Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Lieverdje: wat vervelend! 15 rondes, dat is al aardig wat... Ik hoop dat ze je in het ziekenhuis wat verder kunnen helpen en wat inzicht kunnen geven..!

@Nienke: Bedankt voor de uitleg, wellicht ook eens proberen te temperaturen!

Morgen dus naar de gyneacoloog. Ben best wel nerveus. Gelukkig gaat mijn vriend met mij mee. Ik zei dat het echt niet hoefde (want eigenlijk moet hij werken) maar hij heeft vrij gevraagd. Hij vind het een naar idee dat iemand anders naar mijn prive-delen kijkt, haha. Dat vond ik wel weer schattig om te horen. ^^

2. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Succes morgen haylin, hopelijk valt het inderdaad mee! Wel fijn dat je vriend met je meegaat!

3. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg het niet voor elkaar om mijn leeftijd in het schemaatje toe te voegen! Kan iemand dat voor mij doen? Ik ben 29 jaar.

4. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Hoi meiden,

Mag ik met jullie meepraten?

5. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Welkom woman, natuurlijk mag je mee praten.

Vandaag weer controle gehad bij de vk. Ons ukje was druk met de doppler weg te schoppen hihi. Wat komt het nu toch dichtbij (ookal zijn we pas op de helft) vandaag folders gehad over de bevalling en ons opgegeven voor cursus borstvoeding en voor infoavond over de bevalling. En tot nu toe mag ik thuis bevallen, waar ik erg blij mee ben. En we hebben besloten om mijn moeder te vragen om bij de bevalling te zijn

6. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Hier een hoopje ellende op de bank...vandaag ongesteld geworden met werkelijk alle symptomen bij elkaar: hoofdpijn, rugpijn, buikpijn, pijn in m'n borsten en het idee dat ik elk moment heel hard in huilen uitbarst...

Waarschijnlijk toch aan de malarone komende maand, dus 'uit de roulatie' tot eind maart :( ik ben er nog niet helemaal over uit...maar ja, eerst nu maar even nergens aan denken.

Hay Lin, succes morgen! Duim voor jullie!

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.908
    18.700
    113
    Vrouw
    Ik kom ook even meepraten bij jullie als dat goed is ;)

8. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Vlindertje wat fijn dat alles weer goed was! En ook fijn dat je moeder bij de bevalling mag zijn..

Spectre en Woman, welkom! Tuurlijk mogen jullie mee praten :D

Annalise, balen dat je ongesteld bent geworden! Hoop dat je nu toch knopen kunt gaan doorhakken wat betreft de malaria-pillen. Als ik jou was zou ik aan de malarone gaan. Als je wel besmet wordt ben je nog veel verder van huis en als je pech hebt moet je dan je kinderwens nog veel langer opzij schuiven.. Succes met het maken van je keuze!

Regenboog, succes op het wachtbankje! Ik duim voor je!! :D

Hay lin, succes bij de gyn! Laat je ons weten wat er uitgekomen is?

Hier ongeduldig aan het wachten :cool: Gistermiddag en gisteravond 2x een drupje bloed bij de afscheiding gehad. en zowel gister als vandaag een drukkend gevoeld op de vagina. Daarnaast vandaag ook wat "last" van een soort plopjes/luchtbelletjes en het gevoel dat er afscheiding uit komt, wat helemaal niet zo is.. Vind het echt ontzettend spannend.. Uieraard moet ik er vanuit gaan dat het niets betekent, maar stiekem hoop je toch wel, ondanks dat ik nog erg vroeg in de cyclus zit (nu 4dpo)

9. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Nienke en Vlindertje : Bedankt!

Ik zal mijn verhaal eerst vertellen. In Juni 2014 heb ik de diagnose Endometriose gekregen. 1 eileider doet het niet meer,ik kan alleen door ivf zwanger raken. Heb 2 operaties gehad waarbij ze het vocht hebben weggehaald. Het komt bij mij alleen altijd terug,dat vocht. Ik ben dus ook gelijk de enigste vrouw in NL die dit zo erg heeft. In Oktober 2015 de 1e poging gehad,helaas niet goed gegaan door het vocht. 5dagen na de terugplaatsing heb ïk vocht weglaten halen dmv sneetje in mijn buik. Had 4liter vocht in mijn buik en mijn buik stond bol en was knoerhard.

10. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Chips dat ging verkeerd.. even mijn verhaal afmaken..
    We hadden ook een cryo/embryo in laten vriezen en ik moest vanaf kerst hormonen slikken en sinds vorige week Donderdag utrogestan gebruiken. Maandag hebben ze de cryo ontdooit. Helaas is het niet goed gegaan. Nu moet ik eerst ongi worden wat door de Endometriose geen pretje is(stolsels & super veel bloedverlies 4dagen lang) ik kan daardoor niet werken..:(. Maar we beginnen in Februari weer met een nieuw behandelschema. Owja we hebben al 4/5 jr een kinderwens..

11. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Annalise: wat balen meis! Dikke knuffel voor jou!

