Blondje kun je niet vragen dat ze je bloed prikken om de waarde te zien. Bij het UZ Brussel word altijd een echo gemaakt, bloed geprikt en dan besloten wanneer de pregnyl. BAM betekend overigens: Bewust Alleenstaande Moeder.
One of a kind; bedankt voor de uitleg, knap van je! Bedoel je nu bloed prikken of bij een echo voor cryo tp.
Voor de cryo tp bedoel ik idd. Graag gedaan hoor voor de uitleg. Mijn zoontje is ook via inseminatie via donorzaad verwekt. Alleen word het nu dan weer icsi Ik wil gewoon heel graag een vol broertje of zusje van/ voor mijn zoontje
Dees, hoofdpijn van de deca hoor je heel vaak. Meestal wordt het beter als de stimulatie erbij komt. Sterkte! Zora, wat leuk van je te horen! En wat fijn dat het zo goed gaat en dat de bevalling zo makkelijk en snel ging! Geniet maar lekker van je wonders! Kaaat, heerlijk dat alles goed gaat! Nu hopen dat de misselijkheid en vermoeidheid snel minder worden. Hoe was dat bij je vorige zwangerschap? Blondje, wat een emotionele achtbaan blijft het he. Gelukkig kon je nu wel gelijk door. En idd, vertrouwen houden! Ook, 31 mei is een heeeeele mooie datum En dus toch weer met ICSI? Omdat er niet genoeg zaad is voor IUI? Of omdat je destijds sowieso al op ICSI was overgegaan? Maartje, hoe was jouw echo vandaag? Ik hoop op positief nieuws! Hier vandaag de tweede FM gehad. Pffff wat een rit weer. Vanochtend om 8 uur weggegaan en pas om 18 uur weer thuis. Zoveel file rond Antwerpen ivm het pinksterweekend. Maar goed dat dochterlief bij opa was en we haar niet meegenomen hadden. Anyway, grootste folli was al 23 mm, de anderen ook mooi doorgegroeid en de twee kleintjes waren toch nog gegroeid naar 12 en 14 mm. Dus wie weet wat daar nog in zit Zondagochtend om 8 uur melden voor de eicelpunctie, dus morgenavond dochterlief uit logeren en wij in een hotelletje in Gent. Spannend!
Sikki heeeeeeeel veel succes meid!! En dat word een mooi aantal Icsi eigenlijk omdat ik dus sowiezo ook 1 keer eicellen wilde doneren en het zo tegelijk kan. EN de arts had zoiets dan doen we direct maar weer icsi en geen iui meer. Was bij S wel direct zwanger toen maar ja voor een 2e niet door het hele gedoe thuis.
Sikki heel veel succes morgen!! Wat ik zo lees klinkt het alsof dit wel eens een superpoging qua aantal follikels voor jou doen kan worden. Top!! Ik ga voor je duimen!! Het zou toch wat zijn, al die pogingen voor een eerste en dan straks de tweede in één keer!! Ik hoopt het voor je!! Nog bedankt voor je verhaal over de cyste punctie. Toen ik gisteren de echo had bleek dat 1 cyste weg was gegaan en dat de andere gegroeid was (bijna 4 cm). Ik vroeg aan de arts wat hij mij zou adviseren (tuurlijk moet S. beslissen maar ik vroeg om zijn advies). Hij gaf aan dat als iemand al zo lang cysten heeft welken maar niet genoeg krimpen tijdens platleggen er twee opties waren: Laparascopische verwijdering of een cystepunctie. Ik gaf aan dat ik die eerste echt niet zag zitten. Mijn eileiders zijn ook op die manier verwijderd en ik hoop nooit meer zo'n operatie te hoeven ondergaan. Bovendien zou ik dan ook weer een poos moeten herstellen. Ik