Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Echo vrijdag was goed.
    Follikel was 18 mm en bms 7 mm en bloed gaf mooie oestradiol waarde aan dus eisprong zat eraan te komen.
    Uiteindelijk zondag eindelijk een positieve ovulatietest, op CD21.
    Ontdooien is ingepland voor zaterdag 31 augustus en de tp voor zondag 1 september.
    Brrrrr, toch weer enorme kriebels!
    Hopen dat de cryo het ontdooien overleefd!

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Mag ik me hier aanmelden?
    Ik ben zonnestraal en heb een prachtzoon van 9mnd oud mbv ICSI-D. Dus mbv donorzaad. Mijn man is onverklaarbaar onvruchtbaar.

In September willen wij starten voor een broertje of zusje.
    Ik heb nog 3 cryo's. Deze willen wij proberen en mocht dit niet lukken dan sluit voor ons het MMM boek.
    Onze wens is namelijk uitgekomen en zijn zielsgelukkig :D.
    Maar onze liefde voor B.eau is zo groot dat we hem een broertje of zusje gunnen.

Sikki, pfffff wat spannend!!! Is deze cry-tp in eigen cyclus?

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snippie; ik denk dat ik pas een week erna start met stimuleren. Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dan het lange protocol heb?

Sikki; mooi zo, toch een goede eisprong. Echt spannend weer, duim voor een mooie ontdooing!

Zonnestraal; welkom! Fijn dat jullie nog 3 cryo's hebben.

4. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Thanks Blondje. Moet er ff inkomen hoor....maar jij gaat nu voor de 2e ICSI voor een brusje?

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Snippie en Blondy fijn dat jullie gelijk lopen, dat is toch altijd extra speciaal..

Papaver alsnog super fijne vakantie..

Sikki spannend weer zeg, snap dat je weer kriebels hebt.. Ik duim voor het ontdooien..

Zonnestraal welkom, leuk dat jullie voor een brusje gaan..

Hier alles goed, tijd vliegt voorbij! Wel wat meer kleine kwaaltjes en ietsjes minder gaan werken 6 uur op de dag, vooral doordat K veel energie kost.. Wat natuurlijk helemaal niet erg is wat ik loop graag achter haar aan en onderneem van alles met haar, maar dat voelt mijn lijf wel..

6. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo

mag ik me hier aanmelden?, geloof dat ik hier op dit moment het beste past.
    ik heb vorige week een miskraam bij 4.3 weken gehad van een verste poging nu een maand rust en dan nog 1 cryo te gaan.
    dat zal dus sept okt worden en las dat in elk geval zonnestraaltje ook die kant op gaat?
    we hebben een super mooie zoon van 13 maanden waar we heel gelukkig mee zijn en willen heel graag een broertje of een zusje.,

weet iemand hoe dat in zijn werk gaat een cryo tp, is voor ons namelijk de eerste keer.

gefeliciteerd iedereen hier die al zwanger is. (ik moet nog even allemaal door lezen en de namen proberen te onthouden:))

succes allemaal ik hoop dat we elkaar kunnen steunen en gezelschap kunnen houden.;)

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Babycomp, haai :D. Ben ook nieuw hier.
    Wat afschuwelijk een miskraam :(.
    Een cryo-TP gaat in elk zkh anders geloof ik.
    Mijn cyclus is lang, ik moet aan de Progynova vanaf cd1. Anders kon de TP in natuurlijke cyclus. Progynova volgens een schema. Ben onder behandeling in Düsseldorf.

Kaaat, al zwanger! Wauw! Is de zwangerschap zwaarder met een kleintje thuis?

8. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    oke zonnestraaltje nou ik ben in behandeling in gent.
    wat noem jij een lange cyclus? geloof dat die van mij ook niet heel kort is. volgens mij rond de 33 dagen.
    nou ja ik ben benieuwd hoe het gaat, moeten 16 sep op gesprek. en daarna afwachten wanneer ik weer ongi word.

even een vraag tussen door ik ben dus vorige week zondag ongesteld geworden en bloed nu dus nog is dat normaal bij een miskraam?

iemand hier ervaring mee?? ben zo bang voor een bbz maar ik neem aan dat je hcg dan blijft stijgen toch? en dat is hier niet het geval.

succes voor iedereen

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Babycomp haai, kan normaal zijn zo lang bloeden, maar als je het niet vertrouwd even met ha of ziekenhuis bellen..
    Cryo tp gaat idd overal anders, Sikki loopt ook in Gent Miss kan zij jou meer vertellen.

Zonnestraaltje ja is wel stuk zwaarder nu de tweede vooral omdat onze eerste een bezig bijtje is, die loopt, rent en het liefst overal op klimt. Maar we weten waar we het voordoen dus is het te doen :)

10. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

ik lees hier even mee , Ookal vallen wij onder de IUI.
    wij willen ook ontzettend graag een brusje voor onze zoon. Kan alleen nog niet met hormonen of iets van behandeling beginnen omdat mijn cyclus niet opgang is , geef nog 2x BV op een dag.
    en al wel weer 2 x ongesteld geweest ( in 10 maand tijd) Best frustrerend allemaal aangezien ik weet hoelang het weer kan gaan duren.

11. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi 1988mama welkom hier.
    en wat goed dat je nog steeds bv geeft.
    ik heb ook 11 maanden mogen geven. al werd ik wel gelijk na vier weken ongi. ik had er van te voren goed overnagedacht en ben tot deze conclusie gekomen.
    je weet nooit of je nog een kindje krijg (wij via icsi)
    deze heb ik en vond heel gaaf om bv te geven. geniet daar van joh!!! er zijn er genoeg die het niet mee kunnen maken. ik was bang dat ik later spijt zou krijgen als ik eerder zou stoppen voor een tweede kindje.

maar begrijp je drang na een tweede wel hoor. maar echt geniet van je kindje het is zo leuk en gaat zo snel.
    ik weet niet of je een limiet heb gezet tot zolang geef ik? want hoogst waarschijnlijk begint je ongi gewoon wanneer je stopt met bv.
    dus als de drang je teveel word:D kun je altijd over paar maanden (tip) stoppen.

groetjes

12. 1988 mama

Thanks Babycomp!
    zo denk ik er ook over hoor , Manlief heeft zoiets van stop maar met BV , dan kunnen we voor een Brusje.
    Maar ik denk ook , wat als dat brusje er niet komt?
    Daarom krijgt mijn zoon nogsteeds Bv. Dat hij nu nog maar 2 x per dag BV krijgt en 1a2 X fles is gewoon zo gelopen omdat hij sávonds een fles meer voldoening uit haald. Dus idd ik ga lekker door met BV tot dat hij er genoeg van heeft.

Jullie al wel de MMM in voor een brusje ?

13. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi
    lekker van genieten hoor. is allemaal zo voorbij!!
    en wij zijn inderdaad al begonnen voor een brusje helaas vorige een hele vroeg miskraam gehad dus poging 1 is mislukt.
    nog wel zowaa1 cryo te gaan. is de eerste keer dat wij een cryo hebben dus allemaal spannend hoe dat weer in zijn werk gaat.
    wel fijn dat je man zo graag weer in de mmm wil, bedoel die van mij wil wel heel graag nog een kindje maar staat echt niet te springen om mmm als hij het allemaal even uit kan stellen zal hij het doen;) lukt het niet natuurlijk:D

14. 1988 mama

wij zien er beide ook echt wel tegenop om de MMM weer in te gaan , maar enorm dankbaar als we zijn dat we dankzij IUI onze geweldige zoon hebben , dan is dat het allemaal waard.

we hebben al wel weer een gesprek gehad bij onze GYn. Als ik weer enigszins een cyclus heb , moeten we het 3 maanden aankijken, vervolgens of tijdens die 3 maanden een cyclus analyse .
    Naar hand daarvan weer het gebruik van puregon en Pregnyl.
    en zelf klussen voor 6 maanden.
    daarna geen resultaat ? weer 6 IUI pogingen.

