Wie gaat nog meer voor een eerste kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Manna, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje9389

Vlindertje9389 Actief lid

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Ik kan niet wachten om de kleine te voelen :) morgen alweer 13 weekjes wat gaat het toch snel zeg. Morgen weer naar de vk om het hartje te zoeken. Vorige week kon ze hem niet vinden, gelukkig heb ik die ochtend een echo gehad en hebben we het hartje wel gehoord, dus ben erg benieuwd morgen. Vandaag lui op de bank gelegen met mijn serie en in een keer een ingeving. Ik had mijn serie op pauze gezet en de badkamer van top tot teen schoongemaakt... hmmm nesteldrang? Haha

2. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Leuk manna weer een echo! Heb dinsdag 1 dec weer controle dus dan ook het hartje luisteren.

Hopen dat de misselijkheid niet te lang duurt marisje!
    Hier nog steeds elke dag misselijk. Sinds 2 dagen ook weer steeds spugen. Vannacht hele tijd in de weer geweest dus maar ziekgemeld op het werk ben echt zo beroerd. Hoop dat de tijd nu toch snel komt dat t over is.

Wij hebben de combinatie test niet gedaan. Zou het hoe dan ook nooit weg laten halen. We konden verder niks met een kansberekening. Maar ieder z'n eigen keus hierin.

Haha zulke momenten moet je pakken vlindertje!

3. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Even weer bij gelezen.
    Wat lijkt het me bijzonder om je baby te voelen bewegen! Kan eigenlijk echt niet wachten. Haha.
    Hier nog op het wachtbankje.. Vannacht totaal niet kunnen slapen.. Zo apart! Ik heb dat nooit maar lag om half 4 nog wakker. Had ook gewoon honger.. Dus op een gegeven moment het bed maar uitgegaan en een kop thee gezet en een rijstwafel met wat fruit gegeten.. Later gelukkig eindelijk in slaap gevallen. Weet niet wat het is, maar voel me raar.

Voor de dames die al zwanger zijn hier, slikten jullie extra vitamines oid? Ik slik de foliumzuur van Davitamon (met vitamineD), zou dit voldoende zijn of hebben jullie nog andere tips?

@marisje: wat vervelend voor je dat je zo misselijk begint te worden.

4. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Nienke ja het gaat wel met de diensten. M'n leidinggevende weet ervan dus kan altijd bij hem terecht. Gelukkig is het deze week ook niet druk en s nachts hebben we vanaf 2 uur niks te doek. Ben nu al 2 nachten om 3 uur na huis gegaan. Maar slaap dan nog wel heel veel.

Gelukkig is de misselijkheid vandaag wat minder maar heb ook gelezen dat het Hcg in week 10 het hoogst is.

Regenboog apart dat je niet in slaap kwam.
    Ik slikte alleen foliumzuur en meer niet.

Emsy vervelend dat je misselijkheid zo heftig is, ik loop te klagen alleen om een gevoel

Vlindertje mijn badkamer moet ook nog. Hahaha mooie ingeving. Maar heb er al meerdere overgehoord

5. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Regenboog, dat wachtbankje duurt ook zo lang he.... Wie weet horen de symptomen bij een zwangerschap ik duim voor je!

Ik gebruik solgar prenatal nutrients. Dat is een multivitamine met foliumzuur voor vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn. Het advies is in ieder geval foliumzuur en als je daarbij gezond eet zou je genoeg binnen moeten krijgen...

6. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Emsy wat vervelend dat je zo misselijk bent en moet overgeven. Hopen dat het bij jou ook snel afzakt. Ik kan hier ook nog steeds niet functioneren zonder de emesafene...

7. Regenboog86

Regenboog86 Actief lid

30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Weet je of je die multivitamine kan gebruiken naast de foliumzuur vd Davitamon? Of is dat een beetje dubbelop? Lief dat je voor me duimt!

8. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Ik slikte mama compleet plus en nu de mama compleet van davitamon. Daar zit alles in.
    Vandaag toch maar een positiewinterjas besteld want met een vest aan krijg ik mijn jas niet meer dicht hihi. En ook maar een nieuwe bh aangeschaft... voel me sinds gisteren echt opgeblazen. Buik groeit goed... maar er komt geen gram bij

9. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Emsy, vervelend dat je zo moet overgeven.. Hoop voor je dat het snel over is.

@Maris, ik heb ook denk maar 4x overgegeven, maar dat gevoel wat jij zegt had ik ook.. En ook ik vond dat al heel erg vervelend, en voelde me op sommige momenten echt lamlendig.

@Regenboog ik slik ook Mama compleet van Davitamon en dat doe ik nog steeds trouwens. En tuurlijk duimen we denk ik allemaal voor je!!!

@Vlindertje, ik heb gister ook mijn positie winterjas binnen gekregen. Voel me in m'n ouder winterjas net een worst haha..
    Al heb ik toch vandaag nog even aangedaan.
    Positie broeken heb ik al ff aan maar die jas gaat me op 1 of andere manier nog een klein beetje te ver haha.. En het ligt eraan wat ik eronder aan heb.

