Wat leuk Woman! Voor mijn vrijgezellenfeest was helemaal geen moeite gedaan, ik hoop dat jij wel een geslaagd feest gehad hebt! Hier een goed weekend! Vrijdagavond kregen we net te horen dat de hypotheek van ons huis rond is, dus morgen een afspraak bij de notaris gaan maken en binnenkort verhuizen!
Heey! Leuk jullie verhalen allemaal mee te lezen ! Ik snap dat ik erg laat binnen val maar zou graag met jullie mee kletsen. Mijn vriend en ik hebben ook besloten voor een kleine te gaan ! Dit is nu onze eerste ronde ! Spannend want nog geen vaste baan , maar wil toch niet meer wachten puur voor werk . Als je te graag wil krig je het niet meer uit je hoofd he ?
Welkom Spannend! Best raar hè... Als je eenmaal die wens hebt om een kindje te krijgen is het moeilijk wachten. Had ik ook hoor... Wij zouden een huis kopen en dan aan kinderen beginnen. Maar toen we eenmaal echt op zoek waren naar een eigen huis kon ik al niet meer wachten. Toevallig kwam het zo uit dat we ons droomhuis gevonden hadden en de verkoper akkoord ging met ons bod toen we ook ontdekten dat ik zwanger was. Vrijdagavond hoorden we dat de hypotheek rond is, dus wij gaan binnenkort verhuizen. Ook niet volgens onze planning maar ach, soms moet je de sprong gewoon wagen denk ik.
Spannend : Welkom..herkenbaar! Haha.. Averna en Miesy: Ja was heel leuk! En het was goed geregeld! 😁 echt helemaal naar mijn zin gehad! In een theater geweest en daarna de stad ingeweest!
@ Woman1987. Wat leuk zeg erg leuk dat het zo goed geregeld was en dat je het zo leuk hebt gehad! @ Averna: Wat toevallig allemaal juist alsof het zo moet zijn dan toch? En ja het is inderdaad niet volgens planning , maar dacht misschien moet ik dat eens los laten als ik om mij heen kijk hoe andere mensen zich nog prima redden moet ik mij daar geen zorgen om maken. En je kunt het gewoon niet meer los laten. Helemaal niet meer als ik zie hoe extreem blij mijn vriend overal mee om gaat . Hij berekent alles nog beter dan dat ik dat doe hihi! Om de dag klussen, eisprong ongeveer proberen te schatten. Erg schattig om zo te zien!
Wat leuk woman, ik heb helaas geen vrijgezellefeest gekregen.. Zegt gelijk wat over je vrienden toch. Nienke wat vervelend weer zeg... Hopelijk krijg je bij de gynaecoloog meer nieuws. Hier beginnen de zenuwen echt te komen. En ik ben wel een beetje klaar met het zwanger zijn hihi.. Over drie weken mag ze van mij wel komen. Heb totaal geen energie meer en slaap steeds vroeger, ondanks mij extra vitamine d dosis. Morgen hebben we de laatste echo om te zien hoe ze ligt. Hopelijk ligt ze al vast in mijn bekken. Gisteren weer veel buikpijn gehad. En misselijk bleh. Ik krijg wel de kriebels want het komt zo dichtbij. Collega van mijn man was vier weken verder dan mij en eergisteren bevallen,, dan word het toch wel spannend
Spannend: Ja was echt top! Vlindertje: Jammer dat jij er geen hebt gehad. Mijn schoonzussen hebben alles geregeld.. @ hier : ineens sinds gister last van bruinig bloedverlies..geen pijn maar ik moet wel wat om doen zeg maar. Vaag! 😕
Hoi allemaal! Hier gaat het zn gangetje.. Op het moment weer zoekende naar mn ei. Verwacht m ergens komend weekend. Vanavond maar eens zien of ik t gezellig kan maken met mn vriend.. Hij is veel weg voor werk laatste tijd, dus kan misschien nog wel lastig worden.. Op hoop van zegen! Laatste ronde voordat we naar de gyn mogen.. Heb er niet veel hoop meer in, maar ach, niet geschoten is altijd mis, toch? Verder zijn we druk bezig met het regelen van de hypotheek voor ons huisje.. Tot nu toe gaat dat niet zonder slag of stoot. Overlijdensrisico doen ze bij mij moeilijk over, ivm ovegewicht. Verder doen de hypotheekverstrekkers moeilijk, ivm een NHG uitkering van mn vriend in het verleden.. Al met al, een hoop dingen die tegen