flo00, ik vind het belachelijk dat ze zo reageert. Als jij met remifentanil wilt bevallen kan dat gewoon. Het Andreas werkt ermee en daar kan je zo terecht. Ik zou ook naar het Andreas gaan maar het Boven 't IJ ziekenhuis gaat er ook mee werken en dat is voor mij dichterbij. Bel gewoon de ziekenhuizen even om te informeren of ze het ook s'nachts en in het weekend doen, bij mijn weten wel. En er is volgens mij een ziekenhuis in Velsen die er ook mee werkt, ik kan wel eens aan iemand vragen voor je, zij zou ook met Remifentanil bevallen. Besef wel dat je dan wel de keuze moet maken om niet thuis te bevallen.
Ik denk (TOT NU TOE hihi) zo: De pijn heeft duidelijk een functie, ik heb pas ergens een programma gezien dat bij geboortes waar pijnstilling wordt gebruikt vaker een zuignap, tang of dergelijk hulpmiddel uiteindelijk nodig is vergeleken met ee "normale" bevalling. Die pijn zorgt ervoor dat je in een soort eigen roes komt (als je eraan toe KAN geven) niet iedereen KAN dit, voor de mensen die niet kunnen of willen is een pijnmedicatie een goed middel. Maar ik geloof dat het zo ook kan en uiteindelijk beter voor het gehele proces en je verwerking dus ga het zo PROBEREN. Een vriendin van mij heeft zowat een depressie gehad omdat ze niets van haar bevalling heeft meegekregen omdat ze zo knock out was, die had duidelijk last van het feit dat ze het niet op eigen kracht uiteindelijk had gedaan. Ik zal supertrots zijn op mezelf als ik het op eigen kracht kan doen net zoals mijn moeder, oma, overgrootmoeder zoals we gemaakt zijn om het te doen, maar kan me ook helemaal voorstellen als je doodsbang bent dat je een andere oplossing zoekt en dat is dan ook okay zolang het voor jou werkt, vind alleen wel dat er te licht over word gedacht en er moet door een VK of dergelijke wel goed alles worden uitgelegd (en deze persoon mag geen persoonlijke voorkeur hebben dus objectief zijn)
De zenuwen voor de bevalling beginnen langzaamaan wel op te spelen, met nog een dikke 2 weken te gaan tot de uitgerekende datum... In het begin van mijn zwangerschap wilde ik absoluut in het ziekenhuis bevallen. Veiliger idee en ook het idee dat pijnstilling achter de hand is sprak me aan. Gek genoeg ben ik er in de loop van mijn zwangerschap heel anders over gaan denken. Ik wil graag thuis bevallen. En daar is natuurlijk geen pijnbestrijding voorhanden... Neemt niet weg dat ik er langzaamaan weer angstiger voor word. Komt ook wel erg dichtbij nu. En tja, is het toch nodig, dan ben ik in 15 minuten in een ziekenhuis waar 24/7 op verzoek pijnstilling beschikbaar is. Eigenlijk wil ik het ook niet, omdat de kans op complicaties/kunstverlossingen toeneemt bij pijnbestrijding. Maar ja, kan nu natuurlijk absoluut niet voorstellen wat me nog te wachten staat...
Ik laat alles lekker op me afkomen... en ja pijn doet het dat is zeker, maar ik ben al anti paracetamol..... en een rugggeprik.... no way.. wordt al bang van het ideee... de kleine is met liefde erin gekomen....en zal er met liefde weer uitgaan hoop ik
Ik ben na lang zoeken en vragen en ziekenhuisinfo avonden terecht gekomen bij sterrekind via Google!Can you believe it? Ik ben op zoek naar ziekenhuizen die remifentanil gebruiken bij de bevalling. Ik zit dan ook helemaal op een lijn met sterrekind. Ben zelf uitgerekend in september en zoek een ziekenhuis bij mij in de buurt die remifentanil gebruikt. errug moeilijk allemaal! Ik wist niet dat het st.lucas in Amsterdam het gebruikte, mijn verloskundige raadde het OLVG aan. Sterrekind: weet jij of je gewoon het St. Lucas in A'dam kunt bellen en er langs kunt gaan om de bevalling daar te doen? Hoe heb jij dat allemaal gedaan? Ik ben razend nieuwsgierig!
