige keer :).

@Hier: hier alles verder goed hoor! M. is zo'n heerlijk kind :) (meestal dan.....;)). Afgelopen week waterpokken gehad, maar er nu weer bijna vanaf. Viel ons alles mee, gelukkig had ze er weinig last van en ze heeft er helemaal niet aan gekrabt, ons toppertje! Hebben d'r lekker verwend met nieuw buitenspeelgoed. Zij blij (en mama stiekem ook), moet mezelf gewoon afleren niet teveel voor haar te willen kopen (omdat ik het zelf allemaal zo leuk vindt ;)). Nu kan het nog wel eventjes, maar niet lang meer....anders denkt ze straks dat je alles maar kunt kopen en krijgen, te pas en te onpas, hihi. Maar goed...inmiddels is ze een trampolie, grote glijbaan en loopfietsje rijker.... ach...... goed voor de somatische ontwikkeling zullen we maar zeggen.... wordt ze hopelijk een iets minder stijf harkje :D. Toedelsssss!!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oh ja.... vergeet ik tóch nog wat! Voor jullie allemaal een dikke knuffel voor al jullie lieve woorden en meeleven :). Toppers!

10. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi meiden,

Gisteren helaas geen gelegenheid gehad om jullie even te updaten over ons gesprek. Was een goed gesprek en komt er op neer dat we zodra ik ongesteld wordt kunnen beginnen met de pil en dan daarna ook weer met de spuiten. Maand pil moest omdat ze dan alles beter kunnen bepalen en zonder pil ook de kans bestond dat er lege blaasjes zouden groeien. Hoewel een maand pil voelt als een "weggegooide maand", doe ik het toch maar, zij hebben ervoor gestudeerd en als zij zeggen dat t goed is, dan zal dat wel. Krijg alleen andere medicatie dan vorige keer, toen had ik Lucrin en Gonal-f, nu krijg ik Decapeptyl en Menopur. Ze gaven aan dat Lucrin niet meer leverbaar is en Gonal-f mogen ze niet voorschrijven vanwege te hoge kosten. Persoonlijk vond ik dat wel jammer, want met die medicatie heb ik succes gehad en ik had zelf zoiets van "never change a winning team". Maar goed, begrijp het ook wel. Heeft er iemand van jullie ervaring met decapeptyl en menopur? Ben erg benieuwd!

11. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Wat is het toch stil hier??

Kaat, vandaag echo toch? Veel succes en plezier! Laat je even weten hoe t was?

xxx

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Weinig nieuws vanuit mijn kant.
    Wacht geduldig mijn volgende menstruatie af en dan kan ik hopelijk starten.
    Nog 1,5 week wachten denk ik :)

Majo, haha lekker kopen voor dochterlief.
    Groot gelijk!
    En idd allemaal erg belangrijk voor haar ontwikkeling :D

Appie, jij ook weer bijna beginnen met een volgende poging.
    Jullie traject is nog spannender omdat jullie maar 1 eicel laten bevrachten.
    Maar als ze nu alle eicellen kunnen invriezen zou dat idd heel veel schelen!

Joontje, 13 mei de eerste echo! Spannend!
    Hoe voel je je?

Dees, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat de medicatie aangepast wordt.
    Maar hopelijk levert het uiteindelijk wel een mooi resultaat op.

Hier gelukkig wel nagenoeg hetzelfde als de vorige keer.
    Ik heb vorige week alles in huis gehaald.
    Gek om alles zo weer in je koelkast te zien liggen.
    Verder heb ik nu een paar dagen vrij geregeld op m'n werk.
    Tussen hemelsvaart en pinkeren ben ik vrij.
    Nu maar hopen dat alle ziekenhuisbezoeken ook daadwerkelijk in die periode gaan vallen.
    Op m'n werk weten ze namelijk van niets en dat wil ik graag zo houden.
    De vorige keer wisten ze alles en heb ik veel vrij gekregen e.d. en dat voor 9 ICSI's.
    Maar ik voel me zo bezwaard om te zeggen dat we voor een brusje willen gaan, dus probeer ik het maar even onder het mom van vakantie te regelen.
    Hopelijk word ik dan wel eind volgende week ongesteld want dan past het precies :D

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi hoi meiden,

Even snelle zwaai! Nu even geen puf om uitgebreid te reageren maar denk aan jullie en leef en lees mee.

