Keelontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 29 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hoi!
    Vanochtend was mijn zoontje (1 jr) flink aan het kauwen op zijn vingers. Elke keer specifiek rechts onder voor hem. Was al een paar dagen zo en sinds vandaag fiks kwijlen en het eczeem op zijn wangen speelde weer op. Een kies dacht ik. Na eventjes kauwen begon hij zielig te jammeren dus gauw een beetje dentinox erop. Hij zit midden in een sprong, en het slapen overdag en inslapen in de avond ging al minder. Dus niks geksgemerkt. Rond half drie in de middag leg ik hem op bed, dood moe was hij want slecht geslapen in de ochtend.
    Na een kwartier (en volgens mij sliep hij al) begon hij te huilen. Om na anderhalf uur pas op te houden. In die tijd heb ik eigenlijk alles geprobeerd. Troosten knuffelen samen liggen dentinox chamodent en PCM. Niks hielp. Ook als il hem vast hield bleef hij huilen. Speente en drinken weigerde hij. C o npleet overstuur en ontroostbaar viel hij in slaap voor 10 minuten. Daarna weer huilen huilen. Na een tijd werd dat zielig snikken met af en toe flinke jengels. Ik dacht dat hij laat van die kies had. Maar die enorme stralen speeksel vond ik wel gek.
    Na eventjes wilde il weer chamodent druppen, hij doet zijn mond open en ik zie ineens dat zijn tong gek eruit ziet.
    Helemaal dik en rood met allemaal "pukkeltjes".
    Heb direct spoedhuisarts gebeld en ben langs gegaan. Zij heeft in zn mond gekeken (hij had ondertussen flink praats) en heeft het idee dat hij een beginnende keelontsteking heeft (36 C). Ab was nog te vroeg en ben ik toch niet gek op. PCM en veel drinken dus.

Eenmaal thuis hem een hapje eten gegeven wat er met smaak in ging. Ook badje en de fles ging allemaal prima. Hij was pips maar vrolijk. Rond half 8 naar bed gebracht en het bleef stil....(Ook dentinox PCM en chamodent gegeven)
    Vanaf 8 uur is het al af en aan gillen en schreeuwen. Volkomen ontroostbaar om dan 10 minuten in slaap te vallen en dan weer opnieuw beginnen.
    Speen weigert hij nog steeds en verder is hij "moeilijk" te troosten. Samen slapen en vast houden is hij niet van. En dan houd het gauw op....

Herkent iemand dit? Ik vind het zo gek dat hij zo blijft huilen ondanks de PCM...en wel warm eet!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Misschien de oren?
    Dan kunnen ze ook niet willen liggen en drinken/ eten. Van tandjes/ kiezen kan dat door trekken. Je zou bedje schuin kunnen zetten en heb je PCM hoog genoeg gedoseerd?

3. JuullesD

Hij grijpt niet naar zijn oortjes, maar wel naar zijn mondje. Weigert nu ook maar iets te eten of te drinken. Ik heb gisteren voor het slapen gaan 120 mg gegeven en net bij het wakker worden

4. JuullesD

Ondertussen is het duidelijk geworden, het is echt keelpijn. Niet willen eten, nauwelijks drinken. Zielig en hees. Zucht...arme vent.

Iemand tips?

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Lekker koude dingen geven. Misschien lust hij gepureerd fruit uit de koelkast? Of een 'ijsje'. Ook melk/ voeding kun je koud geven mocht hij dat lekkerder vinden. Evt jet te kauwen zoals reepje komkommer of wortel uit de koeling
    Naar hoor. Hopelijk is hij snel weer beter!

6. JuullesD

Een koud wat zoeter siroopje ging er gelukkig wel in, ijs vind hij niks helaas! Dik een uur weer huilen voor het slapen....dat is echt wel....shit. zeker omdat ik niks voor hem kan doen.

Ik loop straks langs de apotheek, ik had gebeld en ze hebben iets van neurofen geloof ik! Ontstekingsremmers en iets zwaarder qua pijnstilling. Ik haal dan gelijk wat zakjes fruitmoesjes, die gaan er tot nu toe wel in

7. JuullesD

Helaas. De neurofen en tijm siroop doet niks. Vannacht elke 10 minuten huilen. We zijn collectief gesloopt hier.

Niemand tips?

8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier voor een week geleden ook een dame met keelontsteking. Na een dag met de kuur te zijn begonnen knapte ze helemaal op. Ik ben ook niet zo op de kuren maar ze had zo'n fikse keelontsteking. Na een weekje at ze ook weer normaal. Wanneer hij er zo'n last van heeft misschien toch een kuur overwegen?

9. JuullesD

Ja ik ga maandag denk ik maar even naar de dokter als het zo door gaat. Had jouw dochter ook een kapot mondje? Hij heeft een blaasje op zn lip en 1 in zn mondhoek. Ziet er pijnlijk uit

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nee ze had alleen flink ontstoken keelamandelen. Allemaal witte punten er op. Verder maar 1 dag koorts gehad. Maar het deed haar erg zeer. Eten deed ze niet. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon lekker zoete ranja gemaakt. Krijgt ze eigenlijk nooit. Hier dronk ze dan nog wat van. Op een gegeven moment liet ze zelfs haar melk staan. Dit is haar alles dus zei genoeg. Gek genoeg dronk en at ze nog wel bij de opvang.

11. JuullesD

Kinderen zijn moeilijk te peilen vind ik. Hij weigerde gisteren zijn warme prak maar een koekje (wat mij pijnlijk lijkt) ging er wel in.
    Heel irritant...zeker als hij weinig drinkt.

Ik heb zelf ook wel vraagtekens. Hij klinkt ziek en ziet er slecht uit. Dus hij zal echt ziek zijn. Dat geloof ik zo. Maar hij kan spelen lachen en doen zoals gewoon. En zodra hij moet slapen begint het huilen pas...

Deel Deze Pagina