Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    ook jij hier ook!! gezellig :)

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat zo goed is gegaan Sikki! Succes bij de tp alvast!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sikki, het is nu tussen 12 en 1 uur... Ik hoop dat je nu al mooi nieuws te horen hebt gekregen. Houd je ons op de hoogte??

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik werd om 5 over 12 gebeld.
    En alle 6 de eicellen waren rijp en geïnjecteerd en er zijn 4 bevruchtingen ontstaan!

Woensdag op dag 3 de tp van 1 en dan horen we later of de andere 3 goed genoeg zijn voor de vriezer.
    In Gent vriezen ze nl op dag 5 in.

Wij zijn blij!!!

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Wow Sikki wat goed zeg.. Hoop zo dat deze keer idd 1 keer genoeg voor je zal zijn..

Maartje ongesteld, hopen idd dat de cyste ook weggaat en anders succes met de punctie daarvan.,

Zora leuk Sara en Mees, past goed bij elkaar :)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sikki, wat een top score zeg!! Wauw!! (Ter vergelijking: mijn laatste punctie had ik maar liefst 15 eicellen, allen waren rijp (!) en ik had vier embryo's (TP van 2 op dag 4, op dag vijf waren de anderen in de stoof er mee op gehouden). Jij hebt dus echt een top bevruchtingspercentage!!!! :)
    Wat fijn!! :)

Spannend straks weer een TP. Waarom eigenlijk een TP van 1? Vanwege regeltjes? Bij de pogingen van voor je dochter ging je toch steeds voor 2, indien die er waren??

Hoe dan ook, veel succes en geluk gewenst!! :)

Dank je Kaat. Ik ben echt onwijs ongesteld (maar ja, wat wil je ook: Baarmoederslijm was 17 mm), au! Maar alles voor het goede doel: straks een mooi bedje voor mn embryootjes!! :)
    Ik zie nu btw pas aan je banner dat je al weer bijna 12 weken bent!! Wauw!! Gaat het nu gevoelsmatig ook sneller nu je er al eentje hebt rondlopen, ehh rondkruipen?? :D

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Maartje, tp van 1 ivm ons eigen gevoel en advies arts.
    Heb zelf bij voorkeur geen tweelingzwangerschap en invries en ontdooigebeuren in Gent is enorm verbeterd. Nu bijna gelijke kansen als verse tp.
    En dan denken wij en de arts dat 2x1 tp een hogere kans is dan 1x2 tp.
    En daarbij natuurlijke de nieuwe regels vanuit de verzekering. Alhoewel dat niet de overweging was hoor. Want dan zetten we dat gewoon niet op papier 😉

Ja wij hebben wonderlijk genoeg altijd wel een hoog bevruchtingspercentage.
    En toch is het iedere keer weer spannend.
    Heb er nu ook wel weer een goed gevoel bij omdat het ook met PICSI is gegaan.

Jij dus flink ongi. Mooi!
    Lekker opruimen daarbinnen. Incl cyste graag :)
    Wanneer weer echo?

8. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    sikki wat een mooie score!!! hopelijk gaat het nu gelijk lukken!!

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Girl, leuk je ook hier te zien!
    Spannende dagen voor jullie!

Hoe gaat het?
    Hoe voel je je?

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat is ook zo, qua bevruchtingen bij jullie. Ik meen me inderdaad ook nog wel pogingen van jou te herinneren met minder dan op 1 hand te tellen eicellen en dan toch steeds terugplaatsingen :) Fijn is dat in ieder geval!! :)

Ik snap het qua meerling gebeuren heel goed. Hoewel ik voor dat ik mijn meisje had daar niet echt gevaren van in wilde zien :) ben ik nu wel voorzichtiger en ook banger voor complicaties. Toen zou ik het niet erg hebben gevonden om voor een twee- of een drieling 9 maanden lang plat te moeten liggen. Nu denk ik er toch wat anders over omdat ik wel gewoon voor mijn dochter wil kunnen zorgen. Daarnaast ben ik gewoon ook banger voor blijvende complicaties aan beeb(jes) bij meerlingen. In ons specifieke geval betekend dat ik geen TP's van 3 in 1 keer meer durf. TP's van 2 blijven wij wel 'gewoon' doen.... De wens is zo inmens groot en dit is alweer poging drie voor een brusje...

Ik heb donderdag weer een echo. En dan direct ook de cystepunctie, als die er nog zit.... Kijk er best tegen op... :)

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hey dames!

