Wat gezellig hier haha. Ik zat even alles rustig na te lezen. Ja met geen zin in bezig zijn bedoel ik eigenlijk..... Sex. Hebben jullie dit ook gehad toen jullie zwanger werden? Blij om te lezen dat zoveel van jullie zwanger zijn! Ik hoop dat ik dat ook kan zeggen over een weekje.. En anders.. Next time better ! Mijn man zegt dagelijks dat hij een kindje wilt, ik heb hem wijs gemaakt dat ik de pil nog slik ik wil hem zo graag verrassen. Zie het al helemaal voor me haha. Hoelang duurde het bij jullie voordat het raak was? Wat een lange week is het om te moeten wachten op je volgende menstruatie datum!
@It's mine: Ik ben benieuwd hoe je man reageert, hihi! Weet je al hoe je het hem gaat vertellen als het zover is?
Haha ja, ik wil op 14 februari (lekker orgineel) een mega grote verhuizdoos inpakken, met daarin steeds kleinere dozen. Uiteindelijk in de kleinste doos (of een echo foto als het dan al kan, of een speentje). Hij verwacht natuurlijk een cadeautje en zal verrast zijn dat ik er uberhaupt aan heb gedacht (ik ben niet zo van 14 feb). Dit had ik me al helemaal voorgesteld. Nu maar afwachten. Heb echt onwijs steekjes en trekjes linksonder bij mn eierstok. Maarja.... Kan ook in mijn hoofd spelen ! Hihi Hoe hadden jullie het aan jullie man/vriend/partner verteld?
Welkom Averna, Hay Lin en Its mine!! @Its mine spannend hoor, zou leuk zijn als je hem zo kan verrassen!! En je lichaam kan je heel goed voor de gek houden maar het kan ook zomaar de eerste ronde raak zijn. (dat was bij mij het geval en ben niet 1x natuurlijk ongesteld geweest) @Vlindertje ik hoop voor je dat jullie gewoon dat bedrag vergoeg krijgen! toch zo asociaal ze moeten is van andermans spullen af blijven! @Annalise Heb je al getest???? @Maris, balen dat het zo zwaar al voor je is! Hoop ook voor je dat het met halve dagen werken nog even volhoudt! Hier morgen alweer 27 weken zwanger en moet wel zeggen het wordt nu echt lichamelijk zwaarder, ga langzaam aan ook steeds meer waggelen haha. Buik wordt echt groter nu, en merk echt dat ik vaker door mijn lijf wordt terug gefloten. Is wel moeilijk hoor als je altijd zo druk bezig bent, en dat nu niet meer zo kan. Verder groeit de kleine meid perfect!! 22 Februari met 32 weken weer een groei echo, daar ben ik heel nieuwsgierig naar..
Jaaaa wat leuk allemaal nieuwe mensen! Spannend! En Emsy! Wat leuk dat lijstje!! In 1 overzicht gelijk zien hoe of wat! Ik voel me ineens stokoud hahahahaha ik ben 30! Moeder worden op mijn 30e is niet gelukt Kelly, nog niet getest...ik zit even te tellen, vorige week vrijdag positieve ovu...dus zaterdag een ei...dus vandaag pas 9dpo, dat is wel heel vroeg. Wel overleg gehad met de huisarts..ze vond het ook een hele lastige zaak. Zeker ook omdat het grootste gedeelte van de aanwezige malaria geïnfecteerde muggen resistent zijn tegen het enige middel dat ik wel risicoloos kan slikken. Zij raadde me aan om eerst mijn periode af te wachten, want als ik dus zwanger blijk, dan wordt het de medicijnen waar de meeste muggen resistent tegen zijn en heeeeel goed anti muggenmelk enzo gebruiken. Dan is zeg maar de keuze voor me gemaakt. Als ik niet zwanger ben, dan gaan mijn vriend en ik nog eens heel goed nadenken, want wat is nou eigenlijk 2 hooguit 3 maanden uitstel op een nieuw mensenleven? Moet ik dat risico lopen? Mocht het mis gaan, dan krijg ik natuurlijk gruwelijk spijt achteraf. Dus dan misschien toch de malarone slikken. En als ik dan jou hoor, Emsy...je weet het nooit, maar ik snap heel goed dat het voor altijd in je hoofd blijft spoken! Dus ik ben een beetje gestrest nu niet door jouw berichtje hoor, dat was ik al. Als ik malarone ga slikken als ik nu niet zwanger blijk, dan gaan we weer uitstellen, dan wordt 2016 moeder worden ook niet haalbaar, dat doet psychisch iets met me...heb al zoveel keer 'uitstel' moeten accepteren. Maar goed, even afwachten nog dus. Heb wel af en aan steken, links, rechts, krampjes...dan weer een aantal uur niet...dan heel licht. Al ruim een week beetje kramp gevoel alsof mijn periode er aan komt maar ja tot op heden dus nog niets!wat daaraan wel fijn is, is dat ik nu dus niet een heeeeeele korte LF heb! Nou wat een verhaal weer hè! Ik hou jullie op de hoogte!
