Hmmm, dan weet je nog niet meer inderdaad. Maar gewoon afwachten meer kun je niet doen, hoewel dat wachten zenuwslopend is. Heb je genoeg afleiding? Ik probeerde zoveel mogelijk leuke dingen te doen in de wachtweken om mijn gedachten een beetje te verzetten.
Ja ik ben heel druk met opruimen in huis Hihi!!! Verder is het gewoon wachten, ik lees van veel vrouwen dat ze door de utrogestan de menstruatie uitstellen dus dat je, als je ongesteld wordt, dat pas na het stoppen met de utrogestan wordt en dat klinkt ook wel logisch. Dus dat is voor mij as zondag dan stop ik daarmee. Dus dan wordt het nóg spannender dan dat het al is!!!!!!!!!! Jaiks!!
Mijn man zei nog; je bent zo opruimerig door het hcg van n ander dat je nu bij je draagt, vandaar die nesteldrang hahahahahaha
Astarte, zag dat Maartje de uitleg inmiddels al heeft verduidelijkt voor je mbt de pregnyl... Bij al mijn pogingen voelde het alsof ik zou gaan menstrueren. Zowel de mislukte als de gelukte poging. Bij die van m'n dochter had ik op gegeven moment zelfs de tampons alweer gekocht (ipv zwschapstest), was heilig overtuigd dat ik ongi zou worden. Ik heb zelf een erg wisselende cycli van 28 tot wel 68 dgn. Maar met icsi werd ik bij mislukte pogingen voor de testdatum ongi. Eerste keer 2 dgn voor testen, afgelopen keer 3 dgn voor testen. (maar ken ook meiden v/h forum hier die niet voortijdig ongi werden, blanco testte en idd niet zwanger bleken). Bij ons in zkh moet je als je nog niet ongi bent voortijdig op testdatum testen, als je dan blanco test, nog 3 dgn doorgaan met de utro en dan weer testen voor het geval je een late innesteling hebt gehad. Is ie dan weer blanco, stoppen met utro en zul je gaan menstrueren. Zora, 'k dacht eerst dat je vandaag de FM had, maar zie dat het pas vrijdag is.... Onsw, had bij bdvw ook al gereageerd... even flink balen meid, is idd een teleurstelling als je van meer uitgaat. Maar probeer ook posi te blijven nog, wie weet heb je wel vier prachtige bevruchtingen straks?! Wanneer hoor je daar meer over? Mus, jij gaat denk ik gewoon hartstikke posi testen hoor als je maar 5000 hebt gespoten en nu al een licht streepje ziet!! Zora, ik had in mijn hoofd dat jij vandaag de FM had, maar zie dat het pas vrijdag is....
Astarte, ials je kijkt in de bijsluiter van Pregnyl staat er sowieso het volgende: Tot 10 dagen na toediening van Pregnyl kan een zwangerschapstest een fout-positieve uitslag geven. Misschien had je het al gezien, maar kwam net dit nieuw geopende topic ook nog tegen over de halfwaardetijd: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/320376-halfwaarde-berekening-pregnyl.html En als je echt goed in moeilijke teksten en m.n. berekeningen (scheikunde?) bent, heb je hier misschien iets aan, haha... : Als maat voor de verblijfsduur van een werkzame stof in het lichaam wordt in de kinetiek de plasma-eliminatiehalfwaardetijd* gebruikt (ook wel: terminale halfwaardetijd*; T½el* of T½β*). Dit is de tijdsduur die het lichaam nodig heeft om de plasmasconcentratie* van de stof in de eliminatiefase* te halveren. De werkzame stof die eerder was gediffundeerd naar extravasculaire weefsels, diffundeert tijdens de fase, waarin eliminatie overheerst, door het opgetreden concentratieverschil weer terug naar de circulatie. De eliminatie verloopt in verreweg de meeste gevallen volgens de 1e orde-kinetiek, dat wil zeggen dat per tijdseenheid een bepaald percentage werkzame stof uit het bloed wordt geklaard. Indien geen verzadiging van het eliminatiesysteem is opgetreden is na viermaal de T½el 94% en na vijfmaal de T½el 97% van een toegediende hoeveelheid stof uitgescheiden.