Mag ik me bij jullie aansluiten? Wij zijn bezig met icsi2 voor een brusje van ons mannetje. Tijdens zijn poging schreef ik ook op dit forum, maar lange tijd weggeweest doordat er prive teveel gebeurde. nu onder een andere naam terug (ook ivm meelezers) maar one of a kind herinner ik me nog met een andere naam ;) en van de toen prachtige foto's van je kleine mannetje. Wat stoer dat je het nu alleen gaat doen! Volgens mij schreef maartje ook in dat topic (verlengde wachtbankje) staat me bij.

Ik ben gisteren begonnen met deca spuiten en heb het korte protocol. Dus vandaag gaat de menopur erbij.

Ik ga eens even lezen wat jullie allemaal hebben geschreven!

Groetjes

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welkom papaver! Mag ik je oude nickname per PB horen? Ben wel benieuwd!! :)

Veel succes!! :)

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Papaver welkom, ben ook wel benieuwd naar je oude naam :)

Sikki wist niet wat PICSI was, maar heb het even gegoogled, klinkt goed.. Hebben jullie dat toen bij N ook gedaan?

Maartje au idd.. Maar idd je weet waarom je het doet.. Snap dat je nerveus bent voor woensdag, hoop zo dat het punctie niet nodig is..

Ja de tijd gaat hier idd echt sneller nu er al eentje rondkruipt, bijna loopt ;) (Snelle Jelle)! Kwaaltjes worden ook wel beter, dus das fijn.. Misschien vrijdag een extra echo, omdat de vk een eigen echo apparaat aangaan schaffen en ze iemand zochten die wilde komen zodat ze hem uit kunnen proberen, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :) Maar heb alleen nog geen bevestigingsmailtje gehad, dus hoop deze morgen te krijgen..:)

Maartke poging 3 trouwens alweer, wat gaat het hard zeg.. Hoop zo dat dit hem wordt voor jullie.. Verdienen in hoeverre we dat niet allemaal doen, doe je het zeker met alles wat je de afgelopen tijd doorstaan hebt..

Girl bijna testen zie ik? Stiekem nog niet gedaan?

14. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Wow, effe niet veel op zp gekeken door de vrije (drukke ;)) dagen en flink wat nieuws!

@Sikki, punctie dus goed gegaan lees ik?! Super en ook mooie bevruchtingen, echt helemaal toppie, mijn duimen draaien voor een mooie tp en innesteling.

@Maartje, hoop idd dat die cyste weg is, lijkt me ook gewoon niet fijn. Veel succes donderdag met de echo, ik hoop van harte dat de cystepunctie niet nodig is. En dan op naar een mooi resultaat van deze 3e poging met een lief brusje voor je kleine meid.

@Zora, wat een leuke namen voor je kindjes. En een jongen en een meisje, van allebei wat, echt heel leuk!

@Girl, leuk dat je mee komt kletsen, en alweer bijna testen lees ik in je onderschrift. Spannend!! Heb je er een goed gevoel bij?

@Blondje, hoe is het met jou?

@Kaat, alweer bijna 12 weken ja, die tijd vliegt voor m’n gevoel voorbij, je gaat echt snel! Enne, zo’n extra echo zou ik zeker ook geen nee tegen zeggen J. Bij onze dochter was ik onder controle gebleven in het ziekenhuis en toen kreeg ik elke keer een echo, zo fijn was dat. Dat wil ik een volgende keer wel weer!!

@Papaver, zag je bij ander forum! Leuk dat je hier mee komt kletsen. Om nog even op je vraag te antwoorden of onze dochter ook in EZ geboren is, yep dat klopt. Enne, ik lees idd ook goede ervaringen over menopur, dus daar gaan we dan maar voor he! Zag ook op site EZ dat je tussen 16 en 19 moest spuiten, maar daar hebben ze bij mij ook niks van gezegd. Vorige keer spoot ik rond 22u en dat was prima gaven ze aan. Mocht ook best keer uur eerder of later, was geen probleem.

@hier, zondag ongesteld geworden, dus gisteren eerste menopur erin… Was wel even klungelen met dat spuitje, kreeg de dopjes van die naalden er slecht af, maar tis gelukt!! En vanmorgen gebeld voor 1e echo, staat gepland volgende week woensdag. Zo benieuwd, nu komt het allemaal dichterbij.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hahaha Dees ik loop precies gelijk met je! Zondag ongi, gister menopur en woensdag eerste echo.