zitten..!! En onze adviseur is er maar druk mee... Spannend, wat leuk dat jullie er nu voor gaan! Veel succes! Woman, leuk een vrijgezellendag! Ik ben nu samen met mn schoonzusje druk met de vrijgezellendag regelen voor mijn zus Die staat nu iig gepland, en we zijn al een aanrdig eindje op weg met dingen regelen enzo Leuk leuk! Vlindertje, mijn zus heeft mij en mn schoonzusje specifiek gevraagd om het te regelen. Dus vandaar dat we ermee aan de gang zijn gegaan. Ik weet niet of er anders iets geregeld zou worden door de vriendinnen als ze het ons niet gevraagd zou hebben. Moet zeggen dat het bij ons in de vriendenclub ook wel gebruikelijk is dat de aankomende bruid een paar meiden aanwijst om het te organiseren.. Wel balen hoor dat je het niet gehad hebt! Hoort er toch ook wel ene beetje bij.. Succes nog even de laatste weekjes! Ze zijn waarschijnlijk voorbij voor je het in de gaten hebt.. Averna, wat fijn dat bij jullie de hypotheek nu rond is! Wanneer is de planning om te gaan verhuizen? Bij ons staat de datum gepland op 1 juli.. Schiet al mooi op
Oh Nienke wat zou het fijn zijn als je toch nog zwanger zou worden zo vlak voordat jullie naar de gyn gaan! Ik zal heel hard voor je duimen! Wat de hypotheek betreft, laat je niet ontmoedigen! Hier ging het ook echt heel moeilijk ivm de detacheringsovereenkomst van mijn man en een werkgeversverklaring die inmiddels weer verlopen was en het ontzettend slechte nabestaandenpensioen van mijn man. Vrijdagochtend was ik nog druk met van alles regelen en ik kan echt niks hebben sinds ik zwanger ben. Zag het ook echt niet meer zitten. En 's avonds kregen we ineens te horen dat de hypotheek helemaal rond was! Dus je weet maar nooit! Wij gaan 13 mei naar de notaris en dan krijgen we dus ook de sleutel. We hoopten dat het iets eerder kon omdat de hypotheek al rond was, maar de verkopers konden alleen die dag. Vrijdag de 13e dus... Gelukkig zijn we niet bijgelovig. Gisteren hebben we even naar het hartje van ons kleintje mogen luisteren! Zo bijzonder! Nog 3 weken en dan weten we of we een jongetje of meisje mogen verwachten!
Wat fijn averna dat de hypotheek rond is! En ik hoop het heel erg Nienke dat je toch nog voor de afspraak zwanger mag worden!! Hier vandaag m'n laatste werkdag gehad, nu verlof !! Heerlijk!
Emsy! Verlof,heerlijk, genieten nu! Nog een paar weekjes en dan is het zo ver. Wat gaat de tijd snel hè! Jeetje, nienke, niet opgeven! Even doorbijten en dan komt de hypotheek vast in orde. Als je hem eenmaal binnen hebt, ben je mooi klaar voor de komende tijd! Woman, leuk te horen dat je vrijgezellendag geslaagd was! Leuk als dat spontaan geregeld wordt!! Ik heb eigenlijk geen idee of het normaal is om dat uit te besteden...ik hoop dat als alles goed gaat, ze mij verrassen met een babyshower 😇😊 Averna, wat fijn dat je het hartje mocht luisteren! Bij sommigen echo-centra kunnen ze al vanaf 14 weken (Met wat geluk) de geslachtsbepaling doen! Heb je een gevoel? Of misschien wel een beetje hoop voor of een jongen of een meisje? Mijn vriend hoopt een jongen haha ik op mijn beurt dus een meisje hahahaha! Ik heb van de week de officiële intake gehad bij de verloskundigenpraktijk en weer een echo. Eerst uitwendig geprobeerd, maar m'n blaas zat zo vol dat ik er last van had en vervolgens gingen m'n darmen ook nog eens etteren dus toch maar weer een inwendige echo. Superduidelijk zijn die! We konden al het stuitje en het hoofdje zien! En het hartje klopte flink door!! Helaas steeds meer last van misselijkheid, niet die klassieke, maar ik ben bij elke beweging bang dat m'n maag zich omkeert, dus ik hang nu met regelmaat boven de wc pot. De kramp is gelukkig wel echt weg!! Over 1,5 week de termijnecho en over 4 weken de combinatietest. Spannend allemaal! Spannend03, welkom!
