Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miesy, wat zal dat lastig geweest zijn om je moeder te vertellen. Nu waarschijnlijk een hele opluchting en waarschijnlijk fijne steun? Ook fijn dat je moeder mee kan maandag! Hoef je niet alleen. Ik snap wel dat je niet naar die beurs wilt hoor...

Kelly, vervelend zeg dat je zo ontzettend moe bent :( wel wat opgeknapt na die twee dagen?

Hay Lin, hoe is het met jou?

Nienke...ik baal met jou mee :( nieuwe maand, nieuwe kansen dan maar!

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Miesy, wat goed dat je het verteld hebt! Nu sta je er iig niet meer alleen in, op de momenten dat je vriend weg is. Heel fijn ook dat ze met je mee gaat naar de afspraak. Ikzelf vind het ook altijd prettiger als er iemand bij is, puur om je verhaal bij kwijt te kunnen, en meer oren is soms ook wel prettig.

Veel succes bij de gyn in ieder geval! Ik hoop echt voor je dat het dit keer wel raak mag zijn..!!

3. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Miesy: Super goed dat je het verteld hebt! In elk geval wat steun als je vriend er niet is. Ik denk dat het fijn is dat er iemand met je mee kan naar de afspraak. Ik vond dat tenminste wel erg fijn. :)

Met mij gaat het wel goed, al ben ik de laatste dagen wat grieperig (verkouden, lamlendigheid, pijn in mijn spieren). Ik ben nu weer wat aan de betere hand, gelukkig.

En ik ben officieel "laat". Ik zou gisteren of eergisteren ongesteld moeten worden en er is nog niks. Ook geen drupjes bloed of iets. Ik voelde wel dat ik wat gespannen borsten had, maar dat is nu ook wel weer weg.

Mijn vriend is vandaag aan het werk en ik ben thuis en heb dus geen auto. Maar hij neemt, als ik verder niet ongesteld word vandaag, een zwangerschapstest mee. Hij is zelf ook heel erg benieuwd. ^^

Ik heb een heel dom vraagje misschien. Want ik lees allemaal termen op het forum. NOD weet ik nu wat het betekend, maar wat is DPO? 5dpo 4dpo.. Wat moet dat inhouden? ^^

4. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Nienke wat balen :(:(

Kelly vervelend die vermoeidheid, ik heb ook al extra controle gehad van mijn bloeddruk en HB... Al iets opgeknapt?

Miesy fijn dat je het nu met je moeder kan delen en ze met je mee kan om je te steunen.

Haylin spannend. Duim voor een positieve test! Dpo betekent days past ovulation, dus hoeveel dagen na de ovulatie je zit. Ergens op het forum is een lijst met afkortingen die veel gebruikt worden, heb hem zo niet bij de hand maar misschien kan je hem vinden via de zoekfunctie

5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @ Manna, oh echt zomaar extra controle? Of voelde jij je ook moe?

Die 2 dagen thuis waren heerlijk en voel me ook weer fit..
    Maar het volgende kwaaltje is ook alweer een feit. Zo voorspoedig als het allemaal ging, lijkt nu het een het ander op te volgen.
    Sinds zaterdag kan ik niet meer normaal lopen. En heb ik een soort pijn bij mijn schaambeen en tussen m'n benen. Lijk wel een gans die hele kleine pasjes moet nemen.
    Vanochtend verloskundige gebeld, en dit zijn dus echt bekken klachten, en omdat ik toch nog wel 11 weken moet zeker een punt van aandacht dus ik heb voor donderdag een afspraak bij de Fysio/manueel therapeut. Ben benieuwd.
    Ben bang dat ik de 4 weken stoppen voor de uitgerekende datum niet ga halen maar toch 6 weken moet gaan doen.
    (ook prima hoor..)

@ Annalise, het blijft lasting maar ben je nu niet ergens opgelucht dat je gewoon op vakantie kan? En zeker je nu overalop het nieuws van dat enge virus hoort wat verspreid wordt door muggen en vooral gevaarlijk is voor ongeboren baby's.

@Hay Lin, spannend hoor..!! We horen het wel toch als je getest hebt?

6. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Kelly ja controle was door combinatie van klachten. Vermoeidheid, hoofpijn, sterretjes zien alles was gelukkig prima, misschien gewoon te druk of griepje die niet door komt. Moet het wel inde gaten houden en terugkomen als het verergerd of andere klachten bij komen. Voor mijn gevoel doe ik al zo'n stap terug en rustig aan.
    Die pijn bij het schaambeen ken ik helaas ook al, ik kan gelukkig wel normaal lopen maar wanneer ik te veel heb gedaan, lang in zelfde houding of te zwaar heb getild krijg ik ook precies daar veel pijn. Goed dat je naar de fysio gaat, het is echt je eigen grenzen bewaken maar zo lastig als dat elke keer veranderd....

7. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Lijkt me heel duidelijk!

Bijgevoegde bestanden:

8. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Wauw gefeliciteerd hay lin!!

9. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Hay Lin Gefeliciteerd. Super mooie test.

Miesy wat goed dat je het heb verteld aan je moeder maar ook tegelijkertijd lastig natuurlijk. Hoe is het gegaan?

Kelly wat naar van je klachten vooral van je bekken. Hopelijk word de vermoeidheid minder.

Annalise is ook een beetje dubbel. Ene kant vanwege de vakantie en de andere kant dat je verder wil.

Ben het een en ander vergeten.

Gister is de kamer eindelijk af gekomen. Nadat die eerst helemaal leeg moest. Nu alleen de planken nog en de gordijnen en dan is het wachten tot de kamer geleverd word.
    Zaterdag komt de badset die we van mijn oma hebben gekregen.

Vandaag de 20 weken echo gehad meneertje is goed gekeurd.

10. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Haylin wat een mooie test! Gefeliciteerd!

Maris fijn dat alles goed was!

11. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hay lin wat leuk!! gefeliciteerd! :D

Dank jullie wel meiden. Heb er idd veel steun aan. Mijn vader weet het ook, alleen is hij niet zo'n prater en hij kan daar niet zo goed op reageren, haha maar hij vond wel heel leuk dat we bezig waren en vroeg wel wat over hoe het allemaal precies zat.

Ben vandaag gegaan naar de gyn. Aangezien ik ontzettende bijwerkingen heb van de clomid 150 en ik heel klein ben en 51 kg, moest ik daarmee stoppen. Het zijn te zware pillen voor mijn lichaam.

Ik moet nu dus gaan injecteren, Puregon. Ik moet nu weer primolut slikken om ongesteld te worden en op 3e cyclusdag moet ik gaan spuiten totdat ik een eisprong heb. Ik krijg ook nog een Pregnylspuit die ik moet spuiten om het eitje te laten springen wanneer hij rijp is.

Aan de ene kant vind ik het fijn dat ik nu die bijwerkingen van de clomid niet meer heb (bij injecteren veel minder bijwerkingen), maar ik weet dat clomid 150 werkt en nu moet ik weer gaan onderzoeken hoeveel ik moet gaan spuiten. Moet nu beginnen met 50 eenheden. mja die rotpillen ben ik ook blij dat ik daar vanaf ben.

Mijn vriend komt de 18e thuis en dan twee of drie dagen erna heb ik al een echo om te kijken of de medicatie aanslaat, dus dat is wel fijn.

12. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay Lin, GEFELICITEERD!!!!!!

Miesy, enerzijds dus rot want je krijgt wederom nieuwe medicijnen en het is dus weer een en al onzekerheid...dat is rot en dat snap ik maar anderzijds moet je maar denken: de rotte bijwerkingen van clomid krijg je niet meer en daarbij...dit is een reeƫle optie! Er zijn dus mogelijkheden!! Ik leef met je mee en duim voor je hoor!

Ik ben niet echt 'opgelucht' want ik zou sowieso vertrekken op vakantie, maar het is wel heel rustig dat ik nu niet bezig ben met 'vruchtbare dagen'. Doordat het geen nut heeft en ik er dus niet mee bezig ben heb ik ook veel minder last van krampjes enzo (of ben ik na een half jaar nog aan het ontpillen en heb ik ineens nergens last van?)