Wat naar van je vroege miskraam ! dan word je wel even weer hard met je neus in de feiten gedrukt ! ik hoop voor jullie dat de volgende cryo jullie een 2e kindje geeft !

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    1988mama, welkom! Ik ben ook net nieuw hier!

Sikki, oh wat spannend....vandaag ontdooien en morgen de TP. Ik duim voor een goede ontdooiing!!!

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    lieve dames vanaf hier schrijf ik weer mee. Ik ben op vakantie geweest en is best veel terug lezen hihi!

17. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi sikki was hier even benieuwd hoe de dag vandaag is gegaan?
    is het ondooien van de cryo allemaal goed verlopen?
    krijg je hem nu vandaag of morgen terug?
    hoop dat het allemaal goed komt.
    succes en zeker met de wachtweken mocht het allemaal goed zijn gegaan.

en 1988 mama dan heb je daarom nog wel even een weg te gaan.
    als ik het tenminste goed lees. (ik haat altijd dat wachten en zeker al die verloren maanden.) eerst drie maanden kijken dan nog 6 zelf klussen pfff
    nou hoop dat je er hoe dan ook komt.
    geniet nu eerst nog maar lekker van je zoon hoor.

18. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ben ook erg benieuwd naar Sikki!

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Trotse mama hier van een mooie blastocyste :D
    De arts zei letterlijk 'we hebben geluk vandaag, het is een mooitje'.
    Was wel weer spannend.
    Vanochtend al vroeg in de auto op weg naar Gent. Het is voor ons nl bijna 3,5 uur rijden. En ik zou een telefoontje krijgen of het wel of niet door zou gaan, maar gezien de afstand waren wij al ruim een uur onderweg.
    Maar gelukkig was alles goed en kon de tp doorgaan!

Ik vond de arts dit keer iets meer moeite met de tp hebben. Het was voor het eerst dat zij de tp bij mij deed.
    Ik heb 8 tp's in DD gehad en daar werkte de arts ook altijd met een buiten en een binnenkatheter.
    Maar de 3 tp's in Gent tot nu toe altijd moeiteloos met 1 katheter, maar deze arts werkt toch ook met 2 en was wel een beetje aan het prutsen om het goed op de plek te krijgen :(
    Ik hoop maar dat het geen kwaad kan. We wachten af...

Dus nu weer op het wachtbankje.
    Eens zien hoe lang ik het volhou tot het testen.
    In het verleden nooit lang, maar ik zit nu op 6dpo dus echt heel lang hoef ik ook niet te wachten :D

Babycomp, jij ook voor een cryo in Gent! Spannend!
    Ik heb deze cryo in een spontane cyclus gedaan.
    Aangemeld op dag 1 van mijn cyclus.
    Met ovulatietesten getest en gewacht op m'n eisprong. Omdat ik op dag 17 nog geen positieve ovutest had moest ik langskomen voor een echo en bloedafname. Daaruit bleek dat mijn eisprong eraan zat te komen en dus kon ik verder gaan met de ovutesten.
    Bij de 'smiley' gebeld en 5 dagen later werd de cryo ontdooit en op dag 6 de transfer.
    Als jouw cyclus regelmatig is dan kan het in een spontane cyclus.
    Succes!

1988 mama, ook welkom hier!
    Ik heb 10 maanden bv gegeven en ben al die tijd geen 1 keer ongesteld geworden.
    Pas toen ik helemaal gestopt was kwam 2 weken later mijn cyclus weer op gang.
    Zelfs op 1 bv per dag werd ik niet ongi.

Zonnestraal, jij nog 3 cryo's en dan sluit het boek helemaal.
    Moeilijke maar dappere beslissing lijkt mij.
    Ik hoop dat het brusje er tussen zit!

Kaaat je gaat hard!

Snippie welkom terug :D

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Spannend Sikki!! Veel succes!!