Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Gaat inderdaad echt snel, kan me soms niet voorstellen dat het over een paar weken al zover is. Anderzijds kan ik niet wachten om de baby te ontmoetten.

Kelly wat super dat alles zo goed gaat en jullie zo kunnen genieten. Kan je alweer een beetje een ritme vinden voor jezelf?

Emsy jij ook al bijna met verlof. Laten we hopen dat de kwaaltjes niet verergeren :)

2. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Fijn dat het forum weer terug is! :)
    Ik heb vandaag de termijnecho gehad. Ik vond het geweldig om te zien hoe ons kleintje in 3 weken van een garnaaltje in een echte baby is veranderd. Hij/zij was ook al druk aan het bewegen. We hebben ook nog even naar het hartje kunnen luisteren. Het mooiste geluid dat ik ooit gehoord heb.

3. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    @emsy, dankjewel!

@woman, wat rot allemaal. Maar fijn dat je je nu wat beter voelt!

@averna, aah wat bijzonder he?! Ik kan ook niet wachten om een paar weekjes verder te zijn en het hartje te horen.

Paar weken terug heb ik een afspraak gehad bij de gyn, ik kreeg nog een vervolgafspraak om wat informatie te overleggen.
    Die afspraak staat maandag. Heb gebeld toen ik positief getest had.. Ben benieuwd of gyn heel misschien al wat kan zien maandag!

4. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Averna! Wat ziet dat er gaaf uit zeg, en dat al bij 10 weken!

Regenboog, gefeliciteerd!!!! Je bent ongeveer net zo ver als ik, ik zit nu volgens laatste menstruatie op 6 weken en 5 dagen (20-2-2016). Hopelijk voel je je goed?

Hier al een tijdje radiostilte, ik had maandag een bericht gepost op die nieuwe layout maar die is verdwenen!

Hier gaat het niet zo heel best, ik heb nog steeds onwijs veel buikpijn, ik voel me echt zo slap en ziek daardoor. Ik kan wel janken. Heg symptoom zoals ik het voel is ook niet terug te vinden online. Dus gisteren de huisarts gebeld en vanochtend urine ingeleverd, die was schoon, geen ontstekingen dus. Maar ja ik voel me hondsberoerd en de huisarts verwijst me terug naar de verloskundige. Ik ga morgenmiddag misschien nogmaals bellen, maar ik voel me zo'n zeikerd :(

20 april heb ik m'n officiële intake bij de verloskundigenpraktijk, dus misschien gewoon daarop wachten..nu weer met een kruik op m'n buik op de bank.
    Sorry voor alleen maar geklaag :(

5. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend annalise dat je je zo beroerd voelt en zoveel buikpijn hebt! Maar zou gewoon blijven bellen hoor het gaat om je eigen gezondheid! Maar als ha je terug verwijst naar vk kan je daar dan niet eerder terecht?

Blijkt maar weer dat het heel verschillend kan zijn want ik heb eigenlijk helemaal nergens last van behalve dat ik afentoe wat pijn in mn rug heb!
    Hopelijk ga jij je ook snel wat beter voelen!

Rustig aan!

6. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Ha meiden,

Fijn dat ik jullie weer gevonden heb, niks werkte op mijn telefoon maar nu gelukkig weer wel.
    Spiraaltje is inmiddels verwijderd, klein beetje af en aan gebloed dagen erna en nu is alles weer rustig. Nog een sex gehad erna maar ik wil het nu ook nog even veilig doen ivm vakantie over 6 weken. Ik weet dat het een zeer kleine kans is dat het al het al gelijk raak zou zijn maar ik ben zo bang dat als het wel zo is dat ik straks alleen maar misselijk ben en dat wil ik niet. Ik moet ook zeggen dat dat echt mijn grootste angst is, dat ik 9 maanden misselijk ben..... Hoop natuurlijk van niet maar het kan maar net wel zo zijn.

@Miesy, is het nieuws al een beetje bezonken? Fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt maar leuk is anders. Sterkte.
    @Regenboog, gefeliciteerd!
    @Annalise, gefeliciteerd. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
    @Manna, gaat echt opschieten nu, spannend! Alles klaar voor de komst van de baby?
    @Kelly, fijn dat Tess het zo goed doet en jullie lekker van haar kunnen genieten.
    @Taylor, jullie al beetje gewend?
    @Averna, wat mooi om zo te zien. Geniet van de foto''s van jullie kindje.

Ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen en zo ja, sorry het is niet bewust maar zit op mijn werk op mijn telefoon op het forum en dat maakt het net wat lastiger.
    Groetjes

7. gizmo332

gizmo332 Actief lid

29 aug 2013
    173
    0
    16
    NULL
    Spijkenisse
    Even mezelf erbij gezet

Op weg naar de eerste! :
    Miesy 24 jaar
    Lieverdje007 27 jaar
    Nienke87 28 jaar
    Woman1987 28 jaar
    Gizmo332 33 jaar

Zwanger!
    Woozl 27 jaar, uitgerekende datum 21-04-2016 ❤ een meisje!
    Manna 27 jaar, uitgerekende datum 25-05-2016 ❤ een verrassing!
    Vlindertje9389 22 jaar, uitgerekende datum 01-06-2016 ❤ een meisje!
    Emsy 26 jaar, uitgerekende datum 02-06-2016 ❤️ een verrassing!
    Marisje89 26 jaar, uitgerekende datum 20-06-2016 ❤ een jongetje!
    Lievemandie 28 jaar, uitgerekende datum 21-06-2016 ❤️ een jongetje!
    Hay Lin 25 jaar, uitgerekende datum 11-10-2016 ❤️
    Averna 28 jaar, uitgerekende datum 24-10-2016 ❤️
    Annalise 30 jaar, uitgerekende datum ...
    Regenboog86 29 jaar, uitgerekende datum ...

Geboren!
    Taylor1989, 22-3-2016 ❤ een dochter!
    Kelly84 25-3-2016 ❤ een dochter!

8. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Regenboog : Met mij gaat het goed verder.. ik herken mezelf weer..werken gaat weer top,maja mijn contract loopt helaas midden Juni af! Dus ik ben weer aan het solliciteren 😊.

Annalise : Je zeurt niet meid! *knuff* Khoop dat je je snel weer beter mag voelen meis!!

9. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ja bijzonder hè. Deze echo was trouwens bij 11w4d maar inderdaad erg mooi. Mijn uitgerekende datum is ook iets aangepast naar 22 oktober.

Heb gisteren meteen mijn manager verteld dat ik zwanger ben, de kraamzorg geregeld. Maandagochtend tijdens het telefonisch spreekuur mijn huisarts bellen. Ik had een paar weken geleden al bloed laten prikken, maar bij de verloskundige zijn ze bang dat mijn bloed niet goed stolt dus daar moet ik nog even achter aan.

Annalise wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk gaat die buikpijn snel vanzelf weg.

10. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Miesy, goed dat jullie die optie wat betreft invriezen bespreekbaar gaan maken. Zou voor jullie misschien best een uitkomst kunnen bieden. Fijn dat je wel gehoord wordt door je behandelend arts. Gelukkig maar dat zij wel inziet in wat voor situatie jullie zitten!
    Wel ontzettend balen dat je 100% bent afgekeurd :( Wat een tegenvaller! Hopelijk kun je dit toch accepteren op gegeven moment. Veel sterkte hiermee meid! Is er kans dat t op gegeven moment toch nog beter wordt of blijft dit nu zo?

Regenboog, we spreken elkaar al regelmatig, maar ook bij deze nog eens: Gefeliciteerd! Hopelijk kun je ervan gaan genieten..!!

Kelly, wat heerlijk dat alles zo goed gaat met jullie Tess! Lekker van genieten :D

Averna, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn en wat een mooie echo fotos! :D

Annalise, ik zal toch zien dat je eerder terecht kunt hoor bij de VK! 20 april duurt nog zoo lang!! Kun je iets van paracetamol nemen tegen de pijn? Of helpt dat niet? Paracetamol mag je in beperkte mate gewoon gebruiken tijdens zwangerschap namelijk... Veel sterkte meid! Hopelijk heb je gauw duidelijkheid waar dit vandaan komt en is t niets ernstigs..

Gizmo, je gaat spannende tijden tegemoed :) Eerst even lekker genieten van de vakantie, en daarna er voor gaan! Hopelijk hoeven jullie er niet zo lang op te wachten en test je gauw positief!

Hier gaat het allemaal prima.. Het huis hebben we gekocht! Vrijdagmiddag waren de biedingen al rond, dus dat ging super snel! Zoals het er nu naar uitziet hebben we 1 juli de overdracht. Heerlijk vooruitzicht! Volgende week gesprek om te kijken welke hypotheek we willen hebben.. Hoop dat we het allemaal optijd rond krijgen, want in de koopovereenkomst staat dat we half mei de hypotheekofferte moeten hebben, dat is dus een maandje..!! :$

Wat betreft mn cyclus zit ik vandaag op 9dpo. Mn borsten beginnen weer gevoelig te worden, dus ben beetje bang dat het wederom niet gelukt is, maar we wachten wel gewoon af wat komende week gaat brengen. Weet ook nog niet of ik van t weekend ga testen, of dat ik maar gewoon een weekje afwacht en kijk of ik ongi ga worden.. Denk t laatste..

