hallo dames, ben wel benieuwd wat jullie kindjes met 7,5 maand kunnen/doen? dit doet on zoontje zoal: -rollen rug naar buik -rollen buik naar rug, -zitten -naar achteren tijgeren -rondjes draaien -drinkt uit tuitbeker -zelf brood eten -staan tegen de bank of tafel -paar stapjes zetten aan de hand
Ons ventje kon toen: -rollen -zich optrekken tot staan -zitten -kruipen -overal aan rondlopen, ook achter karretje of zo -aan de hand lopen -tuitbeker drinken -rietje drinken -brood, koekje of iets dergelijks eten Dat zijn de dingen die ik zo kan terugvinden in zijn boekje die hij met 7,5 maand (of eerder ) kon.
Zoonlief kon toen: rollen beide kanten op Blijven zitten als je hem neerzette wel stevig. achteruit teigeren en erg boos worden als hij vast zat. Zelf drinken zelf eten Dochterlief kon toen rollen beide kanten op zitten vooruit kruipen optrekken aan dingen zelf drinken zelf eten Kortom dochterlief was een stukje sneller dan zoonlief, maar dat trok al snel weer bij. Zoonlief is weer sneller met klimmen dan dochter was.
wat kunnen/konden jullie kids al veel. Mijn zoontje kan: Omrollen van rug naar buik Heel even zelfstandig stil blijven zitten, maar dan moet hij niet naar links of naar rechts leunen dan valt hij. Hij kletst al wel veel: Zegt papa en mama. Tijgeren doet hij eigenlijk nog niet. Zal mijn zoontje achter zijn in zijn ontwikkeling?:S
Nee hoor mijn kinderen waren gewoon snel in hun ontwikkeling (en dan was dochter dus nog sneller dan zoon) en deze andere 2 dus ook.
@Wenrichtwan, wel nee jou kindje loopt totaal niet achter! Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier en snelheid!! Zo kan jou zoontje al papa en mama zeggen, dat zegt de mijne nog niet hoor.. On topic.. Mijn zoontje doet eigenlijk hetzelfde als wat het jou zoontje kan ( ts) behalve achteruit tijgeren haha
Zegt hij al echt mama en papa in de juiste context? Dat is wel heel snel, vond de mijne al zo snel toen hij met 8 maanden enkel "mama" in de juiste context zei, papa kwam pas met 8,5 maand-9maanden! En tuurlijk loopt hij niet achter, met deze leeftijd "moeten" ze nog helemaal niet veel kunnen hoor!
Esmée kon; rollen rug naar buik rollen buik naar rug, zitten naar achteren / voren tijgeren drinken uit beker (paar slokken) zelf brood eten staan in de box Lopen aan tafel / door box / aan de hand papa, opa en uit zeggen