Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Oke Ingrid, die had ik niet geweten nee hahaha!
    Alles goed daar? Hoest met je man???

Liefs

2. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ow, succes dinsdag!! Spannend!

Kan niet slapen, verschrikkelijk last van maagzuur...zou het...:)

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Mijn man heeft vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Kan niet eerder terecht dan vrijdag (dan staat de afspraak al) en anders moest hij toch maar naar de EHBO! Is naar huisarts gegaan en die heeft gelijk actie ondernomen. Bloedprikken op oa ziekte van Crohn. Ook nog verdere dingen hoor. Morgen de uitslag!

4. raquelsimoes

26 nov 2011
    25
    0
    0
    huisvrouw
    Drenthe
    In de race voor een brusje:

Afspraken:
    Ingrid --> in afwachting van de oproep voor de GA
    Astarte --> in afwachting van de zwangerschapstest
    Ons wondertje --> in afwachting van punctie
    Raquel --> in afwachting van tp cryo

Punctiedatum:
    Mus82--> 23 nov.
    Astarte--> 30-11-11
    Ons wondertje --> 6-12-'11

Terugplaatsing:
    Mus82 --> 26 nov.
    Astarte--> 03-12-11
    Ons wondertje--> als het goed is 11-12-'11
    Raquel --> ergens in december

Testdatum:
    Mus82 --> 12 dec.
    Astarte--> 18-12-11
    Ons wondertje--> als het goed is 23-12-'11

Je zoon of dochter heet:
    Ingrid --> Onze dochter geboren op 8-5-2011 heet S.yra
    Mus82 --> Onze zoon is geboren in 2009!
    Astarte: heb een dochtertje maar naam noem ik niet vanwege privacy!..:)
    Raquel --> Tatiana (1995) en Bianca (2004)

5. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net al een heel stiekem testje gedaan....en ik zag echt een +, nog wel vaag, maar hij stond er echt (en dat is al verder dan ik ooit gekomen ben!!) Durf nog niet echt heel erg blij te zijn, maar o, wat zou dat een mooi sinterklaascadeautje zijn (net als ons mannetje was!!) pppfff!! :)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh Mus, wat spannend, een streep is een streep toch? Ik hoop hier heel hard met je mee!!!!

Ingrid: Ik hoop dat de uitslagen van je man vadaag goed zijn!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    In de race voor een brusje:

Afspraken:
    Ingrid --> in afwachting van de oproep voor de GA
    Astarte --> in afwachting van de zwangerschapstest
    Ons wondertje --> in afwachting van punctie
    Raquel --> in afwachting van tp cryo
    Zora --> in afwachting van 1e FM (1e ICSI)

Punctiedatum:
    Mus82--> 23 nov.
    Astarte--> 30-11-11
    Ons wondertje --> 6-12-'11
    Zora --> waarschijnlijk 14-12

Terugplaatsing:
    Mus82 --> 26 nov.
    Astarte--> 03-12-11
    Ons wondertje--> als het goed is 11-12-'11
    Raquel --> ergens in december

Testdatum:
    Mus82 --> 12 dec.
    Astarte--> 18-12-11
    Ons wondertje--> als het goed is 23-12-'11

Je zoon of dochter heet:
    Ingrid --> Onze dochter geboren op 8-5-2011 heet S.yra
    Mus82 --> Onze zoon is geboren in 2009!
    Astarte: heb een dochtertje maar naam noem ik niet vanwege privacy!..:)
    Raquel --> Tatiana (1995) en Bianca (2004)
    Zora --> Dochter Sara 25-10-2010

8. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Mus!!! Meid wat spannend zeg!!!!! Wanneer mag je officieel testen????!!! Hoop t echt! Straks is t een tweeling!!!!;)

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Spannend hier zeg!!

Onsw, vandaag dus al punctie gehad! Hoe ging het?

Mus, hoeveel pregnyl heb je gespoten voor de punctie? Als je deze hoeveelheid per dag steeds deelt door 2 (bijv. 10.000 --> 5000 --> 2500 --> 1250 --> etc) weet je wanneer de pregnyl uit je lichaam is en dan dus niet voor een valsposi test kan zorgen. Ik duim hard voor je mee!!

Starte, hoe gaat het wachten je af?

Zora, succes morgen met de 1e FM :) Spannend!!

Doeggg!! Moet zo werken!!

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Majo! Hoe kom je aan die info van de Pregnyl en hoe is dat dan bij 10,000? Dat had ik namelijk!?...ik snap niet hoe je het moet berekenen met wat je schrijft; delen door 2 en dan?.:(

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De hoeveelheid pregnyl halveert elke 23 uur, dus reken voor het gemak elke 24 uur dat je lichaam het voor de helft afbreekt:
    Dag van de pregnyl: 10.000
    Dag na de pregnyl: 5000
    De dag daarna: 2500
    De dag daarna 1250
    Etc!

:)

Spannend mus!!!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier vandaag punctie gehad en een magere 4 eicellen zijn aangeprikt.
    Snap er niks van omdat ze zeker op 6 rekenden.
    Ben ook wel verdrietig erover:(

Mus wat spannend zeg die +!

13. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ow, o dat is wel balen zeg! Maar je weet maar nooit, bij mijn vriendin waren er ook maar drie en die is nu ook zwanger! Wij hadden 12 eicellen, maar er waren er maar 2 bevrucht.....duim voor je hoor! Hoe was de punctie verder?

