Hay Lin : Ja het gaat nu wel goed met de kuiten. Drink melk met extra calcium elke dag een glas. Sinds vanmorgen ineens last van heel veel afscheiding. Ik schrok er eerlijk gezegd wakker van. .dacht dat ik ongi was geworden.. herken je dat ook? Ineens veel afscheiding? Maar meid nog een aantal weekjes en dan ben je mama!
Ik had een aantal weken geleden elke nacht die krampen in mijn kuit... Voet even naar me toe trekken hielp wel, maar ik werd vaak ook gewoon wakker met zo'n erge kramp dat het eigenlijk al te laat was. En dat gevoel kon dan echt de hele dag blijven hangen. Hier heb ik het niet meer sinds ik elke dag een glas melk (of optimel of iets dergelijks) drink en een banaan eet (magnesium). Ook genoeg blijven drinken! Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn. En ja, die afscheiding had ik de eerste weken heel erg, daarna een tijd veel minder, maar dat is nu ook weer terug. Ik schrok er ook altijd zo van, dacht elke keer dat het bloed was.
Averna : Ja ik drink genoeg. Staat een flesje water op tafel. Die zet ik 's morgens neer en die vul ik wel vaak bij maar 's avonds is ie leeg. Dat glas melk helpt dan wel,gelukkig. Ja sorry,ben gewoon bang dat het misgaat..
Hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Denk dat we dat allemaal in het begin veel gevreesd hebben. Ik ben zo blij dat het weekend is! Ben echt moe tegenwoordig. Nog 4 weken werken...
Woman die krampen herken ik niet.. Wel de afscheiding en het opgeblazen gevoel. Hay Lin schiet al op voor jou.. Nog eventjes volhouden Averna aan het aftellen naar je verlof..
Averna : Ja beetje onzeker. Kan nog steeds niet geloven dat ik een plusje op de test zag.. Jij hebt bijna verlof? 😀 Marisje: Het opgeblazen gevoel heb ik iig niet de hele dag door..momenten zeg maar.
Nog 4 weken te gaan, ik werk in de thuiszorg dus dat begint best zwaar te worden. Vooral bij mensen die helemaal niet begrijpen dat zo'n buik best lastig is en dat ik eigenlijk gewoon pijn heb. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die juist heel bezorgd zijn en het best begrijpen als ik eventjes ga zitten tussendoor. Hay Lin, voor jou komt het ook al echt dichtbij hè!? Spannend hoor!
Woolz en Manna : Dankjullie wel. Over 2 weken de 1e echo bij de Verloskundigenpraktijk. Voor welke week moet je kraamzorg hebben geregeld?
Wat mooi Woman! Gefeliciteerd! Hier gaven ze aan kraamzorg vóór 16 weken te regelen. Ik heb het zelf gedaan net na het eerste trimester, vond ik toch net wat zekerder voor mijzelf. Welkom Reyna! En veel succes en plezier op weg naar de eerste! Hier deze week bezoek gehad van iemand van de kraamzorg. Ze heeft even de babykamer bekeken en onze slaapkamer ivm de bevalling en meteen een hele lijst achtergelaten met van alles wat we in huis moeten hebben. Dus de dag er na maar even gaan winkelen. We hebben ook nog een groeiecho gehad. De kleine meid ligt nog altijd precies op schema wat betreft groei. Alleen jammer dat ze nu nog in stuitligging ligt, maar ze heeft nog tijd om te draaien. Het was wel fijn om weer even te mogen spieken.
Averna,Mariska en Manna : Hihi bedankt meiden. Ah leuk die echo Averna. Kan eigenlijk ook niet wachten tot 30 Augustus.. Reyna : Welkom en succes
Op weg naar de eerste! : Nienke87 29 jaar Gizmo332 33 jaar Spannend03 24 jaar Zwanger! Hay Lin 25 jaar, uitgerekende datum 11-10-2016 ❤️ een meisje! Averna 29 jaar, uitgerekende datum 22-10-2016 ❤️ een meisje! Annalise 31 jaar, uitgerekende datum 29-11-2016 ❤️ Regenboog86 30 jaar, uitgerekende datum 06-12-2016 ❤️ een jongen! Lieverdje007 27 jaar, uitgerekende datum ... Miesy 25 jaar, uitgerekende datum ...❤ Woman198728 jaar, uitgerekende datum 06-04-2017 ❤ Geboren! Taylor1989, 22-3-2016 ❤ een dochter! Kelly84 25-3-2016 ❤ een dochter! Woozl 25-4-2016 ❤ een dochter! Vlindertje9389 24-5-2016 ❤ een dochter! Emsy 27-5-2016 ❤ een zoon! Manna 25-5-2016 ❤ een dochter! Lievemandie 30-5-2016 ❤ een zoon! Marisje89 15-6-2016 ❤ een zoon! Dames is de lijst zo goed?[/QUOTE] Ik heb de lijst aangepast,hopelijk vinden jullie dat goed. 😳
Dag dames, het is een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest en kan dus niet alles teeug gaan lezen hihi. Ons meisje is maandag alweer 3 maandjes. Maar aan het lijstje te zien is hier veel goed nieuws geweest. Gefeliciteerd allemaal Had een vraagje over de menstruatie. Voor mijn zwangerschap had ik altijd de laatste paar dagen can de menstruatie bruin bloed. Alleen nu is het van hevig bloeden naar spontaan niets meer (al anderhalve dag) ik herken het zelf niet dus vandaar dat mijn vraag is of dit normaal is en ik ervan uit kan gaan dat het gestopt is