Niet echt, meer de angst dat het allemaal niet opgang komt. Al merk ik wel dat hormonen vrij spel hebben.. Die ovulatie had ik ook op basis van m'n humeur kunnen opsporen haha. Heb jij er veel last van gehad?
Ja heb wel last gehad, inderdaad kwa emoties maar ook lichamelijk wel, pukkeltjes en pijnlijke borsten. Nu weet ik een beetje wat wanneer komt ook fijn en welke kwaaltjes erbij horen
Hoi allemaal, ik ga ook voor de eerste. Ben 17 juni gestopt met de pil en daarna flink last gehad van hormonen (oa puistjes en zere, gespannen borsten met pijnlijk gevoelige tepels, maar ook een verhoogd libido ). Ik ben vandaag denk ik voor het eerst in 2 jaar weer ongesteld geworden, ik slikte namelijk de minipil en werd daarbij niet meer ongsteld. Het is nog heel licht, dus hopelijk morgen meer duidelijkheid zodat ik kan beginnen met mijn cyclus te gaan bijhouden. Ik vind het rete spannend, maar ben wel klaar voor deze grote stap
Wat fijn dat je weer ongesteld bent geworden, dat was voor mij ook voor het eerst in mijn leven een feestje haha. Maar dat libido kan ik inderdaad ook goed merken en ook dat hij nog weer beter wordt rond de eisprong.... Grappig hoe het lichaam dat allemaal zelf al wil regelen. Heb je lang getwijfeld voor je begint aan dit avontuur?
Ik heb altijd wel een sterke kinderwens gehad en was er zelfs bijna aan begonnen met mijn vorige vriend waarmee ik 8 jaar samen was, helaas liep de relatie niet zoals gedacht en viel mijn toekomstbeeld van 'jong moeder worden' een beetje in duigen. Mijn nieuwe vriend is er sinds dit jaar ook klaar voor en ondanks dat ik nog enigzins jong ben beginnen de eierstokken behoorlijk te rammelen hihihihi. Het plaatje is nu bijna compleet, beiden een goede vaste baan, mooi groot huis, goede auto, alles weer in balans na mijn burnout en nu mag er heel graag gezinsuitbreiding bij. Hoe was dat bij jullie?
Ik wou altijd al kinderen en had ineens rammelende eierstokken laat ik maar zeggen haha. Ik wou het vorig jaar al, maar toen kwam ik erachter dat ik een chronische ziekte heb. Dus we hebben even gewacht. Mijn vriend wou het eerst nog niet, maar een goede twee maanden geleden gaf hij een 'go' haha! Ik heb vandaag voor mijn bloedonderzoek (kijken of mijjn schildklier en hormonen enz goed zijn) gebeld. De assistente belt vanmiddag terug, want ze wou wat met de dokter bespreken. Het was niet heel ernstig, maar ze ging vragen of ze er wat mee gingen doen. Pffff nog spannender. Bij mij in de familie komt t voor dat je geen of moeilijk kinderen kan krijgen.
@Miesy fijn dat je vriend er ook klaar voor is, dat gaf bij mij wel echt wen goed gevoel. Vandaag even spannend wat de assistente vertelt straks, hopelijk valt het allemaal mee. Gebruiken jullie trouwens een app of kalender ofzo om je cyclus bij te houden? Ik heb de woman log pro app op mn telefoon. Daar kan je ook allerlei symptomen aankruisen waar je per dag last van hebt. Ik vind hem heul handig. Berekent ook vruchtbare dagen, eisprong en nod.
Alles was goed gelukkig @ citygirl klinkt idd heel handig die app! En geeft idd een goed gevoel als je vriend er ook kaalr voor is!
Ik ben ook al heel wat jaren samen met mijn man, inmiddels paar keer verhuisd waardoor we het uitgesteld hebben en mijn man was er ook nog niet aan toe. Mijn man heeft een vaste baan en we hoopten dat ik na januari ook vast zou krijgen, helaas te horen gekregen dat dit nog maar de vraag is. Als dit niet gebeurt is de kans dat ik een vaste baan krijg op korte termijn heel erg klein (altijd eerst meestal jaarcontract). Als we daar op gaan wachten ben ik straks halverwege de 30 en dat willen we niet. Wel spannend maar alles uitgezocht kwa werk zodat we er wel op voorbereid zijn. Ik wil proberen om een eigen zaak te gaan op starten.... Fijn te lezen dat jr helemaal gesetteld bent en nu met de juiste vriend eraan begint zijn jullie al begonnen?