Ik moest al in het ziekenhuis bevallen want de vorige is met een keizersnede gekomen. En bij de eerste afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis heb ik gelijk vertelt dat ik met Remifentanil wide bevallen. Toen kreeg ik te horen dat ze er mee bezig waren, ik had toen besloten dat ik rond de 24 weken zekerheid van hun wilde anders zou ik een ander ziekenhuis zoeken. Bij de afspraak daarop werd mij verteld dat ze er voorlopig nog niet mee gingen werken. Ik heb toen het Lucas gebeld om te informeren en ik kon bij hun terecht, alleen kreeg ik een week daarna een telefoontje van het Boven IJ ziekenhuis dat ze toch wel met Remifentanil gaan werken. En heb ik besloten om daar te willen bevallen. Als je niet medisch bent dan is het Lucas wel erg leuk want zij hebben sinds dit jaar bevallingkamers in verschillende stijlen. Jennifer70, gewoon even bellen en een afspraak met ze maken. Laat je jou beslissing nog even weten, ik ben er wel benieuwd naar. En natuurlijk vertel ik uitgebreid mijn ervaring hier zo als ik ben bevallen.
http://www.ouders.nl/mbevpij2.htm http://www.gezondvgz.nl/%7B09833d38-1e2 ... D/d_sv6098 Bij deze gelijk even 2 linken m.b.t. pijnbestrijding en de risico's voor de moeder en kind... Ik vind jullie over het algemeen wel héél makkelijk praten over een ruggeprik of andere vorm van pijnbestrijding, terwijl waarschijnlijk de meesten van jullie nog geen paracetamolletje of whatever.. gedurende de zwangerschap nemen... Mijn eerste bevalling is uiteindelijk in het ziekenhuis gebeurd en mij hebben ze platgespoten, om te kunnen slapen...Helaas... De tweede en derde bevallingen heb ik gewoon gelukkig thuis gehad, zonder enige vorm van pijnbestrijding of medicatie; persoonlijk vond ik de weëen niet echt pijnlijk, een snee in je vinger doet zeerder bwv spreke... alleen een wee golft over je heen waardoor je het idee hebt dat je heel benauwd wordt, maar super pijnlijk..hmm nee nie echt.. ergens voelt het ook wel lekker en machtig; een prachtig samenspel van de natuur.. De tweede bevalling was in 4 uurtjes gepiept, van eerste wee tot kind op mijn buik en bij de derde bevalling was de verlos te laat; het kindje was er al toen ze binnen kwam stormen... Een bevalling is een oerkracht die in ons allen zit, hoe je met de pijn omgaat is bepalend voor de scherpte van de pijn... en daar kan je best veel aan doen op een natuurlijke manier... Over het algemeen zitten er meer risico's aan pijnbestrijding, ook voor het verloop van de bevalling dan zonder pijnbestrijding.. Bovendien duurt de ontsluiting gemiddeld langer met pijnbestrijding dan zonder.. en zo zijn er wel meer dingen.. Maargoed ieder zijn eigen meug en verantwoording maar persoonlijk zou ik niet zomaar zonder slag of stoot aan de pijnbestrijding willen of gaan.. Pijn is er niet voor niets en is ergens goed voor.. En trouwens; mocht je aan het lachgas willen, dit kan je gewoon bij de Blokker krijgen....Men neme één lege slagroomspuit (die waarmee je zelf slagroom kan maken), men stoppe er een lachgas capsule in en men lurkt aan de slagroom spuit zonder slagroom maar met lachgas.... Meiden, denk er nog es goed over na zou ik zeggen... Groet Hilde
Hoi Hilde, dankje voor je reactie. natuurlijk heb ik er goed over nagedacht. Ik heb ook alles goed doorgelezen en geinformeerd bij mijn ziekenhuis en gyneacoloog. dat is precies de reden waarom ik graag met Remifentanil wil bevallen en geen pethidine, lachgas of wat dan ook. Ik woon nog maar net in nederland en mijn man komt uit madrid, ik denk dat dat ook sterk meespeelt. Hier in Nederland loopt men erg achter op medisch gebied, (veel van onze vrienden zijn arts in Engeland en Spanje) Wat betreft een bevalling vind ik dat er hier barbaars en beestachtig met vrouwen wordt omgegaan. het HOEFT allemaal niet...als ik hier geen pijnbestrijding kan krijgen , gaan we naar madrid. Anyways, ieder zijn keus gelukkig! kijk anders even op de site van kluun. www.kluun.nl. Hij is ook bezig met een campagne om het beleid in Nederland aan te pakken en de vroedvrouwen maffia te stoppen...tis maar een tip...dankje voor je advies, alles is meegenomen! Ps. Ik zit wel gewoon aan de paracetamol etc.!Ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen, zoals in ALLE landen om ons heen ook gewoon gebeurt...oh well...het is een discussie die uren kan doorgaan., gelukkig kan je kiezen als je assertief bent...fijn wiekent!
Ik zag net pas dat je bijna uitgerekend bent! Heel veel sterkte en succes en gezondheid en een mooi,lief babietje toegewenst! de laatste loodjes! Heerlijk dat je een lekker vol nest hebt! geniet ervan. Ik wens je weinig pijn toe! jennifer.
