Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Dankje miesy, nog 3 dagen volhouden en dan uitrusten :)

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Lieverdje, succes vandaag!! Balen dat je alleen moet gaan.. :(

Vlindertje, wat een heerlijk vooruitzicht! Even volhouden nog, en dan lekker haken en genieten van je verlof :) Wat ben je van plan te gaan maken? Ik haak zelf ook, dus ben benieuwd ;)

Miesy, dat is wel positief, dat je dan meteen kunt gaan verhogen.. Scheelt toch een hoop wachten elke keer..!! Succes meid, ik duim voor je op een mooie positieve test :)

Hier is de ongi weer zo goed als voorbij. Morgen beginnen met ovu testen, en dan zal, zoals nu de verwachting is, ergens in de loop van volgende week mn ei zijn. We gaan er weer voor :)

3. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Manna ook niet fijn dat je ook al zulke klachten hebt..
    Hopelijk zet de bekkenpijn ook niet door, en wordt je minder vermoeid!!

@Hay lin, Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik herken de klachten van menstruatie krampen ook hoor, heb ze heel lang gehad, maak je niet te veel zorgen!

@Maris, fijn dat de 20 weken echo goed was zeg!! En hoe gaat het verder?

@Miesy Spannend hoor met dat injecteren, maar hopelijk veel minder bijwerkingen, en hopelijk toch snel een positieve test!!

@Annalise nee snap dat je niet opgelucht bent, maar met die mug zou ik nooit enig risico nemen als ik naar een warm ander land zou gaan!

@Lieverdje success vandaag bij de Gyn!!

@Vlindertje, oh heerlijk zeg Verlof! Geniet er lekker van.. Ik kan ook niet wachten haha..

@Nienke, op naar de volgende ronde! Succes!!

Hier gaat het met de vermoeidheid beter, maar de bekken niet zo best. Morgen mag ik naar de manueel therapeut en sochtends nog ff op controle bij de verloskundige, en over 3 weken de groei echo, daar kijk ik echt naar uit want heb haar nu toch al een tijdje niet gezien!!

4. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Nienke, ik wil slofjes en rammelaartjes maken en wie weet wat nog meer

5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @HayLin: gefeliciteerd!

Hé, er zijn schijnbaar meerdere topics over een eerste kindje? Had en paar dagen geleden in een andere geschreven, maar hier was ik begonnen dus nog maar een keer. :D
    Ik ben deze ronde begonnen met ovulatie testen. Afgelopen zondag en maandag waren er ineens hele donkere streepjes, na een paar testen waarop de teststreep niet eens te zien was. Dus weer hebben maar het zekere voor het onzekere genomen...:D
    Spannend hoor!
    En daarnaast hebben we maandag een huis bezichtigd, wat wel eens ons toekomstige huis zou kunnen worden. Dus hopelijk hebben we binnenkort ook een hele mooie plek om een kindje te laten opgroeien. :)

6. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Welkom Averna! Veel succes en plezier de komende periode! Mooie vooruitzichten allemaal!

Ik ben een paar dagen hier niet geweest en heb ook even niet veel energie om alles terug te lezen, sorry daarvoor!

Maandagavond dus de positieve test, en ik was dolgelukkig, om dinsdag helemaal depressief te worden. Heb hier maanden naartoe geleefd en ik wist dinsdag gewoon even niet wat ik ermee aan moest. Gedachten als "en nu?" "kan ik dit wel" "zijn we er wel klaar voor?"

Maar vanaf dinsdagavond is die twijfel weg en geniet ik nu. Denk dat het een bewustwordingsproces was, dat ik nu echt zwanger ben. Ben er nu ook dus echt bewust van dat ik niet meer ongesteld ga worden en dat er iets in mij groeit.

Ik heb de verloskundige gebeld voor een eerste afspraak, die staat voor 17 februari om 10.00u. Zij heeft mij ook eningszins gerustgesteld dat het erbij hoort om onzeker te zijn. En me niet prettig te voelen, omdat alles in mijn lichaam nu aan het veranderen is.

Ik merk het wel; menstruatie-achtige pijn (maar sinds gisteravond is dat weggetrokken, voel het nu nog af en toe). 's Ochtends wat misselijk maar niet heel bijzonder verder. En voor het avondeten ook wat beroerd, maar ook niet om je zorgen over te maken. Verder last van maagzuur (maar daar heb ik al een paar weken last van, dus ik denk dan ook dat ik al wat langer zwanger ben).

Ik heb even gerekend en vandaag zou mijn 6e week van zwanger zijn starten. Mijn kindje zou dan nu zo groot zijn als een sesamzaadje. Moeilijk voor te stellen, haha.

7. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hay Lin: Kan me goed voorstellen dat je ineens erg onzeker werd! Zou mij ook heel goed kunnen overkomen hoor!
    Fijn dat je toch weer gerustgesteld bent en nu kunt genieten. Mooi vooruitzicht, de eerste echo!
    Ik hoop je gauw te mogen volgen en ook dat pad te mogen bewandelen... Geniet ervan meid!

Averna: Wat leuk dat jullie mogelijk jullie toekomstige huisje hebben gevonden! Spannende tijden dus.. :) Wij hebben eind van de maand gesprek bij hypotheek adviseur, ook heel spannend allemaal! :D Geniet van deze tijden!

Vlindertje: Wat leuk..!! Heb al zoveel mooie dingen langs zien komen op facebook! Laat je ons af en toe wat zien wat je gemaakt hebt? Ben wel benieuwd ;)

Kelly: Hoe was het bij de therapeut vanochtend?

8. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Dat zal ik doen Nienke. Gelukkig zit mijn moeder in een haak clubje dus ik krijg al haar patronen :)

9. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    @emsy hoe gaat het bij jou? Je hebt allang niks meer gepost

10. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @HayLin: Mij lijkt het ook heel moeilijk te beseffen dat je echt zwanger bent nu het zo ver is. Ik hoop dat ik ook snel een positieve test heb, maar zelfs nu zijn er wel eens dagen dat ik twijfel of we er klaar voor zijn, wat te doen enz. Komt vast helemaal goed! :)

@Nienke87: Spannend hè! Wij gaan vanavond weer naar de hypotheekadviseur, volgende week een 2e bezichtiging en dan hopelijk echt werk er van maken! Maar in mijn hoofd heb ik het huis al ongeveer ingericht! :p Wel fijn dat ik daardoor niet te veel nadenk over baby's enz. Dan duurt het wachten op mijn NOD niet zo lang!

11. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Hoi meiden,

Hoe is het? Ik heb mijn nieuwe ivf schema binnen en mag vanaf 7 Februari beginnen met spuiten! 😄
    En als alles goed gaat,Dinsdag 1 Maart punctie en 4 Maart,Vrijdags 's middags terugplaatsing ! 😁
    Die 4 Maart gaan we ook in ondertrouw ❤!

12. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Zo even alles terug gelezen wat een verhalen!

Hay lin gefeliciteerd!! Super! Die onzekerheid hoort er allemaal bij. En dan is de eerste onzekerheid weer over en dan maakt het wel weer plaats voor nieuwe ;).

Lieverdje jij ook gefeliciteerd!! Wat romantisch zeg van je vriend (nu verloofde :D)
    Hoop dat het gesprek met de gyn goed is gegaan.

Vlindertje wat fijn dat je niet meer hoeft te werken, dat zal veel rust geven.

Miesy, spannend dat je moet gaan injecteren, maar wel fijn dat je het proces nu niet hoeft af te breken.

En Woman, wat fijn dat je traject nu duidelijk is! Hopelijk levert het iets heel moois op.

Ik ben de laatste 2 weken weer erg moe, weinig energie. Werken is erg druk op het moment en de dagen dat ik vrij ben probeer ik rustig aan te doen.
    Buik groeit hard hier, voel me af en toe wel een klein kamer olifantje :p. Baby is ontzettend druk, voel hem veel en hard schoppen dus dat beloofd nog wat.

Gaan jullie nog een zwangerschap cursus doen?

13. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Emsy : Ja ben er ook blij mee 😄

14. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles is goedgekeurd. De baby heeft alleen korte benen, maar dat komt omdat ik zelf niet zo groot ben.

Ik lees de laatste tijd altijd mee, maar ik ben gewoon zo moe van het werken en slaap niet genoeg. Nog 3 maandjes te gaan dan ga ik hopelijk op verlof mits ze mijn contract verlengen..ik krijg deze maand te horen...

15. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Lievemandie: wat leuk om te zien en mee te maken! Fijn dat alles is goedgekeurd!

@Woman: Super leuk! Heel veel succes! 4 maart word een hele leuke dag!

@Nienke: Ik hoop ook dat je snel mag volgen, met z'n allen zwanger zijn is veel leuker, haha. ^^

@Emsy: Bedankt, haha:) Ik ben er nu een beetje aan gewend inderdaad, de eerste onzekerheid is weg.

16. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Nienke, thx voor het vragen, ik heb oefeningen gehad en moet rustig aan doen en dan nu hopen dat het niet erger wordt. Volgende week weer terug naar de fysio.

@Mandie, super dat je kleine uk is goed gekeurd.
    Vrienden van mij werden pas nog doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat hun ukkie ook te korten beentjes had met de 20 weken echo, maar daar bleek dat alles ook gewoon goed was, en ze gewoon een stukje kleiner is.

17. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Zo ik kan eindelijk mijn lichaam de rust geven die het nodig heeft. Ik zit het komende half jaar thuis. Net heerlijk uit eten geweest voor me mannetje zijn verjaardag en nu met een dikke opgeblazen pens, rugpijn en het eten wat bij iedere boer omhooggevallen komt in bad ontspannen met een drukte maker in me buik hihi. Fijn weekend dames

18. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn lieve mandie dat alles goed is!

@vlindertjr heerlijk geniet ervan! En gefeliciteerd met je ventje

@lieverdje ik ben eig heel erg benieuwd hoe t was bij de gyn

19. Lieverdje007

Lieverdje007 Actief lid

26 jan 2015
    119
    4
    18
    Het was niet zo'n prettig gesprek miesy..
    Leek meer een verhoor dan dat ik me op m'n gemak voelde, was heel zakelijk en kreeg ook nog inwendig onderzoek.
    Eerst inwendige echo, toen een eendenbek en toen nog met haar handen. M'n baarmoedermond ging bloeden, heb ik normaal nooit..
    Volgende week moet ik bloed laten prikken en vriendlief zijn zaad inleveren, en dan heb ik 16 februari een belafspraak voor de uitslagen.
    Dan komt er nog een eileider onderzoeken, die pijnlijk schijnt te zijn omdat ze dan contrast vloeistof in je baarmoeder spuiten..
    Thuis wel ff potje zitten janken :( omdat ik had gehoopt dat dit allemaal niet nodig zou zijn en het geen fijn mens was!
    Hopen op een goede uitslag!

20. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Lieverdje, wat vervelend voor je. Ik snap dat dit allemaal niet leuk is. Ik hoop voor je op een goede uitslag, maar onthoud het is allemaal voor een goed doel meid

Deel Deze Pagina