En even in het bijzonder, miesy, wat fijn dat jullie eindelijk zwanger zijn. Echt geweldig om te lezen!! Ik heb veel klachten overgehouden na mijn zware bevalling / keizersnee Wond heeft een infectie gehad en is nu nog steeds niet helemaal dicht. Ook nog steeds veel last van mijn buik. Mijn gekneusde rib van tijdens de zwangerschap is weer terug pijn gaan doen omdat ik weer begonnen ben met werken (gelukkig maar een week want nu heb ik 3 weken vakantie hihi en in januari stop ik met werken) Bevalling heeft een zware impact gehad. Na een 2 weken had ik er vrede mee dat ik een keizersnede heb gehad maar als ik nu normale bevallingen op tv zie doet het mij veel pijn omdat het mij niet lukte. Bij een volgende zwangerschap krijg ik wekelijks een echo ivm het te lage gewicht van mijn dochtertje. En ik zou een normale bevalling weer mogen proberen maar ze achtten de kans klein aangezien ze niet door mijn bekken kon (en ze was al ienieminie) maar voorlopig houden we het bij 1 kindje. Eerst maar goed herstellen. Ook weer minder nieuws te horen gekregen ze hebben namelijk tijdens de keizersnede edometriose ontdekt. Maar we genieten volop van ons meisje. Echt een geweldig kind
Vlindertje : Met je vraag kan ik je niet helpen. Sorry. En dat meen je niet van de Endometriose. Is het al bij je weggehaald dan?
Ik heb dat ook. Het is denk ik normaal. Je lichaam moet een beetje herstellen van de klap. Maar wat is het gewicht van je dochtertje? Ik dacht dat Luke ook niet door mijn bekken kwam. Omdat ineens de gynaecoloog, vk, verpleegkundige en kinderarts erbij kwam. Ook omdat het persen bij mij al 1 uur duurde hebben ze op mijn buik gedrukt en een knip uitgevoerd.Luke vloog zo eruit. Mocht je ooit een tweede willen moet je vragen over fundus expressie. Luke was bij geboorte 2730 gram.
zoo daar ben ik ook weer eens, sorry sorry dat het zo lang heeft geduurd! Dank je vlindertje! Wat fijn woman een hartje wat je zag kloppen! En woozl ja heb zeker wel kwaaltjes, ruik alles zo super sterk dat als iets me niet aan staat dat ik boven te wc hang haha, veel groentes die ik lekker vond lust ik nu niet meer, vaak misselijk enz sorry voor als ik iemand vergeet! Met mij gaat het goed, vanmiddag weer een echo,zo spannend. 3 weken terug ook echo gehad en zag je echt al een baby en maakten we even wakkeer en was lekker aan het bewegen toen. Zo bijzonder om te zien. Mijn broertje moest huilen bij het vertellen haha zo lief en met bij vrienden hebben viltjes gemaakt met foto van echo erop en hebben we shotjes embryo (hadden wij gedaan met apfelkorn, rode wodka en baileys, dan lijtk t net of de baileys t embryootje is haha) en dat uitgedeeld met viltjes, Aan familie ook viltjes uitgdeeld op verjaardag van mn vriend en degene die er niet bij waren gebeld of appje gestuurd.Alle reacties waren zo leuk!
Miesy : Haha aparte combinatie van die shotjes. ik heb morgen een 2e echo,maar het is de 1e bij de verloskundigen praktijk. Spannend!
Fijn dat alles goed gaat! Wat leuk miesy al die lieve reacties. Hoe was je echo? Hier krijgt pien vanmiddag een echo om haar heupjes te controleren.
@Miesy: leuk idee van die shotjes. @Woman: fijn dat alles zo goed gaat! Ik had gisteren weer controle bij de vk. Ijzer en bloeddruk zijn weer gecontroleerd en waren prima. Daarna ging ze even voelen hoe de kleine lag. In eerste instantie zei ze dat het hoofdje nog steeds boven lag. Daarna voelde ze toch het hoofdje beneden. En toen ze me dat even met de echo wilde laten zien, bleken toch de billen beneden te liggen. Schijnbaar heeft ons meisje nu al mooie ronde billetjes. Nu over twee weken terug, kijken of ze nog draait, en anders gaan we bespreken of ze haar gaan proberen te draaien...
Hoii !! Wij gaan ook voor ons eerste kindje ! Eind april ook gestopt met de pil ! Vorige maand teste ik voor nod licht positief met twee verschillende testen. Heel super, super licht hoor ! Uiteindelijk toch ongesteld geworden maar ik vond het door die 'positieve' testen wel extra spannend worden.. Naja nieuwe ronde.. Nieuwe kansen.. Iedereen heel veel geluk en succes toegewenst X
Welkom en succes dames die nieuw zijn. Wat fijn dat de controles en echo's goed waren. Woozl merk je iets aan haar waardoor ze een echo gaan maken? Hier alles goed, ik lees een beetje mee vavaf de zijkant, zon kleintje kost veel tijd
even een hele late reactie van mij.. sorry! Hier gaat het redelijk, kan nu echt merken dat de zwangerschap zwaarder wordt, slaap slecht, veel last van bekken en rug en regelmatig harde buiken.. gisteren toch maar het zhs gebeld voor advies, en ik moet morgen even langskomen. ben wel weer deels aan het werk.. moet nog 3 weken en dan loopt mijn contract af.. jammer.. maar ook wel lekker even niks.. Merk ook dat ik met regelmaat nog wel last heb van wat ons is overkomen.. Het hadden toch 2 kindjes moeten zijn.. Soms reken ik het mezelf aan terwijl ik ook wel beter weet.. We hadden geen keuze en het is echt beter zo.. maar toch soms doet het zo'n pijn.. wel heel blij dat de andere boef het goed doet hoor.. Daar hebben we het ook voor gedaan.. maar soms ben ik zo bang dat het alsnog misgaat, dat hij veelste vroeg geboren zal worden of wat dan ook.. sorry voor mijn geklaag moest het even van me afschrijven.. @alle nieuwe dames, welkom en succes! @ alle mama's, hoe gaat het met de kleintjes? @Woman, zo te lezen gaat alles nog steeds goed? Super! @Nienke, de moed niet opgeven hoor! Ook bij jou komt het goed!
