Hallo meiden! Ik zit weer wat bij te lezen en wat is er veel gebeurd! Ik heb al maanden niets meer gepost, dus tijd voor een kleine update: mn zwangerschap verliep tot week 27 volgens het boekje. Lief klein buikje, trappelende baby, nergens last van. Tot ik de glucose tolerantie test moest doen: uitslag was dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dus sindsdien loop ik het ziekenhuis plat en volg ik een superstreng dieet.. Helaas zit onze kleine man (jaaa zwanger van een mannetje!!) ook nog eens in een stuit en blijkt uit de groeiechos dat hij erg groot is (p97 - dat betekent dat 97% van de kindjes op exact dezelfde termijn kleiner zijn dan hij). Morgen een second opinion in een ander ziekenhuis want ik moet de keuze maken tussen versie (draaien) van baby en zelf bevallen (met alle mogelijke risico's) of een geplande keizersnede. Een moeilijke keuze...al met al dus aardig wat tegenslagen. Mijn reuzenbaby zit ook verstopt in een minibuikje, wat ervoor gezorgd heeft dat ik inmiddels al 3 weken gekneusde ribben heb. Gelukkig hen ik sinds ruim 1,5 week zwangerschapsverlof! Dat is wel prettig, kan ik zitten liggen draaien lopen wanneer het mij uitkomt! Nou dat was t even in een notendop! Ga morgen weer verder bijlezen!!.
Annalise : Zo wat een verhaal.. Zwangerschapdiabetes,hmm het zit je nit mee.. Wel fijn dat je nu verlof hebt. Weetje al wat je wil/doet? Keizersnede of natuurlijk bevallen?
@Nienke, balen dat het weer niet gelukt is. Hou vol meid! @Nanoe, hopen dat je snel wat meer duidelijk hebt dan. @Babyluvv, gelukkigv, dua toch een positieve test! Gefeliciteerd! @Annalise, leuk dat je nog eens wat laat weten. Wel.vervelend van je zwangerschapsdiabetes. Bij mij hebben ze een aantal weken geleden een versie gedaan en ik ben er heel erg blij mee. Het was niet heel fijn... maar wel de moeite waard, omdat ik dus niet meer hoef na te denken over keizersnede/stuitbevalling. Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk. Hier nog altijd alles rustig helaas. Had gisteren een verschrikkelijke baaldag, ik was er van overtuigd dat er iets mis was met ons meisje. Geen idee waarom, gewoon een gevoel. Dus maar even naar het hartje geluisterd en dat heeft me weer even gerustgesteld. Het is nu gewoon echt tijd.. Kom op meisje!
Bedankt meiden! Annalise, jee wat een verhaal! Het zit je echt niet mee..!! Heel veel sterkte, en vooral ook met de keuze of je voor een natuurlijke bevalling of een keizersnede gaat.. Lijkt me niet makkelijk! Heel veel sterkte en hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van je verlof! Succes met de laatste loodjes meid! Averna, heb wel eens gehoord dat het eten van het hart van een ananas kan helpen Sterkte meid met wachten! Hopelijk komt ze gauw..Bewaren
Annalise een pittige zwangerschap!! En een moeilijke keuze, maar als ze haar niet meer kunnen Draaien zou ik geloof nooit meer kiezen voor een natuurlijke bevalling. Maar dat is meer met de ervaring die ik nu heb. Natuurlijke bevalling is zo ie zo al zwaar (vond ik) en in stuit lijkt het me dood eng en vooral wat als je heel lang bezig bent en alsnog een keizersnede moet. Maar goed het kan ook zijn dat jij haar er heel makkelijk uit krijgt ondanks de stuitligging. Je moet het zelf kiezen En Babyluv gefeliciteerd ga lekker genieten!! Nienke sterkte weer! Ik hoop zo voor jou dat het snel lukt!! Averna ik hoop dat ze zich snel meld hoor, spannend zo de laatste loodjes!! Maar 1 ding is zeker langer dan een week hoef je niet meer te wachten..
Hoi allemaal! Morgen een versie poging en als dat mislukt is het sowieso een keizersnede. Stuit bevalling wordt ivm de diabetes echt afgeraden dus daar ga ik niet aan beginnen. Ben ook bang voor de versie. Ik heb nu al zoveel pijn in mijn lijf, die voeten schoppen mn ribben helemaal bont en blauw...maar ja...bevallen zal nog minder fijn zijn!! Haha!
Spannend Annalise! Hopelijk lukt het zonder al teveel pijn en blijft hij daarna goed zitten! Averna, hoe is het bij jou? Nog steeds alles rustig?
Spannend Annalise! Komt vast goed. Mijn tip, geef het aan als het echt te veel pijn doet, adem goed in en uit (helpt echt) en probeer zo veel mogelijk te ontspannen. Als het eenmaal goed gaat, is het zo gedaan. Bij mij waren er ook 2 pogingen nodig, de eerste keer liet ik ze stoppen omdat het pijn deed. De tweede keer heb ik me veel bewuster proberen te ontspannen en toen was het zo gebeurd. Het voelde niet fijn, maar ik vond het echt de moeite waard. Hopelijk lukt het bij jou ook zonder problemen. En helaas Nanoe, hier is nog alles helemaal rustig. Ik mag morgenvroeg naar het ziekenhuis voor ctg, echo en inwendig onderzoek. Zie er wel een beetje tegen op, maar ik wil wel weten of alles nog goed gaat daar binnen en ben benieuwd wat ze verder gaan doen en wanneer. Ik hoop dat een keizersnede niet nosig is. Zou mooi zijn, hebben we ons meisje laten draaien om geen keizersnede te hoeven, moet het straka alsnog. Maar ja, ik moet doen wat het beste is voor ons meisje.
