@Marisje89 zo jeetje dan zit het jouw even niet mee zeg!! Sterkte en beterschap!! @Manna zo weer een spannende tijd voor jou! @Woman1987 sorry geen idee ik gaf alleen sochtends 180 met 2 schepjes. Melk is toch het belangrijkst dus het lijkt me niet verstandig om die te mindere en de pap op te hogen. Maar je kan wel inplaats van een fles een pap bord maken. Die van mij at het alleen niet.
Gefeliciteerd zwangere dames. Ook ik (voorheen woozl) verwacht een tweede Eind maart hopen we een gezonde zoon te verwelkomen. En manna wat spannend! Wanneer ga je testen?
@Woman1987 geen idee. Nooit pap gegeven.... Had zondag getest maar negatief. Afgelopen dinsdag volgens berekening nod maar denk een latere ovulatie dus dit weekend pas echt nod... Weet nog niet wanneer weer te testen
Spannend manna! Ik duim voor je. Hier al een zieke week achter de rug. Ikzelf zondagnacht wakker geworden en volop overgeven en diarree... joepie erge buikgrriep. Dochter at al een paar dagen erg slecht en veel diarree. Gelukkig konden mijn ouders even bijspringen en hebben dochtertje even 2 dagen opgevangen zodat ikzelf op kon knappen want ik was een wrak. Heerlijk even 2 dagen zoveel kunnen rusten maar oh wat heb je toch een saai leventje zonder je kindje en wat was ik blij dat ze vanmorgen weer thuis was. Ook manlief een beetje ziek geweest maar heeft goed voor mij gezorgd. En dan denk je ervanaf te zijn... man en ik gaan net naar boven word dochtertje wakker en heeft ze alles ondergespuugd (of dit nu van buikgriep is of omdat ze haar hoofd vandaag heeft gestotem (ze was erg suf net en na een douche om haar schoon te krijgen kreeg ze weer wat kleur) dat weten we niet). Dus het zekere voor het onzekere nemen en nu iedere keer maar even mijn wekker zetten om bij dochterlief te kijken of alles in orde is en de babyfoon van de ecostand af zodat ik haar meteen zie als ik mijn ogen open. Word een lange nacht maar alles voor ons mopje. Zo haha dat was me een verhaal. Weltruste dames!
Bedankt @Vlindertje9389 Wat balen dat je zo ziek was, lief van je ouders om even bij te springen! Hoe is het vanacht met je dochtertje gegaan?
@Manna spannend zeg! Hoop dat het raak is! De echo was goed, mooi kloppend hartje met al een mini baby. Hoop dat ik me snel beter ga voelen dan echt gaan genieten. @Vlindertje9389 jeetje wat naar allemaal! Hoe is je dochtertje nu? @Woman1987 fijn dat je dochter zo goed eet! Lekker geven waar ze behoefte aan heeft. Melk is nog het belangrijkste misschien een pap van maken uit een bordje, onze zoon weigerde dat uit de fles. @Marisje89 jeetje meis wat een pech! Hoe is het met je vriend?
@Vlindertje9389 Hoe is het nu met je dochtertje? Jij zelf ook een beetje verder opgeknapt? Wel vervelend buikgriep. @Nikki2018 Gefeliciteerd. Wat leuk een zoontje. @Manna Word je nu niet nieuwsgierig of nog geen testdrang? @Emsy Met mijn vriend gaat het goed. Hij is hier nu iedere dag ivm de ontsteking moet ik rust houden maar dat is best lastig met een zeer ondeugende dreumes in huis.
Dames,bedankt. Dat van de pap gaan we in een bordje proberen! Maar appel,peer en water in de blender deed je @Kelly84 ? Ik geef alleen banaan in vers geperste sinasappelsap.. hmm vandaag maar is peer erbij halen. Appel met sinasappelsap in de blender kan ook wel toch? Haha iemand nog fruithapjes tips? @Manna Ah wat jammer!
