Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Woman, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

2. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nienke wat leuk om je weer even te zien hier. Hoe gaat het met jou? Ik gun het je zo he. Ik hoop zo dat het heeel snel raak mag zijn bij jullie. Hou je t nog een beetje vol? Xx

@hier gister is mijn vriend thuis gekomem van het varen en we gan t vandaag eindelijk mijn broertje en zn vriendin vertellen. Hebben een koffertje vor hem met daarin vorleesboekje, oordoppen, knuffel, luiertje en moet nog een speen kopen en een slabetje i love oom. Ook een brief met daarop als ik geboren ben mag ik dan bij mijn suikeroompje logeren? ( pas geleden hadden mm broertje en ik daar n geintje mee met suikeroom haha toen wist hij t nog niet). Voor schoonzusje was er niks meer met tante bij de winkel, maar vanavond koop ik wat op n markt die staan altijd met leuke dingetjes.

Gister van mm schoonmoeder setje hele leuke kleertjes voor de baby gekregen. Zo lief

3. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Nienke : Dankje wel!
    Hoe gaat het met jou?
    Ik voel me goed..

4. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Aah wat leuk miesy!

Hoe voelen jullie je miesy en woman? Al de eerste kwaaltjes? Hoop dat het meevalt!

5. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Woolz: Ja,moe en misselijkheid..

6. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Miesy wat leuk om het op die manier te vertellen :) Hoe reageerden ze?

Hier gaat het wel aardig. Hebben net een drukke maand achter de rug met vakantie en verhuizen. Ben dr ook echt helemaal niet mee bezig geweest. Zit nu weer in de periode tussen eisprong en menstruatie. Maar gezien de drukte is het er niet echt vaak van gekomen, waardoor kansen erg klein zijn. Ga dan ook nergens van uit. Ik zie de menstruatie wel een keer verschijnen, haha

Komende cyclus zou ik al voor IUI langs kunnen komen, maar die ga ik nog even skippen, ivm de bruiloft van mn zus. Volgens berekeningen zal de eisprong namelijk op de dag van de bruiloft of 1 dag erna zijn (met stabiele cyclus), dus dat gaan we maar even niet riskeren :) De maand erop gaan we er dus voor en hoop ik dat het gauw raak mag zijn (eind september).

Ondertussen ben ik ook druk bezig met sporten en afvallen. Ben al ruim 5kg kwijt. Nog wel veel te zwaar, maar alle beetjes helpen, ook gezien de IUI die eraan gaat komen.

Tis moeilijk om de moed erin te houden dat wij ook een kindje mogen krijgen, maar als ik dan hier lees dat het jullie (Miesy en Woman) ook gelukt is nu, zal het bij ons toch ook wel een keer zover zijn?? :(

7. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Nienke : de moed erin houden. Ik ben voor de ivf poging ook 5/6 kg afgevallen en mij heeft het geholpen..ik hoop echt dat er een hartje klopt tijdens de echo volgende week..

8. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Nienke.. Even afleiding is ook wel goed. Maar geef de moed niet op. Super dat je al 5 kg kwijt ben. Enigste wat ik kan zeggen is geef niet op.

Woman spannend. De vermoeidheid ken ik ook wel.

Miesy leuk he die eerste spulletjes.

Averna ik nam voor maagzuur rennies oh ik kon niet zonder die dingen. Nam ze overal mee naar toe.

Hier gaat het z'n gangetje. Devin is woensdag alweer 8 weken. Nog 5 weken thuis en dan moet ik weer aan het werk. Wat gaat de tijd toch snel.

9. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Voor maagzuur kan je gaviscon nemen. Wel de vloeibaar variant. Het helpt gelijk.

Wat leuk dat je zwanger bent Woman!

Luke is alweer 9 weken oud en tikt tegen de 10 weken aan. Gelukkig is het nog een klein poppeke. Gecorrigeerd is die nog 7 weken oud. Alles gaat goed hier. Over 2 maanden kan ik terug naar mijn oude werkgever gaan. Heb er zin in. Ik moet zeggen dat ik er tegen op zie. Ik had een keer paar uurtjes Luke aan mijn schoonmoeder overgelaten. Nooit meer! Ik kon niet zonder hem. En vond het niks om hem zo achter te laten.

10. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Nienke, hoe gaat het met de verhuizing? Al helemaal om, of moeten jullie nog veel doen? Een beetje afleiding is misschien ook wel goed. En knap dat je al 5 kilo kwijt bent! Ik hoop dat jij ook snel hier kunt zeggen dat er een kleintje op komst is. En in de tussentijd genieten van jullie nieuwe huis! :)

Marisje, ik gebruik inderdaad ook veel rennies, heb in elke tas wel een strip met rennies. :D
    De tijd gaat snel hè... Devin al weer 8 weken!

En Lievemandie, jouw kleine ook al weer bijna 10 weken!
    Gaviscon heb ik nog nooit gebruikt. Gelukkig gaat het met de rennies ook wel redelijk. Heb er nu vooral 's morgens en 's avonds last van, overdag valt het mee. :)

11. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Als je één keer gebruikt de gaviscon heb je rest van de dag nergens last meer van. Alweer 10 weken..gaat snel 😢

12. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Lievemandie : Bedankt! 😊
    Marisje : Ik werd vanmorgen wakker met kramp in mijn linkerkuit en dat deed best pijn.. het zakte wel snel weer af,maar nu heb ik wel last van die kuit. Heel apart..

13. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Magnesium bruistabletten innemen. Dit verlicht de krampen in je kuit. Ikzelf zou in combinatie magnesium + calcium innemen. Ik las wel eens..dat de baby calcium uit je botten kan onttrekken..als je niet genoeg zuivelproducten neem tijdens je zwangerschap. waardoor je broze botten later krijg in de toekomst.

Ik heb enorme dip. Ik ben ooit begonnen met de bv en het is niks meer. Afgelopen twee weken Luke krijsen. Nu weet ik waarom. De komende tijd kolven om de productie op peil te houden.

14. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Mandie: Ik ben nog maar heel pril zwanger kan het dat nu al zijn dan?
    Ik heb ook last van een opgeblazen gevoel de hele dag..

15. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Die krampen kunnen later erg worden in de zwangerschap. Maar als je naar de vk/gyn ga. Zou ik vragen wat je er kan doen. Dat opgeblazen gevoel hoort erbij. Die zijn de weg vrij aan het maken voor de baby. Bij 12-16 weken heb je dat minder. Later in de zwangerschap krijg je daar weer last van. Ik had liever een opgeblazen gevoel dan die aardbeien rond mijn kontje. Man man..wat deed dat pijn zeg na de bevalling. 4 weken pijn gehad en elk niesbeurt of scheetje en hoestbui..moest ik hem dichtknijpen hahaha.

de andere heeft sneller last van krampen dan andere. Ik had dat op het einde. Maar het komt wel goed hoor woman. Chillaxen! Zwangerschap is iets moois en moet je ervan genieten. Ik heb genoten van mijn zwangerschap tot de 25e week. Toen kreeg ik allebei kwaaltjes na de 25e week zwangerschap. Niet leuk. Het heeft nogal impact gemaakt. Ik denk terug aan die tijd dat ik ziekenhuis in en uit moest. Ik praat er niet graag over maar ben blij dat alles achter de rug is.

16. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Mandie : Volgende week krijg ik de 1e echo.. ik zal het idd eens vragen.
    Neem vanaf vandaag elke dag een glas melk..kijken of dat helpt.
    Over de bevalling heb ik nog niet na gedacht..🙈 haha.
    Na je 25e week was het dus geen pretje ?

17. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Woman fijn he al die kleine kwaaltjes.. Maar geniet er indd van want het vliegt voorbij die 9 maanden.
    Al moet ik ook zeggen hoor dat ik me de eerste 16 weken echt beroerd gevoeld heb, misselijk/moe alsof ik 16 weken lang de griep had, zei ook tegen mensen van joh als dit op een roze wolk zitten is omdat je zwanger bent ben ik er niet blij mee hoor haha..
    Daarna heerlijk genoten!! Tot week 28 toen werd ik echt goed dik en kwamen er andere klachten beetje last van m'n bekken en het uit bed komen en aankleden en douche was al een dag taak opzich haha..
    Maar het is zo mooi om mee te maken allemaal..

En de bevalling, niet over nadenken je kan er toch niks aan doen van te voren.. Gewoon over je heen laten komen..
    Ik zag er ook als een berg tegen op☺️ En vond het ook verschrikkelijk maar nu ben ik het niet vergeten maar zou het zo nog een keertje doen hoor..

18. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Kelly : Haha ik probeer er ook wel van te genieten maar eerst de 1e echo afwachten.
    Heb nog geen bloedverlies gehad gelukkig.
    Wel heb ik het gevoel dat mijn buik nu al groeit.. kan het niet echt uitleggen. Ja opgeblazen gevoel..
    en wat de bevalling betreft..pijn heb je,maar door de endometriose heb ik ook altijd pijn gevoeld. Kben alleen bang dat ik met persen poep ofzo 🙈😂

19. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    @Averna we zijn al wel helemaal over, maar hebben nog een hoop op te ruimen en op de plek te zetten boven. Verder geen grote dingen meer gelukkig :) We hebben de toekomstige kinderkamer leeg gelaten, en die blijft leeg, tot dat we deze in gebruik mogen nemen :D

Ik heb nu al, zelfs zonder zwangerschap, al veel last van maagzuur. Vind Rennies erg goed helpen gelukkig! Ben wel benieuwd of dat nog erger wordt als ik eenmaal zwanger ben ;)

Wat gaat het hard met de kleintjes van jullie allemaal! Wauw.. Blijf er van genieten met zn allen :D

20. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Tijdje geleden dat ik heb gepost... Die kuitpijn heb ik ook last van (nu 31 weken zwanger trouwens). Gelijk je been en voet strekken en dan zwakt het bij mij weer af. Misschien helpt dat voor jou ook. En opgeblazen gevoel hoort er helaas ook bij. In het begin had ik dat heel erg, omdat alles op een andere plek gaat zitten (je darmen moeten ruimte maken voor een groeiende baarmoeder). Daarna een hele tijd geen last van gehad. Nu op het eind van de zwangerschap weer last van, omdat alles wat krapjes word daar binnen.

Deel Deze Pagina