@de rest, ik heb 14 dagen geleden de pregnyl gehad (5000) dus dat moet nu toch wel uit mijn lijf zijn?! Officieel mag ik zaterdag testen en dan maandag bloedtest, maar kon het toch niet laten ;) Weet wel dat het nog superspannend is hoor (en dat blijft het daarna natuurlijk ook!!) maar dit is al verder dan ik ben gekomen! Nou we duimen nog even verder!! :)

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Wat jammer, maar 4 is toch ook weer niet slecht? Ik had 3 follikels en maar 1 eicel!.....Of waren ze niet goed van kwaliteit of zo?....

15. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Maartje, dank voor jouw reactie.
    Wat ik alleen niet weet, maar jij vast wel, is waar deze info vandaan komt? Ik heb het internet afgestruind naar antwoorden en kon niets vinden, behalve allemaal ervaringsverhalen en van vrouwen die het zeggen te weten -maar niets wetenschappelijks. O ja ik dacht ergens 1 ding van iemand die zeker wist (omdat ze dat van het ZH had gehoord) dat het zo 2 weken kan duren voordat 10.000 eh pregnyl uit je lijf is. Daarom even mijn vraag aan jou hoe jij dit weet? Ik wil natuurlijk dat jouw antwoord goed is! :D;) Dan kan ik eerder testen hahaha! xx

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Volgens hun wel goed maar was gewoon erg teleurgesteld aangezien zij rekenden ( zeiden ze bij het laatste telefoontje) op 8 a 9.:)

Mus over de bevruchtingen dat is net waar ik bang voor ben:$:)

Ik duim voor je hoor zoooooooo spannend.

De pu onder narcose is echt wel een aanrader.
    Als ik er nog een nodig ga hebben ga ik het weer zo doen.
    Heb nu wel wat napijn natuurlijk maar je voelt het prikken niet.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    OnsW: Lekker weer achter de rug die punctie. En punctie onder narcose lijkt mij weer helemaal niets, maar fijn dat het voor jou bevallen is. En ik snap je telurstelling emt 4 eicellen, het is neit slecht maar je hoopt gewoon op meer. Hopelijk worden ze alle vier bevrucht meis dan is het toch nog een mooie score. Wanneer hoor je meer?

Mus: Spannend meid! Ik denk dat het geen pregnyl meer is hoor. Je had ook last van maagzuur toch? En vanochtend nog een testje gedaan?

Hier: Ik begin aardig last van mijn stokkies te krijgen vannacht was Sara aan het spoken en voelde ik toch wel wat pijn en nu eigenlijk nog steeds. Het is geen hele erge pijn hoor meer een soort zeurend gevoel. Maar ben nu wel erg benieuwd wat daar binnen gebeurd. Ik hoop dat het er niet te veel zijn. Nog even wachten tot vrijdag.

18. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi! Ik begrijp je heel goed hoor, ik was ook teleurgesteld over 'maar' drie follikels....! En dan 'maar' 1 eicel, ik was heel erg bang voor geen of matige bevruchting! Maar toch een hele goede eicel, dan ben ik ondanks de voor IVF magere opbrengst heel trots dat ik toch 1 goede kwaliteit heb geleverd! En samen met 1 goede cel van manlief hebben we een 8-cellig embryo samen met het lab dan ;) gemaakt!
    Dus probeer maar te vertrouwen, ik denk dat er wel twee of drie gaan bevruchten!.....
    Hier, tja ik voel weinig op gisteren wat zeurderige krampjes in baarmoeder na....kan dat, tezamen met de steken in de liezen eergisteren een innesteling zijn? Herkennen andere dames hier iets ? Verder is het zo moeilijk, je voelt en ervaart niet heel veel en je gaat ook twijfelen of er wel iets zit nog en het doet!!!........ Pff ik lees overal toch diverse verhalen over de pregnyl en dat het gemiddeld 12 dagen blijft zitten in je lijf, soms langer soms korter, maar dat het ook afhangt v je eigen lijf! Maw, ik durf niet eerder te testen, tenzij ik natuurlijk ongesteld word eerder dan de 18e. Hoe zit dat eigenlijk bij de dames die al eerder IVF of icsi hadden en toch na een poging ongesteld werden? Startte dat eerder of juist later? Ik hoor t graag...! X

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Astarte, ik wordt normaal gesproken dus in een natuurlijke cyclus altijd precies 2 weken na mijn eisprong ongi. En met de IUI en ook IVF ben ik ook altijd precies 2 weken na IUI of punctie ongi geworden. Met onze ICSI waaruit onze dochter is gekomen testte ik al (licht) positief op 9 dagen na TP. Omdat er toen gevaar was voor overstimulatie heb ik Utrogestan bollen gekregen ipv Pregnyl.

Wat symptomen betreft, ik was er heilig van overtuigd dat ik ongi ging worden ik had alle symptomen die ik normaal ook had. Alleen had ik 1 week na TP hele erge buikkrampen en voelde me 's avonds wat licht in mijn hoofd en de maandag erna testte ik positief.

20. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Oke dank!! Hhmm ik weet mijn cyclus niet helemaal meer, vorige maand was t precies 14 dagen na ei, maar de maand daarvoor heel erg grillig en was het 9 dagen na m'n ei dat het al begon met rommelen :$!!!
    De maand daarvoor echter 16 dagen erna, ik weet het gewoon niet hoor! Misschien ook omdat mijn AMH verlaagd is en mijn eicel reserve minder dat het daarom nu af en toe al gaat rommelen of zo met de data. Was vroeger altijd heel regelmatig maar nu fluctueert het best af en toe....het is dus echt afwachten!.....

Deel Deze Pagina