Ja dat werk/inkomen is toch een onzekere en belangrijke factor he? En ik las iets over voor jezelf gaan beginnen? Wat doe je dan precies? Zijn jullie al wel gericht begonnen? Wij zijn nog niet écht begonnen... ben 17-6 gestopt met de minipil en ben nu 2 dagen voor de eerste keer weer o gesteld. Vanaf nu kan ik mn cyclus gaan proberen bij te houden. Ook zijn we vorige week begonnen met ons seksleven op te bouwen, dat was namelijk al bijna een jaar 0,0 wegens negatieve ervaringen en vroegtijdige zaadlozing enzo. Een aantal keer bij de seksuoloog voor geweest ook. Mijn vriend is erg groot geschapen en dat helpt ook nog eens niet mee met alles... maar met veel geduld en glijmiddel hebben we er onlangs al 1x iets positiefs van kunnen maken. Nu even wachten tot de menstruatie vorbij is en dan mogen we weer. Gelukkig is mijn libido terug nu ik gestopt ben met de pil 😍 Kvind het superleuk en super spannend allemaal!
Gelukkig was alles goed, dat was even spannend! Ik hoop dat het snel lukt bij jullie! Ik gebruik de app P tracker, ben ik erg tevreden over kan je alles ook invullen van symptomen tot buien, perioden tot temperatuur
@citygirl werk ed is zeker spannend, maar inmiddels heb ik wel geleerd dat het niet het belangrijkste is in je leven. Daarom heb ik alles uitgezocht en natuurlijk blijf ik liever werk houden maar het is geen ramp wanneer dit niet zo is. Daarom wil ik ook als zzp er vast wat van de grond af laten komen naast mijn huidige werk... Wat vervelend dat jullie problemen gehad hebben met he seksleven, maar fijn dat het toch weer de goede kant op gaat. Inderdaad allemaal erg spannend! Gisteren was onze eerste keer sex zonder enige voorbehoedsmiddel en het was heel spannend die gedachte. Mijn man en ik konden er niet van slapen en na en ruime tijd kletsen zijn we nog maar weer even TV gaan kijken beneden. Volgens mij had ik het gesprek op moeten nemen want denk dat het hilarisch zou zijn om hem terug te luisteren hahaha
Hallo medelezers. Wij gaan ook voor ons eerste wondertje. Deze rondje gaan we met behulp van ovu testen klussen! Ik ben benieuwd of dit ons zal helpen. Ronde 5. Mijn vriend is in z'n kinderjaren geopereerd aan 2 liesbreuken. Wat ik zoal kon lezen op Internet is de kans zeer klein dat hij destijds beschadigingen heeft opgelopen aan zijn fabrieksleidingen. We gaan het zien. Spannend!!
Ja ik kan me helemaal voorstellen dat dat spannend is! En leuk dat jullie er zo goed over praten, dat houdt het lekker luchtig en volgens mij is dat best belangrijk. Ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken, omdat ik nu pas voor het eerst ongesteld ben wil ik ook de volgende afwachten zodat ik kan zien hoe mijn cyclus is. Daarentegen wil ik wel deze maand gewoon weer verder ons seksleven opbouwen dus heb nu eerst zoiets van 'we zien wel' en stiekem hoop ik dat het dan al raak zou zijn en ik niet eens een nieuwe menstruatie krijg natuurlijk hihihi.
Hoi Nath91, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat met ovu testen, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Hopelijk lukt het snel zo!
@citygirl, daar ben ik ontzettend blij mee. We kunnen altijd wel goed praten gelukkig... Ik kan me je gevoel goed voorstellen, gewoon lekker doen waar jullie je goed bij voelen toch! @nath spannend zeg, misschien dat ovu testen inderdaad wel helpen dan, is toch ook beetje een gok alleen berekenen op basis van je cyclus. Hopelijk is het snel raak!
Mijn libido is ook omhoog gegaan sinds het stoppen met de pil. Ben ik erg blij om @manna leuk om te lezen dat jullie daar zo over kunnen kletsen! Ik heb dat ook met werk.. als ik erop moet gaan wachten tot ik ziektewet en reïntegratie uit ben dan moet ik daarna nog maar eens zien of ik een jaar of vast contract krijg. @citygirl vervelend zeg dat jullie zoveel probleempjes hebben gehad. Ik ken jet helaas met problemen. Eerst ook weinig tot geen seks en veel pijn. Gaat bij ons ook de goede kant op! hoop bij jullie ook!
@miesy, jij hebt dus ook geen of weinig zekerheid met je werk? Vind het heel vervelend, maarja kunnen niet blijven uitstellen en de eierstokken rammelen inmiddels behoorlijk hihi