Manna : Helemaal goed meid,hoe gaat het met jou? Wens : Welkom! Regenboog en Averna : Ja gister was de echo goed,13 September termijnecho.. Toch geloof ik het nog steeds allemaal niet.. hihi. Kraamzorg is bijna geregeld.. Regenboog,het is niet klagen wat je doet..je praat het van je af. En het is heel erg wat jullie is overkomen.. heb vaak aan je gedacht meid. *knuff*
Hier ook eentje die vanaf de zijlijn meeleest. @ nieuwe dames heel veel geluk en succes.. Spannende periode breekt aan.. @miesy wat een leuk idee van die shotjes en wat fijn dat de reacties zo leuk zijn. @woman ooh wat fijn dat alles goed gaat. @regenboog ach meis. Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt en dat heeft tijd nodig om het te verwerken.. Het is geen klagen schrijf het van je af. Knuffel voor jou.. @vlindertje jeetje das een vervelende nasleep van de bevalling. En wat naar dat ze endometriose hebben gevonden. Maar er zijn hier in de topic al een paar meiden met endometriose waaronder ik. Lucht gewoon je hart. Volgens mij heb ik nu iedereen gehad. Hier gaat het met de kleine goed. Druk dat wel.
Marisje : Jaa ik ben wel erg dankbaar en blij.. Fijn dat het goed gaat meid.. En idd..hier ook iemand met endometriose ..
Ik lees ook af en toe nog mee, kan niet alles meer bijhouden. Welkom nieuwe dames, hopelijk is het snel raak. @vlindertje wat vervelend zeg nog zo'n heftige nasleep van de bevalling! @regenboog, kan me dat heel goed voorstellen. Je hebt toch even 2 kindjes in je buik gehad en je je zwangerschap en daarna voorgesteld met 2 kindjes. Tuurlijk ben je dolblij met 1 maar snap ook dat het verlies van de ander tijd nodig heeft. En de dames die nu zwanger zijn, lukt het allemaal met dit warme weer? Als ik nu een zwangere dame zie ben ik totaal niet jaloers op die buik terwijl ik voordat ik zwanger was dat juist wel was haha. Hier gaat alles goed! Kleine man groeit als kool, is een lekker bulletje met z'n 7 kilo. Erg intensieve baby geweest eerste maanden. Heb hem veel bij me gehouden en dat ging het beste. Nu sinds 1,5 week slaapt hij overdag steeds langer en helemaal zelf dus dat geeft weer wat ruimte. Heerlijk vrolijk mannetje is het, kan erg lachen en kletsen, enorm genieten! Nu de nachten nog wat beter doorslapen en dan heb ik niks meer te klagen Over 2,5 week weer aan het werk dat zal wel weer wennen worden.
Regenboog : Graag gedaan..we zijn er ook om de minder leuke dingen .. Emsy : Ja hoor..ik hou het vol. Ben ook nog maar 9weken..
@Emsy, ik houd het nog vol met dit warme weer. Heb er gelukkig altijd goed tegen gekund. Alleen omdat die kleine meid met haar hoofdje boven ligt, duwt alles op mijn longen dus ik heb het snel benauwd. Dat is minder prettig als het ook nog warm en benauwd weer is en ik ook nog moet werken.. gelukkig nog maar anderhalve week werken en dan met verlof. Ik merk dat ik het toch wel heel erg spannend vind dat ze nog verkeerd om ligt hoor. Hoop echt dat ze nog zelf draait of in ieder geval gedraaid kan worden..
Ook hier eentje die aan de zijlijn mee leest. Welkom nieuwe meiden! Spannend hoor en ik hoop Voor jullie dat het snel raak is.. Averna, ik hoop ook dat ze nog zelf draait of dat ze gedraaid kan worden! Maar ze kunnen veel tegenwoordig.. regenboog, veel praten erover hoor het is ook niet niks Dat je er eerst 2 verwacht en het uiteindelijk het er maar 1 is, maar gelukkig doet die het super goed!! Miesy leuk hoor het aan iedereen vertellen. Dan wordt het weer zoveel echter! Hier gaat ook alles goed met de kleine dame! Ze was vorige week alweer 5 maanden oud en slaapt sinds 3 maanden als een roosje door.. De eerste 3 maanden om de 3 uur en hop ineens sliep ze door. Nu dus ook gewoon van 8 tot 8 de volgende dag echt heerlijk! Na 3,5 maand wel overgegaan op flesvoeding omdat ze onrustig werd aan de borst. Ook alweer 3 weekjes aan t werk, het was even wennen maar moet zeggen dat ik het nu ook best lekker vind!
Ik zou ziek melden regenboog. Ik had ook in de trant als jou iets gehad. Als je contract afloopt..kan je ziek uit dienst worden gemeld..dan heb je een ziektewetuitkering totdat je wazo uitkering ingaat (let wel op heeft invloed als je 4 weken van te voren gaat en als je 6 wkn van te voren gaat niet). Ik kwam er laat achter...maar ja. Ik mag inmiddels per 2 oktober bij mijn oude baas werken dat is weer fijn zit ik voor 2 jaar onder de pannen..tot ik weer zwanger word ofzo ;p