Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Behoorlijk stil inderdaad.
    Wij hebben helaas een klote kerst gehad.
    Al mn cavia's zijn vermoord door een hermelijn.
    En het is nogal vreselijk om je hok de volgende ochtend leeg (hij neemt ze dus mee) en onder het bloed aan te treffen.

Inmiddels kunnen laten bezinken en bezig met een leuk project wbt cavia's.

Verder echo gehad vandaag en weer 2 dagen vooruitgezet.
    En vandaag leuke dingetjes geshopt voor de kleine!

2. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Nanoe : Zo dat meen je niet,wat erg! 😔
    Hoe voel je je verder?
    Ik heb last van harde buiken..

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ja, dat beeld vergeet je echt niet snel meer!

Verder gaat het goed, merk dat ik me langzaam wat beter begin te voelnen.
    Vooral wat energieker, wat meer zin om iets te gaan doen.

4. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nanoe wat erg zeg!! Sterkte ermee!

Iedereen de beste wensen voor 2017,
    Dat er maar weer een hoop gezonde baby's
    Geboren mogen worden en voor degene die nog bezig
    Zijn dat het maar een heel vruchtbaar jaar mag worden!

5. Lieverdje007

Lieverdje007 Actief lid

26 jan 2015
    119
    4
    18
    Dan heb je idd een klote kerst nanoe! :( Verschrikkelijk!
    Hopelijk komt er snel weer wat leuks mbt je beestjes :)

Voor iedereen nog een goed en gezond 2017!
    Met pijnloze bevallingen Haha
    Word steeds zenuwachtiger voor het bevallen :(

6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Komt wel goed lieverdje! Ik ben eerlijk..de bevalling valt wel mee. Zo'n pijn doet het niet. Ik heb ruggenprik gehad maar op de laagste stand. De weeën vond ik moeilijker om weg te puffen na 5 cm ontsluiting. Ik denk dat je gewoon relax om moet gaan. Hoe relaxter je bent..hoe sneller die ontsluiting kom. Bij 9 cm heb je drang om te kakken en ben je zo bij de 10 cm ;p 3-4 persweeën is de kleine er zo!

7. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @lievemandie, wat fijn dat jouw bevalling mee viel maar om nou te zeggen dat als je er relax mee om gaat dat het dan ook snel gaat is niet helemaal "de waarheid"

Ik vond mijn bevallig hels! En ging er super relax in ondanks dat ik 4 weken te vroeg beviel en ook dat weekend nog moest verhuizen!
    Maar nadat mijn vliezen braken om half 4 snachts en wij om
    Kwart over 4 in het ziekenhuis waren kwamen de weeën om 5 uur al om de 2 min en had ik om 8 uur pas 1/2 cm en je mag pas pijnbestrijding bij 3/4cm en om 14:30 zat mijn ruggenprik er pas in want toen had ik pas 3/4cm.. Daarna ging het super relax want de pijn van de weeen waren weg. Maar hoe relax ik ook was pas om 22:15 had ik 10cm!!! En mocht ik om 22:20 eigenlijk beginnen met persen, en dan geen 3/4 persweeen maar weet ik het hoeveel en was de kleine meid er pas 23:25 dus, nog een uur en 5 min geperst! Waarbij de twijfel nog kwam of het geen keizersnede zou worden want ik kon niet meer! Ik heb geroepen ze blijft enigst kind, ik doe dit nooit meer, maar zodra die kleine uk bij me lag zei ik direct oohhh dit doe ik echt nog een keer!! Zo verliefd!

Dus nee je kan niet zeggen dat de bevalling wel mee valt, maar ik kan wel zeggen hoelang en hoeveel pijn ik ook heb gehad het is Het allemaal waard!! Het is het mooiste wat je ooit in je leven mee kan maken!

8. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond

Wat naar dat jouw bevalling hels was, maar ik denk dat iedereen het anders ervaart. Voor jou was het een hels maar voor iemand anders valt het misschien mee. Ieder moeder/vrouw ervaart het anders.

Dag voordat Luke werd geboren, hebben ze bij mij een ballonkatheter moeten inbrengen door middel van een eendenbek, geloof me, ze hebben 2 keer verkeerd erin gedaan. Ik kon al niet relaxen van die ding. Ik ben toen gaan krijsen en kon niet rustig ademen van dat ding. Ik ben op dat moment gaan hyperventileren. Toen ze klaar waren, begonnen de menstruatiekrampen/weeën na 30 minuten al.