Verder geen klachten. Ja moe, maar dat zal vast en zeker komen door een erg drukke week en wat te weinig slaap.. :p

11. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @woman fijn dat het weer beter met je gaat, maar wat ontzettend balen van je contract! Hoop voor je dat je snel een baan hebt.

@nienke oooh wat leuk gefeliciteerd met jullie huis super leuk! En spannend voor je weer duim voor je! het nieuws is wel beetje bezonken en het is ook het beste voor mij.. heb nu zo veel rust. en heb een vrijwilligerscontract gekregen op mijn werkervaringsplaats, daar ben ik zo blij mee :D en of het beter wordt.. dat denk ik niet. Alle beschadigingen die ik heb, zijn er en daardoor dus ook klachten.. dus dat wordt nooit meer beter, maar ik hoop wel dat het stabiel blijft en niet verergerd.. maar dat is heel erg onzeker.

@regenboog gefeliciteeeeerd!! :D

@averna mooie echo!

@annalise wat vervelend voor je zo veel pijn zeg! en je bent echt geen zeikerd! Hoop dat ze je kunnen helpen!

@hier woman vroeg mij hoe het ging en nienke over invriezen, zal even uitleggen wat ik nu verder moet doen..
    mijn gyn heeft mij gebeld en helaas hebben ze de mogelijkheid niet om in te vriezen, omdat ze daar geen vergunning voor hebben.. ze snapte het als we het wel echt zouden willen, maar dan moet ik gaan googelen waar ze dat wel doen. Ze wist in brabant en in leiden dat dat kon.. mja moeten mijn vriend en ik nog maar eens in gaan verdiepen. Ook hoe veel het dan kost en of dat vergoed wordt, enz.

Ook moet ik , als ik mn eisprong heb gehad vorig weekend en ik wordt bv maandag 18e ongesteld, dan moet ik niks doen en twee weken voordat mn vriend komt weer primolut slikken om ongesteld te worden en dan weer spuiten. Stel ik wordt een week later ongesteld, dan kan ik gelijk beginnen met spuiten, want dan komt het ook weer goed uit wanneer mn vriend thuis komt.. hopelijk is het een beetje duidelijk voor jullie.

En ik weet ook niet of ik uberhaupt wel een eisprong van mezelf heb gehad.. want telkens na een eisprong had ik bloedverlies wat maar bleef en nu helemaal niks. Dus ja we gaan het allemaal wel zien.

Voor de rest gaat het wel goed met me. Ik hoop dat ik dit gevoel een beetje vast kan houden. Misschien wil ik ook weer eens met een psycholoog praten.. ik denk dat dat mij wel zal helpen ofzo als ik er weer helemaal door heen zit

12. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Miesy: Dankje wel. Ja met werk zoeken probeer ik positief te blijven 😊..
    Maar dat is wel kl*te dat ze daar niet invriezen..
    Ik hoop dat jullie een plek vinden waar dit wel kan.. en dat dat iig word vergoed ja..

13. Annalise

Annalise Lid

3 jan 2016
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nienke, gefeliciteerd!! Een eigen huis gekocht! Spannend zeg! Drukke tijden dan nu met alles regelen enzo! Die offerte moet toch wel lukken, gewoon bij de bank waar je gaat aanvragen zeggen dat je over 3 weken die offerte moet hebben (voor jezelf een beetje marge inbouwen natuurlijk). Die vermoeidheid komt misschien daardoor, maar misschien ook niet...ik voelde me totaal niet anders, dus het was een echte verrassing toen ik positief testte!

Woman, wat fijn te horen dat je weer een beetje jou oude zelf bent en dat het werken lekker gaat - wat een domper dat je contract dan afloopt hè...wat voor soort werk zoek je? Succes in ieder geval met zoeken en solliciteren!!

Miesy, goh wat jammer dat een voor ons 'ogenschijnlijk' eenvoudige oplossing van invriezen dus heeeelemaaaal niet zo eenvoudig is. Ben ik nou heel naïef als ik zeg dat je zelf ook kunt invriezen of zijn dat soms speciale turbo methodes zoals ze dat in ziekenhuizen doen? Mijn broer heeft ook spul laten invriezen, omdat hij kanker gehad heeft. Dat is best prijzig, maar het wordt betaald door de verzekering (wel eerst zelf je eigen risico betalen). Hij hoeft niet naar een speciaal ziekenhuis geloof ik.
    Maar buiten dat invriezen heeft je gyn in ieder geval een plan opgesteld om je kansen te maximaliseren. Kun je je eisprong niet nagaan met ovulatietesten, naast de controles die je sowieso krijgt? Of geeft dat een vals positief resultaat door het gebruik van pregnyl enzo?

