Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    @marisje89 in eerste instantie zei de gynaecoloog dat de bloedingen kwamen doordat ik te lang de pil had geslikt. Daardoor zou mijn baarmoederslijmvlies schraal zijn geworden en daardoor zovaak bloeden. Ik ben toen direct gestopt met de pil en heb toen afgewacht. Ik werd toen steeds 3 weken achter elkaar ongesteld, en weer een week niet. Ook had ik altijd contactbloedingen. Dit hield maanden aan. Ik heb tussendoor contact gehad met de gynaecoloog en die vertelde dat mijn lichaam zich aan het herstellen was en dat dit normaal was.
    Ik vertrouwde het niet en ben toen naar een ander ziekenhuis gegaan. Daar bleek, na veel onderzoeken, dat ik buiten de baarmoeder groeiend baarmoederslijmvlies had. Je slijmvlies groeit dan over je baarmoedermond. Dat stukje hebben ze toen bevroren. Daardoor is je lichaam gedwongen een nieuw, stevig, laagje te vormen om je baarmoedermond heen. Dat heeft geholpen! Toen werd ik, heel gelukkig, weer normaal ongesteld en waren alle contactbloedingen weg!

@sajoli bedankt voor de info! Ik ga me er eens in verdiepen!!!

2. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Ik ben bekend met endometriose en daar groeit ook baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder vandaar mijn vraag.

Maar fijn dat je toch achter je eigen gevoel aan bent gegaan en dat het nu verholpen is.

3. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat je geholpen bent staypositive. Hopelijk snel een positieve test met een plakkertje!

4. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Zo jij heb al een heel gebeuren achter de rug staypositive! Hopen dat het snel raak is en dat hij mag blijven plakken!

@Marisje, ik durf nog niks in te kopen, eerst een kloppend hartje. Maar wel heerlijk om naar te kijken al die baby spulletjes.

Leuk maansneeuw! Waar komt die interesse vandaan? Mochten wij zwanger raken dan zou ik graag een beroep doen op jou database ;). Jongensnaam hebben we wel maar vind een meisjesnaam zo moeilijk!

5. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    @marisje89 wat is endomitrose precies? Heb je daar ook cryotherapie voor gehad? Als ik het zo hoor, klinkt het een beetje hetzelfde, klopt dat?

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Leuk hoor, pb maar tegen die tijd! :)
    En waar die interesse vandaan komt, geen idee. Ben vanaf m'n puberteit hele lijsten met interessante namen gaan verzamelen en dat is gebleven haha.
    Heb ook altijd nagedacht hoe ik m'n kind zou noemen als ik op dat moment een kind zou krijgen, terwijl ik niet een een vriendje had of zo haha. Altijd leuk gevonden om daarover te fantaseren.

7. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Endometriose is verklevingen van baarmoederslijmvlies in de buikholte. Ik heb er hormonen voor gekregen die ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies dikker word zoals in je cyclus. Lastig uit te leggen klinkt hetzelfde alleen werkt het net iets anders.

8. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    @marisje89 jeetje! Dat is ook erg vervelend! Hopelijk helpen de hormonen je goed en heb je snel een positieve test! Ik duim voor je!!!

9. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Ik ben momenteel van de hormonen af. De hormonen zorgen er juist voor dat de boel stil gelegd word en je geen cyclus heb. Heb het verkeerd uitgelegd.

10. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Die tarwekiemolie.. waar halen jullie dat en hoe gebruiken jullie dat?

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik gebruik het niet maar weet dat ze het bij De Tuinen verkopen in capsules :) Denk dat dat bedoeld wordt.
    En anders tarwekiemolie voor door voedsel maar dat vind ik minder aannemelijk.
    (Je hebt ook tarwekiemolie voor op de huid maar dat lijkt me niet logisch?)

Alle drie deze varianten zijn trouwens bij De Tuinen te koop.

12. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Heb er geen ervaring mee. Volgens mij bij elke drogist wel te krijgen. Bij kruidvat zag ik ze in capsule vorm

13. Sajoli

Sajoli Lid

29 mei 2015
    91
    0
    0
    eindhoven
    Ik heb een potje gekocht bij de kruidvat, capsule vorm!

14. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Same here, begint de spanning alweer toe te nemen nu de eisprong weer dichterbij komt?

Zijn er nog dames bezig met ovulatietesten?

15. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Nog niet woozl ;) wil wel een testje doen als ik meer symptomen heb puur om te kijken hoe het nu is, dan wordt het vast weer spannend. Hoe gaat het met jou, krijg je al kwaaltjes?

16. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    En ik.zag dat er extra vitamine e in zit. Kan het dan geen kwaad dat je teveel vitamines binnenkrijgt? Slik namelijk ook al.mama compleet.plus

17. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    En hoelang moet je die capsules slikken? De hele zwangerschap of?

18. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Woozl hier geen spanning ik weet namelijk niet wanneer m'n ei is. We maken het sinds vrijdag al gezellig en gewoon wanneer er zin is. Geen moeten.

Merken jullie wel verschil met vitamines? Ik heb alleen foliumzuur.

19. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Ik voel me alleen vrolijker en niet zo moe. Geen idee of het door de vitamines komt

20. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben zo benieuwd hoe het deze ronde voor iedereen gaat verlopen. Zo'n eisprong is toch lastig te spotten, ik had bijvoorbeeld geen vruchtbaar slijm.

Vlindertje: ik gebruikte 3 capsules per dag (staat ook op potje) nu multivitamines voor zwangeren en gebruik daarnaast nog een capsule.

Hier gaat alles goed, wel ben ik intens moe. Met minimaal 40 uur werken per week vind ik het echt wel pittig. Gelukkig mag ik in september nog op vakantie :)

Deel Deze Pagina