Wie gaat er voor een tweede in 2014?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door T84, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ja inderdaad, gewoon zonder hulpmiddeltjes, zou wel fijn zijn.

Wij zijn er allebei wel iets rustiger onder dan bij de vorige keer. Hebben er nu niet zoveel "haast" meer mee. Mag best wat langer duren. Weet natuurlijk niet wat er straks in mijn hoofd om gaat, als we al wel langer als een half jaar bezig zijn haha..

Zou inderdaad wel fijn zijn als je dat ook eens mag meemaken. Op dat moment is het misschien even anders ;) maar het is zeker apart en heel bijzonder.

Ik ben zelf ook in het zkh bevallen, toen met knip en uiteindelijk met vacuumpomp, maar heb er echt een super ervaring aan over gehouden. En idd, wat iedereen zegt, als je weeen hebt, weet je ineens waar iedereen het over heeft gehad al die tijd. ;)

Werken jullie beiden? En hoe doen jullie dat nu met opvang? (sorry voor de nieuwsgierigheid)

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Hebben jullie ook een voorgevoel voor een tweede? Meisje of jongen? Ik zie dat jij namelijk een pendel hebt, Michiee!

Ik heb het gevoel dat wij saampjes alleen jongetjes kunnen krijgen haha.. Geen idee waarom. Geen voorkeur hoor, absoluut niet. Was bij de eerste ook echt van overtuigd dat het een jochie zou zijn, voelde me toen meer jongensmoeder.

@ Cyclus, nou hopelijk valt er straks een lijn in te trekken Michiee. Maar goed, het is pas het begin :)

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

@Kiwi
    wij hebben er ook niet zoveel haast mee, maar toch ben ik er wel veel mee bezig haha erg is dat he !

Mijn gevoel zegt meisje , hihi ik ben ook alleen maar bezig met meisjes namen .
    maar misschien slaat dat wel om als ik daadwerkelijk zwanger ben .

ik hoop het ook ! maar idd het pas het begin , tijd genoeg

4. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ik werk niet , ben zoals ze dat zo mooi noemen huis mama ;)
    maar ik doe wel veel vrijwillgerswerk, o.a voor stichting early birds..
    Dus hier niet vaak opvang nodig , alleen op vrijdag standaard maar dan springen gelukkig mijn schoonouders in.
    Na een tweede kindje ga ik weer terug naar school en dan zullen onze kindjes beide naar mijn schoonouders gaan

5. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja dat heb ik ook, heb nu ook niet zoveel haast als toen!
    Ik werk 4 dagen in de week, 2 lange dagen en 2 halve dagen als managemant assistent op een universiteit.. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de psz, halve dagen dan. En de andere dagen is hij bij de oma's.. Ik zit nu wel is te denken hoe dat straks allemaal weer geregeld moet worden als er nog eentje bijkomt...
    @Kiwi, grappig dat je dat denkt, dat denk ik namelijk ook.. ik ben ervan overtuigd dat mocht ik weer zwanger worden een jongen is, weet het gewoon zeker!!

Ja, geef je cyclus gewoon ff de tijd.. komt zeker goed!!

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Ik werk nu zelf 3 dagen in de week, maandag/dinsdag en woensdag hele dag. Hij gaat 1 dag per week naar kdv en naar de oma's. Vond het eerst wel een hele verandering en klus om alles voor elkaar te krijgen, maar zo langzamerhand bevalt dit ritme me wel. Daarna lekker 4 daagjes bij mijn mannetje. Mijn man heeft elke drie weken de vrijdag ook ouderschapsverlof, dus dan zijn we met zn drietjes of zij met zn tweetjes en kan ik het huis weer even goede beurt geven.

Grappig Michiee, ook alleen maar meisjesnamen in je hoofd. Wij hebben de meisjesnaam nog wel van toe J. een jochie bleek te zijn haha.. Dus die houden we nog even geheim, maar ook hebben we al een aantal jongensnamen die favoriet zijn.

