Jeeeej het is gelukt! Deze ronde is niet volledig weggegooid!! Annalise, poeh wat een moeilijk dilemma! Heb eigenlijk geen idee wat ik daarvan moet zeggen.. Wanneer is je Nod en hoever van te voren moet je vaccineren? Kun je dat iig op elkaar af stemmen? Hoelang ga je naar de tropen? Mocht je nu niet zwanger zijn, denk ik toch vaccineren en een ronde overslaan.. Mocht je wel zwanger zijn heb ik echt geen flauw idee.. Weet niet of jij dat risico dan wilt lopen en hoe belangrijk de reis voor je is. Dat zul je zelf moeten beslissen..
Goedemorgen! @miesy, hoe ging het bij je ouders? Wel lekker gegeten? Ik zit nog steeds te balen van mijn GGD bezoek maar ik heb weer een sprankje hoop ik zal het eens uitleggen! @nienke en regenboog: Mijn NOD is dus onduidelijk, maar ik heb zitten rekenen, mocht ik de malaria medicatie (pillen) van GGD willen gaan slikken, dan kan dat dus alleen als ik niet zwanger blijk. En dan kost me dat ongeveer 2 cyclussen. Die slik je vanaf de dag voorafgaand dat je naar het gebied reist, tot 7 dagen nadat je het gebied uit bent. Dus dat is dan tot halverwege m'n tweede cyclus hierna, als alles redelijk als voorspeld gaat. Dus dat betekent dat ik tot eind maart zou moeten wachten. De optie om niet te gaan, ook als ik zwanger blijk, die optie is er voor mij niet. Ik ga hoe dan ook! Ik heb daar voorheen ook een tijdje gezeten en als ik zo eens nadenk, wonen daar toch ook heeeeeel veel mensen en worden daar toch ook heel veel kinderen geboren! Hoe gaat dat dan dacht ik? Dus ik ben zojuist weer gaan googelen en op de internationale malaria organisatie website kwam ik tegen dat er een combinatie van 2 middelen wordt geadviseerd voor het gebied waar ik heen ga. En het toeval is dat als ik op apotheek.nl die twee middelen opzoek, je beide middelen mag gebruiken tijdens de zwangerschap en als je een kinderwens hebt. Je mag het alleen niet in hogere dosering gebruiken als je borstvoeding geeft. Maar dat is niet ter sprake! Dus ik heb hoop, ik ga maandagochtend mijn eigen huisarts bellen! de middelen die ik vond zijn: paludrine en chloroquine. Dus wellicht toch gewoon anti malaria bescherming zonder zorgen!
Kijk dat klinkt hoopgevend! Hoop het voor je!! Dan hoef je ook geen rondes over te slaan! Wat ga je daar doen? Is het den vakantie of een project waar je aan gaat werken? De mensen die daar wonen reageren mogelijk heel anders op malaria dan wij westerlingen.. Daar moet je denk ik geen vergelijking mee maken.. Zij wonen en leven daar dus voor hen is t heel anders dan voor ons. Zij kunnen er ook ziek van worden maar denk dat die risico's daar anders liggen, ook wat betreft hoe men ermee omgaat. Fijn dat t lijkt dat er toch een oplossing is! Zou super zijn..!!
Dat zou zeker een mooie optie zijn annalise! Ben benieuwd wat de huisarts zegt! Bij mn ouders was het nog wel gezellig. Vond het moeilijk km mn verdriet even niet te kunnne uiten dat wel maar ja. Mn neef was er ook en samen mey hem en mijn moeder spelletjes gespeeld en dat was wel heel gezellig en goed voor de afleiding.
Mooi dat je het toch gezellig hebt gehad bij je ouders miesy.. Is het niet een idee om het tegen je moeder te zeggen? Dan kan je het er ook met haar over hebben.