Majo: ja, vrijdag pas, dus nog even geduld. Ben wel erg nieuwsgierig, en een beetje zenuwachtig....stom, maar kan er neits aan doen haha.
@OW, wanneer weet je meer? Wat spannend! Duim voor gewoon 4 mooie emmys voor je hoor! @Zora, succes vrijdag, ben benieuwd! En dat je zenuwachtig bent is toch niet stom!! Tuurlijk is dat spannend! @Astarte, de eerste icsi poging werd ik op dag 10 na de tp ongesteld en de tweede poging op dag 12 na de tp, volgens mij niet echt eerder of later dan normaal, daar heb ik eigenlijk niet zon idee van omdat ik door de endometriose de pil meestal doorslik . Op welke dag zit je nu? Spannend he! Maar geen bloed, geeft moed toch! Wat betreft symptomen, daar is echt niets over te zeggen vind ik, helaas!! Het is gewoon een kwestie van afwachten ..pppfff, maar ik word er ook echt gek van hoor!! @Majo, ik hoop het maar ben al weer wat minder positief nu hoor  Hier net nog een testje gedaan, nu van een ander merk (huismerk van de apotheek, vorige was kv) maar nu zie ik eigenlijk niet echt iets zit nu op dag 11 na de tp (als je de dag van de tp meetelt op dag 12) pregnyl heb ik 36 uur voor de punctie gehad, dus dat ik ruim 14 dagen geleden, dat moet er nu toch wel uit zijn pppfff, ik word echt gek! Zou het aan de test kunnen liggen? Misschien vrijdag nog een keer s ochtends testen of misschien toch maar gewoon wachten tot maandag, anders zit ik mezelf toch alleen maar gek te maken
hmh, als ik de test nu bekijk zie ik toch echt wel degelijk een streepje...maar ja geld dat nu nog? aargh, hoe gek kun je jezelf maken?!
Mus, ik zal nog maar gewoon even een paar dgn wachten....en als je dan toch eerder wilt testen, misschien zaterdag nog eens een poging wagen? Ging je vorige keren voor testdag al menstrueren? Je houdt het wel spannend zeg!! Duimen draaien hier hoor! Onsw, succes morgen!! Op naar 4 mooie bevruchtingen!! Zora, nu dan wel echt succes voor morgen bij de 1e FM!!
Ja mus test anders of over paar dagen of elke dag om te checken of streep lichter of donkerder wordt als test! Blijft spannend hè? Ik snap je en zeker door jouw persoonlijke situatie maar het klinkt hoopvol!!! Zora heel veel succes morgen!!! Onsw word je morgen gebeld dan??! Hoe laat of tussen hoe laat en hoe laat???? Xx
Astarte voel jij al iets anders? Mus ik zou idd morgen of overmorgen nog eens testen om te vergelijken. Hier word ik morgen tussen 11 en 12 gebeld erg spannend dus
Ow wat spannend ons wonder!!!!!!!! Ik duim voor je het voelt goed ik zeg of twee of drie bevruchtingen!!... Sterkte met nagels afbijten tot elf uur!!!! @hier: nu net erm beetje beroerd gevoel ineens alsof ik niet lekker werd en wiebel beentjes!.... De utrogestan of de embryo die innestelde en nu reactie geeft daardoor!????.... Geen idee!!!! Liefs
Astarte zou goed innesteling kunnen zijn. Ik had de poging waaruit Sara is ontstaan ook een week na TP dat ik me even dizzy voelde en erge buikkrampen en toen zwanger dus spannend. OnsW: Spannend meid, ik kom meteen spieken als ik morgen terug ben. All: bedankt voor de succeswensen ik laat het morgen weten!