Welkom spectre en woman! Gezellig dat jullie mee kletsen!
    En woman wat een ontzettend heftig verhaal zeg! Sterkte ermee!

Nienke dankjewel! Voor jou ook!

12. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Welkom Woman. Jeetje woman wat een verhaal. Hier ook endometriose en zou ook alleen via ivf zwanger kunnen raken hier is een wonder gebeurd. Maar dat vocht wat terug keert dat is wel heel erg heftig.

Annalise balen dat je ongesteld bent geworden.

Hay lin hoe is het gegaan bij de gyn?

Nienke en Regenboog succes op het wachtbankje. Ik duim voor jullie

13. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Tjee woman wat een verhaal! Ik hoop van harte voor jullie dat jullie in de toekomst een mooie baby mogen verwelkomen in jullie gezin!

Ook ik heb endometriose en ben daardoor 1 eierstok+eileider kwijt, maar dat zou volgens de gyn een zwamgerschapswens voor mij niet in de weg hoeven te staan.. Respect voor jou, wat een geduld moet jij op brengen zeg! Succes met je komende menstruatie..

14. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Annalise: Wat balen zeg :( Moed houden hoor!

@Woman: Wat een verhaal... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen! Ik vind het in elk geval heel dapper! Hoop dat je menstruatie een beetje goed verloopt, dat het niet al te erg is!

Ik ben gisterochtend bij de gyneacoloog geweest. Mijn vriend was gelukkig mee. Eerst wat vragen gesteld, hoe mijn menstruatue eruit ziet, of ik ook bloed tijdens de geslachtsgemeenschap, etc.
    Daarna moest ik op een stoel, waarbij mijn benen in een soort steunen moest leggen. En geloof me, dan voel je je even heel klein. Eerst heeft ze een echo gedaan en foto's gemaakt van beide eierstokken en de baarmoedermond. Dat zag er allemaal prima uit, ze heeft nog aangewezen waar de eitjes zaten. Toen had ik even een vreugde moment, hihi.

Maar daarna heeft ze een uitstrijkje gemaakt en dat deed echt heel zeer. De eendenbek erin ging nog wel, maar al die stokjes met wattenstaafjes eraan deed me echt zeer. Wat de gyneacoloog opviel is dat het meteen bloedde als ze het aanraakte. Ze heeft dan ook verschillende keren gevraagd of ik echt geen bloedverlies had tijdens geslachtsgemeenschap. Maar daar heb ik dus echt geen last van!

Als derde onderzoek wilde ze wat vocht in mijn baarmoeder spuiten, maar dat is mislukt. Ze haalde de eendenbek eruit en toen ging de spuit er ook uit. En ik zag al bleek van de pijn, dus is ze gestopt. Ze zag verder geen poliepen dus dat was ook goed.

Ze gaat nu alles opsturen en over drie weken moet ik weer terugkomen voor de uitslag. Ze denkt aan een ontsteking. Ik baal wel dat ik nu drie weken moet wachten.

15. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Tnx meiden voor de lieve woorden!

Marisje : Echt? Zonder ivf zwanger geraakt? Wauw! 😊 Had je ook verklevingen? Dat is bij mij met de 2e operatie weggehaald..

Nienke : Ik had ook last van verklevingen. Had/heb jij dat ook? Hoe gaat het nu met jou dan?

16. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hay lin wat een nare ervaring moet dat voor jou geweest zijn! Eerste keer dat je een uitstrijkje kreeg of heb je dat al vaker gehad? Hoop voor je dat de resultaten gewoon goed zijn.. Veel sterkte met het wachten op de uitslag!

Woman, bij mij was er een grote endometriose cyste helemaal om mn eierstok gedraaid. Hierdoor is zowel de eierstok als de leider, compleet afgestorven waardoor ze dus alles weg hebben moeten halen.

Sinds ik vorig jaar gestopt ben met de pil heb ik wel steeds meer pijnklachten. Ben al paar keer bij gyn geweest voor controles. Hij kan de endometriose zelf niet zien op de echo's maar hij heeft me wel kunnen vertellen dat de eierstok er verder prima uitziet, incl de baarmoeder etc.. De pijnklachten zouden goed door verklevingen kunnen komen, maar dat weet ik dus niet zeker.. Heb ook niet echt zin om nu onder het mes te moeten om het te laten controleren.. ;)

17. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Goedemorgen,

Zo Hay Lin dat moet indd geen pretje zijn geweest!!!
    Maar wel goed dat je bent gegaan en fijn dat je vriend mee was.

Woman wat onzettend heftig allemaal zeg, ik hoop dat jullie in de 2de ronde van de medische molen goed geholpen kunnen worden!!

Annalise wat balen zeg dat je toch ongesteld bent geworden!

Hier afgelopen week weer bloed geprikt, ik heb zelf bloedgroep O negatief, en ik wist al na de eerste bloed onderzoeken in het begin van de zwangerschap dat ik in week 27 weer moest.

