wie gaat ook naar het radboud in nijmegen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door f0rever, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Hoi sinja

Ik ben bezig met een soort van dagboek bij houden vamaf het moment dat wij het wisten dat wij naar het zh zouden moeten maar omdat wij met probeer het nog maar een half jaar naar bijna twee jaar naar huis zijn gestuurd heb ik het niet meer zo dagelijks bij gehouden.

Maar ik schrijf meer in de vorm van een boek en dat is ook wat mijn idee er achter
    Is omdat wij allebei nog jong zijn hoe ga je dan met dit nieuws om..

Ik vind persoonlijk namelijk dat er weinig boeken over zijn hoe je hier mee omgaat

Maar ik schrijf het ook zodat onze kleine het later ook kan lezen

Liefs forever

2. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een Radboud-bezoeker!! Zie mijn banner: nul komma nul zaad en hopen dat TESE (operatieve ingreep bij man die alleen in Nijmegen en in A'dam vlgs mij word gedaan) toch nog wat oplevert.......

tot nu toe begripvolle artsen hoewel ik de communicatie per telefoon via secretariaat en per brief soms wat onhandig/onduidelijk vind. Krijg ik een brief met 2 regels (zonde van het papier..) dat we een tel.afspraak hebben maar zonder erbij waarover het gaat....bijvoorbeeld..

Maar goed, in principe nog geen grote klacht!! Binnenkort gaan we weer (voor 2e keer) naar Nijmegen als voorbereiding op TESE....

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hoe ik met mijn gevoelens om ga...
    Ik ben een heel emotioneel persoon dus ik heb ontzettend veel gehuild (en dat zal ik nog wel meer gaan doen denk ik als we echt beginnen met IVF/ICSI). Verder praat ik er ook veel over. In mijn omgeving weet bijna iedereen er ondertussen van en dat geeft mij een heel fijn gevoel. Op deze manier kan ik het toch een plekje geven. Nu we deze maanden even geen IUI hebben gehad voel ik me een stuk rustiger als toen we die wel hadden, toen had ik veel meer hoop en was ik dus erg teleurgesteld en verdrietig als het niet gelukt was. Nu ga ik er gewoon vanuit dat het niet is gelukt en dan kan ik gewoon verder gaan. Ik leef heel erg naar de afspraak in het Radboud toe.

F0rever; Wat goed dat je een boek hierover schrijft. Ben benieuwd!

Sinja; Erg spannend voor jullie dus! Kan me voorstellen dat het nu anders voelt doordat jullie al een kindje hebben. Je weet nu dat het kan en dat je sowieso niet kinderloos zult blijven en dat lijkt mij ook een hele geruststelling. Natuurlijk willen jullie heel graag een tweede en de teleurstelling zal, mocht het niet lukken (waar we niet vanuit gaan), ook heel groot zijn. Maar jullie hebben al een wondertje!

Petitie; Ik heb hem ondertekend. Maar is dit iets dat nu in het nieuws was? Ik heb het dan gemist. Heb even op internet zitten zoeken maar in het kabinet hadden ze het eind vorig jaar hierover toch? Of zijn ze er nog mee bezig? Laatst hoorde ik dat ze ipv 3x IVF ze het 2x willen vergoeden en nu gaat het zelfs over 1x, hoe zit dat?

4. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, Wij hebben vandaag ons eerste gesprek gehad in Nijmegen. Bij mij is eerste "standaard"onderzoek gedaan en manlief heeft zaad ingeleverd. Wij zijn doorverwezen door de huisarts omdat het zaad van manlief bij eerste inlevering niet goed was. Inmiddels 2de keer ingeleverd en was wel wat beter, en nu dus vandaag in Nijmegen geweest. Fijn gesprek gehad en al met al is het 100% meegevallen. Blijft toch spannend....Nu over 3 weken de uitslag hoe nu verder. Wij zijn inmiddels precies een jaar bezig, ik heb een korte cyclus van gemiddelt 25 dagen, en we zijn inmiddels al in ronde 15 beland:x.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Groetjes Mikka

