@Kelly84: Dus op die manier kun je zon vergiftiging voorkomen. Zwangerschapsvergiftiging heet dat toch? (ik moet nog veel leren) Wel fijn dat ze tegenwoordig al zo ver zijn! @Annalise: Ik vind het knap dat je het toch gaat doen! En wat is eigenlijk twee maanden? Als dat het allemaal beter maakt, is het dat meer dan waard! @Emsy: Wat super leuk dat je dat zo goed kunt zien! Ik heb laatst ook een babytje gevoeld te schoppen, dat is echt zo bijzonder om te voelen! Inmiddels is die baby twee weken geleden gezond ter wereld gekomen, trouwens. ^^ @Vlindertje: Wel heel erg krom van je baas hoe ze iemand anders wel zo kan laten gaan, en jou niet Is ze zelf al eens zwanger geweest? Misschien weet ze helemaal niet zo goed wat het inhoud. @Miesy: Wat fijn dat je het even kwijt kon! Dat scheelt een hele hoop lijkt me. Het is ook maar niks dat je dat de hele tijd voor je moet houden. Fijn dat je het ook aan je moeder kan vertellen straks, dan heb je een steun en toeverlaat als het even niet meer wil. Het was de tweede keer dat ik een uitstrijkje kreeg, maar ik kan me niet herinneren dat het de vorige keer zo zeer deed. Toen had ik er eigenlijk helemaal geen last van! Ik had nog wel wat last als ik stond en liep, maar tegen de avond was het gelukkig allemaal weggetrokken. Was wel ineens bang om gemeenschap te hebben, maar we hebben het voorzichtig eerst geprobeerd en deed helemaal niet zeer, gelukkig.
Lieverdje heb je het leuk gehad? Wat een leuke verrassing! Waar zijn jullie nou uiteindelijk heen geweest? Wat fijn dat je zo snel al bij de gyn terecht kunt.. Hopelijk kunnen ze jullie snel op weg helpen. Wat leuk Miesy! Hopelijk hou je hier leuk contact aan over Het begin klinkt goed in ieder geval! Hopelijk ben je er gauw weer vanaf Hay Lin en blijkt t niets ernstigs te zijn. Hier een heerlijk weekendje achter de rug. Zaterdagavond naar de kroeg geweest, waar mn vriend heeft gedart. Ben ik op gegeven moment met een andere meid uit de groep ook nog even aan het gooien geweest. Hebben dubbel gelegen van het lachen, haha! En gister met vrienden met twee kleine kinderen naar het zwembad geweest.. Was weer geweldig! Hun jongste (16 maand) is eindelijk niet meer zo eenkenning, en als ik dan zie hoe mn vriend met hem bezig is, dan smelt ik helemaal. In de auto hadden we het er nog over, voor ons mag het ondertussen wel zo ver zijn..!!
Aah leuk is dat he nienke die kleintjes? Zo waren wij zaterdag op,de 1e verjaardag van het dochtertje van een vriendin van ons. Zo schattig! Ik kan ook echt niet wachten haha.
Zie dat je NOD ook dichterbij komt.. Heb je al een testje gewaagd of nog niet? Wanneer wil je evt gaan testen? Heb je vermoedens of nog helemaal niet? Ja dat gevoel is inderdaad geweldig! Smelt je toch helemaal van binnen... Wij moeten binnenkort ook nog even op kraamvisite bij twee baby's.. Ik vind het heel moeilijk qua voorgevoel.. Vorige week op 3dpo wel paar drupjes bloed gezien en vorige week wat krampjes gehad. Gister stiekem een testje gedaan, maar nog negatief.. (ook pas 7dpo..) Ik heb echt geen flauw idee, geen speciale gevoelens verder.. Mn temp kaartje ziet er nog wel mooi uit, maar ben elke ochtend nu bang dat de temp zal dalen Had zaterdag een klein piekje, dat vind ik wel wat vreemd.. Heb kaartje even toegevoegd.. Ben van plan woensdag weer te testen.. Donderdag of vrijdag zal mn NOD zijn (24/25 dagen)
Probeer tot woensdag te wachten.. Mijn gevoelens Zijn heel verschillend.. Ergens kan ik me niet voorstellen dat ik gewoon niet ongesteld zal worden woensdag haha.. Wel zo nu en dan steken in mijn borsten en buik..
Wat spannend dames. Nienke ik wil je geen valse hoop geven maar die piek kan op een innesteling duiden.
Ik hoop het van harte..!! Maar ga idd vooralsnog nergens van uit.. Vond het een raar piekje.. Kan wel van alles vinden over een innestelingsdip, maar een innestelingspiek kan ik weinig over terug vinden Had m ook al in het topic over temp kaartjes geplaatst, maar het is daar rustig Ik duim...!!!