Pfff wat een nacht en wat een dag. Vannacht tot half 2 in bad gelegen door de rugpijn. Mijn vriend lag al in coma. Ik daarna mijn bedje ingekropen en in een keer hoor ik buiten gerommel. Wij wonen in een flatje eerste verdieping en onze brommer staat onder ons balkon omdat deze niet binnen kan. En ik ben altijd nieuwsgierig en ga me bed uit en hang uit het raam. Zie ik dat 2 mannen bezig zijn de brommer mee te nemen. Ik mijn vriend wakker gemaakt en hij heeft ze weggejaagd. Maar goed wel flink schade eraan en niet meer mee te rijden. Vanochtend zag ik op het nieuws dat 2 mannen rond die tijd opgepakt waren wegens fietsendiefstal. Dus ik contacr opgenomen met de politie. En onze beschrijving voldeed aan de daders. dus wij vandaag naar de gevangenis om aangifte te doen. Met een beetje geluk bepaald de rechter dat de daders de schade moeten betalen. Want heel jammer, de brommer stond op het punt om verkocht te worden maar is nu niet meer rijdbaar. Ik wilde van dat geld een goede mamafiets kopen. Pfff t zit ons niet echt mee. Sorry moest het even kwijt. En dan na te gaan dat als ik op tijd was gaan slapen of later uit bad was gegaan de brommer gewoon weg was. Dat is wel een geluk. Nu maar hopen op goed nieuws. Wel vernomen dat de daders voorlopig vast blijven zitten.
@ regenboog we willen het nu nog even geheim houden voor familie en vrienden. We vinden het leuker om het als verassing te brengen, anders gaat iedereen vragen en is het al gelukt enz.. mja nu ook wanneer gaan jullie aan kinderen enzo, mja misschien als het nog veel langer duurt dat we het wel gaan zeggen. Ik ga het binnenkort ook een een hele goeie vriendin vertellen die ook vaak vraagt of we al aan n kindje gaan beginnen. En ik wuif het heel vaak weg, maar nu zei mn vriend zeg het maar tegen haar. En dat vind ik wel fijn @vlindertje wow heftig! Gelukkig waren jullie er op tijd bij en balen dat er nu zo veel schade aan is zeg! Hopelijk moet hun betalen! Niet leuk!
Goedemorgen! Jeetje, Vlindertje...wat een spektakel waar je helemaaaaal niet op zit te wachten zeg. Eerst gewoon al dik balen van de rugpijn..en vervolgens slopen ze je brommer zo niet leuk! Hopelijk valt de schade misschien nog iets te overzien? En krijgt je lijf het wat minder te verduren!! Ik ga morgenochtend de huisarts bellen voor een afspraak dus ik hou jullie op de hoogte! Nienke, we gaan op vakantie, maar ik heb ook een paar vriendinnen daar wonen, dus het is ook echt bezoek en zo ontzettend lang ben ik er ook niet, een kleine 2 weken in malaria gebied. Ik zorg gewoon dat ik me goed in spray met DEET..niet te hoge concentraties!! Je hebt inderdaad ook gelijk Nienke, mensen die hun hele leven in malaria gebied wonen, zijn misschien wel langzaam aan wat resistenter geworden...daar had ik even niet over nagedacht. Ik ga voor de huisarts morgen! Voorlopig nog niet ongesteld..gisteren wel kramp in m'n buik, maar dat ging na een paar uur weer weg..al de hele week af en aan krampjes..zo spannend! miesy, ik snap heel goed dat jullie het nog even wat stil houden hoor dat jullie bezig zijn. Bij ons hetzelfde. Ik zit al helemaal niet op vragen te wachten 'is het al gelukt, bla bla', maar goed, ik heb me dus ook nooit dusdanig gerealiseerd dat de vraag 'en wanneer beginnen jullie aan kinderen' of iets in die trend wel heel kwetsend kan zijn, dus ik snap het wel dat mensen dat soms (al dan niet ongenuanceerd) vragen! Daar lach ik om en ga ik op een ander onderwerp verder. Of ik zeg gewoon, "voordat ik een jongetje ben, komen er vast kinderen, en anders maar niet!".