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #25 Sinja, 10 aug 2011
    Laatst bewerkt: 10 aug 2011
    f0rever dat zou wel heel mooi zijn, als het in boek-vorm (wie weet) ooit zou worden uitgegeven. Je weet maar nooit. Van mijn weblog wil ik ook een boek maken, voor ons meisje dan. Om voor haar later terug te lezen (wie trouwens mijn weblog adres wil mag me pb-en, hou em momenteel niet meer bij, maar wie weet straks weer..of als je het wilt teruglezen)
    Oja, je schrijft dat jullie nog jong zijn, mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Nienke, dat is zeker een hele grote geruststelling dat we al zo'n wondertje hebben., Ik ben er ook van overtuigd dat het lang niet zo erg en wanhopig kan voelen als bij Faye... we zíjn papa en mama. We hopen dat we het allemaal nog een keer mogen meemaken en uiteraard zal er verdriet zijn, maar niet zo groots als dat we géén kindje zouden hebben. De hele mmm heeft trouwens ook best een litteken achtergelaten.. en ben nog steeds zó dankbaar voor ons meisje. Kan er nog vaak om huilen. Ook omdat ik het wanhopige gevoel zo weer kan oproepen, hoe ellendig ik me in de hele mmm heb gevoeld. Na de 2e punctie kregen we te horen dat we onze kinderwens als het ware moesten opgeven.. althans, voor een biologisch eigen kindje. 3 dagen later terugplaatsing van 2 top-embryo's. Je wordt echt zo heen en weer geslingerd tussen verdriet en weer hoop en geluk...

Dat van die vergoedingen speelt al een hele tijd (volgens mij was ik toen zelf nog zwanger of net bevallen). In het voorstel staat dat er per 1-1-2013 nog maar 1 poging wordt vergoedt. Ook voor ons een reden om nu weer richting het z'huis te gaan voor een 2e. Er is een motie ingediend en er zijn discussies over in de kamer. Maar vooralsnog gaat het door :x

Nana wat spannend zeg!!! Als er zaad wordt gevonden begin je daarna met ICSI? Nu dus wachten op de oproep...spannend!

Mikka fijn dat het zaad nu stuk beter was. Misschien dat jullie dan wel IUI kunnen gaan doen bijvoorbeeld? Maar dat hoor je dus over 3 weken... Hopelijk is dat mogelijk voor julllie!

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    sinja, bedoel je niet 1-1-2012 (ipv 1-1-2013)? Ik vind het ook erg balen dat het voor ons ook pech zal worden; als ik met ISCI mag starten dan is dat in 2012.......Maar inderdaad, ik ga met ICSI starten ALS er zaad gevonden word. ALS met hoofdletters want er is 50% kans (dus ook dat er niets gevonden word). Dan zijn we uitgedokterd (bij geen zaad) en dat is super de super snel als je bedenkt dat we pas sinds febr. in het ziekenhuis zitten. Heel bizar

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Nana, dit staat er oa. op Freya:
    Zoals we eerder ook al meldden heeft het kabinet het plan om te bezuinigen op de vergoeding voor IVF behandelingen.
    Het kabinet wil nog maar één behandeling vergoeden vanuit het basispakket (op dit moment worden drie behandelingen vergoed).
    De maatregel zou in 2012 in moeten gaan, voor behandelingen in 2013.

Het gaat dus in op 2013. Alleen weet ik dus niet of je vóór 2012 op de wl voor IVF/ICSI moet staan om op 1-1-2013 nog aanspraak te maken op 3 behandelingen zeg maar... Nou kun je in principe wel 3 behandelingen in 1 jaar doen, mocht je in oktober te horen krijgen dat er zaad gevonden is. Ik heb 2 jaar geleden mijn 1e poging gehad in augustus (1e spuit) en voor de 2e poging in december (1e spuit) dus dat zóu moeten lukken. tenzij je cryo's hebt natuurlijk, dan kan het wel langer duren omdat je dan ook die tp nog hebt. Maar goed, hopelijk heb je geen 3 pogingen nodig.

Maar wat superspannend zeg.. 50%... het is dus erop of eronder... :( Brrr dat lijkt me echt zooo zenuwslopend dan.... Die onzekerheid is ook het ergste van de hele mmm. Nu moet je dus wachten op een oproep. Konden ze daar iets concreets over zeggen (hoelang je nu nog moet wachten?)/

8. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    @nana: welkom fijn dat je hier je ervaringen wil delen hopelijk blijf je lekker mee schrijven.. En zou je miss wat extra uitleg willen geven over jullie behandeling want dat is me niet helemaal duidelijk

@ nienke: kan me voorstellen dat je het iedereen laat weten want dan heb je ook mensen om mee te praten . En ik probeer alles zo positief mogelijk in te zien :) en ook zo veel mogelijk te praten en te schrijven.

@mikka: wij zijn na twee jaar proberen toch voor een half jaar naar huis gestuurd omdat het zaad van manlief niet zo slecht bleek volgens radboud dan in oss in oss was 0,9% kans op spontaan en radboud 40/50% kans . Hoop niet dat jullie ook weer naar huis worden gestuurd in radboud doen ze alle onderzoeken nog een keer opnieuw.