Ik baal nog wel dat we wederom 2 maanden uitstel hebben, maar ja weet je..over andere dingen denk ik achteraf ook wel eens 'jeeeetje X-maanden geleden droomde ik hier nog van en nu is het al weet ik hoe lang voorbij. Snappen jullie wat ik bedoel? Het blijft dus dubbel! Maar nu lekker de vakantie voorbereiden en dubbelop genieten van de biefstukjes, biertjes, wijntjes en likeurtjes hahaha!!

13. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Annelise: Veel plezier met de voorbereidingen! En voor je het weet zijn die twee maanden ook weer voorbij, het gaat heel snel met vakantie hoor!

Bedankt iedereen. :)

We zijn zo gelukkig met ons tweetjes! Ik hoop dat het doorzet, dat ik niet ineens over 4 weken niks meer heb... En waar ik nog banger voor ben, is dat ik ineens ongesteld word. Ik heb namelijk de hele tijd dat gevoel in mijn onderbuik, die pijn net voor je ongesteld word. Maar het komt niet. Wat zou dat kunnen zijn? Zou de test dan vals zijn?

Het is heel slecht ik weet het, maar toen ik gisteren ontdekte dat ik zwanger was, raakte ik even in paniek. Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan en had gedacht dat het wel een paar maanden zou duren. Dus was ik nog niet gestopt met roken, ik had alleen geminderd. Maar sinds gisteren dus per direct gestopt. En sindsdien ook niet meer gehad, en ook geeneens zin in, als ik denk aan dat ik zwanger ben is die trek meteen weg!

14. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Hay lin, ik had de eerste 9 weken vaak buikkrampen. En het zal nog lang een onzekere tijd worden maar dat word vanzelf beter. Ik was ook in de tweede ronde zwanger na 11 jaar pilgebruik. En goed van je dat je bent gestopt. Vind ik knap van je. Heel eerlijk heb ik het daar niet makkelijk mee. Zit nu dan ook bij een instantie die mij helpt met gesprekjes en pleisters. Maar ik heb momenteel zoveel stress aan mijn hoofd dat het mij niet goed af gaat. Dus toppie meid en hou het vol

15. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kelly vervelend van die bekkenpijn! Lijkt me heel pijnlijk. Fijn dat je fysiotherapie krijgt. Hoop dat dat helpt!

@annalise jaa ben ook blij dat ik van die bijwerkingen af ben. Hoop gewoon datbdit gelijk goed aanslaat. Dank je.

Ik wens je toch heel vee plezier op je vakantie. Die twee maanden zijn op vakantie zo voorbij! Wanneer vertrek je?

16. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hay Lin gefeliciteerd!

Miesy, aan de ene kant idd vervelend, die nieuwe medicijnen, maar aan de andere kant ben je nu idd wel van je klachten af.. Ik hoop voor je dat de medicijnen goed aan slaan en dat je niet weer maanden verder bent voor je uberhaupt een goede dosering hebt gevonden.. Succes meid!

17. Lieverdje007

Lieverdje007 Actief lid

26 jan 2015
    119
    4
    18
    Gefeliciteerd hay lin!

Wel heftig hoor miesy, vooral dat injecteren!
    Hopelijk als resultaat binnenkort een positieve test..

Ik moet morgen naar de gynaecoloog, helaas alleen want vriend kan geen vrij krijgen :( zie er wel tegenop..

18. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je nienke! Het voordeel met spuiten is dat je door spuit totdat je je eisprong hebt. En als het dan geen effect heeft, kunnen ze het gelijk ophogen. Dus je hoeft niet meer af te breken, dus dat is wel fijn. Het kan wel zijn dat ik de ene cyclus weinig nodig heb en de andere cyclus weer meer. We zullen het zien.

@lieverdje heel veel succes morgen! Hoop dat ze je kunnen helpen!

19. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Eindelijk, deze week is mijn laatste werkweek :) is echt een opluchting. Vandaag haaknaalden gehaald en wol want ik ga lekker haken voor ons meisje hihi

20. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn vlindertje! nu lekker genieten van je verlof!

Deel Deze Pagina