@Annalise: Ik heb een afspraak gemaakt bij de verloskundige (gratis, omdat de praktijk dit jaar 15 jaar bestaat, echt een leuk cadeautje) voor de geslachtsbepaling op 11 mei. Dus als ik al voorbij de 16 weken ben. Vind het ook wel fijn dat ze het dan pas doen. Ik weet dat het vaak al eerder kan, maar voor mijn gevoel zou je het dan net wat beter kunnen zien. Zelf heb ik het gevoel dat het een meisje is, maar ik hoop alleen op een gezonde baby, heb echt geen voorkeur. Manlief ook niet, dus we gaan het zien straks! Heb trouwens deze week van mijn man een doppler gekregen voor mijn verjaardag, dus we kunnen nu thuis ook naar het hartje luisteren. Wat een prachtig geluid! Ook nog wat leuke kleertjes, 2 knuffeltjes, buikbalsem en zwitsal wasgel gekregen. Baby wordt nu al verwend op mijn verjaardag.
Annalise : Dat hoop ik dan ook voor je meid,dat je een babyshower krijgt 😄! Ja in mijn provincie/omgeving organiseren wij het voor het bruidspaar..
Hey meiden hoe is het met jullie? Ik ben vandaag weer begonnen met primolut voor 7 dagen. Daarna op derde dag van mn cyclus weer spuiten. Deze term dat mn vriend thuis is, hebben we helaas maar 1x kans.
Hallo meiden! Ik lees de hele tijd mee, maar schrijf ook vaak bij de bevallingslijst. Met mij kon het beter. Ons kleintje bleek erg klein te zijn en zit hij bij de 5% van de kleinste baby van Nederland. Hij weegt nu ongeveer 1554 gram met 32 wkn en 4 dagen. Vervolgens strenge controle 3 keer per week. Ik ben nu in behandeling door de gyn ipv vk. In maart ben ik ook al 2 keer naar het ziekenhuis geweest. Ik moet nu dinsdag naar de UMC in Maastricht voor een uitgebreide echo. De doorbloeding van mijn placenta schijnt goed te zijn en ze weten niet waarom ons kleintje zo klein is. Hopelijk gaat het goed met jullie in de zwangerschap!
Lievemandie wat spannend dat de baby zo klein is, wel goed dat ze je zo streng in de gaten houden en extra controles en onderzoeken doen. Miesy hoe gaat het nu? Hier wel steeds zwaarder, lekker uitrusten in verlof zit er niet bij. Ben doodmoe door slecht/niet slapen. Daarnaast wordt alles natuurlijk zwaarder en dat is best lastig met mijn bekkenklachten. Ik ben er wel klaar voor als de baby er ook klaar voor is
Hello meiden! Al een tijd niets gepost! Ben lekker een paar dagen vrij geweest en heb in m'n tuintje het nodige opgeruimd de zomer kan komen! Miesy, hoe is het nu? Al even op weg met het spuiten...ziet het er gunstig uit, of kunnen ze daar nog helemaal niets over zeggen? Lievemandie, wat apart hè dat er zo'n mini in je groeit, zonder dat ze er een oorzaak voor hebben. Maar goed, je staat onder goede controle lees ik! Spannend! Enne, mijn vriend is na 40 weken zwangerschap geboren en was toen geloof ik een kleine 2500 gram! Mankeert niets hoor! je hebt nog even! Manna, laat baby dan maar komen hè! Nog een paar dagen, dan is het een prachtige tijd voor baby om naar buiten te komen, want als je je steeds rotter gaat voelen is het ook niet lekker. Hier komt de misselijkheid met goede regelmaat opzetten inmiddels. Gelukkig geef ik erg weinig over, maar ik heb echt dagen dat ik wel elke keer naar de wc loop omdat ik zo ontzettend misselijk ben...en dan niet een uurtje maar de hele dag. Niet leuk! Ik heb wel pillen gekregen van de huisarts, maar ja, daar word ik suf van en als ik die pillen slik mag ik ook niet werken (zit een sticker op en ik heb een veiligheidsfunctie)...dus niet de beste oplossing. Gewoon ff doorbijten dus! Morgen is de termijnecho! Spannend!
Vandaag bij de AZM geweest. De baby mankeert niks! Baby is goed qua gewicht. Alles zag er goed uit volgens hun! Echobureau had wss foute meting gedaan. Maar goed. Ik hoop dat de baby snel komt. Dingen worden zwaarder om te doen.