vroeg hem meer advies over die cystepunctie en wat het in zou houden. Hij gaf aan dat dan ook de beste optie te vinden in mijn geval (gisteren zat ik op 28 dagen Synarel). Het risico zou wel bestaan dat de cyste zich weer met vocht en bloed zou volzuigen in de behandeling en dat ik in die eierstok wellicht wat minder goed te stimuleren zou zijn, maar mijn andere eierstok zag er mooi uit voor een low responser (stuk of 5 a 6 follikels die hij al zag klaar liggen) dus hij was er redelijk optimistisch over. Maar hij gaf aan dat S. degene moest zijn die hier over zou gaan besluiten. Nu heeft S. weer een vreselijk kortaf berichtje gestuurd (zie eigen topic) maar het lijkt er nu dus wel op dat we dat gaan doen. Ik vind het fijn dat jij dat net dan ook al geopperd had, zodat ik wist dat het niet een heel gek voorstel is. Weet jij nog hoe die poging bij jou is gegaan? Is de cyste toen weer volgelopen tijdens het stimuleren? Waren er toen nog wel goede follikels in die eierstok aangetroffen? En hoe veel pijn doet het?? Ik ben echt een schijtert, al mn puncties heb ik onder narcose gehad en wilde dat eigenlijk ook zo blijven doen, maar de cystepunctie zal, als ik hem daadwerkelijk zal ondergaan, in X plaatsvinden, zonder verdoving... Haha, ik weet dat duizenden vrouwen dat op die manier doen, maar toch vind ik dat wel heel spannend. One of Kind, wat ben je toch ook een dapper toppertje dat je direct ook eicellen gaat doneren!! Dat moest ik ff kwijt!! Blondje, gaat het goed, geen hoofdpijn van de Progynova? Hopelijk krijg je snel de TP!! Kaat, fijn dat het zo goed gaat!! En de kwaaltjes, ze horen er gewoon bij. Het zal straks vast wel minder worden!! Zora, wat een snelle en fijne bevalling. Ik ben ook wel benieuwd naar de naam. PB?? Dees, herkenbaar van de Decapeptyl en hoofdpijn. Ik heb eigenlijk nooit, maar dan ook nooit hoofdpijn. Behalve als ik hormonen gebruik, dan heb ik het vaak helaas wel. Hoort er dus helaas bij. Hoe voel je je nu? Joontje, wat fijn dat het bij jou zo goed gaat en grappig dat je op de verjaardag van je oudste bent uitgerekend!! Wordt wel een gezellig dure maand dan voor jullie met al die cadeautjes voor de verjaardagen én Sinterklaas! Maar dat is een luxeprobleem!! Geniet!!!
Sikki, heel veel succes morgen. Bij mij bracht de tp op eerste paasdag geluk hoop dat eerste Pinksterdag jou ook iets heel moois gaat brengen. Maartje, de punctie zonder enige verdoving? Dat kan toch niet, ik zou er op staan dat je wel pijnstilling krijgt. Weet niet hoe het zit met jullie cystes en een dermoidcyste. Mijn dermoid is bijna 3 cm en ondanks dat was ik altijd wel goed te stimuleren in mn ene eierstokje... Hier vandaag mn trouwjurk gepast, moest niet veel dikker meer worden zei de jurkenmevrouw... Gaat ineens heel snel met mn buik.. nou ja hopen dat alles over een kleine drie weken nog goed pastb Fijne dagen iedereen.
Joontje hahah valt niet veel aan te doen nu heh , dikker worden Maartje ik ben benieuwd hoe het verder met de cyste zal verlopen dan Wat Dr S zal beslissen. 'Sikki heeeeeeeel veel succes morgen!! Maartje wat een lieve reactie zeg dank je wel!!