Spannend hoor Nienke en Regeboog!! Ik duim voor jullie.. Miesy, ik snap dat je het liever als verassing zou vertellen aan je moeder dat ze oma wordt. Maar als het je helpt om nu te vertellen dat je er mee bezig bent en het niet lukt kan ze je misschien veel beter bij staan. Lieverdje, wat een leuke verassing zeg!!! Waar zijn jullie heen geweest? En wat fijn dat je zo snel terecht kan. Hay Lin, nee was het maar zo'n feest dat ze zo zwangerschapsvergiftiging kunnen voorkomen. Het heeft te maken met dat jij en je kindje dan verschillende bloedgroepen hebben en mocht dat zich dus mengen met bijvoorbeeld de geboorte zou je elkaar kunnen "vergiftigen" en allebei dus erg ziek worden, en daarom krijg je dus een prik zodat mocht het bloed met elkaar in aanraking komen er niks ernstigs gebeurd. Hier ook weer even een update. Ben echt verschrikkelijk moe. Zo erg dat ik gister van vriendlief verplicht een dag op de bank moest blijven. Heb vandaag ook een gesprek gehad op m'n werk, want je hebt recht op 1/8 deel extra pauze wat bij mij zou betekenen iedere dag recht op een uur extra pauze, en heb nu dus afgesproken dat ik iedere dag een uurtje eerder naar huis ga. Zo hoop ik het toch vol te houden tot 4 weken voor de uitgerekende datum. En mocht het echt niet gaan dan ga ik lekker met 6 weken..
Kelly vervelend die vermoeidheid zeg, wel fijn dat je een uur eerder naar huis kan scheelt toch weer! Ik merk dat als ik teveel heb gedaan ik veel langer moet bijkomen dan voor de zwangerschap, terwijl wanneer ik niet over mijn grenzen ga ik het veel beter volhouden...
Helaas ben ik al ongesteld geworden.. Ff weer een flink baal moment! Mijn cyclus lijkt wel steeds korter te worden! Wil toch eens beginnen met tempen. Wanneer kan ik Dan het best starten? En hoor altijd dat het om de zelfde tijd moet in de ochtend. Maar komt dat heel nauw? Daarnaast weet ik ook niet zo goed of ik nu in ronde 5 of 6 zit, aangezien gelijk na mn ontrekkingsbloeding als ronde 1 heb gerekend. En misschien telt dat pas na de eerste echte ongesteldheid? Snappen jullie wat ik bedoel? Hoe hebben jullie gerekend?
Ahh Regenboogje, wat balen!!! Je kan het beste ergens in de komende dagen beginnen, om een zo goed mogelijk beeld van je temp te krijgen, en dan wordt het ook wel duidelijk wanneer je ei zou zijn.. Je moet idd elke dag om dezelfde tijd tempen, 10 minuutjes verschil maakt niet zo veel uit, maar als je heel wisselend opstaat wordt het wel wat lastiger.. Drie kwartier verschil kan al invloed hebben op je temp. Eigenlijk is het het beste om je normale opsta-tijd te pakken door de weeks en in het weekend je wekker om die tijd te zetten. Daarna kun je weer gewoon doorslapen. Het is wel echt ook van belang dat je tempt voordat je opstaat, want daarna kan de temp alle kanten op schieten.. Ook is het wel van belang dat je dan rectaal temperatuurt. Ik heb mn rondes geteld na de eerste ontrekkingsbloeding.. Hopelijk is het gauw raak voor je meid!
Wat jammer regenboog. Vandaag toch weer een beetje hoop gekregen dat ik binnenkort de ziektewet in kan. Mijn bazin ziet dat ik het moeilijk heb en wil volgende week gaan bekijken hoe en wat. Ook mag ik niks extra doen en als ik klaar ben moet ik naar huis. Dat geeft toch weer wat rust. Oh en wat komt de bruiloft dichtbij en oh wat moet er nog veel geregeld worden
We zijn gisteren naar Harlingen geweest, en daar in een vuurtoren romantisch geslapen! Hadden de hele vuurtoren voor ons alleen.. En daar ging hij op z'n knieën en heeft me ten huwelijk gevraagd! 😍 Ik ben nog steeds van slag haha.. Duim voor de meiden hier bij wie hun NOD er weer aan komt..
@regenboog ooh nee wat balen zeg! had echt gehoopt voor je! @lieverdje aaah super leuk! gefeliciteerd! @vlindertje fijn dat je bazin het nu ziet. Hopelijk komen jullie eruit volgende week hoe en wat. En spannend met je bruiloft erg leuk!
Ohh Lieverdje, wauw wat romantisch!! Gefeliciteerd!! Vlindertje, dat zou wel echt prettig zijn als je de ziektewet in kunt/mag.. Kun je het tenminste beetje rustig aan doen..! Kelly, hopelijk gaat t toch nog een beetje de goede kant op met de vermoeidheid.. Doe het maar rustig aan hoor..!! Wel fijn dat je vriend je daarin wel steunt. Hij zorgt goed voor je zo te lezen Succes meid!
Even een druk weekend gehad. Hoe is het met jullie? Ik twijfel om contact op te nemen met de kliniek. Heb al sinds het weekend geen bloedverlies meer,maja de testen waren negatief..