@sinja: ik ben 22 en manlief is 26 en wij zijn nu twee jaar bezig. En ik hoop ook dat het boek misschien ooit wordt uitgegeven zodat jonge mensen met de zelfde problemen er kracht uit kunnen putten als je het leuk lijkt om een stukje te lezen moet je maar ffe pb sturen dan stuur ik je het eerste stuk wel :)

Liefs forever

9. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hey Forever, Manlief heeft ook 2 x ingeleverd in Oss. Wij hebben gister zelf de uitslagen opgehaald bij onze huisarts en voor zover wij het kunnen lezen / begrijpen zou het de 2de keer beter zijn. Nu hebben we gister opnieuw zaad ingeleverd in Nijmegen, de arts in nijmegen zei vanmorgen aan de telefoon dat ze toch uitgaan van hun eigen lab resultaten. We krijgen nu in elk geval volgende week al de uitslag van het resultaat van het zaad wat is ingeleverd in nijmegen want dit is gewoon al binnen! (maar mogen ze dus niet zomaar telefonisch doorgeven). Nu dus week wachten op dat berichtje en dan hebben we eind augustus 2de gesprek in nijmegen voor verder "plan van aanpak". Hoop natuurlijk dat zaad goed is, en er voor alsnog niks aparts aan de hand is, maar als we weer naar huis worden gestuurd voor 1/2 jaar komen we eigenlij ook weer niet verder! Zijn inmiddels met ronde 15 bezig en tot nu toe geen zwangerschap te bespeuren helaas. Ik neem aan dat ze in nijmegen ook gewoon iui proberen? (mits de resultaten dit toelaten natuurlijk).

grx Mikka.

10. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Hoi mikka.

Spannend allemaal ik hoop voor je dat de uitslag goed is.. Volgens mij doen ze in nijmegen wel gewoon iui.. Maar wonen jullie zelf ook in oss??

Liefs forever

11. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Nee, wij wonen in Geffen.
    Waarom zijn jullie eigenlijk naar huis gestuurd om nog 1/2 jaar zelf te proberen? Gezien je berichtjes is het zaad van je mannetje niet goed toch?
    Waar kom jij vandaan? Oss?
    Toevallig om zo dicht bij elkaar in de buurt te wonen!

12. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Hoi mikka

Leuk wij hebben 15 april ons trouwfeest gehad in het haasje ...
    En wij wonen idd in oss..
    Vlak bij de stad :)
    En in oss was mijn man zijn zaad niet goed zo slecht zelfs dat de ha zei dat we direct ivf zouden krijgen en geen kans hadden op spontaan toen dus ook direct door gestuurd en toen in nijmegen laten testen en toen was het 45 tot 50% kans dat we spontaan zouden kunnen vandaar dus dan ook voor half jaar naar huis gestuurd. In oss was de kans op spontaan 0,9% wel heel iets anders dan 45/50% toch..

Liefs

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    ik durf niet te beloven dat ik elke dag hier te vinden heb (druk druk met van alles) maar even weer een berichtje.

@Sinja: dank voor de info. Ik had het dus verkeerd gelezen; pfff..wat een meevaller :).....scheelt net weer wat stress die toch al vrij hoog is, he?!

@Forever: ja, ik kan iets meer uitleggen over onze behandeling. Manlief heeft dus geen zaad (nul komma nul). Als ik soms lees op de forums hier dan ben ik dus bijna jaloers op alle dames waarvan de mannen tenminste ''een beetje'' zaad hebben, bizar he?! Maar goed, er is een ingreep, TESE, die er op neer komt dat ze via operatie in de ballen kijken of er nog zaad is. Die kans is 50%. Dat zaad kunnen ze, als het geschikt genoeg is, invriezen en gebruiken voor ICSI. Maar goed, nog een hele lange weg te gaan voor ons. We weten al lang de diagnose (eigenlijk was het meteen al duidelijk toen we bij huisarts zaadonderzoek lieten doen) maar moeten relatief ook heel lang wachten op de vraag of behandeling wel mogelijk is. Slopend soms. Maar goed, dat is het voor iedereen hier!!

@anderen: succes meiden!

14. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    @nana :dankjewel voor je uitleg kan me goed voorstellen dat dat slopend is.. wij zijn na twee jaar proberen door de gyn naar huis gestuurd met de zin ''probeer het nog maar een half jaartje '' dus het afgelopen half jaar alles maar in ons hoofd op orde gemaakt en besloten wat we allemaal willen doen maar ook mocht het niet lukken van manlief of we dan evt sperma donor zouden willen... allemaal dat soort dingen.... plus daarbij vorige maand ligt posi getest maar bleek vals posi... dat deed erg veel verdriet zeker na twee jaar... en begrijp me niet verkeerd maar dat blijft verdriet doen elke keer een nega test :) maar goed ik hoop en duim met je mee dat het jullie toch mag lukken!!

liefs

15. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    jammer dat hier niet meer gekletst wordt :(

liefs

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik heb heel weinig te vertellen meid. Wij wachten op onze afspraak de 25ste en hopen dan dus wat meer te weten.