Hier laatste loodjes. Vrijdag de bruiloft van schoonzus. Spannend of ik dat ga halen of niet. We wachten het af....

14. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Kaat, hoe was de echo?

Zora, joepie je hebt de bruiloft gered! Leuke dag gehad? Nu wachten op jullie kleine.

Sikki, hoop dat jullie planning goed uitpakt. Kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt. Maar ja het is ons helaas niet gegunt om een babytje thuis te maken. Denk dat iedereen hier wel begrip voor heeft. Op naar een tweede.

Dees, hoe gaat het met jou?

Majo, verwen die kleine meid maar lekker!

Hier wat wisselend. Blijf klachten houden van mn eierstok. Doet gewoon pijn. Hoef maar iets teveel te doen en het is mis.. hopen dat hij snel wat kleiner gaat worden. Werk nu eerst halve dagen, voel ik me ook wel schuldig over. Zou vrijdag proberen een hele dag te werken maar heb veel last en zag dat ze mn programma bomvol hebben gegooid... Zie het eigenlijk niet zitte:pn.

Morgen naar de internist voor mn schildklier en donderdag komt moeders voor:p moeders :)

Liefs

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    DDees, Fijn dat gesprek goed verliep. En dus strijdplan weer getrokken! Wel balen van mnd pil. Vond ik ook altijd. Das in DD niet, das echt een verademing. Hier wel ervaring met decapeptyl en menopur, alleen echter niet in die combinatie. Had de deca destijds samen met de Puregon en de menopur nu steeds icm Puregon. Decapeptyl bleek niet ehct goed voor mij, mogelijk daardoor sneller overstimulatie gehad 2x. Maar met menopur erbij ben ik wel erg blij. Sindsdien wel betere kwaliteit eicellen...

Sikki, alles weer in huis dus :). Spannend! Nog maar eventjes... aftellen? Of nog lekker even 1 1/5 week niet actief MMM'en?! Alles op werk dus goed geregeld! Super! Maar aan andere kant....zal me zeker niet bezwaard voelen tov hen dat je voor een brusje gaat hoor. Ze weten inmiddels juist hoe ellendig het is/kan zijn, dus neem aan dat er dan wel weer begrip voor is? Iedereen heeft toch recht ee brusje te willen? En tsja...bij ons gaat dat nu eenmaal niet van 1,2,3, huppsakee ;).

Zora, spannend!! Donderdag uitgerekend en vrijdag bruiloft schoonzusje.... nou.... dan is zaterdag toch een mooie dag om te bevallen!! Nog eventjes 'binnenhouden' dus ;) :).

Joontje, balen zeg dat je nog steeds zo'n last hebt! En goed zo! Lekker 'piesen' voor MvM :). Ik vind het eigenlijk ook wel tijd voor een mooie banner bij jou, of in elk geval een aangepaste handtekening ;).

@Hier: Weinig nieuws te melden :). Net paar dagen gewerkt en nu weer 5 dagen vrij met m'n meissie :).

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ocharme Majo heeft je kleine meid al de waterpokken gehad arme meis.
    Wat gaat het snel zeg nog even is ze 3!
    Ik snap wel wat je zegt met even afstand nemen.
    Ik heb ook bepaalde topics voornamelijk over zwanger raken vermeden.
    Dus snap wel dat je slechter slaapt dan.

Toch hoop ik dat dmv de tese het wel zal lukken om alsnog een brusje te mogen krijgen voor M.

Sikki oooooooh ik begin al met duimen hoor.
    En waarom bezwaard voelen.
    Jullie willen graag een 2e wondertje en daar doe je ook weer alles voor!

Ik ga 7 mei naar de fert arts en heb mijn vragenlijst ingevuld en gisteren op de post gedaan.
    Daar afhankelijk van word besloten of ik op gesprek mag en mag beginnen.
    De reservatie van de 7 rietjes is alsnog geannuleerd.
    Was ik heel erg ontgoocheld over.
    Maar er is gelukkig nog genoeg van deze donor.
    Maar 1 of 1,5 jaar durf ik niet meer te wachten, wat als hij ineens niet meer beschikbaar is??
    Voor mij hoef ik niet perse te starten, je moet rekening houden met zo'n 9 maanden wachttijd in totaal.
    Dus dan zitten we februari 2014 starten zoiets.
    Ik krijg in september mijn vast contract en hoogstwaarschijnlijk in december of iig rond die tijd een huisje aangewezen.
    Maar mijn ouders steunen mij heel erg met alles en ook met dit alles.