Pfff, ik durf niet goed te posten... Voelt alsof ik zo een gesprek binnen dring. Maar goed, ik heb me gisteren aangemeld op dit forum. Mijn man en ik willen ook graag een kindje. Helaas gisteravond ongesteld geworden dus... Door naar ronde 4. Nog niet zo lang natuurlijk, maar toch zit ik weer even in een dipje nu. En nu ga ik eens verder lezen. Ben blij op internet toch een beetje er over kwijt te kunnen, want behalve een paar vriendinnen weet niemand nog dat we er mee bezig zijn.
Hey Averna! Welkom! Je breekt helemaal niet in! Daar is het forum voor toch? Wat jammer hè, weer ongesteld, zo'n teleurstelling nou, kop op en op naar ronde 5! Ik duim ook voor jou! Hier dag 30 en nog niets...! Duim duim duim...!
Averna, welkom hoor! Helemaal niet erg dat je mee komt kleren hoor, gezellig! Jammer dat je ongesteld bent geworden.. Hopelijk volgende ronde meer succes! Tjee vlindertje wat een nare ervaring moet dat voor je zijn! Hoe is t nu met je rug? Nog iets van de politie gehoord? Hoop echt voor jullie dat de schade verhaald kan worden op de daders.. Succes ermee meid!
Welkom Averna Je breekt niet in hoor, komen juist telkens gezellig mensen bij.. M'n moeder weet ook dat we nu al een tijd bezig zijn, wel fijn om soms ff uit te huilen Over 1 à 2 dagen is m'n NOD alweer.. Zo vreemd, dit keer geen buikpijn nog of extreem zere borsten. Wel gevoelige borsten, en steekjes in m'n liezen en een heel kort lontje hebben 🙈 We wachten het maar weer af, anders snel Z-H bellen voor een afspraak bah
@ vlinder jeetje wat een heftig verhaal zeg!.. hopen op goed nieuws! @ miesy: ik snap heel goed dat je het geheim wilt houden hoor.. ik heb het ook wel aan vriendinnen verteld en mn moeder weet ervan.. maar heb daar eigenlijk ook wel een beetje spijt van.. idd al die vragen van en? is het al gelukt.. pff.. maarja.. komt ooit goed. wel fijn dat je het straks met een vriendin erover kan hebben dan! @Annalise: spannend zeg.. ik duim voor je.. @averna: gezellig dat je ook mee komt kletsen, weer ongesteld worden is altijd een tegenvaller als je zo graag wilt! heel veel succes de volgende ronde! @lieverdje: ook spannend voor jou.. hoeveelste ronde zit je als ik vragen mag? ik duim ook voor jou! pff wat is het koud zeg! van mij mag het wel weer voorjaar worden haha!
Nieuw op deze website en al een tijdje op zoek dit topic, haha.. Maar scheen een apart forum gedeelte voor te zijn. Even mijn weg vinden..! Mijn naam is Hay Lin, 25 jaar en ik en mijn vriend zijn bezig om zwanger te worden. Voor mij word het mijn eerste, mijn vriend heeft een zoontje van 3 jaar. Die huppelt hier op dit moment vrolijk rond. ^^ Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Ik vind het heel spannend allemaal!
Ook ik ben nieuw hier! Ik ben 22 jaar en werk fulltime. Ik ben getrouwd, nu denken jullie vast; wat jong! Mijn man en ik willen heel graag ons eerste kindje. Ik ben voor het laatst op 1 januari ongesteld geworden. Rond 13 januari had ik mijn eisprong. Ik moet dus nog een weekje wachten... Wat een spanning! Ik heb een zeer opgezette buik, ijskoude voeten en (laag niveau) gevoelige borsten. Verder totaal geen afscheiding of iets dergelijks. Ik kreeg gister alleen opeens trek in een augurk. Heb nog nooit een augurk gepakt savonds. Meestal is dat een zak chips of een reep CHOCOLA. Maarja ik heb al gelezen dat een vrouwenlichaam je echt voor de gek kan houden wanneer je zwanger wilt raken. Dus ik moet echt even afwachten. Hoe gaan jullie hier mee om? En een vraagje... Ik heb opeens minder zin in "bezig zijn" .. Ik heb dat nog niet meegemaakt eerder, kan dit ook een symptoom zijn? Groetjes!