Maartje, ik vond de cystepunctie echt niets voorstellen. Ik kreeg 2x500 mg paracetamol en dat was het. Geen verdoving. Het was 1 prik en een paar buisjes aftappen en that's it! Daarna was ik volgens mij wel gewoon te stimuleren. Het is alweer 4 jaar geleden, dus ik weet het niet precies meer. Had 5 follikels ofzo toen. Als in je andere eierstok voldoende follies zitten zou ik het er wel op durven gokken denk ik. Wat is die Uber S toch ook een druif he. Ben zo blij dat ik niet meer met hem te maken heb. Juist in Gent willen ze de uitgangsecho en de laatste echo voor de punctie zelf gedaan hebben zodat ze precies weten hoe en wat. Iedere folli wordt opgemeten en de resultaten in je dossier gezet. Zo weet iedere arts precies hoe het zit. Ook straks bij de punctie weet de arts precies hoeveel follikels hij moet aanprikken. Uber S zou eens per consult 5 minuten meer moeten uittrekken. Dat zou zoveel schelen! Sterkte Maartje! Hier nu in het hotel in Gent. Morgenochtend 7.30 uur melden!
Ik ben ook benieuwd naar Sikki haar punctie!! Een druif is een goede voor S. Maar ik wilde juist zelf niet de uitgangsecho bij hem. En dat is eigenlijk ergens maar goed ook. Ik heb nu 5 uitgangsecho's gehad, donderdag nr 6 en heb er dan 600 km daar voor gereden voor 6 echo's (twee echo's op 100 meter afstand, de andere vier in een wat verder op gelegen zh. Als ik dat allemaal bij S. had laten doen waren het er 3000 km geweest.... Dus afgezien van kortaffigheid van S. vind ik dit kilometertechnisch wel handig Over puncties: de gyn van het lokale ZH zei dat het zonder pijnstilling ging gebeuren. Ik dacht er over na om 2 a 3 paracetemols van te voren te nemen. Maar als ik lees dat jij dat ook had ben ik nu overtuigd: dat ga ik absoluut doen. Zijn die prikken vergelijkbaar met het moment dat een naald in je arm gaat bij bloedprikken?
Ojaaa. Ik ben ongesteld geworden!!! Dusphaston heeft daar dus in ieder geval goed voorgezorgd. Stiekem heb ik nog hoop dat daarmee die laatste cyste weg gaat en ik geen cystepunctie meer hoef
Jeeh! Maartje ik hoop met je mee! Sikki: hopelijk is alles voorspoedig gegaan. Naam mogen jullie wel weten hoor. Alleen zijn roepnaam dan. 2e en 3e naam zet ik liever niet op het forum. Hij heet Mees. Dus we hebben nu Sara & Mees. 😃
Zora, wat een heerlijke namen voor je kindjes! Maartje, jeeej ongi geworden! Ik hoop met je mee dat de cyste hiermee ook is verdwenen. En mocht je nu alsnog de cystepunctie hebben, het is een stevige doffe prik. Eenmaal erdoor voel je er niets meer van totdat die bijna leeg is. Hier vandaag 6 eicellen geoogst! Morgen tussen 12 en 13 uur word ik gebeld over de bevruchtingen. Verder wordt er gelukkig ook PICSI toegepast. Hebben ze een speciaal opgeleide laborant voor opgetrommeld vandaag
Wauw Sikki wat een goede opbrengst zeg!!! Word in Gent de tp ook na 5 dagen gedaan? Zara wat een leuke naam Maartje super zeg! Hopelijk gaat de cyste weg nu en geen punctie nodig.
Wat een aantal voor jou zeg!! Wauw!!!! Geweldig!!! Waren ze ook allemaal op het oog rijp?? Ik maak van binnen gewoon ff een vreugdedansje (zit in de auto dus een echte is lastig ) voor je!! Ik zet alle duimen aan!! Jouw omschrijving van een cystepunctie klinkt niet zo eng qua pijn, dank je wel!! Maar uiteraard gaan we gewoon voor 0,0 cysten als ik donderdag die echo heb. Al neemt Maartman voor de zekerheid wel vrij aan het einde vd middag zodat hij mee kan Nu jij ff lekker bijkomen, fijn dat ze speciaal een goede lab-man hebben opgetrommeld!! X
hallo meiden!! zie hier veel bekenden schrijven.. leuk mag ik ook meekletsen met jullie... zit in me wachtweken voor een brusje.. hoe is het met maartje en sikki?? sikki net punctie gehad zie ik... spannend weer zeg!! en maartje cystes hopelijk zijn ze snel weg..