Beetje info:
    Zwangere vrouwen met de bloedgroep resusnegatief krijgen sinds 1 juli 2011 niet meer automatisch de zogeheten resusprik toegediend. Sindsdien is er namelijk een nieuwe bloedtest in gebruik, waarmee al in de 27e week van de zwangerschap is te zien of het ongeboren kind resuspositief of -negatief is. Voorheen kon dit alleen na de bevalling worden vastgesteld.

Nu krijg ik 4 februari bij de verloskundige de uitslag. Het kan verder geen kwaad maar als de kleine een andere bloedgroep heeft moet ik straks nog een prik zodat mocht ons bloed mengen bij iets, bevalling of iets anders, dat we elkaar niet "vergifitigen"

Nog meer dames hier die dit hebben?

18. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Jeetje jeetje wat een heftige verhalen hoor ik toch weer...

HayLin, wat een belevenis zeg, en ik snap dat jij je ineens heel klein voelde zeg. Was t daarnaast ook je eerste uitstrijkje? Want ik weet dat ik die eendenbek nog wel oké vind, maar die wattenstaafjes, dat voel ik de hele dag daarna nog, ik vind het alles behalve prettig, en dat terwijl ik geen ontsteking oid had. Dus ik snap, dat als er geïrriteerd weefsel zit, het echt wel pijn zal doen :( hopelijk wordt er wat duidelijk tijdens de uitslagen over 3 weken. Wachten duurt dan ineens lang hè..

Vlindertje, voor jou gaat de tijd wel heel snel hè! Nu al veel regelen, wel fijn dat dat nu al is, beter vroeger dan later denk ik!

Nienke, hoe is het bij jou? Nog 'rare' klachten, symptomen of iets? Of gewoon je uit uitzitten en nog een week wachten..?

Woman1987, jeetje, wat een ontzettend heftig verhaal...en dan mopper ik omdat ik in ronde 7 ongesteld word en eind maart opnieuw kan gaan proberen... 😳 Ik wens jou heeeel veel kracht voor de komende menstruatie. Wat vervelend dat je ook echt met heel veel tegenzin wacht op wat komen gaat hè. Ik duim voor succes in februari!!

Miesy, hoe is het met jou?

Ik heb besloten de antimalaria te gaan slikken. Ik zie het nut er wel van in en inderdaad wat sommigen van jullie ook zeggen: straks gebeurt er iets en moet ik nog veel langer wachten om zwanger te mogen worden...wat is nou helemaal 2 maanden...

Soms is het glashelder, maar op momenten is het ook lastig. Zeker omdat we in de 'luxe positie' verkeren waarin er nog 2 oma's en een opa leven. We hopen zooooo ontzettend dat zij overgrootouders mogen worden, maar die kans wordt steeds kleiner. Zeker nu het met de opa en oma van mijn vriend met de week slechter gaat. Maar ja, nogmaals, compleet 'luxe' probleem zeg maar!!

Ik zeg, voor mij op naar de lekkere biefstukjes, carpaccio en borreltjes in Afrika! Laat ik daar dan maar extra van genieten!!

19. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Je hebt de goede keuze gemaakt Annalise :) Nu inderdaad lekker gaan genieten daar..!!

Ik had vanmorgen wel erg last van kramp, alsof mn menstruatie eraan zat te komen, maar ja, dat zal nog een week duren als t goed is.. En begin ook wat pijn in de rug te krijgen, al kan dat ook spierpijn zijn van het sporten van gister.. ;)

Begin steeds meer te twijfelen of ik misschien van t weekend al een gevoelig testje ga wagen.. Mocht het bloed op 3dpo echt van innesteling komen, zal er van t weekend op 7 dpo toch wel wat te zien kunnen zijn.. (uiteraard weet ik dan dat het nog erg vroeg is en er nog vanalles mis kan gaan..) En anders heb ik nog steeds kans genoeg voor de rest van komende week.. Moeilijk, moeilijk! Misschien maar gewoon beter om t niet te doen :p

20. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Op weg naar de eerste! :D:
    Miesy 24 jaar
    Lieverdje007 27 jaar
    Wens86 29 jaar
    Nienke87 28 jaar
    It's me 22 jaar
    Hay Lin 25 jaar
    Regenboog86 29 jaar
    Annalise 30 jaar
    Averna
    Woman1987

Zwanger!
    Taylor1989 25 jaar, uitgerekende datum 29-03-2016 ❤ een meisje!
    Kelly84 31 jaar, uitgerekende datum 19-04-2016 ❤ een meisje!
    Woozl 27 jaar, uitgerekende datum 21-04-2016 ❤ een meisje!
    Manna 27 jaar, uitgerekende datum 25-05-2016 ❤ een verrassing!
    Vlindertje9389 22 jaar, uitgerekende datum 01-06-2016 ❤ een meisje!
    Emsy 26 jaar, uitgerekende datum 02-06-2016❤️ een verrassing!
    Marisje89 26 jaar, uitgerekende datum 20-06-2016❤ een jongetje!
    Lievemandie28 jaar, uitgerekende datum 21-06-2016❤️ een jongetje!

Echo's & afspraken
    Emsy 27-01 controle
    Marisje89 25-01 controle
    Marisje89 01-02 20 weken echo

Deel Deze Pagina