Welkom Averna, Hay Lin en Its mine. Spannende tijden voor jullie. @Its mine je lichaam kan je idd heel goed voor de gek houden. Ik dacht in de 2de ronde echt dat het raak was zoveel symptomen maar ik werd toen ongesteld. In de 3de ronde geen symptomen en wel zwanger. Hoe bedoel je minder zin in bezig zijn? @Vlindertje jeetje wat een verhaal he. Hoe is het nu afgelopen? Weet je al of je wat vergoed krijg. Ook vervelend die rugpijn. @Lieverdje wat fijn dat je moeder het nu ook weet dan kan je in iedergeval je verhaal kwijt. @Annalise je houd het wel spannend hoor. Weet je al wat meer? @Regenboog hoe is het bij jou dan?
Wauw zoveel nieuwe dames erbij. Welkom en hier kan je gewoon alles kwijt hoor. Mijn rug word tegen de avond weer pijnlijk. Hebben jullie ook dat jullie kleintje een kant op gaat liggen? Me meisje duwt der eigen dan helemaal naar links. Wel leuk om te zien maar soms best pijnlijk en dan is ze nog niet eens volgroeid haha. De daders moeten later dit jaar voorkomen. Wanneer dat is weet ik niet, maar we hebben de schade wel gezet op 250. Hopelijk krijgen we dit ook, maar is afwachten
Zo wat een hoop berichten! Welkom nieuwe dames, voel je vrij om hier lekker mee te kletsen. Spannende tijden allemaal. Vlindertje wat balen zeg!! Hopelijk krijgen jullie het vergoed, dat mensen niet gewoon van elkaars spullen af kunnen blijven :x Lieverdje wat spannend weer zeg, moet vaak aan je denken! Hoop echt dat het snel mag lukken. Die weg naar het ziekenhuis probeer je natuurlijk zo lang mogelijk te vermijden. En hopelijk kunnen jullie er anders snel terecht als het toch nodig is. Leuk Annalise, vakantie naar de tropen! Lastig inderdaad met malaria pillen. Wij zijn in mei geweest, en in juni was ik onverwacht zwanger. Dat eindigde in een miskraam, geen idee of dat nog een restje van de malaria pillen was maar zit wel nog altijd in m'n hoofd. Hier gaat alles goed zolang is rustig aan doe. Bij vermoeidheid nog steeds spugen denk ook niet dat dat nog over gaat. Voel de baby wel steeds vaker en meer bewegen, heerlijk gevoel. M'n man heeft hem van de week ook voor het eerst gevoeld dus dat was weer een mijlpaal!
Op weg naar de eerste! : Miesy 24 jaar Lieverdje007 27 jaar Wens86 29 jaar Nienke87 28 jaar It's me 22 jaar Hay Lin 25 jaar Regenboog86 Annalise Averna Zwanger! Taylor1989 25 jaar, uitgerekende datum 29-03-2016 ❤ een meisje! Kelly84 31 jaar, uitgerekende datum 19-04-2016 ❤ een meisje! Woozl 27 jaar, uitgerekende datum 21-04-2016 ❤ een meisje! Manna 27 jaar, uitgerekende datum 25-05-2016 ❤ een verrassing! Vlindertje9389 22 jaar, uitgerekende datum 01-06-2016 ❤ een meisje! Emsy 26 jaar, uitgerekende datum 02-06-2016❤️ een verrassing! Marisje89 26 jaar, uitgerekende datum 19-06-2016❤ een jongetje! Lievemandie28 jaar, uitgerekende datum 21-06-2016❤️ een jongetje! Echo's & afspraken Emsy 28-01 controle