Ik heb die nacht van zondag op maandag 4 uurtjes geslapen van de pijn. Om 7.30 uur kwamen ze me wakker maken en 8 uur moest ik naar de weeënkamer en half 9 gingen ze mijn vliezen breken (4cm) en 9 uur had ik al weeën. Om 10 uur had ik 5 cm al. En tja..ik was suf en had geen pijn of wat dan ook. Ik deed gewoon puffen en 10.30 wou ik ruggenprik en die kreeg ik pas om 11.30 uur. Eerder dat die gezet was alweer 12.15. Ik ging slapen omdat ik moe was. 13.30 uur had ik drang om te poepen, 9 cm ontsluiting! 14.45 mocht ik persen en na 1 uur persen kwam die niet. Alle toeters en alarmbellen..ik wist niet wat er aan de hand was..gynaecoloog erbij, kinderarts gebeld..het leven van mijn kind was in gevaar! (Hij zat vast in die richting) Na één perswee en door het drukken op mijn buik vloog die eruit.(Gelukkig)

Nee, de bevalling was voor niet iets erg maar de inleiding heeft bij mij duidelijk erin gehakt. Voor mij was de inleiding een hel dan de bevalling.

Ik leef elke dag met het feit dat die inleiding mij diep heeft geraakt dan de bevalling zelf. sorry dat het misschien 'verkeerd' overkwam voor jou. Liever voor mij een bevalling dan een nare inleiding.

9. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

@Nanoe, jeetje wat heftig! Verschrikkelijk om mee te maken zeg! Ben je de schrik alweer een klein beetje te boven?

Hier gister de eerste echo gehad, met 6+3 weken. Er was een kloppend hartje te zien en ons kleintje was 6.7mm groot :)

Bijgevoegde bestanden:

10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Fijn Nienke!!
    Mooie bevestiging!
    Wat een mooi begin van 2017!!

Ben de schrik alweer te boven, ook al denk ik dat je het nooit helemaal vergeet.
    Ben ook nog niet in mn blokhut geweest en merk dat ik dat toch uit probeer te stellen.
    Vind daarnaast nu ook de babykamer belangrijker, deze is nu een opvangkamertje voor cavia's en moet opgeruimd worden en schoongemaakt.
    Zijn vooral mega veel hamsterspullen, dus als iemand nog wat kan gebruiken :p

11. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Nienke : Wauw,leuk! 😍
    Hoe voel je je?

12. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Nanoe, kan me voorstellen dat die stap nog wel heel moeilijk is. Hopelijk kun je het een plaatsje geven en een mooi nieuw verblijf voor ze maken. Kinderkamertje heb je gelukkig nog even voor ;) :) Leuk hoor!

Woman1987, ik voel me goed. Wel steeds vaker vlagen van misselijkheid en vooral savonds heb ik daar wel echt last van. Gelukkig nog niet hoeven spugen, maar de misselijkheid is ook wel echt heel vervelend. Af en toe wat bandenpijn, en last van de rug, maar verder nergens last van op het moment :) Gelukkig maar!

Over drie weekjes mogen we weer langs komen om de kleine te bekijken :)

13. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hallo meiden, wat is het heerlijk om met jullie mee te lezen. Leef hier op de achtergrond hellemaal met jullie mee!!
    Zo blij voor al jullie zwangerschappen.
    Wij gaan ook voor de eerste. Komende maand begint ronde twee, wie weet hebben we al snel mazzel :)

14. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Lindavvv je gaat een spannende tijd tegemoed dus! Leuk hoor! Heel veel succes en welkom in dit groepje! :)

15. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Ik meld mij ook aan !

Op 1 januari een positieve ovulatie test op 2 januari het gezellig gemaakt en op 3 januari heb ik de ei sprong gehad. Nu afwachten :D

16. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Nienke : Dat had ik ook,'s avonds last van misselijkheid maar niet kunnen spugen.. maar nu gaat het goed..
    Over een kleine 3 maandjes word ons meisje al geboren..ben zo benieuwd!

Medinilla en Lindavvv ; Welkom dames! Hopelijk kunnen jullie ook snel mee praten.

17. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het hier?

18. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Zo het is hier ook erg stil!!

Bij ons alles goed, kleine meid alweer bijna 10 maanden oud, ongelofelijk zo hard als dat het gaat.
    Hoe gaat het met de zwangere onder ons?

En zijn er van de bevallen moeders al toe aan een 2de uk?

19. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Idd stil hier.. medeschuldig eraan. Drukke periode gehad.
    Naar omstandigheden gaat het goed. Kleine man alweer 7 maanden oud.

Ben benieuwd hoe het met de zwangere dames gaat.

Kelly hier nog echt niet toe aan een 2de. bevalling en hellp hebben er flink ingehakt. dat ik er echt nog niet aan moet denken. al smelt ik wel als ik z'n kleintje zie hoor

20. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Marisje & Kelly : Ja gaat goed.
    Bijna 29 weken..
    Word wel spannend nu..

Deel Deze Pagina