Hilde, net als Jennifer wil ik met Remifentanil bevallen en met NIKS anders. Bij Remifentanil zijn er geen nadelen en bij alle andere soort van pijnbestrijding wel. Ook bepaal jezelf wanneer je wat wilt dus je hebt het helemaal zelf in de hand.
Ik ben zeker niet tegen pijnbestrijding, waarom oeten we pijn lijden? Het lijkt alsof dat in Nederland gewoon normaal bevonden wordt. Mijn eerste bevalling wil ik niet meer overdoen, 26 uur geduurd, niet vorderende ontsluiting, uiteindelijk naar ZKH voor weeenopwekkers, want ze waren niet sterk genoeg, terwijl ik echt al uren heftige pijnlijke weeen had on de drie minuten.Maar die weeenopwekkers, die zorgde voor meer pijn , maar het was intussen avond dus geen anesthesist meer in huis, dus pech gehad!Wel Pethedine gehad, en lachgas, maar ik was intussen gewoon uitgeput.Ik vond het een traumatische ervaring, dus bij ijn volgende zwangerschap heb ik gelijk de optie ruggeprik aangekaart bij verloskundige, dit werd ook serieus genomen, en dat gaf rust. Maar de tweede bevalling liep als een speer, in 5 uur alles achter de rug. Pijn? Kan ik niet zeggen, toen ik het wat moeilijker kreeg had ik volledige ontsluiting. Kortom, een relaxte bevalling, uiterst geconcentreed kon ik de weeen opvangen.Geen pijnbestrijding nodig. Ik twijfelde enorm aan mijzelf na die eerste keer; was ik nou een watje? Maar nu kijk ik anders, het waren twee verschillende bevallingen, en ik was zeker geen watje! Nu ben ik zwanger van de derde, en hoop te bevallen zoals de laatste keer, maar ik weet een ding, als het weer verloopt zoals de eerste keer, dan EIS ik een ruggeprik, het is gewoon krankzinnig dat ze dit vrouwen aan kunnen doen! Bij andere ingrepen zoals operaties enz beloven ze je dat je geen pijn hoeft te hebben, maar dit kan wel, en dan uren lang? Dat begrijp ik gewoon niet.
Yep de laatste loodjes.. en idd een lekker vol nest dus ook wel klaar, lol.. Ik las net jullie reacties dus hier ff een berichtje.. Na de laatste bevalling, zonder verloskundige dus.. moet ik echt zeggen dat dat een geheel andere ervaring is dan wanneer je bevalt mét begeleiding.. Nu had ik geen optie, (hij staat overigens beschreven in topic over of je het breken van de vliezen merkt, net gedaan, lol) en was het zoals het was, maar het heeft me wel een geheel andere manier van bevallen geleerd, nl. helemaal zelf.. En juist dat maakt en geeft me het gevoel dat de 'pijn' die je voelt niet echt pijnlijk is.. ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen.. Op een gegeven moment neemt een soort oerkracht het van je over en ben iets van boven jezelf.. Je vergeet de pijn, je bent volledig in jezelf en in een soort trance kom je terecht omdat je het zelf moet doen en dan ben je de pijn voorbij.. Ik kan niet voelen wat een ander voelt of wat deze pijn voor een ander betekent, maar voor mij is het goed.. Als je begrijpt wat ik bedoel, het is contact met mijn lichaam en de intense oerkracht voelen als je kind geboren wordt en echt waar, die voel je niet met pijnstilling of wanneer je volledig op je vk afgaat maar die voel je als je op je eigen lichaam afgaat.. En dat is wat ik eigenlijk altijd het gedaan, op mijn gevoel afgaan, op mijn intuïtie en volledige controle hebben over mijn lichaam.. Ik heb vroeger heel veel geturnd en dat brengt met zich mee dat je heel goed weet en voelt wat je lichaam kan en aankan.. Ook qua pijn, want neem maar van mij aan..turnen doet pijn, sommige dingen doen pijn, maar je gaat door.. Hartelijke groet Hil PS. Ik kan niet wachten op de eerste wee....hahaha, lol..ik meen het wel serieus hoor, ben het zat.. ik wil een wee!