@Majo, ja wil misschien morgen nog een keertje testen maar dan s ochtends en dan met een cb, geen gedoe met streepjes! Maar goed, dan weet je natuurlijk nog niet veel meer we wachten maar gewoon even af..Hoe is het met jou verder? @Astarte, ik hoop het! Voor jou ook, erg he, dat je van alles voelt wat je niet kunt plaatsen! Duim voor je hoor! @OW, spannend!! Succes he! @Zora, jij ook succes!
Net telefoontje gehad. Veel wijzer ben ik niet geworden iig word Zondag de tp gedaan. Wat dit wel betekend ook volgens de verpleegkundige is dat het een hele goede kwaliteit embryo is. Hoeveel bevruchtingen enz krijg ik pas zondag te horen dat geven ze niet eerder
Mus: En? Getest vanmorgen? OnsW; Gelukkig wel een mooie emmy en TP med! Super! @ hier: FM vanmorgen gehad en er groeit al best veel, dat verklaart de pijn in mijn buik. Bms was 13 mm. Rechts groeien er 9 follikels tussen 10 en 14 mm en 6 kleiner dan 10 mm. Links 6 tussen de 10 en 13 mm en 10 kleiner dan 10 mm. Hopelijk gaan die 16 kleintjes niet meer meedoen. Dan hebben we er 15 van mooi formaat. Maandag moet ik terugkomen, als alles goed blijft gaan woensdag punctie. Moet wel zeggen dat het allemaal heel gevoelig is in mijn buikie dat heb ik niet eerder zo gehad dus denk dat de punctie geen pretje gaat worden, maar we zien wel.
Onsw, wat GOED zondag TP . Wel raar dat ze nog niks zeggen over andere bevruchtingen.... Zora, goeie score zeg! Hebben ze ook nog bloed geprikt? Aangezien je al wel heel veel follies hebt! Ik duim ook voor kleintjes die blijven stilstaan en 15 die mooi doorgroeien naar de 20mm . Op naar maandag Mus, nog getest? Astarte, spannend he....en wat duurt wachten dan toch laaaaaaaaaang!! Maartje, jij al uit je keuze wanneer weer te starten? Ingrid, nog niks gehoord over de GA? Raquelsimoes, wanneer start jij voor de cryotp? Was toch ook deze mnd nog? @Hier, Afgelopen woensdag evaluatie gesprek gehad met gyn n.a.v. mislukte icsi. Weinig mee opgeschoten, had vrijwel nergens een antwoord op. Gaat nog wel e.e.a. navragen bij lab voor ons en mailt dit dan nog. Met manlief gehad over wat te doen nu....besloten om de overstap naar DD te maken. Net gebeld, hebben ze alleen helaas een wachtlijst voor het intakegsprek....heb nu pas een afspraak voor 20 maart! Pffffff....... (wil zolang helemaal niet wachten). Na intakegesprek is er echter geen wachtlijst voor starten met de behandeling dus dat kan vast vlot erna. Vanavond maar eens over hebben wat intussen te doen...of wachten.... of toch nog tussendoor een 2e icsi poging in Ned...... *zucht*. Net wel even gebeld met zkh om weer op lijst gezet te worden....waren ze na 12.00 uur niet meer bereikbaar.....:x.
Óh Majo wat lastig allemaal zeg. 20 maart lijkt nog wel heel ver weg. Sterkte met beslissingen nemen. Ik zou er denk ik ook over na denken om nog een poging te doen in eigen ziekenhuis, maar andere kant zou he zonde zijn als het weer een 'verloren' poging is. Bloed prikken hebben ze vandaag niet over gehad, maandag moet ik terug en dan heb ik de andere arts, denk dat zij wel bloed laat prikken. Ik heb wel erg last van mijn buik pfff, constant het gevoel dat ik ongi moet worden dus niet super pijnlijk maar wel vervelend. Dus ik hoop en bid dat alles goed mag verlopen.