Annalise lastige keus. Kelly. Ja het is heel jammer maar ik was er al een beetje bang voor met mijn 3 ploegen en lichamelijk zwaar werk. Zelfs als je niet zwanger ben is het zwaar maar nu toch iets meer. Wel betekend dit met 6 weken van te voren met verlof. Vind het allang fijn dat ik zo met mijn werk door kan gaan. Voor jou komt het ook al heerlijk dichtbij. Verder gaat alles wel goed? Its mine. Ja ik kan daar wel inkomen dat je daar dan even geen zin in heb om bezig te zijn omdat het toch zoiets van moeten word onbewust.
Op weg naar de eerste! : Miesy 24 jaar Lieverdje007 27 jaar Wens86 29 jaar Nienke87 28 jaar It's me 22 jaar Hay Lin 25 jaar Regenboog86 Annalise30 jaar Averna Zwanger! Taylor1989 25 jaar, uitgerekende datum 29-03-2016 ❤ een meisje! Kelly84 31 jaar, uitgerekende datum 19-04-2016 ❤ een meisje! Woozl 27 jaar, uitgerekende datum 21-04-2016 ❤ een meisje! Manna 27 jaar, uitgerekende datum 25-05-2016 ❤ een verrassing! Vlindertje9389 22 jaar, uitgerekende datum 01-06-2016 ❤ een meisje! Emsy 26 jaar, uitgerekende datum 02-06-2016❤️ een verrassing! Marisje89 26 jaar, uitgerekende datum 20-06-2016❤ een jongetje! Lievemandie28 jaar, uitgerekende datum 21-06-2016❤️ een jongetje! Echo's & afspraken Emsy 28-01 controle Marisje89 25-01 controle Marisje89 01-02 20 weken echo
Welkom Averna, its mine en hay lin! @its mine ja je lichaam kan je echt voor de gek houden, had nu wel wat kwaaltjes, maar toch helaas ongesteld. Hoop dat het bij jou raak is! @annalise jeetje wat een moeilijke keuze zeg! Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten als ik in jouw situatie zou zitten. @kelly jeetje wat gaat dat snel zeg! @lieverdje ik hoop zoo voor jou dat het deze ronde raak is! Gun het je echt! En hoop dat de mmm je gespaard blijft! @hier hier gaat het wel, ben nog steeds beetje down ofzo, komt misschien ook omdat mijn vriend weg is, is het toch altijd maar stil in huis. Gelukkig heb ik mijn lieve kroelkont van een kat dus ben niet helemaal alleen haha Ik heb 1 februari weer een afspraak met de gyn. Ze kon in mijn woonplaats pas 17 feb, maar 18 feb komt mijn vriend thuis en ik wou daarvoor toch wel weten hoe en wat, dus nu moet ik 20/30 min rijden. Is voor mij echt ver, niet qua afstand, maar met mijn vermoeidheid, maar ik ga toch haha toch spannend. Ben benieuwd of ik bij clomid moet blijven of over moet gaan op spuiten, aangezien ik zoveel bijwerkingen had van de clomid. De stemmingswisselingen en alles kom ik wel door, zat alleen erg mee met mijn ogen.. hmm moeilijk haha
@annalise ja er zit voor nu niks anders op dan afwachten.. En mocht je nu niet zwanger zijn zou ik ook echt geen risico nemen. @maris, nou is ook super dat je werk zo meegaand is! Ja verder gaat het hier goed.. Maar alleen een stukje zwaarder nu.. @miesy knuffel maar lekker met je poeziewoezie.. En ik hoop dat ze je snel verder kunnen helpen in de mmm
[FONT="]@its mine: Wat een origineel en leuk idee! Ik ben heel benieuwd! Wanneer mag je gaan testen?[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@Kelly84: Spannend! Je bent al over de helft, nog eventjes doorzetten en dan mag je de kleine in je armen nemen. [/FONT] Vorige week had ik een kleine bloeding met wat buikpijn, en ben toen gisteren halsoverkop naar de apotheek gefietst om een test te halen. Mijn vriend was op dat moment aan het werk, haha. Helaas niet zwanger, vals alarm. Mijn lichaam heeft me toch voor de gek gehouden ben ik bang. Ik vind het lastig te bepalen wanneer ik precies vruchtbaar ben, omdat ik al een jaar last heb van menstruatiestoornissen. Ik werd vroeger altijd netjes een week lang ongesteld, maar nu duurt het bijna twee weken. Met de eerste week weinig, dan twee dagen normaal en dan de overige dagen weer weinig. Ik heb er al medicijnen voor gehad, maar die hebben niet mogen baten. Ik heb donderdag een afspraak met de gyneacoloog. Ben daar best wel nerveus voor, ben benieuwd wat eruit komt. Hoop dat het niks ernstigs is.