Oh oh wat groei ik toch..
    Ik ben inmiddels al ongeveer 4kilo aangekomen, best veel vind ik zelf maar doe niks bijzonders of heel veel meer eten.
    Ach ik laat het maar (al vind ik dat best moeilijk) En als de kleine er is gaan we wel ons best doen het er zo snel mogelijk af te hebben. Gelukkig was ik hiervoor "normaal" (1.74 en woog 69kg) Dus ik hoop dat het mee gaat vallen verder.
    Ik ga maandag wel beginnen met zwangerschapszwemmen.

10. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Hey Regenboog,

ik slik die van Davitamon Compleet Mama. Daar zit ook foliumzuur in met veel vitamines.

@ Vlinder wacht maar tot het einde van de zwangerschap dan kom je elke week halve kilo bij! Er is nog genoeg tijd ;)

11. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Vlindertje hier ook nog geen gram aangekomen. Begin wel een klein bol buikje te krijgen. Bij de vk ben ik gewogen op 57,1 en zit nu nog erop.

Maar goed ik heb natuurlijk in het begin nog 2 paarden gereden en nu nog 1 voor 3 dagen in de week.

12. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Fijn Marisje dat je de nachten aardig goed door kan komen zo.

Emmy, wat naar voor je dat je er zo veel last van hebt! Hoop ook voor jou dat het gauw weer wat beter mag gaan..!!

Zojuist weer de ovu test gedaan. Aangezien ik vrijdag mn ei verwacht vond ik het even spannend of hij zou knallen of niet. Maar helaas, dat doet die nog niet! Heb voor morgen een test in mn werktas gedaan, dan maar even op het werk de test doen.. De KV test kan pieken 24-36u voor de eisprong.

Heb een foto bijgevoegd, streepje lijkt wel iets donkerder vandaag. Al heb ik ook al gelezen hier op het forum dat dat met een ovu test niet altijd wat wil zeggen.. Naja, hopen dat ik morgen een knaltest heb, en anders blijven we nog maar even door testen, dan kan het zijn dat ik mn ei toch later heb.. (daar doe ik tenslotte de testen voor :) )

13. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben nu al een kleine 4 kg aangekomen maar volgens de verloskundige was dat nog normaal. Ik heb dan ook al een aardig buikje. Kan mijn normale broeken niet meer aan en een dik vest onder de winterjas lukt ook niet meer haha

Regenboog ik zou het niet dubbelop doen dan kan je beter eventueel overstappen...

14. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    En Nienke hoe gaat het nu? Loopt de test al een beetje op?

Hier heeft vriendlief gister voor het eerst de kleine uk echt voelen schoppen/draaien.. Zo mooi:)

15. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Gisterochtend was de test weer ietsje lichter, maar gisteravond bijna positief. Vandaag nog maar even door testen.

Bij deze de foto:

16. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Kelly wat mooidat hij de kleine nu ook gevoeld heeft! Wat moet dat heerlijk voor hem zijn! Veel plezier bij het zwemmen volgende week!

Zojuist nog even een ovu test gedaan, en ja hoor! Positief!! Morgen nog 1x klussen en dan maar wachten..

Ik kan 11 dec testen, 12 dec gaan we naar een midwinterbuffet met familie waar vorig jaar veel rood vlees bij zat. Dat wordt nog een lastige.. Hoe zouden jullie daar mee om gaan? Het liefst eet ik namelijk helemaal geen rood vlees nu ik bezig ben om zwanger te worden (net als het drinken van alcohol) Neem hier het liefst geen risico in namelijk.. Ook al test ik de 11e of 12e negatief, dan nog doe ik het liever niet. Maar heb ook geen zin in vragen van mn ouders.. Ze weten namelijk dat ik dat vlees wel lekker vind, maar het moet voor hun wel een verrassing blijven dat ze (voor het eerst!) opa en oma gaan worden, mocht het zover komen. Moeilijk, moeilijk!

17. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    205
    63
    Parttime logistiek
    Kelly ooh wat moet dat een mooi moment zijn geweest.

Nienke ik heb ook voor zn dilemma gestaan ging wokken met collega's en eerst van te voren getest en die was negatief dus ik kon alles eten. Ik zou als je negatief heb getest gewoon het vlees eten.

Ik heb ondanks dat ik bezig was met zwanger worden. Nergens mee gestopt gewoon rood vlees gegeten en rookte ook gewoon door. Heel af en toe wat alcohol. Ben niet zn alcohol drinker.
    Want nu moet ik wel kijken met wat ik eet. Omdat je idd sommige dingen niet mag en roken gelijk mee gestopt toen ik de positieve test heb.

Ik had zoiets van zelfde geldt duurt het nog een poos voordat het raak is en dan ga ik me nu al zo strikt aan iets houden. Dat was mijn motto.

18. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    Joehoe eigenlijk pas over 2 weken geslachtsbepaling, maar we hadden geen geduld dus voor morgenochtend een afspraak gemaakt. Hopen dat het kleintje het laat zien :)

19. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Maris ja dit was ook echt heel bijzonder.
    Ze wordt iedere dag sterker dus je voelt het steeds beter zo gaaf.

Nienke spannend hoor ik hoop dat er raak is geschoten!

Vlindertje spannend zeg, maar is het ook niet erg vroeg?

20. Vlindertje9389

28 jul 2015
    499
    20
    18
    We krijgen duidelijk een meisje!! :)

Deel Deze Pagina