De scheiding is volgende maand definitief eindelijk!! net 2 dagen voor ons 9e trouwverjaardag.
    Maar er gebeuren helaas nog wel eens dingen waarvan ik denk hoe is eht mogelijk!

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Hier was gister alles helemaal goed, zal straks op de echte laptop even uitgebreid reageren.. :)

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn Kaaat gefeliciteerd!

19. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Jeetje meiden, er valt hier helaas weinig te melden allemaal. Nou ja, misschien ook maar goed, dan is er ook niets negatiefs te melden ;)

@Zora: spannend meid! Het is DE dag vandaag. Hopelijk kom je snel met leuk nieuws. Nog veel succes met de allerlaatste loodjes.

@Majo: ik begrijp heel goed dat je bewust even afstand neemt hoor. Op die manier ben je er misschien toch even minder mee bezig. En we weten dat je het iedereen heel erg gunt, maar ook is het telkens moeilijk om te lezen dat anderen zwanger worden en jij nog steeds niet. We gunnen het jou ook allemaal zo erg. Als we ook maar iets voor je konden doen, zou ik het doen, maar helaas kan dat niet. We kunnen er alleen maar voor je zijn. En als je ons nodig hebt, weet je dat we hier zijn. Ondertussen lekker je kleine meisje verwennen die ondertussen ook al niet zo klein meer is. Sneu van de waterpokken. B. heeft dat een half jaar geleden al gehad, hij was toen 1,5. Leek heel zielig, maar hij heeft er gelukkig weinig last van gehad. Hopelijk heeft M. zich er inmiddels ook goed door geslagen.

@one of kind: volgende maand dan eindelijk de scheiding rond.Dat heeft ook veel te lang geduurd eigenlijk. Jammer dat er nog steeds rare dingen gebeuren meid. Maar hopelijk kun je daar straks wat meer afstand van nemen en je richten op de toekomst. Een brusje voor S. zou natuurlijk wel erg leuk zijn. Vind het wel erg stoer hoor dat je dat aan durft als alleenstaande moeder.

@Joontje: vandaag bezoek gehad van MvM? Hoe vond je het weer? Kun je het al een beetje bevatten en ervan genieten?

@Sikki: het wordt weer spannend voor jou. Nog eventjes en dan is het weer zover. Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar jij hebt net zoveel recht op een tweede kindje als ieder ander hoor. En hopelijk duurt het nu geen 9 ICSI's. Hopelijk valt het allemaal net in je vrije dagen, dan ben je er zelf ook iets rustiger onder en dat werkt dan natuurlijk wel beter dan wanneer je er helemaal gestresst onder bent. Nou spannend weer. Mijn duimen draaien voor je!

@Dees: ik heb ervaring met decapeptyl en menopur. Gebruikte eerst ook altijd .....hmmmm.... weet niet eens meer wat..... nou ja, iets anders. Daar kreeg ik een flinke overstimulatie van. Toen kwam de arts met menopur en vertelde dat je daardoor vaak minder eitjes hebt, maar dat de kwaliteit dan wel beter is. En zie, van beide pogingen met menopur ben ik zwanger geraakt.

@Kaat: ben benieuwd hoe het met jou is.

En ik vergeet vast iemand, maar dat is niet bewust...

@hier: gisteren mijn laatste werkdag gehad. Heb nu twee weekjes vakantie en daarna gaat mijn verlof ik. Ben lekker vrij tot eind september. HEERLIJK!!! :D
    Begin nu een beetje last te krijgen van wat ongemakken, maar verder gaat het prima. We genieten!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

20. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Zora, oeps :) had ipv vrijdag vandaag gelezen.. Helemaal nog geen bruiloft dus!! Veel plezier dan morgen, hoop dat je het haalt en een beetje kan genieten.

One of a kind, jeetje jij hebt een heftige periode achter de rug. En nu alleen verder voor een tweede. Wens je heel veel voorspoed en succes met alles.

Miepje, heeeeeeerlijk verlof!!!! Nu gaan genieten, nog even van je kindje die je nu nog alleen alle aandacht kan geven.

Kaat, gefeliciteerd!!!!

Hier is moeders voor moeders geweest. Had een mooie knaltest en mag gelijk beginnen. Eerste piesje is alweer een feit:p

Deel Deze Pagina