Miesy, wat spannend weer.. Hopelijk kan er iets gevonden worden wat je wel helpt en waar je midner last van hebt.. Hay Lin, dat klinkt niet prettig! Gebruik je ovulatie testen en/of temperatuur je? Is misschien een idee om een iets beter inzicht te krijgen in je cyclus..? Al kan ik me goed voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt! Annalise, als je niet zwanger blijkt te zijn, zou ik idd ook voor die andere pillen gaan. Vooral geen risicos nemen, want van Malaria word je ook echt niet vrolijk, en kan het allemaal nog wel eens veel langer gaan duren.. Its mine, wat spannend he die wachtperiode? Volgens mij is het je eerste ronde of niet? Ik wil niet al te negatief zijn hoor, maar hou je er in je achterhoofd wel rekening mee dat het ook maarzo kan zijn dat je tegen die tijd nog niet zwanger bent? Om een hele zware teleurstelling te voorkomen? Natuurlijk zou het fantastisch zijn als het wel snel raak is... Ik zit hier ondertussen ook weer op het wachtbankje. Mn temp ziet er naar mijn idee goed uit (zie kaartje in handtekening). Hoop echt dat het dit keer gelukt is. Ik wil toch proberen om met testen te wachten tot NOD. Misschien toch een extra gevoelige z&k test, maar probeer het zolang mogelijk uit te stellen, zolang ik nog geen klachten heb. Daarnaast natuurlijk ook mn temp in de gaten houdend..
@Nienke87: Ik heb hier een ovulatietest liggen, maar ik heb hem nog niet durven doen. Ik ben bang dat ik het op het verkeerde moment van mijn cyclus doe. Want ik vraag me af of ik het moet doen op het moment dat ik nog helemaal niet ongesteld ben, of het moment net voor ik die twee dagen heb dat ik normaal ongesteld ben. Ik ben van plan het hier ook met de gyneacoloog te over hebben! Ik hoop dat je het een beetje uit kunt houden met wachten! Wat is het doel / functie van je temperatuur opnemen? (sorry als dat een domme vraag is, ik begin ook nog maar net, haha)
Wat leuk, zo'n warm welkom. @Hay Lin, wat een vervelende situatie. Hopelijk gaat alles goed bij de gyneacoloog en krijg je wat meer inzicht in je cyclus. Ik heb zelf sinds ik gestopt ben met de pil een onregelmatige cyclus. Het kan zijn dat dit nog door het ontpillen komt natuurlijk, maar het is wel vervelend. Nu heb ik dus maar wat ovulatietests gekocht. Ik vind het alleen ook moeilijk om te bepalen wanneer ik ze nu het beste kan doen. Mijn kortste cyclus was 28 dagen, de langste 39 dagen, maar dat kan natuurlijk nu weer anders zijn. Wel nog een grappige situatie meegemaakt. Mijn man komt voor zijn werk bij heel wat mensen thuis en hij was laatst bij een gezin met een baby. Toen de baby begon te huilen, kreeg hij meteen de drang om het kindje op te pakken en te troosten. Dus hij zei tegen mij: "Ik ben er nu echt welk klaar voor om papa te worden!". Zo lief!
