Vergeet niet dat er steeds meer ziekenhuizen zijn in nederland die remifentail oftewel een pvc pomp hebben voor pijnbestrijding tijdens de bevalling. Dit is onschadelijk voor de baby en vrouwen die ermee bevallen zijn willen niets anders meer...exteme pijn en uitputting HOEFT niet...alleen het feit dat het aanwezig is mocht je het willen werkt al, hoef je het nog niet eens te gebruiken! En je partner kan ook het knopje voor remifentanil indrukken, doe je het echt samen! kiezen trekken doen we in 2007 toch ook met verdoving?alleen nederland doet er raar en zogenaamd stoer over...think about it! stem voor vrouwvriendelijk bevallen!kijk ook op www.kluun.nl
Hallo, Ik was zo bang voor mijn bevalling. Maar ik wilde thuisbevallen. Dus medicatie was onmogelijk. Gelukkig had iemand mij de TENS aangeraden. Heb er meteen een gekocht en ... het was geweldig! Bij de 2e was ik een stuk rustiger. Mijn advies aan jullie, huur of koop een TENS. Het werkt echt!
Ik ben in het zh bevallen van mijn eerste omdat de vliezen eerder waren gebroken, ik ben daar ingeleid met gel. Ik ben rond 23.00 uur begonnen met de weeen en om 3.00 uur was het zo heftig dat ik dacht nu is het zover maar het bleek dat ik nog maar drie cent ontsluiting had. En dan krijg je te horen dat dat heel normaal is ong 1 cent per uur. Nou toen heb ik het zh wel bij elkaar geschreeuwd en dat hielp want ik heb toen een spuit gekregen, ik weet niet eens wat, maar het was heel fijn. Effe lekker een roesje, even wegdutten heerlijk. Ben blij dat ik die heb gekregen en als het bij de tweede weer zo gaat, nou jongens doe mij dan nog maar zo'n spuit. Haha. Groetjes Marianne.
Ik heb altijd gezegd dat ik het zonder zou proberen. Dat heb ik ook gedaan, totdat het zkh ingreep. Ik ben donderdagochtend/middag begonnen en op vrijdagochtend (5uur) kwam de vk, de kleine had in het vruchtwater gepoept en ik moest dus naar het zkh. Daar zagen ze dat de ontsluiting niet vorderde en dat dit nog best eens heel lang kon gaan duren. Ze hebben daar besloten mij een ruggenprik te geven ivm eventuele uitputting. Achteraf ben ik hier heel blij mee geweest, want het duurde inderdaad erg lang. Om 21.00 uur 's avonds hebben ze de ruggenprik eraf gehaald zodat ik kon beginnen met persen. Om half 11 is onze zoon geboren.
Ben nog geen 7 weken zwanger maar weet nu al dat ik een ruggeprik wil. Als ik ongesteld ben kan ik niet eens normaal zitten van de buik- en rugkrampen en ik ben een gigantische miet die snel in paniek raakt.. Ik heb met verschillende meiden gesproken die bevallen zijn en toen was ik helemaal om: ik wil een ruggeprik Nou maar hopen dat het altijd kan in het ziekenhuis waar ik ga bevallen
Nee, ik wil absoluut geen pijnbestrijding. Ik heb bij Fabian een ruggeprik gehad bij 8 cm ontsluiting omdat ik een keizersnede moest. Maar al het gevoel is ook compleet weg. Je benen en billen voelen aan als warme zakken water (als je er met je hand aan voelt). De weeen deden wel pijn maar ik vond het prachtig om mee te mogen maken. En ik hoop zo erg dat ik het de volgende keer (als ik nog een keer zwanger mag worden) het helemaal af mag maken, met alles erop en eraan..
Ik was tegen pijn bestrijding maar op het moment dat ik zulke heftige weeen had wilde ik graag iets tegen de pijn. Ik kreeg een prik in mijn been en het hielp me echt, ik raakte in een roesje. Ik wist overigens niet dat ze dit zouden geven maar ze waren er erg makkelijk mee. Overigens woon ik nu in Belgie en daar geven ze eigenlijk standaard een ruggenprik, daar zou ik toch even goed over na moeten denken omdat het toch "zwaarder"middel is.