Hoi allemaal! Ik ga zo wat ziekenhuizen bellen om te vragen of ik daar terecht kan voor de bevalling met Remifentanil. Ik wilde aan Pendrag en Jalea vragen in welk ziekenhuis ze zijn bevallen, jullie waren toch ook met pijnbestrijding Remifentanil bevallen? (pompje met infuus met morfine achtige stof) Ik ben een lijst aan het maken met alle ziekenhuizen in Nederland die Remifentanil gebruiken. het zijn er niet veel omdat het pas een paar jaar hier gebruikt wordt. het is hier gekomen door een Gyneacoloog uit Canada die hier werkte, ik meen in Leiden, en die vond de nederlands vrouw zo zielig omdat ze hier zo raar doen over pijnbestrijding! Anyways! Ik heb al een klien lijstje! Ik woon zelf in Hilversum en ben net op een info avond geweest. Ze vertelden trots al hun pijnbestrijding methoden, pethidine en epiduraal. Als je dan vroeg wanneer je dat kon krijgen, bleek dus haast nooit! Typical! Er is echt een vroedvrouwenmaffia hier in Nederland! Er heeft zelfs een keer een stuk over in de HP de tijd gestaan erover! Ze zijn bang hun baan kwijt te raken etc. Ze beloven pijnbestrijding, maar als je echt niet meer kan dan kan het opeens niet meer omdat je al teveel ontsluiting hebt, dat soort onzin! Geef het dan meteen MUTS! OOOHHHH, kan er zo kwaad om worden, sorry hoor! Hormonen! Sterrekind, weet je zeker dat boven het ij ook remifentanil gebruikt? Dan gaat ie ook op mijn lijst die mijn vroedvrouwmaffiosi krijgt van mij! Thanks! Girlpower!
ik heb er nog niet overnagedacht en zie op het moment zelf wel of ik het aankan zonder. als het lukt zonder waarom dan pijnbestijding.
Jennifer, ik weet zeker dat 't Boven het IJ ziekenhuis het krijgt want ander was ik over gestapt naar het Lucas. Ik word waarschijnlijk de 1ste bij wie ze het gaan toe passen. Als het goed is heeft een ziekenhuis in Hoorn het nu ook. Een vriendin van mij gaat volgende week naar de info avond daar dan zal ik het wel van haar horen, en laat ik het jou wel weten.
Hallo, Ik prik hier niet zo heel erg vaak, maar wil ook graag even mijn verhaal kwijt. Ook ik ben in het Rijnlandziekenhuis te Leiderdorp bevallen (en nu weer met mijn huidige zwangerschap). Ik heb ook aan de remifintanil gelegen en ook ik kan het iedereen van harte aanbevelen, ware het niet dat er maar 3 ziekenhuizen in heel nederland zijn die het middel gebruiken (geloof ik). Je raakt er idd van in een roes, tussen de weeen door kan je heel goed slapen, omdat je er echt heel suf van wordt. Ik vond de roes iig heerlijk en het spul werkt ook niet door op de baby. Als ik niet aan dat infuus was gezet, dan had ik de hele bevalling niet overleefd (naar mijn gevoel dan he )
HoI, ik wil graag bevallen MET pijnbestrijding! Nu ben ik pas 18 weken dus heb nog heel wat weken te gaan. Ook wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen en wachten nu op de uitslag. Door mijn beroep, heb ik met de hele wereld te maken, de vrouwen over zee waar ik mee spreek vallen helemaal stil als ze horen hoe het hier in nederland er aan toe gaat met zwangere vrouwen en bevallingen. Zelfs landen waar je het niet van verwacht, mogen alle vrouwen ongeacht de leeftijd, naar de gyn, krijgen testen en echo's en zijn er haast geen verloskundigen meer te vinden.... Het wil natuurlijk niet zeggen dat het hier niet goed is maar ik verbaas mij erover dat nederland met dit soort dingen gewoon achter loopt .
ik ben een enorme piepert en ben als de dood voor de bevalling, maar wil het toch echt zonder doen als me dat gegund is. ik vind het hier in nederland niet barbaars, maar natuurlijk. de pijn heeft een reden en ik wil mijn bevalling graag bewust mee maken en niet stoned zoals hier veel beschreven wordt. als het noodzaak wordt om pijn bestrijding in te zetten dan is dat helemaal niet erg, we zijn tenslotte niet barbaars hier en het kan dan ook gewoon. ik hou vast aan de verhalen van 2 uur en een zucht een een floep en als het anders is... het moet er toch wel uit
Ik ben nog niet zwanger, maar ik denk er wel eens overna natuurlijk. Ik denk dat ik ook zonder pijnbestrijding zou willen bevallen. Ik ben denk ik nog banger voor complicaties of dat er ineens een keizersnee zou moeten ofzo, dan voor de pijn, daar kom ik wel door. Kom op, we zijn vrouwen, we zijn sterk! Nee grapje, ik begrijp best als je pijnbestrijding wil hebben. Voor de één is de bevalling een hel en voor de ander is het gewoon even pijnlijk, dus ik weet er natuurlijk ook niet echt over mee te praten. Maar nu zou ik zeggen: als het kan, zonder pijnbestrijding.