ik geef sinds 2 dagen nu dit 8.00 bordje pap (bambix vanaf 6 maanden) 11.00 fruithapje 14.00 fles 210 cc 18.00 groentehapje 20.30 fles 210 cc met nutrix meiden geven jullie nog extra drinken voor het vocht en hoeveel en wat en wanneer zouden jullie dit doen?
Jelle heeft altijd gewone thee gedronken, en drinkt hij al een hele tijd thee met een smaakje. In het begin verdunde ik de thee wel flink. Ik heb er nooit suiker in gedaan, wat hij niet kent mist hij ook niet, toch?
Ymke drinkt niks anders dan melk, dus na de groente krijgt ze 100+1. Verder hetzelfde als jouw dochter. (mooie banner trouwens, en mooi meisje!)
thanx jij hebt ook een mooi meissie hoor en bedoel je met 100+1 100 ml water en 1 schepje voor de smaak?
Ik geef Noortje regelmatig water tussendoor. Ben met water begonnen en dat drinkt ze goed. Af en toe diksap of roosvisee. Ik geef dat ik een anti-lek beker. Dan help ik met de eerste slokjes en dan wil mevrouw het zelf doen. Ze knoeit best wat, dus daarom water ook fijner. Anders wordt het zo'n geplak. En water is natuurlijk gezond. Ik geef een paar slokken na de pap 's ochtends, bij fruit, bij de boterham en 's middags na slaapje. Als het warm is blijf ik wel regelmatig aanbieden. Ze drinkt altijd als ik het haar geef. Al zijn het maar een paar slokken. En ze vindt het geweldig leuk om het zelf te doen!
Ik lees ook even mee. Ik bied tussendoor en na de hapjes ook steeds water aan, in een tuitbeker (als ik het in een flesje geef, wordt ze boos dat er geen melk in zit) het zijn elke keer ook maar een paar slokjes. Juist met dit warme weer wil je er toch zeker van zijn dat ze genoeg vocht krijgen. Vanaf hoeveel maanden mag een kindje nou thee? Ik zag het op de lijst van het cb pas vanaf 7,5 mnd staan? Groetjes!