Ja T84, dat is inderdaad grappig. Iedereen in mijn familie dacht toen een meisje en toen bleek het een jongetje en nu denk ik dat het haast niet anders meer kan. Heb het gevoel heel sterk. Maar we hebben allebei geen voorkeur, totaal niet eigenlijk. Ik denk wel dat ik onwijs zou moeten wennen als het straks meisje blijkt te zijn. Dat is zooooo anders, dan dat ik "gewend" ben.

Zitten ons nu ook af te vragen of we het bij deze zwangerschap willen weten... Maar ben wel heel nieuwsgierig. Vind zo'n papiertje ook wel iets, dat daar het geslacht op staat en je een taart laat maken, dat het voor ons ook een verrassing is, zodra we de taart aansnijden, met ouders samen.

Zo... nog even een halfuurtje werken en dan mijn frummel ophalen. Ben blij dat ik zo weer "weekend" heb.

7. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik werkte eerst ook ma t/m wo hele dagen, maar toen ging hij naar de psz en heb ik het zo aangepast dat ik om hem heen werk zeg maar.. want anders had ik weer oppas extra nodig voor 2 middagen, haha! Geregel he!
    Ja de meisjesnaam hebben wij ook nog.. Maar ons maakt het absoluut niet uit wat het wordt.. maar mijn gevoel zegt een jongen.. Nou ik ben te nieuwsgierig om het niet te weten.. en kan het ook niet geheim houden.. Maar idd wel leuk dat je de taart aansnijdt en dan kleur ziet..

Ik ga ook zo lekker naar huis, eerst de auto ophalen bij de garage en gelijk een rib achter later (wat een dure grap weer).. en dan lekker koken.. en dan morgen nog een kort dagje werken.. Vrijdag gaan we het weekend naar de efteling in een huisje.. ben benieuwd! Die kleine vindt het vast leuk!

Fijne avond alvast!

8. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @kiwi jij ook al lekker vlot! Mijn dochter is nu pas 3 maanden. Wij willen niet te lang wachten voor de tweede.
    En ik heb juist het gevoel dat ik gwn nooit een jongen zou krijggen. Ik weet niet waarom. Maar mn gevoel zeg dat de volgende weer een meisje zou worden.

@t84 wow heftige zwangerschap inderdaad. Gelukkig heb ik best wel een makkelijke zwangerschap gehad. Wat ik irritant vond was dat ik tot week 16 misselijk was en aan het eind van de zwangerschap had ik veel last van maagzuur.

@michie ik snap helemaal wat je bedoel. Ik vind dat ik geluk heb dat wij haar mogen krijgen. Er zijn zo veel mensen die proberen zwanger te raken en het wilt maar niet lukken. Ik zat eigenlijk nog in mn laatste jaar maar ik had al vanaf mn 18e een kinderwens. En op mn 20ste werd de wens zo groot dat ik elke dag ging huilen omdat ik zo graag zwanger wilt raken. Toen besloten mijn man en ik om gewoon ervoor te gaan. Ik ben blij en zo gelukkig dat ik die keuze heb gemaakt en niet langer wilde wachten. Ik ga in de zomer gwn verder met school. En als ik weer zwanger raak ga ik gwn met een dikke buik naar school. So what :p

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

@kiwi
    wij willen het wel weer weten hihi
    ook praktische gezien, al zou het wel een jongen zijn wil ik niet dat hij in een roze maxi cosi ligt haha of dat hij roze spuugdoekjes heeft..

10. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen!

@Michie, dat ook idd, weer een reden om toch te gaan shoppen! Haha.. zal hoe dan ook wel gebeuren, haha!

11. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Een hele goedemorgen,

J.weer op bed en ik aan de slag, moet echt wel iets gebeuren thuis haha..

@geslacht, willen we dus eigenlijk wel weten maar miss dan pas na 20 weken echo. Vorige zwangerschap wisten we het bij 13 weken al.
    Wil ook niet dat De volgende In een maxi cosi ligt met blauw enzo, als ze een meisje is.

Hier heb ik overigens wel de meeste dingen die ik kon kopen neutraal gekocht. Wel blauwe rn stoere kleertjes, maar m'n doekjes enzo zijn allemaal wit.