Hebben jullie kleintjes last gehad van verlatingsangst? Esmée begon net tegen kwart voor 11 ineens te huilen..
@Woman, echt verlatingsangst niet echt. Wel af en toe van die dagen dat ze alleen mij wil. Ons meisje was na die nacht weer in orde. Ondanks nu al een week aan de diarree, mogelijk nog een nasleep van de buikgriep, maar als het maandag nog steeds is maar even langs de dokter wat ze ook aangegeven hadden als het langer dan een week duurde. Zelf ook weer helemaal opgeknapt. Voel me zelfs veel beter dan de afgelopen 11 weken. Heb weer veel meer energie en de misselijkheid is er nog maar zelden, eigenlijk alleen als ik niet op tijd eet. Heb eindelijk de bovenverdieping weer op orde. Wilde eigenlijk vrijdag beneden aanpakken maar de voortuin riep mij haha. Dus heel fanatiek bezig geweest met onkruid weghalen en na 2 uurtjes was het weer helemaal netjes.... en nu... veel spierpijn haha. Dinsdag weer een echo. Heb de laatste week regelmatig een zeurend gevoel rechts van mijn bm dus een echo zal me hopelijk meer geruststellen.
@Vlindertje9389 Ja maar dit kenden we niet. Ze was gewoon overstuur. Dikke tranen.. en toen we op haar kamer kwamen was ze blij om mij maar ook om manlief te zien.. Gelukkig ben jij opgeknapt ! Hopelijk jullie meisje ook snel!
Ik denk dat er tandjes gaan doorkomen. Want vanmorgen half9 lag ze erin en normaal word het wel half11 - 11 uur voordat ze wakker word en dan begint ze meestal met kletsen.. en nu om kwart voor 10 weer zo overstuur wakker net zoals gisteravond.. en de bijtring is nu alles.
@Woman oh ja dan kunnen het best tandjes zijn lekker verwennen met koude dingen voor die vervelende tandjes. Succes
Ah die vervelende tandjes ook! Vlindertje, fijn dat het weer beter gaat! Hier ook alweer een maandje 2 tandjes. Belachelijk vroeg... En druk aan het kletsen, rollen, draaien om zn as enz enz. Ligt echt geen seconde stil
@Woman1987 Lijkt mij meer zoals jij het zegt de tandjes. Die kunnen zo lastig zijn en door de pijn kunnen ze echt heel erg overstuur raken.
Ja hoor dat kan gewoon je kan er ook sinsappelsap bij doen. Maar ik deed er ook vaak een ligatje bij van 6+ Hoe oud is jullie Dametje nu? Maar peer en appel is super zacht en kijk is in de supermarkt bij de potjes 4+ en 6+ wat daar allemaal al voor fruit door zit. (Bron: ouders van nu) Geschikt fruit voor fruithapjes Je kunt het best beginnen met fruitsoorten die zacht van smaak zijn. Zo went je kind het makkelijkst aan nieuwe smaken. Geschikte fruitsoorten zijn appel, peer, abrikoos, meloen, mango, perzik en banaan. Gebruik goed rijp en vers fruit. Voeg geen suiker toe, want dan went je kind aan de zoete smaak. Aan fruit in blik is vrijwel altijd suiker toegevoegd, en dus is het minder geschikt om er fruithapjes van te maken. Maak het fruit zo fijn dat er geen stukjes meer in zitten. Dat lukt goed met een staafmixer of blender. Zachte smaken Appel, peer en banaan hebben een zachte smaak en zijn daardoor favoriet bij baby’s. Natuurlijk kun je ze apart geven, maar een mix van deze 3 vinden de meeste baby’s ook heerlijk. Mango kun je met veel soorten fruit mengen. Begin met appel of peer. Als je kind iets ouder is, kun je er ook een kiwi aan toevoegen. Ook lekker: aardbeien met framboos. Meng er eventueel een banaan doorheen om de fruithapjes wat zachter van smaak te maken