Een ovulatie test, gebruik je gedurende een langere periode tijdens je cyclus rond je verwachtte eisprong. Met deze test kun je een LH piek vinden die een eisprong op gang kan brengen. 1-2 dagen na een postieve ovulatie test, zou je eitje kunnen springen. Het kan je dus meer inzicht geven over wanneer je op je vruchtbare dagen zit. Met het temperaturen kun je zien of je eitje ook daadwerkelijk gesprongen is. Vanaf moment dat je eisprong is geweest zal de temp namelijk wat stijgen ten opzichte van de dagen voor de eisprong. Ikzelf heb nog maar 1 eierstok en werd hier erg onzeker van. Sinds deze maand nu de temperatuur aan het meten, om te zien of alles gewoon goed werkt, en dat lijkt het dus te doen tot nu toe.. Geeft mij dus puur wat meer zekerheid over het functioneren van mn lichaam.
Ik hoop ook dat de ovulatietests mij wat meer inzicht gaan geven. Zal ze wel een tijdje achter elkaar moeten doen, omdat mijn cyclus onregelmatig is. Maar ja, als het maar helpt... Temperatuur meten zou ik ook wel willen doen, maar dan moet ik eerst voor een goede thermometer zorgen. Die wat ik nu heb meet helaas niet zo nauwkeurig. Fijn dat het temperaturen je wel wat zekerheid geeft Nienke87!
Dankje, lief van je emsy! Hopelijk lukt het bij jullie ook snel miesy 😊 En word er weer meer duidelijk 17 februari! Helaas weer ongesteld geworden, dus morgen t Z-H maar bellen voor een afspraak, nu na 15 rondes wil ik wel weten of er iets mis is.. Had liever niet gegaan maar misschien wel fijn om wat onderzoeken te krijgen en hopelijk duidelijkheid.. Duim voor de rest van de meiden 👍🏻 en veel warmte voor de zwangeren met deze koude dagen 😉
Houd er rekening mee dat temperaturen geen garantie geeft op een zwangerschap. Je temperatuur daalt weer een dag voor of de dag van je menstruatie. Gewoon even een tip
Lieverdje wat balen meid! Hopelijk werken ze een beetje mee en kunnen ze jullie gauw verder helpen.. Averna, zou fijn zijn als je daarmee iig een Bertje inzicht krijgt idd..! Hopelijk vind je een methode die bij je past.. Mij geeft het, ondanks dat ik er werk aan heb, wel wat meer rust Vlindertje, dank je dat t geen garantie is op zwangerschap weet ik idd, het gaat mij er voornamelijk om dat ik gewoon weet dat er wel een eitje is geweest
Hier mn temp kaartje tot vandaag Je meet elke ochtend om dezelfde tijd voor het opstaan je temp, en vult die in op een lijst of in een app (ik gebruik fertility friend). Deze app maakt er een grafiekje van, en na 3 dagen temp verhoging zet deze een kruis bij de dag van de ovulatie. Bij te veel onzekerheden zal het een stippel-kruis kunnen worden, wat aangeeft dat de app niet zeker is van je eisprong op die dag.
Ben ik ook weer even! Weer netjes op het wachtbankje! Welkom aan de nieuwe dames, gezellig dat jullie ook mee komen kletsen! @marisje: wat vervelend dat het voor jou al zo zwaar wordt nu.. Met mij gaat het momenteel wel redelijk. Nogsteeds dat ik heel slecht slaap bepaalde nachten en ook wat grieperig geweest, gelukkig gaat dat wel weer wat beter! Wel last van de kou, dat voel ik vooral in de spieren.. @annalise: lastige situatie zeg.. Maar mocht je nu niet zwanger zijn zou ik ook geen risico's nemen en eerst lekker van jullie reis genieten! @ vlindertje wat spannend zeg! Hopelijk krijgen jullie gewoon het bedrag terug waar jullie recht op hebben. Wat leuk trouwens dat jullie een meisje krijgen! Zie het nu pas haha.. @miesy: even een dikke digiknuffel voor jou! @ nienke, mijn duimen draaien ook weer voor jou! @lieverdje wat ontzettend rot voor je.. Kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wil hebben over of er wat mis zou zijn. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.. @kelly Wow, gaat echt hard! Kan me voorstellen dat het lastig is om een stap terug te doen.. Nog ff doorzetten en dan heb je je kleine meid heerlijk bij je!