@werk, hier wordt het straks ook wel wat, want dan twee naar m'n moeder en schoonmoeder als ze dat willen... Hebben we het nog niet overgehad.

Hoop dat ik straks in iedergeval de dagen kan omgooien, maar dat zien we dan wel weer.

@Shirley, wow jij idd ook lekker vlot. Ik kan voor mezelf alleen maar voordelen verzinnen als er niet al te veel leeftijd tussen zit. Al geloof ik wel dat ik straks belandt in een aantal tropenjaren haha..

Even snel aankleden en stofzuigen... Grrr het huishouden.

12. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja volgens mij heeft iedereen een ander beeld wat betreft eeb perfect leeftijdsverschil en aan alles zit voor en nadelen.

ik ken iemand haar zoon is 5 en der andere zoontje 5 maanden ..nou dat kijkt me veel te groot leeftijdsverschil.
    Zij zegt natuurlijk dat t heerlijk is maar dat komt ook alleen maar omdat zij dat heeft hihi

13. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja mijn zoontje wordt in februari alweer 3, dus daar zit ook wel wat verschil tussen.. Maar ik denk ook dat het voor iedereen anders is.. hoor veel verschillende verhalen erover!
    Ik had geen idee van te voren hoeveel ik er ongeveer tussen wilde..

14. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ja ik ben helemaal mee eens met Michiee. Iedereen heeft eenander beeld over de perfecte leeftijd verschillen. En ik klets vorig jaar mee met andere groep dames. En ik had echt het gevoel dat ik aangevallen werd door iedereen omdat mijn man en ik meteen een tweede willen. Ik vind het wel fijn dat ik hier niet word beoordeelt dat wij meteen voor de tweede willen gaan.

15. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat naar dat je in een ander topic daar op beoordeelt wordt, slaat nergens op! Het is toch ieder zijn eigen keuze!

Zo mijn weekend gaat beginnen! Doei..

16. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @t84 haha fijn weekend. Voor mij is het wel elke dag weekend. Ik heb soms niet door welke dag het is.

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Zou ik hier mee mogen kletsen? Zie dat jullie hier net begonnen zijn met kletsen en allemaal nu weer starten voor een tweede :)

Ik zie dat het nog een klein groepje is wat wel makkelijk kletst!

Ik zal me even voorstellen : ben 35, heb een geweldige dochter van 10,5 mnd, werk 3 dg in het onderwijs.
    Ook wij willen alweer snel beginnen met een tweede, bij ons met de reden dst ik gewoon al ouder word, en het de eerste keer lang heeft geduurd (2 jaar, na HSG en helaas 1 MA bij 12 weken). Daarnaast lijkt mij het ook zeker een voordeel kinderen wat dichter op elkaar. Maar er zullen ook vast nadelen aanzitten, zoals hier al werd genoemd zijn er voor alle verschillen qua leeftijden wel voor em ook nadelen.

Ik hoor graag of ik nog kan meeklesten!

18. Michiee

Michiee Niet meer actief

tuurlijk kan je mee kletsen ! gezellig.

wat naar dat het zolang heeft moeten duren en dan die mk ook nog :( hopelijk is het nu sneller raak voor jullie

19. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag je meekletsen!

Ze zeggen dat als je eenmaal al een kind hebt gekregen dan duur de tweede niet zo lang meer. Maar het is bij iedereen anders. Want mn oma heeft echt heel veel miskramen gehad. Maar nadat ze eentje heeft gekregen kreeg ze er 7 achter elkaar! Maar ik ken ook iemand die snel zwanger raakte bij de eerste en bij de tweede duurde 2 jaar!

Maar ik hoop voor jou natuurlijk dat het snel mag lukken!

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Gezellig dat ik mag meekletsen :)

Ik heb ook zeker wel de hoop dat het nu sneller gaat. Uiteindelijk bleek het bij mij dat er waarsch verklevingen hebben gezeten en na de HSG ben ik wel 2 x in 1 x zwanger geraakt (na de mk moesten we 1 mnd wachten)!

Wow, 7 kinderen! Betekent ook 7 x bevallen.....

Hoe snel is iedereen hier vorige x gelukt?

Deel Deze Pagina