Maar f0rever wat raar dat de zaadkwaliteit van je man zo verschillend was in Oss en in Nijmegen. Waar lag dat aan? Het kan natuurlijk dat de kwaliteit de ene keer beter is als de andere keer, maar dit verschil was wel erg groot.

NaNa;
    Hopelijk gaat het lukken met TESE, spannend hoor!

Ik ben erg benieuwd of het kabinet er echt voor gaat kiezen om maar 1 IVF behandeling te vergoeden. Ik hoop het natuurlijk niet. Dan wordt de kans voor veel mensen wel erg klein. Ik heb nu ook het gevoel dat we maar 3 kansen hebben op een wondertje. Natuurlijk kun je nog langer doorgaan als je maar betaald, maar wanneer stop je dan he. Maar als je maar 1 kans krijgt dan denk ik toch dat ik zelf echt nog wel verder zou willen gaan. Ik vind het gewoon vreemd dat ze mensen maar 1 kans willen geven, wij kunnen er toch ook niks aan doen dat wij niet het geluk hebben dat vele andere wel hebben en gewoon spontaan zwanger kunnen worden.

17. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    @nienke: we weten eerlijk gezegd niet waar dat aan kan liggen omdat hij in oss 3 mnd daarvoor niet ziek is geweest of iets anders dus 1 van de twee ziekenhuizen zal wel een foutje hebben gemaakt denk ik

en wij moeten nu wachten tot 4 okt en dat vind ik echt nog kei lang duren :( ik ben er zo klaar voor om aan een behandeling te beginnen.... wil zo langzamerhand ook met een dikke buik gaan rond lopen en niet andere mensen jaloers op moeten zijn dat zei na 1 mnd van de pil af zwanger zijn dat haat ik zo en dat gaan mensen je dan ook nog dood leuk vertellen (nou is het niet zo dat ik mensen haat die zwanger zijn) maar ik voel me vaak wel erg verdrietig dat het ons maar niet wil lukken.... en dan denk ik dat ik voor veel vrouwen spreek over deze gevoelens :)

liefs

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    4 oktober lijkt inderdaad nog ver weg. Dat gevoel had ik ook steeds wij wachten nu 3 maanden en over 2 weken mogen we nu naar Nijmegen. Opeens is het heel dichtbij, dit gaat voor jullie dadelijk ook zo. Probeer afleiding te zoeken en leuke dingen te doen in de tijd dat jullie wachten dit heeft mij heel goed geholpen. Ik weet dat het heel moeilijk is... Ik zat er ook echt even helemaal doorheen toen ze zeiden dat IUI voor ons niet de oplossing was en we moesten wachten op een doorverwijzing voor het Radboud en daarna moesten we dus wachten op een afspraak. Toen ik de datum wist heb ik het echt proberen los te laten en dit is me gelukkig gelukt. Ik voel me nu gelukkig weer goed, maar ben wel bang dat als we echt gaan starten met behandelingen dat ik ook weer in een dip kom. Je 'moet' er dan zo veel mee bezig zijn. Zo vaak naar het ziekenhuis voor vanalles, maar dat zien we dan wel weer.
    Blijf positief meid ook jullie tijd gaat zeker komen!!

19. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    heey nienke

ik probeer die datum ook zoveel mogelijk los te laten maar toch vind ik dat wel moeilijk.... en gelukkig mogen jullie al over twee weken dat gaat lekker snel :) en probeer niet in een dipje te komen maar denk aan het positieve dat er uiteindelijk een kindje voor jullie uitkomt :)

maar heb jij dat dan niet een soort van jaloers gevoel naar mensen die zwanger zijn?

liefs

20. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ja dat gevoel heb ik ook zeker. Niet altijd hoor. Als het een tweede of derde kindje bijvoorbeeld voor mensen is dan heb ik dat niet zo. Maar als mensen snel zwanger zijn of mensen die ik wat beter ken dan heb ik dat gevoel ook. Dat is vaak maar even want ik kan het wel goed relativeren, maar het is niet leuk. Je wilt het zelf ook zo graag en dan gebeurt het bij hen 'gewoon'. Zo voelt het tenminste.

Ik probeer inderdaad positief te blijven en ook straks niet in een dipje te raken. We zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen.

Deel Deze Pagina