Gizmo, spannende tijden, maar eerst dus nog heerlijk genieten van een vakantie!! Waar gaat de reis heen? :) en niet teveel zorgen maken over misselijk zijn...ik ben tot nu toe niet veel echt misselijk geweest. Af en toe een weeïg gevoel, maar echt kotsmisselijk nu een keer of 3...maar dat was steeds als ik enorme kramp had, dus ik wijt het daar aan en niet aan de hormonen!!

Averna, hou je ons op de hoogte van de bloed-uitslagen. Wat apart dat ze denken dat je bloed niet stolt...

Ik heb vandaag weer de VK gebeld, pas s middags toen ik uit m'n werk kwam, want ik durfde niet te riskeren dat ik weer halsoverkop weg moest van mijn werk. Ze vonden het verhaal toch nog steeds vreemd dus ik moest weer komen voor een echo. Wederom een inwendige echo en GELUKKIG met mini is alles goed!! Mini groeit en het hartje klopt inmiddels al...!! Maar goed, oorzaak dus niet gevonden, maar de ergste dingen zijn uitgesloten (buitenbaarmoederlijke zwangerschap, blinde darm ontsteking, ontsteking eierstok/eileider...etc. We gaan er toch maar weer van uit dat m'n darmen erg ongelukkig zijn. Een warme kruik mocht onbeperkt en ook een warm bad kon geen kwaad zei de VK. Als het komend weekend niet beter gaat, moet ik toch weer de huisarts bellen en verzoeken of ze een buikonderzoek kan doen. We wachten het weer af!

14. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ja raar hè. Toen ik de eerste keer bij de vk was en ze vertelde dat ik bloed moest laten prikken, zei mijn man dat ik dat maar moest laten doen na mijn dans optreden, omdat ik dan niet met een grote blauwe plek het podium op zou moeten. Toen vroeg de vk meteen of ik snel blauwe plekken kreeg en dat is wel vaak zo. Dus voor de zekerheid moet ik mijn bloed nu laten controleren. De vk zei dat het waarschijnlijk niets is, maar dat het natuurlijk wel belangrijk is dat zeker te weten voor de bevalling. Dus maandag maar de huisarts bellen en vragen voor een verwijzing.

Nienke, wat Spannend! Wij hebben ook net een huis gekocht.We zijn nu aan het wachten op goedkeuring van de hypotheekaanvraag. Als alles goed is, kunnen we halverwege mei de sleutel krijgen.

15. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de felicitaties meiden!

@ annalise: wat rot dat de pijn telkens zo aanhoud fijn dat je terecht kon voor een echo! Wat bijzonder dan he dat het hartje klopt? Kon je het ook al horen? Ik heb nl ook wel eens gehoord dat je het hartje in het begin nog niet altijd kan horen. . Ik hoop voor je dat de pijn snel wat minder wordt !

Ik heb maandag een afspraak met de gyn.
    Hopelijk kan ze een echo maken en ook al wat zien!

16. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Annalise : Ja voel me top.
    Ik heb een SPW4 diploma maar werk nu bij de Lidl😄🙊

17. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Regenboogje gefeliciteerd!

Zo alles weer even doorgelezen hihi. Merk wel dat ik hier steeds minder zit.
    Door de dubbele dosis vitamine d begin ik me ietwat fitter te voelen. Kan geen marathon lopen haha maar zit in ieder geval niet meer half te slapen. Sinds een paar dagen is de misselijkheid bij mij begonnen, wat ik in het begin niet had.
    En wat gaat het nu toch snel zeg. Begin echt zenuwachtig en bang te worden voor de bevalling die nu wel snel dichterbij komt.
    Maar we zijn er klaar voor. Alles staat klaar voor de thuisbevalling en we hebben alles in huis voor ons kleintje.

18. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel vlinder!
    Wel fijn dat je je wat fitter voelt! Die misselijkheid is wel vervelend bah! Ja het begint voor jou ook op te schieten he?! Spannend!

Heeft een van jullie ervaring met de compleet mama tabletten van davitamon? Ik slikte tot nu toe de foliumzuur van davitamon maar daar ben ik bijna door.

19. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte de zwangerschapsvitaminen van Kruidvat, maar had er een paar van Davitamon in een pakketje wat ik van mijn vk had gekregen. Vergeleken met die van Kruidvat vind ik ze veel fijner! Ze zijn vrij groot (dat zijn ze allebei) maar glijden veel gemakkelijker je keel in. Die van Kruidvat blijven bij mij regelmatig in mijn keel steken en die smaken ook nog eens afschuwelijk. Die van Davitamon zijn echt goed glad en die kun je dus gemakkelijk af slikken zonder te proeven. En dat is zeker fijn als je al misselijk bent. Ik vind ze Helaas alleen zo duur...

20. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slik die davitamon mama compleet omega 3 visolie.

ReageReageer straks even op jou annalise!

Deel Deze Pagina