Ik denk dat geen keizersnede nodig is, anders hadden ze ten eerste het kindje niet hoeven draaien.Denk eerder dat ze je in gaat leiden of strippen om een begin te maken. Kom goed. Zorg dat je leven voelt in je buikje is het belangrijkste met dit termijn omdat ze minder plek heeft om te bewegen. Voel je wat minder leven, gelijk de vk bellen!
Nou dat hoeft niet, kennis van me krijgt ook een keizersnede deze week omdat het kindje niet is ingedaald omdat het niet door het bekken past. Dat zullen ze waarschijnlijk pas morgen zien mocht het zo zijn. Ik ga er ook niet van uit nu, maar houd er wel rekening mee. Maar ja, ik vind het intussen allemaal niet erg meer, als onze meid maar gezond ter wereld komt.
Averna : Nou als jou het niet uitmaakt hoe je bevalt wat ik nu opzich goed begrijp..hoop ik dat de kleine meid zich snel laat zien! Heel veel succes meid.. Hoop snel het leuke nieuws te lezen 😊!
Zo, 3,5 uur ziekenhuis achter de rug! Heb weer 2 keer aan de ctg gelegen, echo gehad en inwendig onderzoek. Zoals ik al verwachtte, lag onze meid nog altijd veel te hoog. Mijn baarmoedermond was wel al wat soepel, maar verder nog niets dat er op wees dat ze naar buiten wilt komen. Ik mocht kiezen om af te wachten of al meteen een inleiding te plannen. Maar ze raadden aan om nog even een paar dagen te wachten, omdat zo'n inleiding waarschijnlijk ook heel lang zou duren op deze manier. Heb nu wel een inleiding gepland voor vrijdag, als ze er tegen die tijd niet is. Woensdag moet ik terug voor een ctg, want ze houden nu wel alles goed in de gaten natuurlijk. Dus ze houdt ons nog even in spanning!
Hè averna..wachten duurt dan lang hè!! Jeetje..gelukkig is ze wel gelukkig daarbinnen. Je bent te lief voor haar. Traplopen, ananasharten eten...😉 Hier vanochtend de versie gehad - mislukt. Vooruit geprobeerd, toen achteruit en toen nogmaals vooruit....helaas wilde meneer niet verder draaien dan 3/4....dus het wordt nu een geplande keizersnede. Balen maar ik heb er alles aan gedaan... De versie viel in zn geheel wel wat mee. Mijn buik is echt wel heel gevoelig nu, zeker bij mn ribben maar die waren natuurlijk al uiterst gevoelig. De versie deed wel pijn maar kon ik wel aan. Ik heb wel een giga gejaagd en uitgeput gevoel van de weeënremmers...die zijn nog niet helemaal uitgewerkt. Zo proberen een dutje te doen. Even bijkomen...
Averna, blijft nog even spannend dus! Helemaal spannend dat je nu wel weet dat er uiterlijk zaterdag wat gaat gebeuren! Annalise, wat jammer dat her niet lukte. Gelukkig dat het niet teveel pijn deed. Voor jou ook spannend dat je nu al weet wanneer jullie kindje gebeuren wordt!
Hè Annalise, wat vervelend dat het niet gelukt is. Gelukkig deed het niet al te veel pijn. Grappig trouwens, ik vond die weeënremmers juist heel fijn. Toen ik 's avonds op de bank zat zei ik nog voor de grap dat ze het infuus er best in hadden mogen zitten, want van de harde buiken werd ik pas echt gek!
Hoi meiden hier ben ik weer eens even Zo raar, op mijn telefoon lukt t niet meer om op zp te gaan, krijg ik steeds n soort van virus en zo vaak zit ik niet achter pc/laptop. dus vandaar dat ik zo weinig er ben. Ik zag wat dingetjes voorbij komen @nienke neee had het je zoo gegund verdorie! Hopelijk echt een goede volgende ronde ik duim zo hard voor je @babyluvv gefeliciteerd! @annalise leuk om je weer eens te zien! jeetje alweer 35 weken wat gaat dat hard. Vervelend van je zwangerschapsdiabetes en dat mannetje niet wilt indalen (of zat ik t nou door elkaar te verhalen de verhalen hier, zo ja sorry haha..) @hier gaat alles prima. vandaag 22 weekjes. Vriend is nu weer thuis vanaf donderdag en hebben vrijdag de 20 weken echo gehad. Alles was goed! Nu 6 november de taart aansnijden met familie en twee goeie vrienden en dan weten we eiiiindelijk wat het is! ben zo benieuwd
Miesy jij anders ook!! 22 weken alweer!! Tijd vliegt! Hier morgen 36 weken! Gaat schrikbarend snel die tijd!! Twee verhalen door elkaar! Ik hen zwangerschapsdiabetes, groot kindje en een mislukte versie, dus ik krijg een keizersnede omdat baby in stuit zit....!