Goed om te lezen dat er een aantal dames zwanger zijn geworden van een tweede. Blijft toch opnieuw weer spannend he? Op de een of andere manier had ik gedacht dat het nu makkelijker zou gaan, hoe onnozel....

Sikki bijna een tp? Ik duim mee hoor

16. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Oh dat is grappig Papaver, zou wel leuk zijn, komen we elkaar straks nog tegen met de bevalling, hahah (hoezo vooruit lopen.... hihi)
    Ik ga er ook klein beetje van uit dat het nu weer eerste keer lukt met deze icsi, bij ons meisje was dat namelijk wel zo. Bij de cryo tp had ik een slecht gevoel en dat was dus ook zo. Nu heb ik wel een goed gevoel, waarom? Geen idee, misschien omdat ik nu meer het gevoel heb "dat ik er iets voor doe" met de spuiten zetten enzo? Weet het echt niet, maar hoop het zo ontzettend, heb zoveel respect voor iedereen hier in de mmm! En prijs mezelf echt gelukkig dat ik na 1 icsi met 1 tp al een mooi meisje heb gekregen!!

17. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    sikki ja ik zit in spannende dagen jah...
    het gaat aardig hier.. vandaag wel veel last van duizeligheid.. en had net met afvegen 2 kleinepuntjes bloed?? 3 dagen voor testdag?? zou dat evt innestelingbloed kunnen zijn??

hoe is het met jou?? hopelijk niet veel last gehad na de punctie!!

kaat nee nog niet getest.. twijfel over wanneer... ik zie dat jij bijna bij de 12 weken zit... voel je je goed?

dees heb een dubbel gevoel.. dus weet het niet... durf ook niet te positief te zijn...

jij net begonnen met een nieuwe poging!! succes alvast en wat spannend weer he als alles weer begint...

maartje jij donderdag echo?? hopelijk is de cyste weg zodat je verder kunt voor een brusje!!

lees nog bij hoor meiden...

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Papaver, welkom hier!
    ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan.
    Gelijk met Dees op. Gezellig :)
    Ben trouwens ook wel benieuwd of ik je oude nickname 'ken' ;)

Dees, de eerste Menopur er weer in!
    En viel het mee?
    Volgende week de eerste FM. Vanaf dan gaat het weer snel!

Girl, nog steeds niet getest?
    Whaaaa, knap hoor!
    Dat je nog niet ongi bent vind ik in ieder geval al een heel goed teken!

Kaaat, leuk een extra echo!
    Nooit nee tegen zeggen nee :D

Maartje, morgen weer een echo. Spannend!
    Ik hoop dat die stomme cyste uit zichzelf is opgelost!
    En mocht het niet zo zijn, dan doorsta je vast prima die cystepunctie.
    Je hebt immers al voor hetere vuren gestaan ;)

Hier vandaag de tp gehad van een perfecte 8-cellige embryo!
    Had maar 2% fragmentatie en zag er mooier uit dan de embryo's die we destijds bij Norah teruggekregen hadden. Die waren toen 7- en 8-cellig met 10% en 18% fragmentatie.
    De tp ging erg makkelijk. Dat geeft ook altijd een goed gevoel.
    Wij zijn blij!
    De andere 3 waren ook verder door gedeeld tot 2 x een 8-cellige en 1 x een 7-cellige embryo met wel wat meer fragmentatie dan welke we hebben teruggekregen.
    Ze volgen ze op tot dag 5 en als ze dan nog mooi op schema liggen en niet meer dan 25% fragmentatie hebben dan gaan ze de vriezer in. Daar krijg ik dan volgende week een smsje over.
    Ik hoop dat er in ieder geval 1 overblijft. Zou toch een mooie extra kans zijn.

Maar we hopen uiteraard dat deze 'gewoon' blijft plakken :D

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een topnieuws Sikki!!

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    Gisteravond ook ongi geworden.. heb nog wel ff voor zekerheid getest vandaag was ik al van plan oj vandaag te doen.. maar helaas... maar is het niet erg snel ongi na tp? Namelijk dag 11 erna.. had toen bij de ivo zo dat ik met de utro moest stoppen voor ik ongi werd en nu erdoorheen?. Kan dat zo veranderen als je een keer zwanger bent geweest?.

Sikki duim voor je!!! spannend zeg.. en hopelijk nog zeker 1 in de vriezer volgende week..

Deel Deze Pagina